FreeCinema

Follow us

ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΧΩΡΙΣ ΚΑΝΟΝΕΣ (2016)

(MISCONDUCT)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματικό Θρίλερ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Σιντάρο Σιμοσάουα
  • ΚΑΣΤ: Τζος Ντουμέλ, Μάλιν Άκερμαν, Άντονι Χόπκινς, Αλ Πατσίνο, Άλις Ιβ, Τζούλια Στάιλς
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 106'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Ο φιλόδοξος δικηγόρος Μπεν, με τη βοήθεια της πρώην του προσπαθεί να παγιδεύσει το κορυφαίο στέλεχος μιας φαρμακοβιομηχανίας. Σύντομα, όμως, ένας θάνατος θα προκαλέσει μεγαλύτερα προβλήματα στον Μπεν. Και θα ακολουθήσουν κι άλλες, κι άλλες ανατροπές.

Το γεγονός ότι στην ιστορία του «Παιχνιδιού Χωρίς Κανόνες» υπάρχουν κι άλλες, κι άλλες, και μερικές ακόμη ανατροπές, μέχρι – επιτέλους – να πέσουν τα credits τού τέλους και να πάμε όλοι στα σπίτια μας, να ξεκαθαρίσουμε ότι… δεν αναφέρεται ως θετικό στοιχείο της ταινίας. Είναι περισσότερο κάτι σαν «ας βάλουμε κι έναν ακόμη δολοφόνο» ή «δεν ρίχνουμε έναν ακόμη εκβιασμό;», που μπορεί να σκέφτηκαν οι σεναριογράφοι μέσα στον αδαή ενθουσιασμό τους. Ή τον ερασιτεχνισμό τους. Γιατί ολόκληρο το «Παιχνίδι Χωρίς Κανόνες» μοιάζει να έχει γυριστεί χωρίς κινηματογραφικούς κανόνες ή μάλλον σαν κακή αντιγραφή τους.

Σκοτεινοί χώροι κάνουν ατμόσφαιρα νουάρ. Βιολιά στο soundtrack κάνουν θρίλερ κλπ κλπ. Φαίνεται, όμως, ότι κανείς δεν έκατσε να διαβάσει ολόκληρο το σενάριο και να πει αν βγάζει νόημα ή όχι, αν υπάρχει έστω και ένα στοιχείο αληθοφάνειας, και αν όλα αυτά που συμβαίνουν στην ιστορία δεν σκυλοβρωμάνε κλισέ στη χειρότερή τους μορφή. Το να παρουσιάζονται οι μεγαλοδικηγόροι και τα μεγαλοστελέχη ως αδίστακτοι άνθρωποι που δεν το πολυσκέφτονται πριν στήσουν σκευωρίες είναι μάλλον συνηθισμένο. Αλλά σ’ αυτή την περίπτωση, οι «εκπλήξεις» έρχονται σχεδόν απ’ όλους τους χαρακτήρες, που κινούνται μεταξύ του τετριμμένου και του εξωφρενικού. Δε χρειάζεται να αναφερθεί κανείς σε λεπτομέρειες, αλλά όταν στους χαρακτήρες υπάρχουν ένας – σχετικά – νέος και φιλόδοξος δικηγόρος, η γυναίκα του που δεν έχει ξεπεράσει μια αποβολή, μια σέξι πρώην που είναι στέλεχος της εταιρείας όπου επικεφαλής είναι ο ηλικιωμένος νυν της, όλα τα ενδεχόμενα είναι πιθανά.

Αυτό που εξακολουθώ να δυσκολεύομαι να πιστέψω κάθε φορά που το βλέπω, αν και το έχω δει πολλές φορές τα τελευταία χρόνια, είναι η ευκολία με την οποία ο Άντονι Χόπκινς και ο Αλ Πατσίνο παίζουν σε όποια δευτεράντζα τους προσφερθεί. Με την ίδια ευκολία που παίζουν τους χαλαρά σκιαγραφημένους ρόλους τους, που βασίζονται στα τραβηγμένα τους ερμηνευτικά χαρακτηριστικά. Ο ένας παίζει με απαθή υπεροψία, ο άλλος με έξαλλη υπερβολή και γουρλωμένα μάτια. «Συγχωρήστε μου τους θεατρινισμούς», λέει ο Πατσίνο προς το τέλος, αλλά είναι πολύ δύσκολο πια να το κάνει κανείς.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Σοβαρά τώρα; Θέλεις να δοκιμάσεις τις αντοχές σου στο κακογραμμένο σενάριο και τις ό,τι νά ‘ναι ερμηνείες; Μια από τις ηρωίδες της ταινίας σε κάποια φάση κάθεται και τη βαράνε στο πρόσωπο και λέει «πιο δυνατά!». Κάπως έτσι μου φαίνεται το να διαλέξει κανείς με τη θέλησή του να δει το «Παιχνίδι Χωρίς Κανόνες».


MORE REVIEWS

ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ 2022

Το κορυφαίο ετήσιο κινηματογραφικό γεγονός της πρωτεύουσας είναι ξανά εθιμικά πιστό στο ραντεβού του με το κοινό, εκ νέου και υγειονομικών συνθηκών επιτρεπουσών σε χειμερινές αίθουσες αποκλειστικά (ΑΣΤΟΡ, ΔΑΝΑΟ, ΙΝΤΕΑΛ, ΤΡΙΑΝΟΝ και, φέτος για πρώτη φορά, ΑΣΤΥ).

ΧΑΜΟΓΕΛΑ

Νοσοκομειακή ψυχίατρος καλείται να εξετάσει νεοεισαχθείσα σε κατάσταση κρίσης, η οποία πιστεύει πως κάποια υπερφυσική δύναμη «καταλαμβάνει» τα πρόσωπα των ανθρώπων γύρω της, με αναγνωρίσιμο χαρακτηριστικό ένα αρρωστημένο χαμόγελο. Έξαφνα, αυτοκτονεί μπροστά στα μάτια της κι εκείνη υποψιάζεται πως πρόκειται για ένα είδος «κατάρας» που, πλέον, πέρασε σ’ αυτήν!

Ο ΕΡΩΤΑΣ ΤΑ ΑΛΛΑΖΕΙ ΟΛΑ

Η Χίλντι, μετά την απεξάρτησή της από το αλκοόλ, ανασυνθέτει την καριέρα της στη Νέα Αγγλία, επαναπροσδιορίζοντας αξίες οικημάτων και ζωής, μιλώντας απευθείας στην κάμερα, «στα κορίτσια της» (δύο πανέμορφα σκυλιά και όχι στις κόρες της), στον ψυχίατρο της περιοχής και στον Φρανκ, ένα παλιό της flirt που αναθερμαίνεται. Το οικογενειακό (και όχι μόνο) περιβάλλον θα εκφράσει ανησυχία και gay πρώην σύζυγος θα παρευρεθεί σε δείπνο, κατά το οποίο η Χίλντι μας εξηγεί γιατί τους άφησε να τη στείλουν στην απεξάρτηση και πώς είναι η ζωή της τώρα.

Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΒΑΣΙΛΙΑΣ

Μία δραματοποιημένη απόπειρα καταγραφής της ιστορίας των Αγκότζι, μιας αποκλειστικά γυναικείας ομάδας πολεμιστριών οι οποίες προστάτευαν το Αφρικανικό Βασίλειο της Δαχομέης, από τον 17ο έως τον 19ο αιώνα.

Η ΦΛΕΓΟΜΕΝΗ ΘΑΛΑΣΣΑ

Όταν δεξαμενή άντλησης πετρελαίου στις νορβηγικές ακτές καταρρέει, διασώστες και ερευνητές ανακαλύπτουν πως το γεγονός οφείλεται σε κάτι που υπερβαίνει κατά πολύ τα όρια του συνηθισμένου ατυχήματος.

MR KLEIN

MR KLEIN

Δικαστικό θριλεράκι για τα ένσημα του Πατσίνο και του Χόπκινς. Στην Αμερική βγήκε straight to… internet! Πιο μάγκες…