FreeCinema

Follow us

LOCKED (2025)

  • ΕΙΔΟΣ: Θρίλερ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ντέιβιντ Γιαροβέσκι
  • ΚΑΣΤ: Μπιλ Σκάρσγκαρντ, Άντονι Χόπκινς
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 95'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Μικροκακοποιός μπουκάρει σε χλιδάτο κι αφύλαχτο SUV και δεν βρίσκει τρόπο να βγει απ’ αυτό, ανυποψίαστος ότι επρόκειτο για… θανάσιμη παγίδα!

Είδε potential στο αργεντίνικο «4×4» (2019) ο Σαμ Ρέιμι και ανέλαβε την παραγωγή του αμερικάνικου remake του, το οποίο διαφοροποιείται αρκετά σε σχέση με το σενάριο του πρωτότυπου, μάλλον προς το καλύτερο (θριλερικά), ριψοκινδυνεύοντας όμως σε κάποιες επιλογές ταύτισης με την κοινωνική πραγματικότητα.

Η πλοκή είναι απλή. Κακομοίρης χωρισμένος, με ανήλικο παιδί που πρέπει να προσέχει μερικές μέρες της εβδομάδας, δεν έχει να πληρώσει το συνεργείο του αμαξιού του, το οποίο χρειάζεται για τη δουλειά του, καθώς του προσφέρει τα προς το ζην. Κοιτάζοντας πως ν’ ανοίξει σταθμευμένα οχήματα για να διαρρήξει οτιδήποτε πολύτιμο από το εσωτερικό τους, πετυχαίνει ξεκλείδωτο ένα εντυπωσιακό και πανάκριβο SUV, μπουκάρει δίχως δεύτερη σκέψη, μα δεν καταφέρνει με κανέναν τρόπο να βγει από αυτό ή να καλέσει σε βοήθεια (το σήμα του κινητού του μπλοκάρεται και τα φιμέ τζάμια αποκλείουν κάθε επικοινωνία του με τους περαστικούς).

Η οθόνη πλοήγησης του αυτοκινήτου εμφανίζει επίμονες κλήσεις τηλεφώνου, ο Έντι αναγκάζεται να απαντήσει και στην άλλη πλευρά της γραμμής βρίσκεται ο Γουίλιαμ, ο ιδιοκτήτης του κατά τα άλλα απόρθητου SUV, το οποίο έχει μετατρέψει σε παγίδα για κλεφτρόνια, θέλοντας να τους διδάξει αξίες της ζωής που έχουν χαθεί (γι’ αυτό και ο κόσμος πάει κατά διαόλου).

Η μεταφορά της δράσης σε αμερικανικό territory εστιάζει εντονότερα στην κατρακύλα των πολιτών που από την ανέχεια μιας μίζερης καθημερινότητας μπορούν να φτάσουν ακόμη και στους δρόμους, δίχως στέγη, προστασία ή αξιοπρέπεια. Είναι κρίμα που έχει αφαιρεθεί μία ονειρική (τελικά) σεκάνς από το original, όμως, στο «Locked» το κοινωνικό σχόλιο είναι σαφώς πιο αγριεμένο και… διχαστικό. Ο εύπορος Γουίλιαμ έχει χρίσει εαυτόν σε εξολοθρευτή του Κακού, το οποίο ανήκει (σχεδόν αποκλειστικά, κατά τα φαινόμενα του φιλμ) στα κατώτερα στρώματα, εξισώνοντας με αυτά κάθε μορφή εγκληματικότητας. Όλο αυτό μπορεί να «αναγνωστεί» από μερίδα του κοινού και ως απόλυτα ρατσιστικό, όμως, στην ουσία μιλάμε για χαρακτήρα ο οποίος έχει πλέον οπή προς την ψυχοπάθεια και ενδεχομένως να αποτελεί και… serial killer! Οπότε η ταινία κάπως το εξισορροπεί όλο αυτό.

Το σασπένς είναι έντονο (παρά τον περιορισμό του χώρου δράσης), υπάρχουν στιγμές λίαν ενοχλητικές (αφορούν κυρίως στο κομμάτι της δίψας…), ο Μπιλ Σκάρσγκαρντ ισορροπεί καλά ανάμεσα στον οίκτο του θεατή και ένα «δικάσιμα» επικριτικό «καλά να πάθεις», ο Άντονι Χόπκινς βγάζει την πιο αρρωστημένη πλευρά της αυτοδικίας με σοφιστικέ τρόπο και ο Ντέιβιντ Γιαροβέσκι αξιοποιεί κάθε διαθέσιμη γωνία λήψης για να εγκλωβίσει αποτελεσματικά το βλέμμα. Κάποιοι θα εύχονταν να υπάρχουν τέτοιου τύπου αμάξια – και αυτή είναι σίγουρα η πιο τρομακτική σκέψη που θα σου φέρει στον νου τούτο το φιλμ…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ψυχαγωγικό θρίλερ κλειστοφοβικής ατμόσφαιρας και ψυχολογικής έντασης, με ενδιαφέρουσα εξέλιξη και αμφιλεγόμενες ιδεολογικές αντιλήψεις. Ο Τσαρλς Μπρόνσον θα επικροτούσε!


MORE REVIEWS

UNTIL DAWN

Παρέα φίλων ακολουθεί τα ίχνη της προ ενός έτους εξαφανισμένης αδελφής μιας από αυτούς και καταλήγει παγιδευμένη σε μία λούπα του χρόνου, στην οποία όλοι πεθαίνουν ξανά και ξανά, με μοναδική ελπίδα διαφυγής να μείνουν ζωντανοί μέχρι το ξημέρωμα. Γιατί; Η επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψηλά!

Ο ΛΟΓΙΣΤΗΣ 2

Όταν ένας παλιός γνωστός του από το Υπουργείο Οικονομικών δολοφονείται, ο Κρίστιαν Γουλφ καλείται να αναλάβει δράση, έχοντας στο πλευρό του τον αδελφό του, Μπράξτον. Η υπόθεση δεν κρύβει μονάχα ένα οικονομικό σκάνδαλο, αλλά κι ένα τεράστιο κύκλωμα trafficking που ξεκινά από τη Λατινική Αμερική, περνά από τα σύνορα με το Μεξικό και φτάνει μέχρι τις ΗΠΑ.

Ο ΠΕΙΡΑΤΗΣ ΜΑΥΡΟΔΟΝΤΗΣ ΚΑΙ Η ΚΟΜΙΣΣΑ ΤΟΥ ΓΚΡΕΛ

Η μοχθηρή κόμισσα Σιμπίλα υφαίνει πανούργο σχέδιο παγίδευσης του Πειρατή Μαυροδόντη, με απώτερο στόχο την κυριαρχία στις επτά θάλασσες. Γενναίο κοριτσάκι, χαζοβιόλης μάγειρας και ένας… δράκος κινούν για να τον σώσουν.

BABY

Μετά από έκτιση ποινής σε κέντρο κράτησης για ανηλίκους, ο Γουέλινγκτον βρίσκεται και πάλι ελεύθερος στους δρόμους του Σάο Πάολο, όπου ανακαλύπτει ότι μέλη της οικογένειάς του έχουν αλλάξει τόπο κατοικίας. Η μοναξιά δεν θα κρατήσει για πολύ. Η συντροφικότητα θα έρθει γνωρίζοντας τον Ρονάλντο, που θα τον οδηγήσει στην εκπόρνευση αλλά και σε μια νέα οικογένεια.

ΤΟ ΠΑΡΙΣΙ ΤΟΥ ΣΟΥΛΕΫΜΑΝ

Πρόσφυγας από τη Γουινέα εργάζεται ως ντελιβεράς, ποδηλατώντας όλη τη μέρα στους δρόμους του Παρισιού. Η μοναδική του ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο είναι να εγκριθεί η αίτηση ασύλου που έχει υποβάλει. Για να συμβεί αυτό, όμως, πρέπει να μάθει καλά την «ιστορία του».