FreeCinema

Follow us

LIKE A BOSS (2020)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μιγκέλ Αρτέτα
  • ΚΑΣΤ: Τίφανι Χάντις, Ρόουζ Μπερν, Σάλμα Χάγεκ, Τζένιφερ Κούλιτζ, Μπίλι Πόρτερ, Ντάσα Ρόθγουελ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 83'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Κολλητές φίλες, ιδιοκτήτριες μικρής εταιρείας καλλυντικών, ευρισκόμενες σε δεινή οικονομική θέση αναγκάζονται να αποδεχτούν την πρόταση εξαγοράς τους από πολυεθνική επιχείρηση του κλάδου. Σύννεφα θα μαζευτούν στον ουρανό της πολύχρονης φιλίας τους. Κάθε εμπόδιο είναι για καλό;

Ήταν η πρώτη εβδομάδα του 2019 όταν η Τζένιφερ Λόπεζ αναζητούσε στις ελληνικές αίθουσες «Μία Δεύτερη Ευκαιρία» (2018). Σε εκείνη τη δραματική κομεντί η JLo προσπαθούσε ν’ αποδείξει το ταλέντο της στη διοίκηση επιχειρήσεων, έχοντας αναλάβει σχετική θέση σε εταιρεία κολοσσό της κοσμετολογίας κι ανακάλυπτε στην πορεία (σε κάτι που έμοιαζε με… bonus για τους κόπους της) τη χαμένη της κόρη (σε ένα twist που μόνο η Κλακ Φιλμ θα τολμούσε)!

Έχουμε, πια, μπει στον δεύτερο μήνα του 2020 και τα θηλυκά φρου-φρου κι αρώματα (επιδεικνύοντας μία εμμονική διάθεση επανάληψης) ξαναχτυπούν. Απολεσθέντα τέκνα εδώ δεν υπάρχουν, μιας και η ταινία του κάποτε indie Πορτορικάνου σκηνοθέτη Μιγκέλ Αρτέτα χαρακτηρίζεται ως καθαρόαιμη κωμωδία, πλην όμως οι δύο καλές φίλες Τίφανι Χάντις και Ρόουζ Μπερν θ’ ανακαλύψουν ως άλλες JLo πως το έχουν με το business administration της κοσμετολογίας, καθώς και ότι οι ρίζες της παιδιόθεν φιλίας τους είναι πολύ βαθιές για να κοπούν εξαιτίας μερικών εκατοντάδων χιλιάδων δολαρίων και μιας σκύλας που θέλει να τους το παίξει «Like a Boss». Είναι, όμως, τόσο ανυπόφορες οι δήθεν αστείες διακυμάνσεις των σχέσεών τους, που η εμφάνιση ενός χαμένου παιδιού και στη δική τους περίπτωση ίσως να μην ήταν τόσο άστοχη σαν ιδέα, τελικά. Θα άφηνε, τουλάχιστον, κάτι για να θυμόμαστε από αυτές στο μέλλον…

Η Μία και η Μελ είναι εκ διαμέτρου αντίθετοι χαρακτήρες, που εδώ και πολλά χρόνια διατηρούν στην Ατλάντα το μικρό τους κατάστημα εμπορίας προϊόντων γυναικείας περιποίησης. Η αυθόρμητη κι έξω καρδιά Μία (Χάντις) είναι το εμπορικό μυαλό του διδύμου, με αποτέλεσμα της δικής της εμπνευσμένης δημιουργικότητας το bestseller set καλλυντικών που φέρει τον εύγλωττο τίτλο… «One Night Stand». Η μετρημένη και ανασφαλής Μελ (Μπερν) ασχολείται με τα διοικητικής και οικονομικής φύσεως θέματα, οπότε είναι αυτή που πρώτη αντιλαμβάνεται πως το μαγαζί πάει ολοταχώς για τα βράχια. Για να αποφευχθεί ο κίνδυνος του λουκέτου, με μισή καρδιά δέχονται να πουλήσουν το μεγαλύτερο μερίδιο της επιχείρησής τους στη μεγιστάνα Κλερ Λούνα (Χάγεκ), η οποία υποθάλποντας σταδιακά και εντέχνως μια μεταξύ τους κόντρα δείχνει πως τα περί επένδυσης σχέδιά της δεν είναι δα και τόσο αθώα.

Μπορεί η γυναικεία θεματολογία του φιλμ και η παρουσία της Ρόουζ Μπερν να φέρνουν στο μυαλό τις εξαιρετικά γελαστερές «Φιλενάδες» (2011), μην ταλαιπωρείστε όμως με τέτοιες αδόκιμες σκέψεις. Είναι, αντιθέτως, το (ευτυχώς) αδιανέμητο στη χώρα μας «Girls Trip» (2017), στο οποίο «πρωτοέλαμψε» το αστέρι της Τίφανι Χάντις, που βρίσκεται πολύ πιο κοντά στη «χιουμοριστική» λογική ετούτου. Έχουμε, δηλαδή, μια σειρά από εντελώς κακόγουστα σεξουαλικού περιεχομένου αστεία, που σαν κερασάκι στην τούρτα του ατελείωτου σαστίσματός τους προσφέρουν ως ενδεικτικού τύπου punchline εκείνο μιας… αληθινής τούρτας, η οποία φέρει διακοσμητικό σχέδιο αιδοίου μετά νεογέννητου μωρού (σε μια σεκάνς επιτομή του «μα, τι σκέφτονταν;»). Σε αγαστό με αυτά συνδυασμό, περιέχονται σωματικοί ήχοι και χαριτωμενιές του στυλ κάπνισμα χόρτου μετά βουτιάς σε πισίνα, ενώ από κοντά βρίσκονται ο απαραίτητος gay υπάλληλος (Πόρτερ) που πληγώνεται από τη συμπεριφορά των αφεντικών απέναντί του, καθώς και το ζεύγος κολλητών λεσβιών φίλων, οι οποίες εκτός του ότι περιμένουν παιδί (γι’ αυτές προορίζεται η προαναφερθείσα τούρτα…) λειτουργούν σαν άτυπες συμβουλάτορες εξομάλυνσης σχέσεων. Για να μην πιάσουμε τη χαζοβιόλα ώριμη αισθητικό (Κούλιτζ) της Mia & Mel Ltd, που με τις ατάκες της εξευτελίζει κάθε έννοια κωμικού timing.

Η μέσα στο χρόνο δοκιμασμένη φιλία που είχαν οι δύο μεγαλοκοπέλες καταρρέει από τη μια στιγμή στην άλλη, αφού αυτές οι τόσο έξυπνες και δραστήριες γυναίκες αδυνατούν να δουν τις τρικλοποδιές που τους βάζει η δήθεν ευεργέτιδά τους. Επικροτεί (υποτίθεται) τη γυναικεία επιχειρηματικότητα το «Like a Boss», αλλά με τον τρόπο που παρουσιάζει τις εκπροσώπους της μάλλον το αντίθετο πετυχαίνει. Κλοπές ιδεών και κακοήθειες βρίσκονται στην ημερήσια διάταξη, με τη Σάλμα Χάγεκ σε ρόλο καρτουνίστικης κακίστρως να εμφανίζεται με κόκκινου χρώματος περούκα και με μπρούτζινη από το solarium επιδερμίδα, καταφέρνοντας να μοιάζει με έναν απίθανο συνδυασμό Τζέσικα Ράμπιτ (στο πιο κοντό της) με Μαντάμ Σουσού από το Μεξικό, που κατά λάθος μεγαλοπιάστηκε στο Αμέρικα. Σκορπάει το γέλιο η Χάγεκ (για τους λάθους λόγους, προφανώς), ακόμη και η δική της «φλόγα», όμως, πολύ γρήγορα σβήνει, κάνοντας την κωμωδία τούτη να μοιάζει με βασανιστήριο, έστω κι αν δεν φτάνει καν τα ενενήντα λεπτά διάρκειας.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αδιανόητη σάχλα που ούτε μειδίαμα δεν προσφέρει, όσο φίλος της χοντροκομμένης κωμωδίας κι αν είσαι. Πραγματικά, δεν νομίζω πως υπάρχει ντόπιο κοινό στο οποίο μπορεί να απευθύνεται το «Like a Boss», με τη διανομή του στις ελληνικές αίθουσες να αποτελεί κίνηση παντελώς άστοχη. Εάν, πάντως, κάποιος θέλει να το τολμήσει, θα έχει να λέει πως είδε μία από τις χειρότερες ταινίες της σεζόν.


MORE REVIEWS

SPIDER-MAN: ΑΚΡΟΒΑΤΩΝΤΑΣ ΣΤΟ ΑΡΑΧΝΟ-ΣΥΜΠΑΝ

Η Γκουέν Στέισι και ο Μάιλς Μοράλες εισέρχονται σ’ ένα σπαϊντερμανο-verse με άπειρες «εναλλακτικές» versions του ηρωικού alter ego τους και παλεύουν με «κάτι» κακό (αν όχι τις… κατσάδες από τα σπίτια τους!).

Ο ΜΕΓΑΛΟΔΟΝΤΑΣ

Ο Πολ ταξιδεύει με την οικογένειά του στο Μεξικό, με απώτερο σκοπό την επιθεώρηση και αδειοδότηση (ή όχι) της λειτουργίας μιας εξέδρας πετρελαίου που είχε βοηθήσει να στηθεί στο παρελθόν. Σήμερα, η ευρύτερη περιοχή εμφανίζει σημάδια εγκατάλειψης, με τους ντόπιους που έχουν απομείνει να πιστεύουν στην ύπαρξη ενός μυθικού μεγαλόδοντα, ο οποίο μοιάζει να επιζητά μια ύστατη θυσία για την οικολογική καταστροφή του ωκεανού.

ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΜΙΣΟΣ

Επιτυχημένη ηθοποιός του θεάτρου μισεί θανάσιμα τον επίσης επιτυχημένο συγγραφέα αδελφό της και τούμπαλιν. Το πολύ σοβαρό τροχαίο ατύχημα των γονιών τους, ίσως μπορέσει ν’ ανοίξει το παράθυρο της επανασύνδεσης. Εκείνοι, όμως, μισιούνται. Σταθερά.

ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΜΟΥ

Στο Παρίσι της δεκαετίας του ’30, πτωχή πλην τίμια ηθοποιός κατηγορείται για τον φόνο μεγαλοπαραγωγού. Η καλύτερή της φίλη, μία άνεργη δικηγόρος, θα αναλάβει την υπεράσπισή της, βασιζόμενη στο σενάριο της άμυνας απέναντι σε βίαιη απόπειρα κακοποίησης. Ο Τύπος θα μετατρέψει την κατηγορούμενη σε star και σύμβολο φεμινισμού, όμως, είμαστε σίγουροι πως η αλήθεια θα λάμψει;

ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟΙ ΜΑΖΙ

Η Ζόε, μία ντοκιμαντερίστρια που ζει στο Λονδίνο, αποφασίζει να βουτήξει στα βαθιά νερά των συνοικεσίων που διέπουν την πακιστανική κοινότητα, με σκοπό να κινηματογραφήσει αυτό το «ταξίδι». Αρωγός και κεντρικό πρόσωπο σε τούτη την προσπάθεια θα σταθεί ο καλύτερός της φίλος, Καζ, ο οποίος έχει έναν τέτοιο γάμο στα σκαριά.