FreeCinema

Follow us

ΛΑΜΠΥΡΙΣΜΑΤΑ (2024)

(LOS DESTELLOS)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Πιλάρ Παλομέρο
  • ΚΑΣΤ: Πατρίθια Λόπεθ Αρνάιθ, Αντόνιο ντε λα Τόρε, Μαρίνα Γερόλα, Χουλιάν Λόπεθ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 101'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: WEIRD WAVE

Εξαιτίας της επιμονής της κόρης της, η Ιζαμπέλ αναγκάζεται να επανασυνδεθεί με τον σοβαρά άρρωστο πρώην σύζυγό της. Η φροντίδα που σταδιακά αρχίζει να του παρέχει δείχνει να τους φέρνει πιο κοντά. Είναι άραγε αργά για επιστροφές στο παρελθόν;

Τα «Λαμπυρίσματα» πανεύκολα θα μπορούσαν να είναι μία ταινία του… σύγχρονου ελληνικού κινηματογράφου! Η ανυπαρξία ουσιαστικής πλοκής, οι κατατονικοί ρυθμοί, η εσωτερικότητα δίκην σοβαρότητας κι ένα φινάλε που αφήνει (σχεδόν) τους πάντες στο σημείο απ’ όπου ξεκίνησαν όλα, αποτελούν τα βασικά συστατικά του τρίτου φιλμ στην καριέρα της auteur Πιλάρ Παλομέρο. Η ένθεση ενός παλιακού ισπανικού pop hit από τις αρχές της δεκαετίας του ’70, που δίνει στην απαραίτητη χαρμόσυνη σκηνή νοσταλγίας έναν κατά τι hipster-ικό τόνο (ψάξτε το τραγούδι «Perla Preciosa» από το συγκρότημα των Los Junior’s και θαρρώ θα καταλάβετε), καθώς και η υποψηφιότητα στην κατηγορία διασκευασμένου σεναρίου (!) στα βραβεία Goya, μάλλον ενισχύουν τον άνωθεν συλλογισμό μου.

Η Ιζαμπέλ είναι μια γυναίκα που θέλει να ξαναχτίσει τη ζωή της με τον νέο της σύντροφο, έχοντας αποφασίσει εδώ και αρκετό καιρό (πλέον) ν’ αφήσει το παρελθόν της με τον Ραμόν (τον πατέρα της κόρης της, Μανταλέν) οριστικά και αμετάκλητα πίσω της. Η εύθραυστη υγεία του πρώην της, ένεκα των σοβαρότατων καρδιοαναπνευστικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει, σε συνδυασμό με την άφιξη της φοιτήτριας κόρης της, η οποία δηλώνει πως επιθυμεί να φροντίσει τον πατέρα της παρά να ρίξει βάρος στο τελευταίο έτος των πανεπιστημιακών της σπουδών, την φέρνουν αντιμέτωπη με το ηθικό δίλημμα της εγκατάλειψης του Ραμόν. Πόσο εύκολο, όμως, είναι να γίνεις κοινωνός και μάρτυρας των δεινών ενός ανθρώπου τον οποίo κάποτε αγάπησες, αλλά τον έχεις πια ξεχάσει; Ο νυν σύντροφός της δείχνει κατανόηση, η κόρη της γίνεται πιεστική, εν τούτοις, η ίδια μοιάζει αναποφάσιστη ανάμεσα στη διστακτική επιστροφή στο κοντινό της (έστω) παρελθόν και το ατένισμα του μέλλοντος.

Το στόρι των «Λαμπυρισμάτων» διαπνέεται από μία αντίφαση. Η Ιζαμπέλ είναι μια γυναίκα που επιθυμεί ν’ απολαύσει τη ζωή, κάνοντας συνεχώς σχέδια βελτίωσής της (η ανακαίνιση του εξοχικού σπιτιού της αποτελεί μέρος αυτών), αλλά ο επικείμενος, αναπόφευκτος (κατά τα φαινόμενα) θάνατος του Ραμόν ρίχνει μια βαριά σκιά στην καθημερινότητά της. Η τελευταία γρήγορα παίρνει τη μορφή επαναλαμβανόμενων κι ασύνδετων μεταξύ τους σκηνών, που αφενός δίνουν πληροφορίες με το σταγονόμετρο για τους τέσσερις βασικούς χαρακτήρες, αφετέρου δημιουργούν ένα αίσθημα αφόρητης πλήξης. Οι βόλτες με τον σκύλο και οι περιπλανήσεις στους αγρούς της εξοχής εναλλάσσονται με ιατρικά ανακοινωθέντα και αναμνήσεις από ένα ευχάριστο ή όχι παρελθόν, όπου το θανατικό σταθερά φωνάζει πως έρχεται. Ο τρόπος με τον οποίο πέφτουν οι τίτλοι τέλους (#diplhs) είναι αδέξιος (στα όρια του κωμικού), με το στόρι να κάνει έναν πλήρη κύκλο, επιστρέφοντας από εκεί ακριβώς που ξεκίνησε. Κατά μία έννοια, δηλαδή, θα μπορούσε… να μην είχε ξεκινήσει καθόλου!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αν βλέπετε φανατικά σύγχρονο, φεστιβαλικό ελληνικό κινηματογράφο, ναι. Σε… καμία άλλη περίπτωση!


MORE REVIEWS

ΘΑΝΑΣΙΜΗ ΠΤΗΣΗ

Καταζητούμενος μισθοφόρος ανταλλάσσει την ελευθερία του με αποστολή εντοπισμού στόχου σε αεροπλάνο, τον οποίο πρέπει να οδηγήσει με ασφάλεια από τη Μπανγκόκ στο Σαν Φρανσίσκο. Αυτό που δεν γνωρίζει είναι πως η πτήση είναι γεμάτη με πληρωμένους εκτελεστές που θέλουν να βγάλουν από την άκρη και τους δύο!

Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

Κορσικανός κτηνοτρόφος, ο οποίος αντιστέκεται με πείσμα στις απαιτήσεις της τοπικής μαφίας για να της πουλήσει τα βοσκοτόπια του ώστε να ανεγερθεί ξενοδοχειακή μονάδα, γίνεται φυγάς στον ίδιο του τον τόπο όταν σκοτώνει τον αρχηγό των εκβιαστών του. Οι μαφιόζοι, εν τούτοις, γνωρίζουν κι αυτοί καλά το νησί τους.

ΟΙ ΑΓΡΙΕΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ

Μετά από μία μικροκλοπή σε κατάστημα και επιχειρώντας να αποφύγει τις επιπτώσεις, η Χλόη το σκάει από το σπίτι της και κάνει auto-stop με σκοπό να φτάσει στην αδελφή της που ζει στην επαρχία και ν’ αναζητήσει καταφύγιο. Μια ομάδα νέων που γυρίζει την Ελλάδα μ’ ένα τροχόσπιτο επιτελώντας κοινωνικό έργο τη σώζει από απόπειρα βιασμού και την «υιοθετεί», αποκρύπτοντας ένα βασικό κομμάτι των δράσεών της.

ΠΩΣ ΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΕΤΕ ΤΟΝ ΔΡΑΚΟ ΣΑΣ

Μετά από δεκαετίες μαχών μεταξύ Βίκινγκ και δράκων στο νησί του Μπερκ, ο Ψάρης, ο θνητός γιος τού Μεγάλου Στωικού, θα γίνει αχώριστος φίλος με μια «Οργή της Νύχτας», είδος δράκου φερόμενο ως αιμοσταγές και επικίνδυνο. Θα αναπτύξουν μια σχέση που θα σηματοδοτήσει το τέλος του πολέμου μεταξύ δράκων και Βίκινγκ, αλλά και την αρχή μιας συνύπαρξης που θα οδηγήσει προς τη μακροημέρευση όλων.

ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΚΟΛΠΟ ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΑΚΟΜΑ

Προκειμένου ν’ αποφύγει τη σύλληψη από την Αστυνομία, δίδυμο ληστών βρίσκει καταφύγιο σε εκδρομή ατόμων με ειδικές ανάγκες. Για να μην κινήσουν υποψίες, ο ένας εκ των δύο θα πρέπει να υποδυθεί τον ΑμεΑ. Τα ευτράπελα και οι παρεξηγήσεις αρχίζουν…