FreeCinema

Follow us

ΤΟ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑ ΜΟΥ (2018)

(MI OBRA MAESTRA)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γκαστόν Ντουπράτ
  • ΚΑΣΤ: Λουίς Μπραντόνι, Γκιγέρμο Φρανσέγια, Ραούλ Αρέβαλο
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 100'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ROSEBUD.21 / SEVEN FILMS

Κακότροπος καλλιτέχνης καταστρέφει κάθε προσπάθεια του γκαλερίστα και κολλητού του φίλου να σώσει την καριέρα του. Ο ξαφνικός του θάνατος θα εκτοξεύσει τις τιμές των έργων του, αλλά σύντομα θα αποκαλυφθεί μια μεγάλη ανατροπή.

Είναι εύκολο να σατιρίσεις τη σύγχρονη τέχνη και τον κόσμο της. Πολλοί καλλιτέχνες είναι παράξενοι και παράγουν δήθεν, δυσνόητη, εννοιολογική τέχνη. Οι γκαλερίστες είναι εκμεταλλευτές και απατεώνες. Το κοινό τους κάνει ότι καταλαβαίνει και θαυμάζει. Οι κριτικοί τέχνης είναι δύστροποι και με ύφος εκατό καρδιναλίων. Είναι μόνο αυτό; Φυσικά και όχι, αν και ένα κομμάτι του μηχανισμού είναι ακριβώς έτσι. Στο «Αριστούργημά μου», ο Αργεντινός Γκαστόν Ντουπράτ επιλέγει να δει μόνο αυτή την πλευρά, την εύκολη, και να τη σατιρίσει με αμέτρητες ευκολίες και κλισέ, τα οποία προβλέπεις να έρχονται… επίσης εύκολα.

Ο Ρέντζο Νέρβι είναι ένας μεγάλος σε ηλικία καλλιτέχνης, που συμπληρώνει όλα τα κουτάκια της γελοιογραφίας του κακότροπου και κακομαθημένου καλλιτέχνη. Είναι δύστροπος, δυσάρεστος, τσακώνεται με τους πάντες και τους προσβάλλει, έχει μια πιτσιρίκα ως προστατευόμενη – μαθήτρια – γκόμενα. Είναι επίσης ένας από τους πιο παλιούς και καλύτερους φίλους του γκαλερίστα Αρτούρο, ο οποίος προσπαθεί να προμοτάρει σε πελάτες τη δουλειά του. Ο Ρέντζο, όμως, θεωρείται πια ξεπερασμένος, όπως και η τέχνη του. Ακόμη και μια προσπάθεια του Αρτούρο να του βρει μια σημαντική παραγγελία, εξελίσσεται σε μεγάλο φιάσκο.

Ένα ατύχημα θα κάνει ακόμη δυσκολότερη την κατάσταση. Με ένα σωρό κατάγματα και αμνησία, ο Ρέντζο θα βρεθεί στο νοσοκομείο, άστεγος, άφραγκος και αυτοκτονικός. Όταν επανέλθει σε κάποιο βαθμό, θα μεταβιβάσει την ιδιοκτησία όλων των έργων του στον Αρτούρο ως αντάλλαγμα για τα έξοδά του, κάτι που θα προκαλέσει τις υποψίες τού Άλεξ, ενός μαθητευόμενου του Ρέντζο. Υποψίες που θα ενταθούν με τον ξαφνικό θάνατο του καλλιτέχνη και την αστραπιαία άνοδο των τιμών των έργων του.

Το ντουέτο των πρωταγωνιστών διασκεδάζει με τους χαρακτήρες του και αυτό ίσως είναι ένας επαρκής λόγος να παρακολουθήσεις τούτο το φιλμ. Επίσης, το στήσιμο των χώρων είναι έξυπνο και ο δεύτερος χαρακτήρας μίας εμπόρου τέχνης είναι τόσο καλός, που θα ήθελες να τη δεις περισσότερο. Αλλά το σενάριο νομίζει ότι είναι πολύ εξυπνότερο απ’ ό,τι είναι στην πραγματικότητα. Αν θέλεις να σατιρίσεις τον κόσμο της τέχνης, πρέπει να αναπτύξεις κάτι περισσότερο από καρικατούρες. Ένα θαυμάσιο πρόσφατο παράδειγμα είναι το επεισόδιο «Waiting for the Artist» της σειράς mockumentary «Documentary Now, όπου η Κέιτ Μπλάνσετ ερμηνεύει μια απολαυστική παρωδία της Μαρίνα Αμπράμοβιτς, που είναι τόσο καλή επειδή έχει γραφτεί κατόπιν βαθιάς έρευνας για το έργο της, αλλά χωρίς να ανακυκλώνει κλισέ.

Το εύρημα της ανατροπής που έρχεται στο τελευταίο μέρος εδώ, λειτουργεί μόνο μέχρι ένα σημείο, επειδή η λύση που καταφθάνει στη συνέχεια είναι ελάχιστα πειστική. Αυτό που κάνει εντύπωση είναι ότι ο συν-σεναριογράφος της ταινίας και αδελφός του σκηνοθέτη, Αντρές Ντουπράτ, είναι Διευθυντής του Εθνικού Μουσείου Καλών Τεχνών της Αργεντινής. Γι’ αυτόν και μόνο το λόγο, θα περίμενε κανείς μια λιγότερο επιφανειακή προσέγγιση του χώρου της τέχνης.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Buddy movie ή σάτιρα της τέχνης; Ό,τι και να θέλει να πετύχει ο σκηνοθέτης της ταινίας, στην πραγματικότητα το αποτέλεσμα είναι επιφανειακό και άνισο. Και κάθε άλλο παρά «αριστούργημα».


MORE REVIEWS

INCEPTION

Ένας «ονειρο-κλέφτης», που αντλεί πληροφορίες από τα θύματά του ενώ κοιμούνται και κατόπιν τις πουλά στους πελάτες του έναντι αδράς αμοιβής, δέχεται την πρόκληση να αντιστρέψει τη συνήθη διαδικασία και να «φυτεύσει» μία ιδέα στο υποσυνείδητο ενός πολυεκατομμυριούχου CEO.

ΤΟ ΤΡΕΝΟ ΘΑ ΣΦΥΡΙΞΕΙ ΤΡΕΙΣ ΦΟΡΕΣ

Ένας σερίφης θα βρεθεί αντιμέτωπος με μια παλιά του Νέμεση, όταν ένας κακοποιός θελήσει να τον εκδικηθεί για όλα τα χρόνια που πέρασε στη φυλακή εξαιτίας του.

ΟΙ ΕΥΧΟΥΛΗΔΕΣ 2: ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΠΕΡΙΟΔΕΙΑ

Η μόνιμα αισιόδοξη πριγκίπισσα Πόπι, ο ορθολογιστής Μπραντς και οι υπόλοιποι Ευχούληδες επιστρέφουν για ακόμη μία περιπέτεια που θα καθορίσει την ύπαρξή τους. Αυτή τη φορά, ο κίνδυνος έρχεται από μια άλλη φυλή... Ευχούληδων!

ΓΑΤΑ ΣΤΟΝ ΤΟΙΧΟ

Σε εργατική πολυκατοικία του νότιου Λονδίνου αρχιτεκτόνισσα εκ Βουλγαρίας με μικρό παιδί και άνεργο αδελφό, η οποία έτσι κι αλλιώς τα φέρνει δύσκολα βόλτα, έχει ν’ αντιμετωπίσει μία αναγκαστική όσο και πανάκριβη κτηριακή ανακαίνιση, αλλά κυρίως την οργή των γειτόνων της για έναν γάτο που χάθηκε.

Η ΠΑΡΘΕΝΟΣ ΤΟΥ ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ

Στον παραδοσιακά «πύρινο» ισπανικό Αύγουστο, η σχεδόν 33χρονη Εύα αποφασίζει να μείνει στο σπίτι ενός γνωστού της στη Μαδρίτη, ο οποίος της το αφήνει για όλο το διάστημα αυτού του καλοκαιρινού μήνα. Μέσα σε τούτη την ιδιότυπη περίοδο τριάντα ημερών, θα πετύχει παλιούς φίλους, σχέσεις που είχε αφήσει στη λήθη του παρελθόντος, αλλά και νέα πρόσωπα.