FreeCinema

Follow us

Ο ΘΥΡΩΡΟΣ (2011)

(MIENTRAS DUERMES)

  • ΕΙΔΟΣ: Θρίλερ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζάουμε Μπαλαγερό
  • ΚΑΣΤ: Λουίς Τοσάρ, Μάρτα Ετούρα, Αλμπέρτο Σαν Χουάν, Πέτρα Μαρτίνεθ, Ίρις Αλμέιδα
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 102’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: WEIRD WAVE

Ο μοναχικός Σέθαρ εργάζεται τη μέρα ως θυρωρός σε μια πλέον φιλήσυχη πολυκατοικία της Βαρκελώνης. Τις νύχτες, όμως, έχοντας στη διάθεσή του τα κλειδιά όλων των διαμερισμάτων της, αποκαλύπτει την εντελώς διαφορετική προσωπικότητα ενός ψυχωτικού ανθρώπου, που κανείς δε φαντάζεται μέχρι πού μπορεί να φτάσει…

Η φιγούρα αυτού του εργατικού θυρωρού δε σου προκαλεί συναισθήματα, αρχικά. Το πρόσωπο του Λουίς Τοσάρ δεν είναι συμπαθητικό, όμως, η γνώση της ύπαρξης μιας κατάκοιτης μάνας στο νοσοκομείο, αλλά και η ψυχρά ουδέτερη έως ενοχλητική συμπεριφορά των ενοίκων της πολυκατοικίας απέναντί του, σου επιτρέπουν να τον δεις με λίγο καλύτερο μάτι, σχεδόν συμπονετικά. Σταδιακά και μάλλον ύπουλα, το σενάριο τον «χρωματίζει» ψυχολογικά, με κάποιες δόσεις ειρωνείας στη συμπεριφορά του προς τους άλλους. Ακόμη κι αν δε γνωρίζεις τίποτε για το φιλμ από πριν, δηλαδή, ο χαρακτήρας τού Σέθαρ «φωνάζει» ότι κρύβει κάποια τρομακτικά μυστικά…

Ο Τζάουμε Μπαλαγερό, ένας εκ των σκηνοθετών του «[REC]» (2007), κλασικού, πια, τόσο για το είδος των φιλμ τρόμου όσο και για το ισπανικό, θριλερικό genre, γνωρίζει πολύ καλά να στήνει το σασπένς, πόσω μάλλον σε ένα χώρο… εντελώς ίδιο με εκείνης της ταινίας. Χωρίς εδώ να παίζει με την απειλή τού κλειστοφοβικού, το σκοτάδι ή το τι θα συναντήσεις πίσω από κάθε τοίχο, οδηγεί το θεατή στο να βιώνει την αγωνία τού κεντρικού ήρωα, ειδικά στις στιγμές που βραδιάζει κι εκείνος κρύβεται κάτω από το κρεβάτι της αγαπημένης του Κλάρα (Μάρτα Ετούρα), την οποία ναρκώνει για τα καλά και ξαπλώνει ως το πρωί δίπλα της, λες και είναι ένα ευτυχισμένο ζευγάρι. Αυτή είναι και η μοναδική θαλπωρή που βρίσκει ο Λουίς στην πολυκατοικία στην οποία εργάζεται.

Αν και νιώθουμε να έχουμε ταυτιστεί με τον Σέθαρ, κυρίως επειδή είναι ο ήρωας της ταινίας, ο Μπαλαγερό, σταδιακά, μετατρέπει την ανεξήγητη έλξη μας προς αυτόν σε… απλά κάτι το ανεξήγητο. Μιλάμε για έναν άνθρωπο ψυχοπαθή, που μπαίνει στη ζωή άλλων ανθρώπων, θέλοντας ή μη, με μοναδικό σκοπό να εκδικηθεί τους πάντες για την όποια δική του καταπίεση. Το δυσάρεστο συναίσθημα που εισπράττεις ξαφνικά από το Σέθαρ είναι και αυτό που περιβάλλει το υπόλοιπο φιλμ, το οποίο πάσχει σε σκιαγράφηση δεύτερων, υποστηρικτικών ρόλων για κάποιες αναγκαίες υποπλοκές και… χάνει τα αβγά και τα πασχάλια όταν στο διαμέρισμα της Κλάρα εμφανίζεται και ο πραγματικός της γκόμενος (πού ήταν τόση ώρα πριν, ουδείς δύναται να απαντήσει…).

Μετά την πρώτη ώρα, ο Μπαλαγερό δεν ξέρει ούτε και ο ίδιος πού να πάει τον ήρωά του και παραπαίει μεταξύ του σαδιστή τιμωρού, του αυτοκαταστροφικού, μελλοντικά επίδοξου αυτόχειρα ή του αθώου… ψυχοπαθή, ο οποίος μπορεί να κουβαλάει επάνω του εργαλεία απαραίτητα για το… διαμελισμό ενός σώματος, όμως, την ίδια στιγμή, δεν είναι ικανός να σηκώσει χέρι απέναντι σε άλλον! Η αδυναμία τού σεναρίου να μας οδηγήσει σε κάποια λογική κινήτρων του Σέθαρ και το τραγελαφικό φινάλε βουλιάζουν το εγχείρημα στο επίπεδο του κοινότυπου θρίλερ που μπορεί και να παρακολουθούσες στην τηλεόραση – αν δεν έβρισκες κάτι άλλο για να σκοτώσεις το χρόνο σου…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αν διασκεδάζεις με την αγωνία τού χιτσκοκικού σασπένς και σου έρχεται να… φωνάζεις προς τους κινηματογραφικούς ήρωες για να τους ειδοποιήσεις γι’ αυτό που πρόκειται να τους βρει, ίσως περάσεις στοιχειωδώς ευχάριστα με κάποιες στιγμές αυτού του φιλμ. Οι fans και γνώστες των ισπανικών ταινιών τούτης της σχολής, θα ζήσουν μια απογοήτευση. Τρία χρόνια (!) για να φτάσει ως τα ελληνικά σινεμά. Γιατί τώρα; Σε ποιον έλειπε αυτή η ταινία;


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΣΕ ΑΓΓΙΞΕΙ ΤΟ ΚΑΚΟ

Σ’ ένα δάσος που λες και βγήκε από παραμύθι των αδελφών Γκριμ, μια μάνα προσπαθεί να κρατήσει τους δύο ανήλικους γιους της μακριά από μια άγνωστη και δαιμονική δύναμη, την ύπαρξη της οποίας τα παιδιά αρχίζουν να αμφισβητούν, με το σκεπτικό ότι η προστάτιδά τους έχει σαλέψει επικίνδυνα. Τι από τα δύο συμβαίνει στην πραγματικότητα;

Η ΠΛΕΞΟΥΔΑ

Στη Ινδία, στον Καναδά και στην Ιταλία, τρεις γυναίκες βιώνουν την εξαθλίωση, την ανίατη ασθένεια και την οικογενειακή τραγωδία αντίστοιχα, δείχνοντας αποφασισμένες να πάνε κόντρα στις συμβάσεις.

ΥΠΝΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

Ζεύγος entrepreneur καταφθάνει σε τεχνολογικό συνέδριο έχοντας πρωτοποριακό app στο σακί του, με σκοπό να το παρουσιάσει και να το μοσχοπουλήσει. Προς έκπληξη του Αντρέ, κατά την παραμονή τους εκεί, το έτερόν του ήμισυ, Βέρα, αρχίζει να επιδεικνύει μία ιδιαιτέρως αλλοπρόσαλλη συμπεριφορά.

Η ΛΗΣΤΕΙΑ ΤΟΥ ΒΕΡΟΛΙΝΟΥ

Έπειτα από αρκετά χρόνια εγκλεισμού, ο Τρόγιαν επιστρέφει στον βερολινέζικο κόσμο του εγκλήματος, για ν’ ανακαλύψει πως η μεταξύ κλεφτών εντιμότητα είναι κάτι το ανύπαρκτο.

ΚΡΑΥΓΗ ΣΙΩΠΗΣ

Προσκεκλημένοι για ένα τριήμερο στο επαρχιακό αγρόκτημα μιας οικογένειας που γνώρισαν στις πρόσφατες διακοπές τους στην Ιταλία, οι Ντάλτον βιώνουν απροσδόκητες καταστάσεις που ξεκινούν από την απόλυτη αμηχανία και καταλήγουν στον… αγώνα για την επιβίωσή τους!