FreeCinema

Follow us

MEGALOPOLIS (2024)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Φράνσις Φορντ Κόπολα
  • ΚΑΣΤ: Άνταμ Ντράιβερ, Τζιανκάρλο Εσποζίτο, Νάταλι Εμάνιουελ, Όμπρεϊ Πλάζα, Σάια ΛαΜπαφ, Γιον Βόιτ, Λόρενς Φίσμπερν, Τάλια Σάιρ, Τζέισον Σουόρτσμαν, Κάθριν Χάντερ, Ντάστιν Χόφμαν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 138'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Ο ιδεαλιστής αρχιτέκτονας μιας ουτοπικής Μεγαλόπολης συγκρούεται με τον άπληστο Δήμαρχο της Νέας Ρώμης, σ’ ένα πεδίο κοινωνικής σήψης απ’ όπου ο πρώτος ξεχωρίζει κι ερωτεύεται την κόρη του δεύτερου. Εκείνη, όμως, ποιον θα διαλέξει για να σταθεί δίπλα του;

Πονεμένο project πολλών δεκαετιών (!) για τον Φράνσις Φορντ Κόπολα, το «Megalopolis» κατέληξε να είναι ακριβώς αυτό που φοβάσαι: ένα δυσάρεστο φιάσκο ολκής που δεν χωνεύεται με τίποτα, όσο μεγαλειώδεις κι αν είναι ανά στιγμές οι εικόνες του.

Επιχειρώντας να δημιουργήσει μία φανταστική παραβολή της Νέας Υόρκης του σύγχρονου παρόντος, ο Κόπολα αναμιγνύει στοιχεία της πτώσης της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας με τη φιλοσοφία του «The Fountainhead» (1949) του Κινγκ Βίντορ, πασπαλισμένα με εξωφρενικές ποσότητες CGI και glossy περιεχόμενο που παραπέμπει σε tabloids, αλλά με αισθητική… χρυσόσκονης. Ως οικοδόμημα καταρρέει από τα πρώτα κιόλας λεπτά της αφόρητης διάρκειάς του, λόγω της δίχως καμία συνοχή αφηγηματικότητας της ιστορίας του, των ενοχλητικά επιτηδευμένων και forgettable τσιτάτων που αιωρούνται σαν «φούσκες» στο οπτικό πεδίο του θεατή και μίας αποσπασματικότητας στη ροή του έργου που σε βάζει σε σκέψεις για το πόσο υλικό μπορεί να πετάχτηκε στο στάδιο του μοντάζ.

Το Art Déco σκηνογραφικό μέρος θαμπώνει το βλέμμα, αλλά είναι αδύνατον να παρακολουθήσεις την πλοκή μέσα σ’ ένα παραληρηματικό χάος μπαναλαρίας που προκαλεί από πλήξη έως και ναυτία, σιγοτρώγοντας ολόκληρο το επιτελείο των πρωταγωνιστών του. Δεν έβλεπα την ώρα να τελειώσει, δεν καταλάβαινα τι έβλεπα, δεν ξέρω τι άλλο να γράψω! Από τις πιο άβολες κινηματογραφικές στιγμές της φετινής σεζόν, μαζί και η βαρύτατη ταφόπλακα μιας σπουδαίας, υπερφιλόδοξης και ενίοτε αυτοκαταστροφικής καριέρας. Ή θα λυπηθείς ή θα θυμώσεις. Τίποτε άλλο δεν χωρά σαν συναίσθημα.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Με κάθε σεβασμό προς τον Φράνσις Φορντ Κόπολα, τούτο εδώ δεν αποτελεί καλλιτεχνική αποτυχία αλλά τερατούργημα. Σαν ένα ρέψιμο μετά από πανάκριβο δείπνο. Αυτός είναι ίσως ο πιο σωστός χαρακτηρισμός.


MORE REVIEWS

TATAMI: Ο ΑΓΩΝΑΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΗΣ

Ιρανή αθλήτρια που συμμετέχει στο παγκόσμιο πρωτάθλημα judo λαμβάνει τελεσίγραφο από την Κυβέρνηση της χώρας της ν’ αποσυρθεί από τους αγώνες, προκειμένου να εκλείψει η πιθανότητα να βρεθεί αντιμέτωπη με Ισραηλινή judoka. Εκείνη, όμως, θέλει πάση θυσία το χρυσό μετάλλιο.

Η ΜΕΓΑΛΗ ΛΗΣΤΕΙΑ

Απόπειρα ληστείας χρηματαποστολής πηγαίνει εντελώς λάθος εξαιτίας του φύλακα - οδηγού του θωρακισμένου φορτηγού και πρώην αστυνομικού, ο οποίος για συνοδηγό έχει τον γιο του και με καμία δύναμη δεν πρόκειται να τον αφήσει να πάθει κακό.

ΤΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΜΟΥ ΓΛΥΚΟ

Η 70χρονη Μαχίν ζει μόνη στην Τεχεράνη από τότε που έμεινε χήρα και η κόρη της μετανάστευσε στην Ευρώπη μαζί με τα εγγόνια της, δραπετεύοντας από το αφιλόξενο ιρανικό καθεστώς. Μια μέρα, όμως, η ερωτική της ζωή θ’ αποκτήσει νέα πνοή και η καρδιά, μαζί με το σπίτι της, θ’ ανοίξει και πάλι για έναν άνδρα. Το αναπάντεχο flirt τους θα εξελιχτεί σ’ ένα βράδυ που από κάθε άποψη θα μείνει αξέχαστο.

Η ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΤΟΥ ΧΙΟΝΙΟΥ & ΤΟ ΠΑΓΩΜΕΝΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ

Όταν εξαιτίας απροσεξίας η μικρούλα πριγκίπισσα Άιλα απελευθερώνει τα κακά πνεύματα του πάγου, προ της απειλής να πέσει παγωμένη βαρυχειμωνιά σε όλο τον κόσμο, η μητέρα της, Βασίλισσα του Χιονιού, δέχεται τη βοήθεια της Γκέρντα και του Κάι μήπως και προλάβει τη ζημιά. Το μοχθηρό πνεύμα του Βορρά, όμως, είναι πανίσχυρο…

ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΥ

Χειμώνας του 1838 και ο συμβολαιογράφος Τόμας Χάτερ ταξιδεύει μέχρι τα Καρπάθια Όρη για να κλείσει τη συμφωνία πώλησης ενός παλιού οικήματος της πόλης του στον εκκεντρικά δυσπρόσιτο κόμη Όρλοκ. Κανείς, όμως, δεν υποψιάζεται πως ο πραγματικός στόχος του Όρλοκ είναι να κάνει δική του τη σύζυγο του Χάτερ.