FreeCinema

Follow us

ΤΑ ΜΑΠΠΕΤΣ ΚΑΤΑΖΗΤΟΥΝΤΑΙ (2014)

(MUPPETS MOST WANTED)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμωδία Μιούζικαλ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζέιμς Μπόμπιν
  • ΚΑΣΤ: The Muppets, Ρίκι Τζερβέις, Τάι Μπερέλ, Τίνα Φέι
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 112’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Δαιμόνιος manager παρασέρνει τα Muppets σε τουρνέ – σουξέ στη Γηραιά Ήπειρο παρά τους δισταγμούς του Κέρμιτ, που στη Ρωσία θα συλληφθεί και στη Σιβηρία θα σταλεί, ενώ φτυστός του δραπέτης, αρχηγός τού ατζέντη, την ταυτότητα του αρχηγού τής κομπανίας θα οικειοποιηθεί σε top αρπαχτές στους σταθμούς τής περιοδείας σερί. Ο μπουζουριασμένος βάτραχος τη διευθύντρια και τους τρόφιμους του gulag πρέπει να χορέψει στο ταψί, ο αητός Σαμ τις βούτες ερευνά με Γάλλο της Interpol επεισοδιακά μαζί, τα μέλη τού θιάσου στο ξάφρισμα των διαμαντιών τού Στέμματος θα γίνουν ή όχι ακούσια συνεργοί;

Είναι το αυτοειρωνικό νούμερο – ουβερτούρα, για την αγάπη του Χόλιγουντ στα sequels και την αναπόφευκτη δεύτερης διαλογής «πάστα» τους, που ξεπλένει τα πλημμελήματα αυτού του πολυαναμενόμενου νέου χτυπήματος; Επουδενί όχι, από τη στιγμή που στην πορεία οι μαριονετίστες στη γραφίδα σουφρώνουν ως και έναν επιθεωρητή α λα Κλουζό (του «Ροζ Πάνθηρα»), την brit εθνική παρακαταθήκη πολύτιμων λίθων ως στόχο – λείας μέσα στον Πύργο του Λονδίνου (όπως στο «Johnny English») και το κλου τού βαλτού doppelganger – ζημιά στην υπηρεσία ενός υπερσχεδίου παρανομίας (του «Τρελές Σφαίρες 2 ½»).

Ευτυχώς όταν θυμάται τι την έφτιαξε (το ξέσαλο sitcom, το βαριετέ και το Broadway) και τι αγαπησιάρα παρέα ήταν, η διασημότερη λούτρινη σπείρα της showbiz παίρνει πάνω της (σ)το επεισόδιο νούμερο 2 των περιπετειών τού καινούργιου, 00’s κύκλου της – και όγδοο της ζωής της στο πανί. Για να αθωωθεί μετ’ αμφιβολιών, τελικά, σ’ αυτό το – trademark συμπούρμπουλου τσόχινου συρφετού και live action – πεντάγραμμου και όρχησης γούτσου γούτσου σούργελο τρόικας crime υποθέσεων (πανούργου σχεδίου σωσία εγκλημαεγκεφάλου περί εν κινήσει γκράντε ευρωληστειών με καλλιτεχνικό live άλλοθι, ενώ το «δικό μας» αμφίβιο τραβάει στη στενή «άλλο» πατιρντί και το «κουλό» χέρι τού νόμου απορεί αλλά προχωρεί) από καταθέσεις, που μαρτυρούν… τρελή φροντίδα στη διατήρηση του καθαρού κούτελου της ομήγυρης.

Τω όντι το production design κλέβει την παράσταση ενοποιώντας couleur locale και υφοποιημένο chic (σε συνεχώς διαβαθμιζόμενες κλίμακες συνύπαρξης άψυχων – έμψυχων) σε Δουβλίνο / Βερολίνο / Μαδρίτη (το αποκορύφωμα) / Λονδίνο, η σύλληψη κι εκτέλεση ασμάτων τιμάει παιχνιδιάρικα το μεγάλο αμερικανικό songbook (ιδίως οι ρίμες, αν και το «Big House» είναι το meta-single για το οποίο θα σκοτώνονταν παλιά Ολίβια Νιούτον Τζον και Σίνα Ίστον), σταμπάρεις… κούκλα φόρους τιμής (στον Μπάζμπι Μπέρκλι, στο «Dragnet», στις «Επικίνδυνες Αποστολές» και στην «Έβδομη Σφραγίδα»!), ενώ δεν πιάνεται η μις Πίγκι στο «Macarena» και – λατρεμένο απρόοπτο – αποδέκτης μιας πολυπόθητης πρότασης, διαρκούντος γκαγκ τού θεσμού.

Όλα αυτά ενώ περνάνε για ένα «γεια» ή ένα «λα(λά)» Κρίστοφ Βαλτς, Σίρσα Ρόναν, Σελίν Ντιόν, Ζακ Γκαλιφιανάκις, Άσερ, Κλόι Γκρέις Μορέτς, Lady Gaga, Τόνι Μπένετ, Φρανκ Λαντζέλα, Τομ Χίντλστον, Ρέι Λιότα, Ντάνι Τρέχο, Σάλμα Χάγεκ, P. Diddy. Και ιδού το έτερο λέρωμα του μητρώου: το γούτσου γούτσου cameo τσαλάκωμα της εικόνας των επισκεπτών stars που χαρακτήρισε ως gimmick το franchise, εδώ στη νιοστή, «χτυπάει» στη διακοσμητικότητα ή τον μη εγκλιματισμό των περισσότερων. Και αυτό δε γίνεται πουθενά πιο αισθητό απ’ ό,τι στους πρωταγωνιστικούς ρόλους: ο Τζερβέις είναι κυριολεκτικά κακός οιονεί κόντρα (Ύπουλος; Δεκτό. Τσιράκι και αχρείος Ίθαν Χαντ; Όχι, ούτε για… πλάκα!) και η απολαυστικού ρωσικού αξάν Φέι άβγαλτο ρίσκο τής διανομής, ενώ το σελερσικό déjà vu τού Μπερέλ εκπυρσοκροτεί εύστοχα μόνο δοθείσης της γόμωσης, όπως στο συστατικό σκετσάκι των badges.

Για τους δεμένους με το πιο καρδιακό, νοσταλγικό προ τριετίας reboot κάποιες στιγμές slapstick είναι ναδίρ ακόμα και για τo IQ τού Φόζι του Αρκούδου (το «στον οδηγό του τρένου οι πινακίδες θα τη σφυρίξουν τρεις φορές», θα έπρεπε να ήταν outtake), στα wow πλαναρισμένα μουσικοχορευτικά τραβάει ανοίκεια ένα ζόρι ο ανθρώπινος θίασος και το product placement Netflix και Subway τρώγεται μόνο απ’ τον Σουηδό Σεφ. Η πιο «Γκόνζο» παράμετρος, πάντως, είναι η σα-Foreign-Office-δάχτυλου «σκίαση» του νεο-Σοβιέτ σωφρονιστικού συστήματος, που θα κάνει τον Πούτιν… Άνιμαλ.

Ακόμα κι έτσι, η συντροφιά τη σκαπουλάρει. Με ατάκες, μέλος, ρίμες, πιλάλα, καλαμπούρια, φατσούλες και φασαριόζα αδρεναλίνη, κάπως όπως ο πράσινος αρτίστας & chief της «την κάνει» α λα «Η Μελωδία της Ευτυχίας» απ’ την ψειρού των ταβάριτς για τη συγγνώμη και το αγγλικό «η ισχύς εν τη ενώσει» των πλανημένων καρντασιών του εναντίον των ριφιφήδων στο γάμο του… Καραγκιόζη. Έτσι και «Τα Μάππετς Καταζητούνται» για αρκετά πλημμελήματα – αλλά τους απονέμεις χάρη, μωρέ. Αν, μάλιστα, σ’ έχουν από τόοοσο δα του χεριού τους…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Σαν το «The Muppets» δεν είναι. Οι περαστικοί θα βρουν ράμματα για τη γούνα τους, απ’ τους φανατικούς fans τους θα τύχουν υπεράσπισης (έστω με ενστάσεις). Τα κουτσούβελα θα χαρούν το πανδαιμόνιο, οι γονείς τους θα θυμηθούν τα μικράτα τους. Οι Στάτλερ και Γουόλντορφ κλασικά θάβουν με χάχανα.


MORE REVIEWS

ΓΚΟΤΖΙΛΑ x ΚΟΝΓΚ: Η ΝΕΑ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ

Ένα μυστηριώδες σήμα (κινδύνου;) έρχεται από τα βάθη της Κοίλης Γης και καλεί την ερευνητική ομάδα που προστατεύει τον Κονγκ στη Νήσο του Κρανίου να βρεθεί στα έγκατα αχαρτογράφητων περιοχών, ελπίζοντας να μην αναμειχθεί και ο Γκοτζίλα, προκαλώντας νέες επικές μάχες.

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΚΟΥΚΛΕΣ ΤΗΣ ΔΡΕΣΔΗΣ

Νεαρή δημοσιογράφος ερωτεύεται αιρετικής στάσης ζωγράφο και performance artist. Όταν η δεύτερη πεθαίνει, η πρώτη αγωνίζεται να νικήσει την ελληνική γραφειοκρατία, ζητώντας να παραλάβει τη σορό της αγαπημένης της συντρόφου.