FreeCinema

Follow us

ΛΑΪΛ, Ο ΦΙΛΟΣ ΜΟΥ Ο ΚΡΟΚΟΔΕΙΛΟΣ (2022)

(LYLE, LYLE, CROCODILE)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμικό Οικογενειακό Μιούζικαλ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γουίλ Σπεκ, Τζος Γκόρντον
  • ΚΑΣΤ: Χαβιέρ Μπαρδέμ, Κόνστανς Γου, Γουίνσλοου Φέγκλεϊ, Σκουτ ΜακΝέρι, Μπρετ Γκέλμαν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 106'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Νεοαφιχθείσα στη Νέα Υόρκη οικογένεια ανακαλύπτει στο πατάρι του σπιτιού της έναν… ολοζώντανο κροκόδειλο! Ο Λάιλ δεν είναι ένα συνηθισμένο ερπετό, καθώς έχει την ικανότητα να τραγουδά με χάρη που θα ζήλευαν και τα πρώτα αστέρια του πενταγράμμου. Μπορεί, όμως, ένας κροκόδειλος να ζήσει ως κατοικίδιο τη σήμερον ημέρα;

Ομολογώ πως στο πρώτο δεκάλεπτο του «Λάιλ» ενθουσιάστηκα. Ένας έξω καρδιά Χαβιέρ Μπαρδέμ, με εμφάνιση που παραπέμπει σε συνδυασμό ξεπεσμένου ζωγράφου με… αρχοντορεμπέτη παρελθόντων δεκαετίων, υποδύεται showman παντός καιρού, ο οποίος για κακή του τύχη τρέχει ανεπανάληπτο σερί αποτυχιών. Αφού πιει ακόμα ένα πικρό ποτήρι από τον κόσμο της showbiz, ξετρυπώνει σε pet shop κροκοδειλάκι, το οποίο τραγουδά με περίσσια χάρη τις πιο όμορφες μελωδίες. Ο Έκτορ Βαλέντι οσμίζεται τρελό χρήμα, πλην όμως είναι καταδικασμένος στο αιώνιο #fail. Ο Λάιλ του, βλέπεις, χαρίζει την τραγουδιστή φωνή του μονάχα σ’ εκείνον, αδυνατώντας να πράξει το ίδιο μπροστά σε κοινό. Κυνηγημένος από τους πιστωτές του, ο καλλιτέχνης παρατά με πόνο καρδίας τον καημένο κροκόδειλο στο πατάρι της νεοϋορκέζικης οικίας του και «την κάνει» μακριά, μήπως και βγάλει κάνα φράγκο.

Δεν έχω υπόψη μου τη σειρά παιδικής λογοτεχνίας που ο Αμερικανός συγγραφέας Μπέρναρντ Γουέιμπερ πρωτοδημοσίευσε στα 1962 (μεταφορά της οποίας είναι τούτη η ταινία), θυμάμαι πολύ καλά, όμως, από τις αμέτρητες φορές που έπαιζε στην ΕΡΤ, εκεί στα μέσα της δεκαετίας του ‘80, το υπέροχο, all-time classic animation της Warner από τα 1955, με τίτλο «One Froggy Evening». Αντιλαμβανόμενος, από τη μία, πως η βασική ιδέα έρχεται κατευθείαν από το cartoon του Τσακ Τζόουνς (με τη διαφορά πως αντί για βάτραχο εδώ παίζει κροκόδειλος) και γνωρίζοντας, από την άλλη, το παρελθόν του σκηνοθετικού διδύμου των Γουίλ Σπεκ και Τζος Γκόρντον (της καλτίλας «Blades of Glory» του 2007, που στα μέρη μας βγήκε straight to DVD με τον άπιαστο τίτλο… «Ξεπατινάζ»), περίμενα το πλέον παλαβό upgrade ενός εκ των πιο κλασικών δειγμάτων της animated σειράς «Merrie Melodies». Φευ, όμως! Γρήγορα προσγειώθηκα στον άχρωμο καθωσπρεπισμό μιας τυπικής κομεντί για όλη την οικογένεια, που ως bonus πλήξης περιέχει αμέτρητα, γραμμένα για το φιλμ τραγούδια, που ανάθεμα κι αν έστω ένα απ’ αυτά μένει στο μυαλό για περισσότερα από δύο λεπτά.

Άπαξ και ο σενιόρ Βαλέντι την κοπανάει και τη θέση του στο σπίτι παίρνει η τριμελής οικογένεια των Πριμ, είναι ηλίου φαεινότερο το που θα πάει το πράγμα. Πόσω μάλλον όταν ο μικρούλης Τζος αντιμετωπίζει προβλήματα προσαρμογής στο νέο του σχολείο, βρίσκοντας στο πρόσωπο του Λάιλ έναν καλό φίλο που τον καταλαβαίνει και τον συμπονά. Τα τραγούδια δίνουν και παίρνουν (τη φωνή στον Λάιλ δανείζει ο Σον Μέντες, star της νεανικής pop), ο «στραβός» γείτονας των Πριμ είναι βέβαιο πως θα δημιουργήσει προβλήματα και ο Έκτορ Βαλέντι κάποια στιγμή θα επιστρέψει στον καλό του Λάιλ, καθώς δεν γίνεται ολόκληρος Μπαρδέμ να εμφανίζεται μόνο για δέκα λεπτά.

Από τη στιγμή που «One Froggy Evening»… γιοκ, καλό θα ήταν να βλέπαμε κάτι που θα διέθετε το σουρεάλ, φευγάτο χιούμορ του ανάλογης έμπνευσης «Πάντινγκτον» (2014). Ατυχώς, το σκηνοθετικό ντουέτο και ο βετεράνος γραφιάς Γουίλιαμ Ντέιβις, κατευθύνουν την πλοκή σε γλυκανάλατους δρόμους, με πολυφορεμένα μηνύματα περί αποδοχής του εαυτού σου (αλίμονο!), οικογενειακής φροντίδας και άδολης αγάπης προς πάσης φύσεως ζωντανά. Θεμιτά όλα αυτά, αλλά όταν έχεις έναν δίμετρο κροκόδειλο που στέκεται όρθιος και τραγουδάει, γιατί να τον κρατάς με χαλινάρι; Άσε τον ελεύθερο να σολάρει… κι όποιον πάρει ο χάρος!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Οι οικογενειακές live action ταινίες ποτέ δεν είχαν φανατικό κοινό στη χώρα μας, τα δε μιούζικαλ… επίσης. Εδώ έχουμε συνδυασμό αυτών των δύο, που μακάρι να βγω ψεύτης, αλλά δεν βλέπω πως μπορεί ν’ αλλάξει τούτη την από χρόνια διαμορφωμένη συνθήκη. Τα πιτσιρίκια (μέχρι ένα σημείο ενδεχομένως) θα κάνουν χάζι τον Λάιλ που χορεύει και τραγουδά. Οι γονείς συνοδοί φοβούμαι πως θα κοιτούν το ρολόι. Οι φανατικοί του Χαβιέρ Μπαρδέμ, πάντως, ας σημειώσουν πως ο Ισπανός superstar δεν κάνει κάποιου είδους «αρπαχτή», αλλά του δίνει και καταλαβαίνει. Δυστυχώς, από μόνος του δεν αρκεί για να τραγουδήσουμε όλοι μαζί χαρωπά το «Crocodile Rock» (που στοιχημάτιζα και το σπίτι μου πως θ’ ακουστεί σε κάποια στιγμή) στο φινάλε.


MORE REVIEWS

ΜΙΑ ΑΠΡΟΣΔΟΚΗΤΗ ΣΧΕΣΗ

Ανίκανη να ξεπεράσει την τραυματική εμπειρία ενός τροχαίου που κόστισε τη ζωή της αδελφής του αρραβωνιαστικού της και του συζύγου εκείνης, μετά από έναν ολόκληρο χρόνο, η Άλισον συνειδητοποιεί πως τα χάπια της θεραπευτικής της αγωγής την έχουν εθίσει άσχημα σε μια συγκεκριμένη ναρκωτική ουσία. Και πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο…

ΤΑ ΑΒΓΑ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΣΧΑΛΙΑ

Στη Σχολή των Κουνελιών, με το Πάσχα να πλησιάζει, όλοι εργάζονται πυρετωδώς για την ανάδειξη των νέων Φυλάκων των Χρυσών Αυγών για την εορταστική αυτή περίοδο. Όταν ο Μαξ γίνεται το πρώτο κουνέλι της πόλης που επιλέγεται ποτέ για ν’ αναλάβει αυτή την ευθύνη, ο Λίο, ένα κακό και πονηρό κουνέλι, αποφασίζει να καταστρώσει σχέδιο ώστε να εξαλείψει τα πασχαλινά αυγά και (κατ’ επέκταση) το ίδιο το Πάσχα, σε συνεργασία με τις αλεπούδες. Θα τους σταματήσουν ο Μαξ και οι φίλοι του;

UTAMA: ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΑΣ

Ζεύγος ηλικιωμένων, το οποίο ζει στα απομονωμένα υψίπεδα της Βολιβίας, βρίσκεται αντιμέτωπο με το ενδεχόμενο εγκατάλειψης του τόπου του, εξαιτίας της παρατεταμένης περιόδου ανομβρίας.

Η ΛΕΪΛΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΔΕΡΦΙΑ ΤΗΣ

Η Λεϊλά πείθει τα τέσσερα αδέλφια της να συνεισφέρουν ό,τι έχουν και δεν έχουν ώστε να προβούν σε αγορά καταστήματος, κίνηση που κατά πάσα βεβαιότητα θα τους ξελασπώσει όλους οικονομικά. Ο πατέρας τους, όμως, έχει άλλα σχέδια για την οικογενειακή περιουσία.

Ο ΑΝΤΡΑΣ ΤΩΝ ΟΝΕΙΡΩΝ ΜΟΥ

Με στόχο να βρει χρηματοδότηση για τις πανεπιστημιακές της έρευνες, η Άλμα δέχεται να παραστήσει τη σύντροφο ενός ανθρωποειδούς robot για τρεις εβδομάδες και να παραδώσει το αποτέλεσμα της «εργασίας» της ώστε να προχωρήσουν οι μελέτες γύρω από το συγκεκριμένο επιστημονικό project.