FreeCinema

Follow us

Ο ΘΥΡΩΡΟΣ (2011)

(MIENTRAS DUERMES)

  • ΕΙΔΟΣ: Θρίλερ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζάουμε Μπαλαγερό
  • ΚΑΣΤ: Λουίς Τοσάρ, Μάρτα Ετούρα, Αλμπέρτο Σαν Χουάν, Πέτρα Μαρτίνεθ, Ίρις Αλμέιδα
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 102’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: WEIRD WAVE

Ο μοναχικός Σέθαρ εργάζεται τη μέρα ως θυρωρός σε μια πλέον φιλήσυχη πολυκατοικία της Βαρκελώνης. Τις νύχτες, όμως, έχοντας στη διάθεσή του τα κλειδιά όλων των διαμερισμάτων της, αποκαλύπτει την εντελώς διαφορετική προσωπικότητα ενός ψυχωτικού ανθρώπου, που κανείς δε φαντάζεται μέχρι πού μπορεί να φτάσει…

Η φιγούρα αυτού του εργατικού θυρωρού δε σου προκαλεί συναισθήματα, αρχικά. Το πρόσωπο του Λουίς Τοσάρ δεν είναι συμπαθητικό, όμως, η γνώση της ύπαρξης μιας κατάκοιτης μάνας στο νοσοκομείο, αλλά και η ψυχρά ουδέτερη έως ενοχλητική συμπεριφορά των ενοίκων της πολυκατοικίας απέναντί του, σου επιτρέπουν να τον δεις με λίγο καλύτερο μάτι, σχεδόν συμπονετικά. Σταδιακά και μάλλον ύπουλα, το σενάριο τον «χρωματίζει» ψυχολογικά, με κάποιες δόσεις ειρωνείας στη συμπεριφορά του προς τους άλλους. Ακόμη κι αν δε γνωρίζεις τίποτε για το φιλμ από πριν, δηλαδή, ο χαρακτήρας τού Σέθαρ «φωνάζει» ότι κρύβει κάποια τρομακτικά μυστικά…

Ο Τζάουμε Μπαλαγερό, ένας εκ των σκηνοθετών του «[REC]» (2007), κλασικού, πια, τόσο για το είδος των φιλμ τρόμου όσο και για το ισπανικό, θριλερικό genre, γνωρίζει πολύ καλά να στήνει το σασπένς, πόσω μάλλον σε ένα χώρο… εντελώς ίδιο με εκείνης της ταινίας. Χωρίς εδώ να παίζει με την απειλή τού κλειστοφοβικού, το σκοτάδι ή το τι θα συναντήσεις πίσω από κάθε τοίχο, οδηγεί το θεατή στο να βιώνει την αγωνία τού κεντρικού ήρωα, ειδικά στις στιγμές που βραδιάζει κι εκείνος κρύβεται κάτω από το κρεβάτι της αγαπημένης του Κλάρα (Μάρτα Ετούρα), την οποία ναρκώνει για τα καλά και ξαπλώνει ως το πρωί δίπλα της, λες και είναι ένα ευτυχισμένο ζευγάρι. Αυτή είναι και η μοναδική θαλπωρή που βρίσκει ο Λουίς στην πολυκατοικία στην οποία εργάζεται.

Αν και νιώθουμε να έχουμε ταυτιστεί με τον Σέθαρ, κυρίως επειδή είναι ο ήρωας της ταινίας, ο Μπαλαγερό, σταδιακά, μετατρέπει την ανεξήγητη έλξη μας προς αυτόν σε… απλά κάτι το ανεξήγητο. Μιλάμε για έναν άνθρωπο ψυχοπαθή, που μπαίνει στη ζωή άλλων ανθρώπων, θέλοντας ή μη, με μοναδικό σκοπό να εκδικηθεί τους πάντες για την όποια δική του καταπίεση. Το δυσάρεστο συναίσθημα που εισπράττεις ξαφνικά από το Σέθαρ είναι και αυτό που περιβάλλει το υπόλοιπο φιλμ, το οποίο πάσχει σε σκιαγράφηση δεύτερων, υποστηρικτικών ρόλων για κάποιες αναγκαίες υποπλοκές και… χάνει τα αβγά και τα πασχάλια όταν στο διαμέρισμα της Κλάρα εμφανίζεται και ο πραγματικός της γκόμενος (πού ήταν τόση ώρα πριν, ουδείς δύναται να απαντήσει…).

Μετά την πρώτη ώρα, ο Μπαλαγερό δεν ξέρει ούτε και ο ίδιος πού να πάει τον ήρωά του και παραπαίει μεταξύ του σαδιστή τιμωρού, του αυτοκαταστροφικού, μελλοντικά επίδοξου αυτόχειρα ή του αθώου… ψυχοπαθή, ο οποίος μπορεί να κουβαλάει επάνω του εργαλεία απαραίτητα για το… διαμελισμό ενός σώματος, όμως, την ίδια στιγμή, δεν είναι ικανός να σηκώσει χέρι απέναντι σε άλλον! Η αδυναμία τού σεναρίου να μας οδηγήσει σε κάποια λογική κινήτρων του Σέθαρ και το τραγελαφικό φινάλε βουλιάζουν το εγχείρημα στο επίπεδο του κοινότυπου θρίλερ που μπορεί και να παρακολουθούσες στην τηλεόραση – αν δεν έβρισκες κάτι άλλο για να σκοτώσεις το χρόνο σου…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αν διασκεδάζεις με την αγωνία τού χιτσκοκικού σασπένς και σου έρχεται να… φωνάζεις προς τους κινηματογραφικούς ήρωες για να τους ειδοποιήσεις γι’ αυτό που πρόκειται να τους βρει, ίσως περάσεις στοιχειωδώς ευχάριστα με κάποιες στιγμές αυτού του φιλμ. Οι fans και γνώστες των ισπανικών ταινιών τούτης της σχολής, θα ζήσουν μια απογοήτευση. Τρία χρόνια (!) για να φτάσει ως τα ελληνικά σινεμά. Γιατί τώρα; Σε ποιον έλειπε αυτή η ταινία;


MORE REVIEWS

ΓΚΟΤΖΙΛΑ x ΚΟΝΓΚ: Η ΝΕΑ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ

Ένα μυστηριώδες σήμα (κινδύνου;) έρχεται από τα βάθη της Κοίλης Γης και καλεί την ερευνητική ομάδα που προστατεύει τον Κονγκ στη Νήσο του Κρανίου να βρεθεί στα έγκατα αχαρτογράφητων περιοχών, ελπίζοντας να μην αναμειχθεί και ο Γκοτζίλα, προκαλώντας νέες επικές μάχες.

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΚΟΥΚΛΕΣ ΤΗΣ ΔΡΕΣΔΗΣ

Νεαρή δημοσιογράφος ερωτεύεται αιρετικής στάσης ζωγράφο και performance artist. Όταν η δεύτερη πεθαίνει, η πρώτη αγωνίζεται να νικήσει την ελληνική γραφειοκρατία, ζητώντας να παραλάβει τη σορό της αγαπημένης της συντρόφου.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι ένας θυρωρός και καυλώνει για μια γκόμενα και το βράδυ την κοιμίζει και την κάνει δική του στο κρεβάτι. Άμα πληρώνει λογαριασμούς και κοινόχρηστα, θέλω κι εγώ μια τέτοια.