FreeCinema

Follow us

ΜΕ ΛΕΝΕ ΤΖΙΓΚ (2016)

(LO CHIAMAVANO JEEG ROBOT)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμική Περιπέτεια Φαντασίας
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γκαμπριέλε Μαϊνέτι
  • ΚΑΣΤ: Κλάουντιο Σανταμαρία, Λούκα Μαρινέλι, Ιλένια Παστορέλι
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 112'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: WEIRD WAVE

Άξεστος και ακοινώνητος μικροκακοποιός έρχεται σε επαφή με… τοξικά απόβλητα σε ποταμό της Ρώμης και, πριν καλά-καλά το καταλάβει, μετατρέπεται σε υπερήρωα με εξωφρενικές δυνάμεις! Όταν αρχίσει να χαλάει τα σχέδια παρανοϊκού και διψασμένου για δημοσιότητα αρχηγού συμμορίας, η κατάσταση θα πάρει… κωμικά βίαιη τροπή.

Έχει ενδιαφέρον, σε μια περίοδο που η Marvel και η DC (με ολόφρεσκο timing την έξοδο της «Wonder Woman» αυτή την εβδομάδα) μονομαχούν μεταξύ τους για την κατάκτηση της κορυφής του παγκόσμιου box-office ετησίως, με όπλα τις στολές των celebrity superheroes τους και budgets εκατοντάδων εκατομμυρίων, να παρακολουθούμε τη γέννηση ενός πιο απλοϊκού, local (Ιταλιάνου στη συγκεκριμένη περίπτωση) υπερήρωα δίχως έγνοιες για την προστασία της ανθρωπότητας και του πλανήτη, χωρίς ένα αναγνωρίσιμο outfit και προερχόμενο από τη… λάθος πλευρά του νόμου!

Ο Έντσο, ο κεντρικός ήρωας της ταινίας «Με Λένε Τζιγκ», είναι ένας κακομοίρης μικροκακοποιός που ζει σε ένα άθλιο διαμέρισμα, δεν έχει όρεξη να έρθει σε επαφή με άλλους ανθρώπους, στο ψυγείο του έχει σχεδόν μονάχα τις αγαπημένες του κρεμούλες και έχει αντικαταστήσει την ερωτική επαφή με έναν κάποιο εθισμό στην πορνογραφία, προφανώς συνοδεία αυνανισμού. Δεν έχει καμία σχέση με αυτό που αποκαλούμε «ήρωα»! Ένα ατύχημα και το μυστηριώδες περιεχόμενο ενός βαρελιού, όμως, θα τον μετατρέψουν σε οργισμένη κι ανεξέλεγκτη δύναμη, με πρώτο «δείγμα» της αντοχής του το ολοκληρωτικό ξήλωμα ενός ΑΤΜ τραπέζης, το οποίο θα κουβαλήσει μέχρι το διαμέρισμά του! Τι θα κάνει με τα χρήματα; Θα αγοράσει περισσότερες κρεμούλες και έναν προτζέκτορα για να παρακολουθεί καλύτερα τα αγαπημένα του πορνό! Πάντα με ένα φανελάκι κι ένα σλιπάκι. Αξύριστος, άπλυτος και… χωρίς καμία έγνοια για τον κόσμο.

Οι κωμικές νότες του φιλμ θα μπορούσαν να παραπέμπουν σε μια αντι-ηρωική σάτιρα του genre, τύπου «Kick-Ass» (2010). Ο Γκαμπριέλε Μαϊνέτι, όμως, δεν φαίνεται να προσανατολίζεται προς κάτι τέτοιο, τελικά, επιλέγοντας ένα είδος «ταύτισης» περισσότερο συγγενές με τον «Άφθαρτο» (2000) του Σιάμαλαν και τη δημιουργία ενός superhero που απέχει από την απεικόνιση της καρικατούρας, παρά τα… ρέμπελα χαρακτηριστικά τού Έντσο. Μιλάμε για έναν χαρακτήρα βασανισμένο, δίχως τη διάθεση να αλλάξει ζωή, να «σωφρονιστεί», να βελτιωθεί χρησιμοποιώντας τις καινούργιες, υπερφυσικές του δυνάμεις. Πρόκειται για ένα ρεαλιστικό αντι-πρότυπο που εκφράζει και τον αμοραλισμό αλλά και τον μηδενισμό μιας απογοητευμένης και στα όρια της πλήρους εξαθλίωσης εποχής.

Ο Έντσο θα «ζευγαρώσει» με το ζόρι με την Αλέσια, την κόρη ενός κλεπταποδόχου που… μας άφησε χρόνους σε κομπίνα με ναρκωτικά για λογαριασμό μαφιόζικης συμμορίας. Χωρίς εκείνη να γνωρίζει τι απέγινε ο πατέρας της, θα «υιοθετηθεί» από τον ήρωά μας, ο οποίος θα προσπαθήσει να την ξεφορτωθεί με κάθε τρόπο, αφού μιλάμε για μια κοπέλα ελαφρώς διαταραγμένη ψυχολογικά, με εμμονή στον sci-fi κόσμο του αγαπημένου της anime, τον οποίο διαρκώς μπερδεύει με τη δική μας πραγματικότητα. Μοιραία, θα γίνουν και κανονικό ζευγάρι, θα αισθανθούν την αγάπη ή και την προδοσία, θα πονέσουν και θα νιώσουν πρωτόγνωρα συναισθήματα. Αυτό το δραματικό κομμάτι του φιλμ φέρνει μια ισορροπία αναγκαία, δίπλα στον τυπικό περίγυρο του κόσμου του οργανωμένου εγκλήματος.

Από την απέναντι πλευρά, ο κακός της ιστορίας είναι ο Τσίνγκαρο, ο αρχηγός μιας ανερχόμενης συμμορίας, ψωνισμένος με τη διασημότητα, πρώην παίκτης τηλεοπτικού talent show (!), ο οποίος φθονεί τον Έντσο για τα views που πέτυχε στο YouTube από το βιντεάκι της «μετακόμισης» του ΑΤΜ. Ένας πραγματικά επικίνδυνος ψυχοπαθής που σκοτώνει εν ψυχρώ (ή αφήνει τα σκυλιά του να αποτελειώνουν το θύμα του) και επιθυμεί να μάθει την προέλευση της μυστικής δύναμης του Έντσο, έτσι ώστε να γίνει κι εκείνος ένας media celebrity. Πέραν της σάτιρας, η σκιαγράφηση αυτού του χαρακτήρα έχει ένα εξαιρετικά οξύ point για την εποχή στην οποία ζούμε και προσθέτει θετικά πρόσημα στο φιλμ.

Και ενώ σε ουσία εκπλήσσει το «Με Λένε Τζιγκ», η ίδια η ιστορία που παρακολουθούμε δεν έχει τα κότσια να διαφοροποιηθεί ή να παρουσιάσει κάποια εναλλακτική εξέλιξη στην πλοκή της, με το σενάριο να ακολουθεί στερεότυπα του crime genre, χωρίς κάποια στοιχειώδη βαρύτητα. Σίγουρα δεν είναι μια χαμένη ευκαιρία, αλλά πέραν των χαρακτήρων και της «χημείας» τους, τούτο το φιλμ δεν κάνει τη διαφορά που θα ήθελες να δεις μέχρι τέλους, χαρίζοντας μονάχα στιγμές καλού σασπένς και κατάμαυρου χιούμορ, ενίοτε και λαϊκίστικα ευχάριστου. Κοινώς, δεν είναι και ο «Άφθαρτος»! Αλλά είναι σίγουρα μια αξιομνημόνευτη περίπτωση που φλερτάρει με το είδος της κομιξάδικης περιπέτειας, αφήνοντας να εννοηθεί ότι ο Έντσο θα επιστρέψει στις μεγάλες οθόνες στο κοντινό μέλλον. Χαρήκαμε που τον γνωρίσαμε και θα περιμένουμε την εξέλιξή του με μεγάλη περιέργεια.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Μια καλοδουλεμένη ταινία που επιχειρεί να ανατρέψει ή να «τρολάρει» τα επαναλαμβανόμενα πρότυπα του κόσμου των κομίστικων superheroes, με ρεαλιστικά στοιχεία που δίνουν τροφή για το μυαλό ή και συγκινούν ακόμη! Μια πιο δυνατή ιστορία θα την είχε απογειώσει κυριολεκτικά, όμως και πάλι το «Με Λένε Τζιγκ» είναι ένα από τα πιο καλοδεχούμενα έργα της φετινής θερινής περιόδου που αξίζει να γνωρίσεις κι εσύ. Αν περιμένεις από το genre μονάχα… ιπτάμενα «καρναβάλια», τρελά χοροπηδητά και καταιγισμό εκρήξεων, θα σου φανεί… μεγάλο σε διάρκεια. Διότι εδώ υπάρχουν και χαρακτήρες!


MORE REVIEWS

ΓΚΟΤΖΙΛΑ x ΚΟΝΓΚ: Η ΝΕΑ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ

Ένα μυστηριώδες σήμα (κινδύνου;) έρχεται από τα βάθη της Κοίλης Γης και καλεί την ερευνητική ομάδα που προστατεύει τον Κονγκ στη Νήσο του Κρανίου να βρεθεί στα έγκατα αχαρτογράφητων περιοχών, ελπίζοντας να μην αναμειχθεί και ο Γκοτζίλα, προκαλώντας νέες επικές μάχες.

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΚΟΥΚΛΕΣ ΤΗΣ ΔΡΕΣΔΗΣ

Νεαρή δημοσιογράφος ερωτεύεται αιρετικής στάσης ζωγράφο και performance artist. Όταν η δεύτερη πεθαίνει, η πρώτη αγωνίζεται να νικήσει την ελληνική γραφειοκρατία, ζητώντας να παραλάβει τη σορό της αγαπημένης της συντρόφου.