FreeCinema

Follow us

ΜΑΓΕΙΑ ΣΤΟ ΣΕΛΗΝΟΦΩΣ (2014)

(MAGIC IN THE MOONLIGHT)

  • ΕΙΔΟΣ: Κομεντί Εποχής
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γούντι Άλεν
  • ΚΑΣΤ: Κόλιν Φερθ, Έμμα Στόουν, Σάιμον ΜακΜπέρνι, Αϊλίν Άτκινς, Χέιμις Λινκλέιτερ, Τζάκι Γουίβερ, Μάρσια Γκέι Χάρντεν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 97’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Ένας διάσημος μάγος καλείται από φίλο του στο σπίτι πάμπλουτης οικογένειας στην Κυανή Ακτή, προκειμένου να αποκαλύψει νεαρή που είναι (ή δεν είναι;) μέντιουμ με εξαιρετικές ικανότητες, αλλά η ορθολογιστική του στάση ζωής θα δεχτεί σοβαρά πλήγματα.

Αυτό που κάποτε ήταν προσμονή για έξυπνους διαλόγους, χιούμορ και ρομαντικές ιστορίες, η ετήσια παραγωγή του Γούντι Άλεν, τα τελευταία χρόνια έχει καταντήσει δυσβάσταχτη υποχρέωση σε συνδυασμό με απογοήτευση και στενοχώρια για την κατάντια ενός από τους ευφυέστερους σεναριογράφους. Τη «μαγεία» που υπόσχεται η ταινία θα τη βρεις μόνο στον τίτλο, γιατί από τη στιγμή που θα αρχίσει η προβολή, το μόνο που θα δεις στην οθόνη θα είναι μια ξεπλυμένη εκδοχή μοτίβων που έχεις δει πολύ καλύτερα ανεπτυγμένα στην παρελθούσα φιλμογραφία του Άλεν.

Η «Μαγεία στο Σεληνόφως» χρησιμοποιεί το μοτίβο της μαγείας, που έχεις δει και ξαναδεί. Χωρίς να είναι τόσο… τέρας όσο το «Scoop», αλλά ούτε καν να πλησιάζει το χιούμορ της «Κατάρας του Πράσινου Σκορπιού» που προκαλούσε το γέλιο απλώς και μόνο με δύο γεωγραφικές αναφορές («Madagascar- Constantinople»). Το σενάριο δίνει την εντύπωση ότι είναι πρόχειρα και βιαστικά γραμμένο, σαν να είναι η πρώτη γραφή μιας ταινίας που ενδεχομένως να ήταν καλύτερη, αν οι χαρακτήρες ήταν πιο ολοκληρωμένοι, αν υπήρχε λίγη πρωτοτυπία, αν υπήρχαν κάποια αστεία. Μου έκανε μεγάλη εντύπωση ότι αυτή τη φορά ο Άλεν αδιαφόρησε εντελώς για τους β’ ρόλους, εκείνους που συνήθως θυμάται κανείς περισσότερο στις ταινίες του. Εκτός από τους δύο πρωταγωνιστές, τον Κόλιν Φερθ και την Έμμα Στόουν – που, εδώ που τα λέμε, δεν έχουν κι αυτοί πολλά να κάνουν ή να πουν – δε θυμάσαι κανέναν άλλον μετά και με το ζόρι ψάχνεις καμιά αξιομνημόνευτη ατάκα.

Η «σύγκρουση» στη «Μαγεία στο Σεληνόφως» είναι ανάμεσα σε δύο αντιλήψεις και δύο κόσμους. Την ορθολογιστική κοσμοθεωρία του Βρετανού Στάνλεϊ, ο οποίος, όμως, μεταμφιεσμένος σε Κινέζο, κάνει καριέρα ως μάγος μεταμφιεσμένος σε Κινέζο και από την άλλη πλευρά της νεαρής Αμερικανίδας Σόφι, που έχει (;) επαφή με τον αθέατο κόσμο και αναζητεί τη μαγεία στη ζωή. Στο πλουσιόσπιτο όπου θα συναντηθούν, οι αντιλήψεις τους θα συγκρουστούν. Εκείνος παρά την ξινίλα που τον χαρακτηρίζει και τον κάνει δυσάρεστο σε όλους, τελικά, θα παραδοθεί στα αισθήματά του για τη Σόφι.

Και εδώ αρχίζουν όλα τα προβλήματα της ταινίας. Η ρομαντική φύση τής σχέσης δεν εξηγείται με κανέναν τρόπο, αφού ακόμη και τη στιγμή που ο Στάνλεϊ εξομολογείται τον έρωτά του, προσβάλλει αδιάκοπα τη Σόφι. Η μόνη επαφή που έχουν μέχρι εκείνη τη στιγμή είναι η προσπάθειά του να την αποκαλύψει ως απατεώνισσα, η φιλοσοφική διδασκαλία του (έχει διαβάσει Νίτσε) και μια – καθοριστική, όπως φαίνεται – βροχερή βραδιά σε ένα αστεροσκοπείο.

Ο Κόλιν Φερθ παίζει με απόλυτη ακρίβεια τον στυφό Βρετανό, αν και δείχνει να υποδύεται λίγο άβολα έναν τόσο δυσάρεστο χαρακτήρα, η Έμμα Στόουν είναι χαριτωμένη όσο δεν παίρνει, αλλά δεν έχει και κανέναν καλογραμμένο ρόλο, η Κυανή Ακτή είναι κινηματογραφημένη σαν παράδεισος, αλλά ζωή και ενδιαφέρον η ταινία δεν έχει με τίποτα. Άσε που, για ακόμη μια φορά μέσα σε όλες τις επαναλήψεις, ο Άλεν επαναλαμβάνει και το μοτίβο της σχέσης με τεράστια διαφορά ηλικίας (δεν κουράστηκε πια;)! Ειδικά με τα «μαθητικά» ρούχα που φοράει η Στόουν στο μεγαλύτερο μέρος της ταινίας, ο Φερθ στο τέλος μοιάζει με επικηρυγμένο παιδεραστή. Αμάν!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αν ανήκεις στην κατηγορία των πιστών που αντιμετωπίζουν το ετήσιο προσκύνημα στις ταινίες του Γούντι Άλεν σαν ταξίδι στην Παναγιά της Τήνου, ό,τι και να σου πει κανείς, θα πας και θα ψάχνεις να βρεις τα θετικά στοιχεία. Αν περιμένεις χιούμορ και έξυπνους διαλόγους, δε θα τα βρεις στον Άλεν της πρόσφατης περιόδου.


MORE REVIEWS

Η ΙΟΥΛΙΕΤΑ ΤΩΝ ΠΝΕΥΜΑΤΩΝ

Η μεσόκοπη Τζουλιέτα υποψιάζεται πως ο σύζυγός της ερωτοτροπεί με άλλες γυναίκες και στρέφεται μέχρι και στον μυστικισμό για να ξεπεράσει τα υπαρξιακά της προβλήματα. Πού θα βρει τη λύτρωσή της; Στο «μαζί» ή στο «μόνη»;

GREENLAND: ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ

Κομμάτια ενός κομήτη πλησιάζουν απειλητικά τη Γη. Πολιτικός μηχανικός που βρίσκεται σε διάσταση με τη σύζυγό του, λαμβάνει κυβερνητικό μήνυμα στο κινητό του, το οποίο τον καλεί να πάρει την οικογένειά του και να κατευθυνθούν προς καταφύγιο για… λίγους και εκλεκτούς. Θα φτάσουν ποτέ;

ΟΙ ΑΓΝΩΣΤΟΙ ΑΘΗΝΑΙΟΙ

Στο πέρας έξι ετών, η Αγγελική Αντωνίου καταγράφει με την κάμερά της τους άγνωστους κατοίκους της Αθήνας, τα αδέσποτά της, δίνοντας «φωνή» στην παρουσία, τους χαρακτήρες, τις ιδιαιτερότητες, αλλά και την… αδέσποτη ομορφιά τους.

ΑΚΑΤΑΜΑΧΗΤΟΣ

Επικοινωνιολόγος των Δημοκρατικών, που δεν διάγει λαμπρές ημέρες εξαιτίας της ήττας του κόμματος στις προεδρικές εκλογές, ανακαλύπτει χρυσάφι σε χωριό του Γουισκόνσιν, στο πρόσωπο βετεράνου στρατιωτικού. Τον πείθει να κατέβει για Δήμαρχος στις τοπικές εκλογές προσδοκώντας σε μεγάλα κομματικά οφέλη από πιθανή του νίκη, όμως οι αντίπαλοι Ρεπουμπλικάνοι δεν πρόκειται να κάτσουν με σταυρωμένα χέρια.

ΟΙ ΖΩΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΖΗΣΑ

Κατάκοιτος πατέρας, χαμένος στον μπερδεμένο κόσμο της άνοιας, αναπολεί στιγμές του παρελθόντος του. Η κόρη του είναι εκεί για να τον επαναφέρει στην πραγματικότητα. Θα βρει τη ζωή που (δεν) ζει;

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι κάτι μάγοι, λέει, που τα φτιάχνουν σε χλίδα γαλλικά τοπία του ’20 και ψάχνουν να βρουν και ποιος είναι η μούφα περίπτωση. Πιο μαγεία θα ήταν αν κάποιος εξαφάνιζε εντελώς αυτή την ταινία…