FreeCinema

Follow us

ΑΠΡΟΣΜΕΝΟΣ ΕΡΩΤΑΣ (2013)

(MR. MORGAN’S LAST LOVE)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Σάντρα Νέτελμπεκ
  • ΚΑΣΤ: Μάικλ Κέιν, Κλεμάνς Ποεζί, Τζάστιν Κερκ, Τζίλιαν Άντερσον, Τζέιν Αλεξάντερ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 116’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FILMTRADE

Ένας χήρος, παραιτημένος από τη ζωή, πρώην καθηγητής φιλοσοφίας, γνωρίζει στο λεωφορείο μια νεαρή δασκάλα χορού και μια ιδιαίτερη, φιλική σχέση αναπτύσσεται μεταξύ τους, αλλάζοντας τη ζωή αμφότερων.

Αυτή είναι μια γλυκιά, τρυφερή ιστορία για μια γνώριμα δυσλειτουργική, εξ αίματος οικογένεια, για την οποία γίνεται λυτρωτικό βάλσαμο ο σχηματισμός μιας εξ επιλογής οικογένειας. Που διαθέτει μια χούφτα ακαταμάχητα γλυκών, βετεράνων και νεόκοπων, πρωταγωνιστών και δευτεραγωνιστών, οι οποίοι συνθέτουν ένα κουιντέτο αφοπλιστικά τρυφερών (Κέιν, Ποεζί, Κερκ και Αλεξάντερ), ή ευθαρσώς εύστοχων ερμηνειών (η Άντερσον, αναπάντεχα εξωστρεφής, θορυβώδης και… bitchy). Που διαδραματίζεται σε ένα διακριτικά ηλιόλουστο, πηγή μελαγχολίας αλλά και αισιοδοξίας Παρίσι και στη γύρω, γεμάτη πράσινο και νερό, εξοχή. Που εξελίσσεται, μιλάει, επικοινωνεί ουσιαστικά, μέσα από όσα εγκυμονούν οι σιωπές και οι παύσεις (στους διαλόγους, στους άδειους χώρους του σπιτιού του καθηγητή και της σχολής χορού, ή στο soundtrack) στην αφήγησή του. Διατηρώντας πάντα ανοιχτό, κάθε άλλο παρά προφανή διάλογο με το θεατή. Και που διαθέτει ένα κατά το ήμισυ απρόσμενο, βραδυφλεγώς συγκινητικό φινάλε, όταν ο πατέρας κάνει στο γιο το πιο ανιδιοτελές και γενναίο δώρο: τη χαραμάδα του από όπου μπαίνει φως…

Ωραία όλα αυτά. Και super που βλέπουμε, επιτέλους, στο σινεμά μια διαφορετικού είδους σχέση ανάμεσα σε ένα καλοστεκούμενο… πουρό και μια κουτοπόνηρη… bimbo (όπως χαρακτηρίζει βιαστικά και παντελώς άστοχα η κόρη, Κάρεν, της Άντερσον τη «θετή» κόρη, Πολίν, της Ποεζί). Σκηνοθετικά, ερμηνευτικά και σεναριακά, σε μεγάλο βαθμό, το έχουμε ξαναδεί το έργο. Και αυτός ο «Απρόσμενος Έρωτας» (τι άστοχος ελληνικός τίτλος, Παναγία μου!) ή πιο σωστά, η τελευταία αγάπη του κυρίου Μόργκαν (Κέιν), βασισμένη στο μυθιστόρημα «La Douceur Assassine» της Φρανσουάζ Ντορνέ δε χαρακτηρίζεται από κάτι πραγματικά ξεχωριστό και ενδιαφέρον ώστε να αφήσεις τον (βολικό και τζάμπα) καναπέ τού σπιτιού σου και να σπεύσεις στη μεγάλη οθόνη. Άσε που κατά το άλλο του ήμισυ, το φινάλε είναι απογοητευτικά προβλέψιμο.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Από εκείνες τις ταινίες που δεν τις λες κακές, ούτε όμως και καλές. Μια χρυσή μετριότητα με άλλα λόγια, με επιμέρους θετικά στοιχεία, που δεν έχει και τίποτα καινούργιο να σου πει και θέτει πιο σοβαρά ερωτήματα για το αν αξίζει τα 7 ευρώ του εισιτηρίου.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.

ΧΩΡΙΣ ΟΞΥΓΟΝΟ

Στο Μπρούκλιν του 2039, με τη ζωή να έχει σχεδόν εξαφανιστεί εξαιτίας της απώλειας οξυγόνου, μια οικογένεια επιστημόνων έχει βρει τη βιώσιμη λύση να αναπνέει… εντός της οικίας της, για να γίνει στόχος απρόσκλητων επισκεπτών που ή ζητούν τη βοήθειά της για ν’ αναπαράγουν τον τεχνολογικό εξοπλισμό της ή επιδιώκουν να πάρουν τη θέση της.