FreeCinema

Follow us

ΟΙ ΑΝΔΡΕΣ ΜΕ ΤΑ ΜΑΥΡΑ 3 (2012)

(MEN IN BLACK III)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμική Περιπέτεια Φαντασίας
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μπάρι Σόνενφελντ
  • ΚΑΣΤ: Γουίλ Σμιθ, Τόμι Λι Τζόουνς, Τζος Μπρόλιν, Έμμα Τόμσον, Τζαμέιν Κλέμεντ, Άλις Ιβ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 103’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Φυλακισμένος υπερ-κακός εξωγήινος αποδρά από σεληνιακή φυλακή και βρίσκει τρόπο να επιστρέψει στο παρελθόν για να λύσει μια και καλή τις παλιές του διαφορές με τον Κέι και να τον εξαφανίσει, εξαφανίζοντας έτσι και το δίδυμό του με τον Τζέι, ο οποίος ταξιδεύει στο 1969 για να σώσει την κατάσταση και να επαναφέρει την τάξη και τον κόσμο στην κανονική του λειτουργία.

Στην παραγωγή των τελευταίων ετών των studio, όπου δε μένει ανεκμετάλλευτη η παραμικρή ευκαιρία για sequel, είναι να απορεί κανείς που το τρίτο μέρος των «Men in Black» έκανε δέκα ολόκληρα χρόνια να φτάσει στις οθόνες. Απορεί, επίσης, που ο Μπάρι Σόνενφελντ, ο οποίος έχει δύο δυνατά franchise στη φιλμογραφία του (το «Addams Family» και το «Men in Black»), έχει μείνει εκτός των μεγάλων χολιγουντιανών παραγωγών για το ίδιο ακριβώς διάστημα.

Με τους ήρωες των comics να καταλαμβάνουν πια τα περισσότερα τετραγωνικά στις οθόνες των multiplex και τα αποτυχημένα sequel να στοιβάζονται ως άσκοποι τίτλοι και σπατάλη εκατομμυρίων, οι νέοι «Men in Black» μπορεί να μην έχουν τη φρεσκάδα της πρωτότυπης ταινίας, είναι, όμως, καλύτεροι από το μέτριο δεύτερο μέρος και τουλάχιστον διατηρούν την αξιοπρέπειά τους.

Το 1997, που βγήκε η πρώτη τους περιπέτεια, οι «Men in Black» έμοιαζαν να έρχονται την ίδια στιγμή από το μέλλον και από το παρελθόν. Μυστικοί πράκτορες που επέβαλλαν την τάξη στο – κρυφό για τον πολύ κόσμο – διαγαλαξιακό πάρε-δώσε με τη Γη, ντυμένοι, όμως, και εξοπλισμένοι με αισθητική των 60’s. Στην τρίτη ταινία, η ρετρό αίσθηση είναι ακόμη πιο έντονη και όχι μόνο επειδή η πλοκή περιλαμβάνει ένα ταξίδι… πίσω στο χρόνο.

Όλα τα νέα «παιχνίδια» της κινηματογραφικής βιομηχανίας βρίσκονται στη νέα ταινία. Και το 3D και τα περισσότερο καλοδουλεμένα εφέ. Το «Men in Black III», όμως, δίνει την αίσθηση του ρετρό γιατί είναι μια mainstream κωμική περιπέτεια που προτάσσει το συναίσθημα, εκεί όπου η πλειοψηφία των περισσότερων πρόσφατων αντίστοιχων παραγωγών βάζει μπροστά τις εκρήξεις και το μεγάλο – αλλά συχνά απολύτως κενό – θέαμα. Αυτόν τον τόνο δίνει η έναρξη, με την κηδεία του επικεφαλής των MIB, του Ζεντ, τη θέση του οποίου παίρνει η Οου (η Έμμα Τόμσον, η οποία δεν έχει και πολλά να κάνει στο φιλμ…).

Με τα πάνω τους και τα κάτω τους, στα 15 χρόνια που τους γνωρίζουμε, οι πράκτορες Τζέι και Κέι υπερασπίστηκαν το κωμικό buddy movie κι έγιναν συμπαθείς και αγαπητοί επειδή ήταν πραγματικοί χαρακτήρες, κυρίως εξαιτίας των λειτουργικά πειστικών ερμηνειών του Γουίλ Σμιθ και του Τόμι Λι Τζόουνς. Το ρόλο του δεύτερου σε νεαρή ηλικία, όταν επιστρέψουν στο παρελθόν, παίζει ο Τζος Μπρόλιν, στο ιδανικότερο κάστινγκ που θα μπορούσε να υπάρξει. Πέρα από τη φυσική ομοιότητα, ο Μπρόλιν έχει πάρει όλες τις γκριμάτσες και την άκαμπτη σοβαρότητα του Τζόουνς, και πλάθει μια ερμηνεία που προσθέτει στοιχεία, χωρίς να παρωδεί. Είναι, ίσως, η καλύτερη παρουσία σ’ αυτό το τρίτο μέρος, όπου το συναισθηματικό δέσιμο με τους χαρακτήρες είναι πιο σημαντικό σε σχέση με τα συχνά άσφαιρα αστεία.

Τα αμέτρητα ξαναγραψίματα του σεναρίου, το οποίο δεν ήταν καν ολοκληρωμένο όταν άρχισαν τα γυρίσματα, δεν μπορούν να κρυφτούν. Ο σκελετός είναι αρκετά γερός, με highlights την επιστροφή στο 1969, το νεαρό Κέι, τις καταδιώξεις στο vintage Κόνι Άϊλαντ, το Factory του Άντι Γουόρχολ και τη θεαματική κορύφωση στο ακρωτήριο Κανάβεραλ, με την εκτόξευση του Apollo 11, όπου διαδραματίζεται η τελική αναμέτρηση με τον Μπόρις, έναν αρκετά κακό, αλλά όχι ιδιαίτερα αξιομνημόνευτο «κακό».

Τα γκαγκ, ωστόσο, πολλές φορές παθαίνουν εμπλοκή, ενώ μάλλον κουραστικά εξελίσσεται η παρουσία του άλλου νέου χαρακτήρα, του εξωγήινου Γκρίφιν, που βλέπει προκαταβολικά όλες τις πιθανές εκδοχές του μέλλοντος. Η αποκάλυψη, όμως, του στοιχείου που δένει τις μοίρες των Τζέι και Kέι, ολοκληρώνει το συναισθηματικό τόνο της ταινίας και είναι ταιριαστή με το σταθερό δέσιμο του πρωταγωνιστικού ντουέτου.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αναμενόμενες επιδόσεις στη δράση, έτσι κι έτσι στην κωμωδία, οι «Men in Black» στην τρίτη τους περιπέτεια ποντάρουν στο συναισθηματισμό, στο δέσιμο μεταξύ τους και με το κοινό, ειδικά για τους θεατές που προτιμούν τις ταινίες με ευδιάκριτους χαρακτήρες που κινούν τη δράση και δε συμμετέχουν απλώς σ’ αυτή.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.

MR KLEIN

MR KLEIN

Χάνει ο Γουίλ Σμιθ τον Τόμι Λι Τζόουνς, γιατί τον σκοτώσανε παλιά και πειράχτηκε το χωροχρονικό σύμπαν και πάει ο άλλος πίσω να τ’ αλλάξει. Πού ‘σαι; Χαιρετίσματα στο Μάικλ Τζέι Φοξ να δώσεις…