Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΧΟΡΕΥΤΗΣ ΤΟΥ ΜΑΟ (2009)
(MAO’S LAST DANCER)
- ΕΙΔΟΣ: Κοινωνικό
- ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μπρους Μπέρεσφορντ
- ΚΑΣΤ: Τσι Τσάο, Μπρους Γκρίνγουντ, Αμάντα Σαλ, Τζόαν Τσεν
- ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 117’
- ΔΙΑΝΟΜΗ: FILMTRADE
Στην κομμουνιστική Κίνα του ’60, χωριατάκι με ευλύγιστο κορμάκι αποσπάται απ’ τους γονείς του για θητεία στην κρατική σχολή μπαλέτου. Δασκαλάκος θα τον ψυλλιάσει πώς να βγάζει γκραν ζετέ, γκεστ σταρ της όρχησης από ΗΠΑ τον καλεί ως επισκέπτη μαθητή, το pas de deux του με όχι πρίμα μπαλαρίνα θα τον σπρώξει ηχηρά να αυτομολήσει.
ΟΚ μέχρι να αρχίσει το νέο «Dancing with the Stars», αλλά από τους Αντίποδες στην μπάρα ο σιτεμένος για Ντιαγκίλεφ του «Σοφέρ Της Κυρίας Ντέϊζι» και ο Τζαν Σάρντι («χέρι» που έγραψε κάποτε το «Shine, Ο Σολίστας» και… τελευταία «Το Ημερολόγιο»); Φυσικό να εκτελείται με συμβάσεις το ντεβελοπέ στο σελιλόϊντ του «Fame Story» που έζησε ο Νουρέγιεφ του Πεκίνου, Λι Τσουινζίν, απ’ το ομώνυμο αυστραλέζικο best seller του – ένα πορτρέτο απ’ τ’ αλώνια στα σαλόνια δύο ηπείρων και τριών δεκαετιών ουμανισμού, συναισθημάτων και θεαμάτων, που φοράει συχνά κολάν ασφυκτικά διδακτικά ως ζετέ έπος, για φιγούρα στο ακατάβλητο της σκέψης και του τάλαντου απ’ τον Καρυοθραύστη της στυγνής ιδεολογίας, και στο τίμημα του θάρρους τής με άλματα ή στις μύτες των ποδιών ελευθερίας επιλογών.
Εξ ου και είναι με την κακή έννοια «Μαύρος Κύκνος»: η αντι – Πολιτιστική Επανάσταση της δραματούργησης τουτού απομνημονεύματος σε παιάνα μέσω εύσχημων διπόλων, το εμφανές διακρατικό της προπαγάνδας φιλίας τέχνης με υπερ-πρέσβη τη φιγούρα του «κίτρινου» Νιζίνσκι, η οπτική τουρίστα εκ Δύσεως στο «κόκκινο» φολκλόρ (με απόπτυγμα – σπαγγάτο το παράλληλο μοντάζ της εκδρομής στο Σινικό Τείχος και του μπανίσματος των τσιν τσονγκ χορευτών από το γιάνκη), ενώ για γκραν φινάλε παίζει real life Βίκυ Χατζηβασιλείου κι «Έχεις Πακέτο» στο σανίδι! Οι οπαδοί Μπαλσόι, Μαριίνσκι και Κωστάλα θα ζητάτε encore από τα νούμερα παράστασης, «Τίγρης και Δράκος» κι όχι μόνο στην πιρουέτα ο Τσι Τσάο και η διανομή των σχιστομάτηδων, το corps μένει στη δεύτερη, όμως, ποζισιόν. Να πας κνήμη μη σπας…