FreeCinema

Follow us

ΜΙΑ ΑΠΙΘΑΝΗ ΣΧΕΣΗ (2019)

(LONG SHOT)

  • ΕΙΔΟΣ: Ρομαντική Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζόναθαν Λεβίν
  • ΚΑΣΤ: Σαρλίζ Θέρον, Σεθ Ρόγκεν, Τζουν Νταϊάν Ράφαελ, Ο’Σέι Τζάκσον Τζούνιορ, Ράβι Πατέλ, Αλεξάντερ Σκάρσγκαρντ, Άντι Σέρκις, Μπομπ Όντενκερκ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 125'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Η πρώτη γυναίκα που παίρνει το χρίσμα ως υποψήφια για την προεδρία των Ηνωμένων Πολιτειών συναντά μαχητικό, ιδεαλιστή δημοσιογράφο, ο οποίος θυμάται πως εκείνη είναι η παλιά του… baby sitter! Θα του προσφέρει δουλειά κειμενογράφου για την καμπάνια της και… μάντεψε τη συνέχεια.

Όσο και να αγαπάς αυτό το είδος ταινιών, πρέπει κάποιος να ομολογήσει ότι στην αναζήτηση πρωτότυπων ιδεών, πλέον, οι περισσότεροι σεναριογράφοι οδηγούνται σε τέτοιες ακρότητες, που καταλήγουν να το φονεύουν δίχως οίκτο και, το χειρότερο, χωρίς ίχνος γέλιου! Το «Μία Απίθανη Σχέση» είχε κάποιες σχετικά καλές προδιαγραφές (σκηνοθέτη με ένα αξιοπρεπές βιογραφικό, υποσχόμενο καστ), αλλά κατά την αδυσώπητη διάρκεια των 125 λεπτών κάθε καλή θέληση πάει κατά διαόλου, για να καταλήξει ολόκληρο το φιλμ να μοιάζει με κακή φάρσα… πολιτικής φάρσας που χρησιμοποιεί το ρομαντικό στοιχείο σαν πιο βλακώδες πρόσχημα. Προσοχή: 25 χρόνια πριν, στη νεανική τους ηλικία, εκείνη ήταν η baby sitter του νεαρού Εβραιόπουλου που έγινε ρόμπα μπροστά της από μία… σηκωμάρα! Και σήμερα συναντιούνται ξανά, αυτός απολυμένος (λόγω ιδεαλισμού) δημοσιογράφος κι εκείνη ως η wannabe επόμενη Πρόεδρος της Αμερικής που δεν έχει ερωτική ζωή. Και θα υπάρξει μία «αναλαμπή» έλξης, κι αυτός θα πιάσει δουλειά ως κειμενογράφος της και μαζί θα οργώσουν τον πλανήτη προωθώντας τα οικολογικά της πλάνα που υποτίθεται ότι είναι το σοβαρό της «χαρτί» για να την ψηφίσει ο κόσμος! Δηλαδή, το «politically correct» έχει κάψει εγκεφάλους, όχι αστεία!

Προσπαθώντας απεγνωσμένα να κρατήσει σωστές ισορροπίες ανάμεσα σε αυτή τη μάστιγα της πολιτικής ορθότητας και την ενήλικη ρομαντική κωμωδία, το φιλμ του Τζόναθαν Λεβίν (που από το θαυμάσιο «Χυμαδιό» του 2008 έφτασε να γυρίζει μπαλαφάρες όπως το rejected στην Ελλάδα «Snatched» του 2017) καταρρέει σταδιακά λόγω της κακής χημείας της Σαρλίζ Θέρον και του Σεθ Ρόγκεν, προτού καν ο δεύτερος αρχίσει να αισθάνεται ότι παίζει σε καφρίλα της δικής του κατηγορίας και τα πάρει όλα σβάρνα δίχως καθοδήγηση, εκθέτοντας μαζί και τη συμπρωταγωνίστριά του που, αν και χάρμα οφθαλμών, στο κωμικό timing δεν το έχει. Το αποτέλεσμα βρίσκει και τους δύο στα… χειρότερά τους!

Υπάρχουν μικρές χαριτωμενιές (ο Πρόεδρος της Αμερικής θέλει να εγκαταλείψει το «άθλημα» για να γίνει ηθοποιός!), αλλά ούτε ο περίγυρος του ζευγαριού έχει στέρεες βάσεις ή έχει γραφτεί τόσο καλά και ατακαδόρικα ώστε να κάνει «πλάτες» στο όλο φιλμικό οικοδόμημα, το οποίο αντί για κάποια ενδιαφέρουσα υποπλοκή (το ρομάντζο με τον Καναδό Πρωθυπουργό σχεδόν ξεχνάς ότι υπάρχει στο σενάριο) προτιμά να κάνει «τουρισμό» σε international locations, με τους Θέρον και Ρόγκεν να σαχλαμαρίζουν (μέχρι και με χρήση ναρκωτικών σε club!) σε «δύσκολες» καταστάσεις (όπως μία τρομοκρατική επίθεση στη Μέση Ανατολή!). Να σημειωθεί ότι υπογράφουν οι σεναριογράφοι του «The Post» και του (ουπς!) «The Interview». Σαν ολέθριο τρακάρισμα ακούγεται…

Εντάξει, μην έχουμε απαιτήσεις ότι τούτο εδώ θα μπορούσε να γίνει μία ρομαντική κωμωδία με περιεχόμενο στην παράδοση των ταινιών της Κάθριν Χέπμπορν και του Σπένσερ Τρέισι ή ότι η Θέρον θα ανακάλυπτε την comedienne μέσα της σαν μία νέα Τζούντι Χόλιντεϊ (θράσος το παράδειγμα, το ξέρω), αλλά εδώ μιλάμε για επίπεδο «παιδιά, νοικιάστε και δείτε τα ‘Παιχνίδια Εξουσίας’ του Μάικ Νίκολς, και πολύ σας πέφτουν…». Όσο για την αρχική σεκάνς, του reportage στο άντρο των νεοναζί, έπρεπε να με είχε υποψιάσει για το πόσο άκυρη θα είναι όλη αυτή η «Σχέση».

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Στο κομμάτι της πολιτικής σάτιρας μιλάμε για ανεπανόρθωτη ντροπή. Στο κομμάτι της ρομαντικής κωμωδίας μιλάμε για σκέτη καταστροφή, με κακοσκηνοθετημένους (μάλλον παρατημένους, πιο σωστά) πρωταγωνιστές που δεν βγάζουν ούτε χημεία ούτε κάποιο ψήγμα χιούμορ. Περισσότερη πλάκα θα είχε να βλέπαμε ένα «ντοκιμαντέρ» παρασκηνίων για το πώς καταλήγουν να χρηματοδοτούνται και να γυρίζονται τέτοιες φόλες.


MORE REVIEWS

RICH FLU: ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ

Ιός που πλήττει μονάχα τους… πολυεκατομμυριούχους μετατρέπεται σε επιδημία και προκαλεί κοινωνική αστάθεια σε ολόκληρο τον πλανήτη! Το να έχεις τεράστια περιουσία, ξαφνικά, γίνεται… ο θάνατός σου!

ΤΕΡΑΣ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ

Η αφαίρεση ενός μενταγιόν από έναν τόπο ταφής «ανασταίνει» το σαπισμένο πτώμα του Τζόνι, που ζητά εκδίκηση για ένα φρικτό έγκλημα ηλικίας εβδομήντα ετών. Θα την «πληρώσει» μια παρέα νεαρών που… ατυχώς εκδράμει στην δασώδη περιοχή.

ΣΚΥΛΑΚΙΑ ΣΤΗΝ ΟΠΕΡΑ

Καλόκαρδος σκύλος του αλωνιού βοηθά σκυλίτσα του σαλονιού να εντοπίσει έγκαιρα την πολύτιμη τιάρα της prima ballerina αφεντικίνας της, η οποία εκλάπη από τα καμαρίνια της Μητροπολιτικής Όπερας της Νέας Υόρκης, λίγο πριν τη μεγάλη πρεμιέρα της «Κάρμεν». Η αυλαία ετοιμάζεται να σηκωθεί. Θα προλάβουν;

ΟΛΑ ΘΑ ΠΑΝΕ ΚΑΛΑ

Ο ξαφνικός θάνατος της συντρόφου της φέρνει την 60χρονη Άντζι αντιμέτωπη με την οικογένεια της εκλιπούσας, για μια σειρά θεμάτων που άπτονται κληρονομικών δικαιωμάτων και ηθικής. Ο Νόμος, εντούτοις, ζητά αποδείξεις και όχι αγάπη.

THE BRUTALIST

Στα 1947, ένας ουγγρικής καταγωγής μοντερνιστής αρχιτέκτονας της σχολής Bauhaus μεταναστεύει στις ΗΠΑ, αναζητώντας ένα καλύτερο αύριο για εκείνον και τη σύζυγό του που αγωνίζεται ακόμη να βρει τρόπο διαφυγής από την Αυστρία. Ένας μεγιστάνας βιομήχανος θα γίνει ο πάτρονάς του και θα του αναθέσει τη δημιουργία ενός μνημειώδους κτηρίου.