ΟΤΑΝ ΤΟ ΦΩΣ ΠΕΦΤΕΙ (2025)
(LIGHT FALLS)
- ΕΙΔΟΣ: Δραματικό Θρίλερ
- ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Φαίδων Παπαμιχαήλ
- ΚΑΣΤ: Ελένσιο, Νίνι Νεμπιερίντζε, Γιούργκεν Μάρκου, Γιουξίν Πλοβίστι, Σίλβιο Γκοσκόβα, Μάκης Παπαδημητρίου
- ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 95'
- ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD
Ζευγάρι κοριτσιών κάνει διακοπές σε ελληνικό νησί. Φωτογράφος η μία, μοντέλο η άλλη, γεωργιανής καταγωγής αλλά με βάση το Λος Άντζελες πια, έλκονται από την αρχιτεκτονική εγκαταλελειμμένου ξενοδοχείου και αποφασίζουν να το εξερευνήσουν. Ατύχημα θα χωρίσει τις τύχες τους και η παρουσία τριών Αλβανών λαθρομεταναστών θα οδηγήσει σε ακραία επικίνδυνες καταστάσεις.
Μερικές φορές ακόμη και ένα πολύ κακό σενάριο δεν αρκεί για να ισοπεδώσει μια ταινία! Αρκεί να έχουν δουλέψει σωστά (και) μαζί ο σκηνοθέτης, ο διευθυντής φωτογραφίας κι ο μοντέρ. Ο Φαίδων Παπαμιχαήλ κατέχει τα δύο πρώτα και ο Γιώργος Μαυροψαρίδης αποτελεί εγγύηση στο τελευταίο. Έτσι, το «Όταν το Φως Πέφτει» καταφέρνει να ξεφύγει από ολέθριες και… γραφικές κακοτοπιές μιας ιστορίας που με δυσκολία στέκει (και δεν προκαλεί γέλιο στον θεατή…), για να εξελιχθεί (στο δεύτερο μέρος του φιλμ) σε ένα θρίλερ καταδίωξης κι εκδίκησης με καλοστημένο και αποτελεσματικό σασπένς.
Πριν φτάσουμε ως εκεί, όμως, η Κλάρα και η Έλα κωλοβαράνε στην ξεγνοιασιά του Greek summer ως ερωτευμένο ζευγάρι, με ένα ασαφές παρελθόν straight σχέσης να υπενθυμίζεται από αναφορές και κλήσεις στο κινητό, δίχως να είναι απαραίτητο (μα καθόλου, όμως!) σεναριακά. Ατυχώς, το όλο story πατάει πάνω στο «εύρημα» της αδυναμίας λεκτικής επικοινωνίας ανάμεσα στις δύο ηρωίδες και τους Αλβανούς, οι οποίοι αδυνατούν να καταλάβουν (στα αγγλικά) πως η Έλα έχει πέσει στο κενό ενός από τους ανελκυστήρες του εγκαταλελειμμένου ξενοδοχείου και ή είναι νεκρή ή χρειάζεται επειγόντως βοήθεια, με την Κλάρα να καταλήγει… όμηρός τους! Είναι πραγματικά αδιανόητο και σε κάνει να απορείς: σε ποιο πλανήτη υπάρχει άνθρωπος που δεν είναι σε θέση να κατανοήσει δυο-τρεις στοιχειώδεις λέξεις στην αγγλική γλώσσα;
Μια σειρά από δυσάρεστες παρεξηγήσεις και μερικές… εγκληματικά λάθος πράξεις μετατρέπουν το όλο σκηνικό σε καταστασιακό καλά κουρδισμένου θρίλερ, με το δαιδαλώδες κτήριο στο οποίο βρίσκονται «εγκλωβισμένοι» οι βασικοί χαρακτήρες να γίνεται ο συμπρωταγωνιστής μιας άγριας πάλης για επιβίωση, όπου ο χρόνος έχει ουσιαστική σημασία για τη ζωή της Έλα. Όλο αυτό το κομμάτι παρακολουθείται με αγωνία και σε κάνει να ξεχνάς τι είχες υποστεί στο πρώτο μισό της ταινίας. Στα θετικά και η (πάντοτε ευχάριστη) παρουσία του Μάκη Παπαδημητρίου, σε ρόλο νησιώτη διοικητή αστυνομικού Τμήματος που συμμετέχει στο δράμα… κατόπιν εορτής.