FreeCinema

Follow us

ΟΙ ΑΝΔΡΕΣ ΜΕ ΤΑ ΜΑΥΡΑ 3 (2012)

(MEN IN BLACK III)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμική Περιπέτεια Φαντασίας
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μπάρι Σόνενφελντ
  • ΚΑΣΤ: Γουίλ Σμιθ, Τόμι Λι Τζόουνς, Τζος Μπρόλιν, Έμμα Τόμσον, Τζαμέιν Κλέμεντ, Άλις Ιβ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 103’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Φυλακισμένος υπερ-κακός εξωγήινος αποδρά από σεληνιακή φυλακή και βρίσκει τρόπο να επιστρέψει στο παρελθόν για να λύσει μια και καλή τις παλιές του διαφορές με τον Κέι και να τον εξαφανίσει, εξαφανίζοντας έτσι και το δίδυμό του με τον Τζέι, ο οποίος ταξιδεύει στο 1969 για να σώσει την κατάσταση και να επαναφέρει την τάξη και τον κόσμο στην κανονική του λειτουργία.

Στην παραγωγή των τελευταίων ετών των studio, όπου δε μένει ανεκμετάλλευτη η παραμικρή ευκαιρία για sequel, είναι να απορεί κανείς που το τρίτο μέρος των «Men in Black» έκανε δέκα ολόκληρα χρόνια να φτάσει στις οθόνες. Απορεί, επίσης, που ο Μπάρι Σόνενφελντ, ο οποίος έχει δύο δυνατά franchise στη φιλμογραφία του (το «Addams Family» και το «Men in Black»), έχει μείνει εκτός των μεγάλων χολιγουντιανών παραγωγών για το ίδιο ακριβώς διάστημα.

Με τους ήρωες των comics να καταλαμβάνουν πια τα περισσότερα τετραγωνικά στις οθόνες των multiplex και τα αποτυχημένα sequel να στοιβάζονται ως άσκοποι τίτλοι και σπατάλη εκατομμυρίων, οι νέοι «Men in Black» μπορεί να μην έχουν τη φρεσκάδα της πρωτότυπης ταινίας, είναι, όμως, καλύτεροι από το μέτριο δεύτερο μέρος και τουλάχιστον διατηρούν την αξιοπρέπειά τους.

Το 1997, που βγήκε η πρώτη τους περιπέτεια, οι «Men in Black» έμοιαζαν να έρχονται την ίδια στιγμή από το μέλλον και από το παρελθόν. Μυστικοί πράκτορες που επέβαλλαν την τάξη στο – κρυφό για τον πολύ κόσμο – διαγαλαξιακό πάρε-δώσε με τη Γη, ντυμένοι, όμως, και εξοπλισμένοι με αισθητική των 60’s. Στην τρίτη ταινία, η ρετρό αίσθηση είναι ακόμη πιο έντονη και όχι μόνο επειδή η πλοκή περιλαμβάνει ένα ταξίδι… πίσω στο χρόνο.

Όλα τα νέα «παιχνίδια» της κινηματογραφικής βιομηχανίας βρίσκονται στη νέα ταινία. Και το 3D και τα περισσότερο καλοδουλεμένα εφέ. Το «Men in Black III», όμως, δίνει την αίσθηση του ρετρό γιατί είναι μια mainstream κωμική περιπέτεια που προτάσσει το συναίσθημα, εκεί όπου η πλειοψηφία των περισσότερων πρόσφατων αντίστοιχων παραγωγών βάζει μπροστά τις εκρήξεις και το μεγάλο – αλλά συχνά απολύτως κενό – θέαμα. Αυτόν τον τόνο δίνει η έναρξη, με την κηδεία του επικεφαλής των MIB, του Ζεντ, τη θέση του οποίου παίρνει η Οου (η Έμμα Τόμσον, η οποία δεν έχει και πολλά να κάνει στο φιλμ…).

Με τα πάνω τους και τα κάτω τους, στα 15 χρόνια που τους γνωρίζουμε, οι πράκτορες Τζέι και Κέι υπερασπίστηκαν το κωμικό buddy movie κι έγιναν συμπαθείς και αγαπητοί επειδή ήταν πραγματικοί χαρακτήρες, κυρίως εξαιτίας των λειτουργικά πειστικών ερμηνειών του Γουίλ Σμιθ και του Τόμι Λι Τζόουνς. Το ρόλο του δεύτερου σε νεαρή ηλικία, όταν επιστρέψουν στο παρελθόν, παίζει ο Τζος Μπρόλιν, στο ιδανικότερο κάστινγκ που θα μπορούσε να υπάρξει. Πέρα από τη φυσική ομοιότητα, ο Μπρόλιν έχει πάρει όλες τις γκριμάτσες και την άκαμπτη σοβαρότητα του Τζόουνς, και πλάθει μια ερμηνεία που προσθέτει στοιχεία, χωρίς να παρωδεί. Είναι, ίσως, η καλύτερη παρουσία σ’ αυτό το τρίτο μέρος, όπου το συναισθηματικό δέσιμο με τους χαρακτήρες είναι πιο σημαντικό σε σχέση με τα συχνά άσφαιρα αστεία.

Τα αμέτρητα ξαναγραψίματα του σεναρίου, το οποίο δεν ήταν καν ολοκληρωμένο όταν άρχισαν τα γυρίσματα, δεν μπορούν να κρυφτούν. Ο σκελετός είναι αρκετά γερός, με highlights την επιστροφή στο 1969, το νεαρό Κέι, τις καταδιώξεις στο vintage Κόνι Άϊλαντ, το Factory του Άντι Γουόρχολ και τη θεαματική κορύφωση στο ακρωτήριο Κανάβεραλ, με την εκτόξευση του Apollo 11, όπου διαδραματίζεται η τελική αναμέτρηση με τον Μπόρις, έναν αρκετά κακό, αλλά όχι ιδιαίτερα αξιομνημόνευτο «κακό».

Τα γκαγκ, ωστόσο, πολλές φορές παθαίνουν εμπλοκή, ενώ μάλλον κουραστικά εξελίσσεται η παρουσία του άλλου νέου χαρακτήρα, του εξωγήινου Γκρίφιν, που βλέπει προκαταβολικά όλες τις πιθανές εκδοχές του μέλλοντος. Η αποκάλυψη, όμως, του στοιχείου που δένει τις μοίρες των Τζέι και Kέι, ολοκληρώνει το συναισθηματικό τόνο της ταινίας και είναι ταιριαστή με το σταθερό δέσιμο του πρωταγωνιστικού ντουέτου.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αναμενόμενες επιδόσεις στη δράση, έτσι κι έτσι στην κωμωδία, οι «Men in Black» στην τρίτη τους περιπέτεια ποντάρουν στο συναισθηματισμό, στο δέσιμο μεταξύ τους και με το κοινό, ειδικά για τους θεατές που προτιμούν τις ταινίες με ευδιάκριτους χαρακτήρες που κινούν τη δράση και δε συμμετέχουν απλώς σ’ αυτή.


MORE REVIEWS

DUNGEONS & DRAGONS: ΕΝΤΙΜΟΤΗΤΑ ΜΕΤΑΞΥ ΚΛΕΦΤΩΝ

Καταφερτζής κλέφτης, παρέα μ’ ένα μικρό τσούρμο από τυχοδιώκτες συνοδοιπόρους οι οποίοι κατέχουν ουκ ολίγες μαγικές ικανότητες, αναζητά κλεμμένο κειμήλιο που ίσως του επιτρέψει να επαναφέρει στη ζωή την πεθαμένη και πολυαγαπημένη του σύζυγο.

ΤΑ ΟΧΤΩ ΒΟΥΝΑ

Στα μέσα της δεκαετίας του ’80, ο Πιέτρο γίνεται φίλος με το μοναδικό παιδί ενός μικρού ορεινού χωριού, καθώς κάνει τις καλοκαιρινές του διακοπές εκεί. Ο Μπρούνο θα χαθεί από τη ζωή του εξαιτίας μικρών παρεξηγήσεων, μα θα επιστρέφει πάντοτε στον ενήλικο βίο του, για να του θυμίζει την παιδική ηλικία και πατρικές στιγμές που έχασε από πείσμα και λάθος επιλογές.

ΖΛΑΤΑΝ

Τα ταραχώδη παιδικά και νεανικά χρόνια του Ζλάταν Ιμπραΐμοβιτς στη Σουηδία, μέχρι την αναγνώριση του ποδοσφαιρικού του ταλέντου, χάρη στις εμφανίσεις του με τη φανέλα του Ajax.

Ο ΑΡΧΟΝΤΑΣ ΤΩΝ ΜΥΡΜΗΓΚΙΩΝ

Στη Ρώμη της δεκαετίας του ’60, ο Άλντο Μπραϊμπάντι, ένας ποιητής και θεατράνθρωπος γύρω στα 40, ζει με τον νεαρό Έτορε, φίλο και σύντροφό του. Όταν ο υπερσυντηρητικός και θρησκευόμενος πατέρας του δεύτερου καταγγέλλει αυτή τη σχέση στην Αστυνομία, ο Άλντο θα βρεθεί κατηγορούμενος και αντιμέτωπος με φυλάκιση, χάρη σ’ έναν ιδιότυπο νόμο με μεσαιωνικές καταβολές.

DEMON SLAYER: KIMETSU NO YAIBA - TO THE SWORDSMITH VILLAGE

Μετά τη δολοφονία της οικογένειάς του από έναν δαίμονα, ο Ταντζίρο Καμάντο εντάσσεται στο Σώμα Φονιάδων Δαιμόνων, έχοντας έναν και μοναδικό σκοπό: να επαναφέρει την αδελφή του (τη μόνη που γλίτωσε τον θάνατο, με τίμημα όμως τη μετατροπή της σε δαίμονα) στην ανθρώπινη μορφή της.

MR KLEIN

MR KLEIN

Χάνει ο Γουίλ Σμιθ τον Τόμι Λι Τζόουνς, γιατί τον σκοτώσανε παλιά και πειράχτηκε το χωροχρονικό σύμπαν και πάει ο άλλος πίσω να τ’ αλλάξει. Πού ‘σαι; Χαιρετίσματα στο Μάικλ Τζέι Φοξ να δώσεις…