FreeCinema

Follow us

MEGALOPOLIS (2024)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Φράνσις Φορντ Κόπολα
  • ΚΑΣΤ: Άνταμ Ντράιβερ, Τζιανκάρλο Εσποζίτο, Νάταλι Εμάνιουελ, Όμπρεϊ Πλάζα, Σάια ΛαΜπαφ, Γιον Βόιτ, Λόρενς Φίσμπερν, Τάλια Σάιρ, Τζέισον Σουόρτσμαν, Κάθριν Χάντερ, Ντάστιν Χόφμαν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 138'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Ο ιδεαλιστής αρχιτέκτονας μιας ουτοπικής Μεγαλόπολης συγκρούεται με τον άπληστο Δήμαρχο της Νέας Ρώμης, σ’ ένα πεδίο κοινωνικής σήψης απ’ όπου ο πρώτος ξεχωρίζει κι ερωτεύεται την κόρη του δεύτερου. Εκείνη, όμως, ποιον θα διαλέξει για να σταθεί δίπλα του;

Πονεμένο project πολλών δεκαετιών (!) για τον Φράνσις Φορντ Κόπολα, το «Megalopolis» κατέληξε να είναι ακριβώς αυτό που φοβάσαι: ένα δυσάρεστο φιάσκο ολκής που δεν χωνεύεται με τίποτα, όσο μεγαλειώδεις κι αν είναι ανά στιγμές οι εικόνες του.

Επιχειρώντας να δημιουργήσει μία φανταστική παραβολή της Νέας Υόρκης του σύγχρονου παρόντος, ο Κόπολα αναμιγνύει στοιχεία της πτώσης της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας με τη φιλοσοφία του «The Fountainhead» (1949) του Κινγκ Βίντορ, πασπαλισμένα με εξωφρενικές ποσότητες CGI και glossy περιεχόμενο που παραπέμπει σε tabloids, αλλά με αισθητική… χρυσόσκονης. Ως οικοδόμημα καταρρέει από τα πρώτα κιόλας λεπτά της αφόρητης διάρκειάς του, λόγω της δίχως καμία συνοχή αφηγηματικότητας της ιστορίας του, των ενοχλητικά επιτηδευμένων και forgettable τσιτάτων που αιωρούνται σαν «φούσκες» στο οπτικό πεδίο του θεατή και μίας αποσπασματικότητας στη ροή του έργου που σε βάζει σε σκέψεις για το πόσο υλικό μπορεί να πετάχτηκε στο στάδιο του μοντάζ.

Το Art Déco σκηνογραφικό μέρος θαμπώνει το βλέμμα, αλλά είναι αδύνατον να παρακολουθήσεις την πλοκή μέσα σ’ ένα παραληρηματικό χάος μπαναλαρίας που προκαλεί από πλήξη έως και ναυτία, σιγοτρώγοντας ολόκληρο το επιτελείο των πρωταγωνιστών του. Δεν έβλεπα την ώρα να τελειώσει, δεν καταλάβαινα τι έβλεπα, δεν ξέρω τι άλλο να γράψω! Από τις πιο άβολες κινηματογραφικές στιγμές της φετινής σεζόν, μαζί και η βαρύτατη ταφόπλακα μιας σπουδαίας, υπερφιλόδοξης και ενίοτε αυτοκαταστροφικής καριέρας. Ή θα λυπηθείς ή θα θυμώσεις. Τίποτε άλλο δεν χωρά σαν συναίσθημα.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Με κάθε σεβασμό προς τον Φράνσις Φορντ Κόπολα, τούτο εδώ δεν αποτελεί καλλιτεχνική αποτυχία αλλά τερατούργημα. Σαν ένα ρέψιμο μετά από πανάκριβο δείπνο. Αυτός είναι ίσως ο πιο σωστός χαρακτηρισμός.


MORE REVIEWS

ΟΝΕΙΡΑ ΙΛΟΥΣΤΡΑΣΙΟΝ

Ψυχωσικός με το bodybuilding, ο Κίλιαν Μάντοξ ονειρεύεται τίτλους πρωταθλητισμού και εξώφυλλα περιοδικών, όμως, είναι απλά ένας άσημος ερασιτέχνης που περισσότερο τρομάζει τους γύρω του με αυτή του την εμμονή, καταστρέφοντας ταυτόχρονα την υγεία του με το συνεχές ντοπάρισμα.

ΑΜΑΡΤΩΛΟΙ

Έχοντας αποκτήσει φήμη και χρήμα από την παράνομη δράση τους στο Σικάγο του ’30, οι δίδυμοι Σμόουκ και Στακ επιστρέφουν στα πάτρια εδάφη του ρατσιστικού αμερικάνικου Νότου για ν’ ανοίξουν ένα νυχτερινό κέντρο διασκέδασης, δίχως να υπολογίζουν πως η μουσική του μαγαζιού τους μπορεί να προσελκύσει… τον Διάβολο!

ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΜΟΥ ΠΑΝΤΑ

«Ο Τιάν είναι δώδεκα ετών όταν τον στέλνουν στη γιαγιά του λόγω των κακών σχολικών του αποτελεσμάτων. Μακριά από την πόλη, στα μυστηριώδη κινεζικά βουνά, γίνεται κρυφά φίλος με ένα πάντα που το ονομάζει Φεγγάρι. Αυτό σηματοδοτεί την αρχή μιας απίστευτης περιπέτειας που πρόκειται να αλλάξει τη ζωή του ίδιου και της οικογένειάς του», μας ενημερώνει το δελτίο Τύπου.

Ο ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΗΣ

Όταν η σύζυγός του δολοφονείται σε τρομοκρατικό χτύπημα στο Λονδίνο, ένας tech geek της CIA ζητά από την Υπηρεσία του να τον εκπαιδεύσει για πρακτορικές αποστολές υψηλού κινδύνου και να πάρει τον νόμο στα χέρια του, διαφορετικά θα δημοσιοποιήσει ότι πιο βρώμικο γνωρίζει για τις δράσεις της ανά τον κόσμο.

Ο ΓΥΡΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΤΟΥ ΜΙΚΡΟΥ ΓΚΡΙΖΛΙ

Όταν ο αρκούδος Μικ Μικ λαμβάνει (ξανά μανά…) λάθος μωρό από απρόσεκτο πελαργό, ξεκινά με την παλιοπαρέα ταξίδι σε όλα τα μήκη και πλάτη της Γης, προκειμένου να βρει το σωστό.