FreeCinema

Follow us

LOCKED (2025)

  • ΕΙΔΟΣ: Θρίλερ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ντέιβιντ Γιαροβέσκι
  • ΚΑΣΤ: Μπιλ Σκάρσγκαρντ, Άντονι Χόπκινς
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 95'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Μικροκακοποιός μπουκάρει σε χλιδάτο κι αφύλαχτο SUV και δεν βρίσκει τρόπο να βγει απ’ αυτό, ανυποψίαστος ότι επρόκειτο για… θανάσιμη παγίδα!

Είδε potential στο αργεντίνικο «4×4» (2019) ο Σαμ Ρέιμι και ανέλαβε την παραγωγή του αμερικάνικου remake του, το οποίο διαφοροποιείται αρκετά σε σχέση με το σενάριο του πρωτότυπου, μάλλον προς το καλύτερο (θριλερικά), ριψοκινδυνεύοντας όμως σε κάποιες επιλογές ταύτισης με την κοινωνική πραγματικότητα.

Η πλοκή είναι απλή. Κακομοίρης χωρισμένος, με ανήλικο παιδί που πρέπει να προσέχει μερικές μέρες της εβδομάδας, δεν έχει να πληρώσει το συνεργείο του αμαξιού του, το οποίο χρειάζεται για τη δουλειά του, καθώς του προσφέρει τα προς το ζην. Κοιτάζοντας πως ν’ ανοίξει σταθμευμένα οχήματα για να διαρρήξει οτιδήποτε πολύτιμο από το εσωτερικό τους, πετυχαίνει ξεκλείδωτο ένα εντυπωσιακό και πανάκριβο SUV, μπουκάρει δίχως δεύτερη σκέψη, μα δεν καταφέρνει με κανέναν τρόπο να βγει από αυτό ή να καλέσει σε βοήθεια (το σήμα του κινητού του μπλοκάρεται και τα φιμέ τζάμια αποκλείουν κάθε επικοινωνία του με τους περαστικούς).

Η οθόνη πλοήγησης του αυτοκινήτου εμφανίζει επίμονες κλήσεις τηλεφώνου, ο Έντι αναγκάζεται να απαντήσει και στην άλλη πλευρά της γραμμής βρίσκεται ο Γουίλιαμ, ο ιδιοκτήτης του κατά τα άλλα απόρθητου SUV, το οποίο έχει μετατρέψει σε παγίδα για κλεφτρόνια, θέλοντας να τους διδάξει αξίες της ζωής που έχουν χαθεί (γι’ αυτό και ο κόσμος πάει κατά διαόλου).

Η μεταφορά της δράσης σε αμερικανικό territory εστιάζει εντονότερα στην κατρακύλα των πολιτών που από την ανέχεια μιας μίζερης καθημερινότητας μπορούν να φτάσουν ακόμη και στους δρόμους, δίχως στέγη, προστασία ή αξιοπρέπεια. Είναι κρίμα που έχει αφαιρεθεί μία ονειρική (τελικά) σεκάνς από το original, όμως, στο «Locked» το κοινωνικό σχόλιο είναι σαφώς πιο αγριεμένο και… διχαστικό. Ο εύπορος Γουίλιαμ έχει χρίσει εαυτόν σε εξολοθρευτή του Κακού, το οποίο ανήκει (σχεδόν αποκλειστικά, κατά τα φαινόμενα του φιλμ) στα κατώτερα στρώματα, εξισώνοντας με αυτά κάθε μορφή εγκληματικότητας. Όλο αυτό μπορεί να «αναγνωστεί» από μερίδα του κοινού και ως απόλυτα ρατσιστικό, όμως, στην ουσία μιλάμε για χαρακτήρα ο οποίος έχει πλέον οπή προς την ψυχοπάθεια και ενδεχομένως να αποτελεί και… serial killer! Οπότε η ταινία κάπως το εξισορροπεί όλο αυτό.

Το σασπένς είναι έντονο (παρά τον περιορισμό του χώρου δράσης), υπάρχουν στιγμές λίαν ενοχλητικές (αφορούν κυρίως στο κομμάτι της δίψας…), ο Μπιλ Σκάρσγκαρντ ισορροπεί καλά ανάμεσα στον οίκτο του θεατή και ένα «δικάσιμα» επικριτικό «καλά να πάθεις», ο Άντονι Χόπκινς βγάζει την πιο αρρωστημένη πλευρά της αυτοδικίας με σοφιστικέ τρόπο και ο Ντέιβιντ Γιαροβέσκι αξιοποιεί κάθε διαθέσιμη γωνία λήψης για να εγκλωβίσει αποτελεσματικά το βλέμμα. Κάποιοι θα εύχονταν να υπάρχουν τέτοιου τύπου αμάξια – και αυτή είναι σίγουρα η πιο τρομακτική σκέψη που θα σου φέρει στον νου τούτο το φιλμ…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ψυχαγωγικό θρίλερ κλειστοφοβικής ατμόσφαιρας και ψυχολογικής έντασης, με ενδιαφέρουσα εξέλιξη και αμφιλεγόμενες ιδεολογικές αντιλήψεις. Ο Τσαρλς Μπρόνσον θα επικροτούσε!


MORE REVIEWS

ΟΝΕΙΡΑ ΙΛΟΥΣΤΡΑΣΙΟΝ

Ψυχωσικός με το bodybuilding, ο Κίλιαν Μάντοξ ονειρεύεται τίτλους πρωταθλητισμού και εξώφυλλα περιοδικών, όμως, είναι απλά ένας άσημος ερασιτέχνης που περισσότερο τρομάζει τους γύρω του με αυτή του την εμμονή, καταστρέφοντας ταυτόχρονα την υγεία του με το συνεχές ντοπάρισμα.

ΑΜΑΡΤΩΛΟΙ

Έχοντας αποκτήσει φήμη και χρήμα από την παράνομη δράση τους στο Σικάγο του ’30, οι δίδυμοι Σμόουκ και Στακ επιστρέφουν στα πάτρια εδάφη του ρατσιστικού αμερικάνικου Νότου για ν’ ανοίξουν ένα νυχτερινό κέντρο διασκέδασης, δίχως να υπολογίζουν πως η μουσική του μαγαζιού τους μπορεί να προσελκύσει… τον Διάβολο!

ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΜΟΥ ΠΑΝΤΑ

«Ο Τιάν είναι δώδεκα ετών όταν τον στέλνουν στη γιαγιά του λόγω των κακών σχολικών του αποτελεσμάτων. Μακριά από την πόλη, στα μυστηριώδη κινεζικά βουνά, γίνεται κρυφά φίλος με ένα πάντα που το ονομάζει Φεγγάρι. Αυτό σηματοδοτεί την αρχή μιας απίστευτης περιπέτειας που πρόκειται να αλλάξει τη ζωή του ίδιου και της οικογένειάς του», μας ενημερώνει το δελτίο Τύπου.

Ο ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΗΣ

Όταν η σύζυγός του δολοφονείται σε τρομοκρατικό χτύπημα στο Λονδίνο, ένας tech geek της CIA ζητά από την Υπηρεσία του να τον εκπαιδεύσει για πρακτορικές αποστολές υψηλού κινδύνου και να πάρει τον νόμο στα χέρια του, διαφορετικά θα δημοσιοποιήσει ότι πιο βρώμικο γνωρίζει για τις δράσεις της ανά τον κόσμο.

Ο ΓΥΡΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΤΟΥ ΜΙΚΡΟΥ ΓΚΡΙΖΛΙ

Όταν ο αρκούδος Μικ Μικ λαμβάνει (ξανά μανά…) λάθος μωρό από απρόσεκτο πελαργό, ξεκινά με την παλιοπαρέα ταξίδι σε όλα τα μήκη και πλάτη της Γης, προκειμένου να βρει το σωστό.