FreeCinema

Follow us

ΟΙ ΜΑΓΟΙ ΤΗΣ ΜΠΑΛΑΣ (2012)

(LES SEIGNEURS)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ολιβιέ Νταάν
  • ΚΑΣΤ: Ζοζέ Γκαρσιά, Ζαν-Πιερ Μαριέλ, Γκαντ Ελμαλέ, Ζοϊστάρ, Ομάρ Σι, Φρανκ Ντιμπόσκ, Ραμζί Μπεντιά
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 97’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: VILLAGE FILMS

Ξοφλημένος σε σημείο μπέκρας πρώην άσος του ποδοσφαίρου υποχρεώνεται, προκειμένου να κρατήσει επιμέλεια κορούλας κατόπιν διαζυγίου, να μανατζάρει σύλλογο μικρού νησιού αλιέων που αγωνίζεται στο Κύπελλο. Ο πρόεδρος, κονσερβοποιός σαρδελών που πάει για φαλιμέντο, θέλει τα χρήματα του τίτλου για να μη στερηθεί το ψωμί του το χωριό ενώ ο κόουτς καταφεύγει σε άλλα, για διάφορους λόγους εκτός γηπέδων τέως αστέρια του γρασιδιού. Όλοι μαζί θα δουν δίχτυα ή θα βάλουν αυτογκόλ;

Μέχρι εκ νέου να σκοράρει ή να σουτάρει στο Θεό με το προσεχές «Γκρέις του Μονακό», κάντε κερκίδα. Και, δυστυχώς, ετοιμαστείτε να γιουχάρετε εν πολλοίς το σχεδόν παλτό τελευταίο τού επιδόσεων Ζιζού realisateur τού «Ζωή Σαν Τριαντάφυλλο», κάτι σαν το «Άντρες με τα Όλα Τους» σε μπακότερμα με το προ 15ετίας «Les Collègues», διαιτητή το «Local Hero» και επόπτες τα «Οι Αντικαταστάτες» και «Είναι Τρελοί Αυτοί οι Βόρειοι» στη Βρετάνη. Ναι, εδώ χτυπάνε ατελέσφορα ξανά και ξανά κόρνερ οι κίτρινες και κόκκινες κάρτες σε επεισόδια συνύπαρξης, οι τρίπλες πολιτισμικού σοκ και ο με γκάου πάσες εμψύχωσης ευγενής κοινός στόχος – ενώ προωθούνται (ή, τελοσπάντων, αυτή ήταν η προπονητική τακτική) ως χαφ περαιτέρω ποικίλοι Μήτρογλου του μικρού και μεγάλου τρικολόρ εκράν: ο πρωταγωνιστής του «Κεφαλαίου» του Γαβρά μαλλιάς με ψυχολογικά και μανία με το Playstation, το τσικό τού «Άθικτοι» καρδιοπαθής κάτσε-σήκω από γυναίκα και με γυαλιά μυωπίας, ο ξανθός τού «Disco» επίδοξος ηθοποιό με απωθημένο «ψαρεμένο» πέναλτι και δε συμμαζεύεται.

Το αυτό και το τόπι απ’ την εστία, όπου δέχονται συνεχή τέρματα: Η αδρεναλίνη αγωνιστικού χώρου (ξέρεις, μια κρίσιμη φάση σε αγωνιώδες slo-mo πολλαπλών οπτικών γωνιών) που, προτού εγκαταλείψει το κατενάτσιο, τρώει τάκλιν για καμιά ώρα και βγάζει οφσάιντ τις αστειότητες (του τύπου «δύο συμπαίκτες για την ίδια κεφαλιά»). Η «δεν πετάει η ομάδα» ενδεκάδα «καθένας με την τρέλα του» περσόνων (το παρωδικό τείχος από καούκες δε δέχεται το σουτ στα αρ#ίδια αλλά τα καλαμπούρια τους συνήθως στέλνουν στη σέντρα την equipe). Οι καταστάσεις παράγκας (μια παράσταση του «Συρανό ντε Μπερζεράκ» ως μεταγραφικό δόλωμα για τον επιθετικό-Θέσπη). Τα θηλυκά στα αποδυτήρια της μυθοπλασίας (η νέα κι ευειδής σπιτονοικοκυρά του Αλέφαντου μιλάει για τον χαμένο στη θάλασσα άνδρα της κοιτώντας χαρωπή τ’ άστρα, bon Dieu!).

Είναι αλήθεια ότι κάποιες τρίπλες που επιχειρούν τα σκετς αμύνονται (τα – χάρη στα FX – ακροβατικά κόλπα τού Ελμαλέ με ή χωρίς τη στρογγυλή θεά). Το βιζέρ φοράει σορτσάκι – φανελάκι ιλουστρασιόν και ζωηρά χρωματικό μα στη μικρή περιοχή μα στη λιμανίσια province (τα υποτιθέμενα γυρίσματα στο Μάντσεστερ όπου οι κομπάρσοι μιλάνε σπαστά… αγγλικά ζητάνε αποβολή, πάντως). Δύο απ’ τους ξένους της ΠΑΕ κάνουν μάλλον τη φιλμική εμφάνιση της ζωής τους contre figure (ο Μπεντιά ως ηρωικός λατίνος πορτιέρο κι ο rapper Ζοϊστάρ ως μπαλαδόρος – gangsta). Το ντέρμπι με τη Μαρσέιγ στο τέλος του β΄ ημιχρόνου προσφέρει simulé σπορ και θέαμα (και συγκίνηση, έστω σικέ). Και, απ’ το πρώτο λεπτό της αναμέτρησης ως το 97΄ με τις καθυστερήσεις, τα μεγάφωνα του εδώ σταδίου μεταδίδουν ένα μίνιμουμ παλμού με κάποια άσματα – ύμνους (απ’ το «Lady Marmalade» και το «Daddy Cool» ως το «Ya Ya» και το «Guaglione»).  Αλλά όσο θέατρο κι αν παίξουν, «Οι Μάγοι της Μπάλας» τη μαζεύουν απ’ την εστία. Βήτα κατηγορία ακόμα και για Γαλλία…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Στόπερ του arthouse, το ματς έγινε κεκλεισμένων των θυρών για τους Έλληνες δημοσιογράφους, σου λέει κάτι; Γάβρος / Βάζελος / Χανούμι κτλ. με κάρτα διαρκείας στο multiplex; Θα αντέξεις τα απανωτά φάουλ (κόλλα και τα χαρτάκια σου στο άλμπουμ των ζενερίκ τέλους). Γυναίκα, είσαι εκτός έδρας.


MORE REVIEWS

ΓΚΟΤΖΙΛΑ x ΚΟΝΓΚ: Η ΝΕΑ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ

Ένα μυστηριώδες σήμα (κινδύνου;) έρχεται από τα βάθη της Κοίλης Γης και καλεί την ερευνητική ομάδα που προστατεύει τον Κονγκ στη Νήσο του Κρανίου να βρεθεί στα έγκατα αχαρτογράφητων περιοχών, ελπίζοντας να μην αναμειχθεί και ο Γκοτζίλα, προκαλώντας νέες επικές μάχες.

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΚΟΥΚΛΕΣ ΤΗΣ ΔΡΕΣΔΗΣ

Νεαρή δημοσιογράφος ερωτεύεται αιρετικής στάσης ζωγράφο και performance artist. Όταν η δεύτερη πεθαίνει, η πρώτη αγωνίζεται να νικήσει την ελληνική γραφειοκρατία, ζητώντας να παραλάβει τη σορό της αγαπημένης της συντρόφου.