FreeCinema

Follow us

ΠΑΡΙΣΙ, 13ο ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑ (2021)

(LES OLYMPIADES)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ζακ Οντιάρ
  • ΚΑΣΤ: Λουσί Ζανγκ, Μακίτα Σαμπά, Νοεμί Μερλάν, Τζένι Μπεθ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 105'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: CINOBO

Η Εμιλί γουστάρει να τα φτιάξει με τον Καμίλ. Ο Καμίλ σκέφτεται περισσότερο πως θα τα ρίξει στη Νορά. Η Νορά αποκτά εξάρτηση στο chat με την Άμπερ. Υπάρχει περίπτωση να λειτουργήσει ερωτικά κάποιος από αυτούς τους συνδυασμούς;

«Είμαι βαρετή», λέει σε μία από τις σκηνές ερωτισμού του φιλμ η Νορά. «Όχι, κούκλα μου», ήθελα να φωνάξω προς το μέρος της, «η ταινία είναι βαρετή»! Επί ματαίω, φυσικά. Διότι, ακόμη κι αν μπορούσα να (εισ)ακουστώ στο φιλμικό σύμπαν του «Παρίσι, 13ο Διαμέρισμα», ο Ζακ Οντιάρ δεν θα μπορούσε να διασώσει το παραμικρό μ’ ένα τέτοιο σενάριο, όσο σεξ και να πρόσθετε επί της οθόνης!

Στην ουσία, τέσσερις short stories του Αμερικανού cartoonist Έιντριαν Τόμιν αγωνίζονται να συνθέσουν ένα κοινό σενάριο γι’ αυτούς τους τέσσερις χαρακτήρες, οι οποίοι έχουν «μετακομίσει» στο Παρίσι, ζουν εκεί «αποχρωματισμένα» (το μαυρόασπρο αποκτά ειρωνικές διαστάσεις που γυρνάνε σαν boomerang πάνω στο ίδιο το έργο) και αδυνατούν να συνάψουν σοβαρές σχέσεις ή να μοιραστούν ανθρώπινα συναισθήματα. Υπάρχει το flirt, υπάρχει το περιστασιακό σεξ, αλλά δεν παρουσιάζονται προθέσεις για κάτι μόνιμο. Σχεδόν δεν ακούγεται ποτέ η λέξη «αγάπη».

Όλοι τους χαρακτηρίζονται από μία συναισθηματική «αναπηρία», την οποία το φιλμ καταγράφει σαν απλός θεατής, με πλήρη απάθεια, δίχως ν’ αποπειράται να σκιαγραφήσει τους ήρωες πέραν του επιδερμικού. Ελαφρά διαφέρει η περίπτωση της γενικά συνεσταλμένης Νορά, η οποία πέφτει θύμα παρεξήγησης στο Πανεπιστήμιο που φοιτά, όταν ένας συμφοιτητής της μπερδεύει την ταυτότητά της μ’ εκείνην μιας διαδικτυακής porn star με το «καλλιτεχνικό» ψευδώνυμο Άμπερ Σουίτ. Όταν η Νορά αντιληφθεί τι συμβαίνει, θα αποτραβηχτεί ακόμη περισσότερο στον εαυτό της, αλλά θα επιχειρήσει να έρθει και σε online επαφή με το… κατά λάθος «alter ego» της, για ν’ ανακαλύψει ακόμη μία «προβληματική» προσωπικότητα των αδιεξόδων του σήμερα.

Ο Οντιάρ προσπαθεί να καλύψει τα ελαττώματα του σεναρίου και της αφήγησης του φιλμ μέσω της υπερβολικής φλυαρίας των κεντρικών του χαρακτήρων, που δεν βάζουν γλώσσα μέσα (σε γαλλική ταινία βρισκόμαστε, τι περιμένατε;), αλλά δε λένε και τίποτα το σημαντικό ταυτόχρονα. Οι υποπλοκές, με τη γιαγιά της Εμιλί που πάσχει από Alzheimer και την αδελφή του Καμίλ που κεκεδίζει  αλλά θέλει να γίνει stand-up κωμικός, κάνουν τα πράγματα ακόμη πιο… αδιάφορα και βαρετά, μέχρι να οδηγηθούμε σ’ ένα βεβιασμένο happy end που σε κάνει να χαρείς μονάχα επειδή… τέλειωσε το μαρτύριο!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Κατάντημα για τον Ζακ Οντιάρ, μ’ ένα ατυχέστατο κι άνευ λόγου ύπαρξης φιλμ που μοιάζει περισσότερο μ’ ένα… ντουβάρι που κοιτάς αποσβολωμένος, σε φάσεις στις οποίες δεν έχεις τίποτα να πεις ή να κάνεις.


MORE REVIEWS

ΓΚΟΤΖΙΛΑ x ΚΟΝΓΚ: Η ΝΕΑ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ

Ένα μυστηριώδες σήμα (κινδύνου;) έρχεται από τα βάθη της Κοίλης Γης και καλεί την ερευνητική ομάδα που προστατεύει τον Κονγκ στη Νήσο του Κρανίου να βρεθεί στα έγκατα αχαρτογράφητων περιοχών, ελπίζοντας να μην αναμειχθεί και ο Γκοτζίλα, προκαλώντας νέες επικές μάχες.

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΚΟΥΚΛΕΣ ΤΗΣ ΔΡΕΣΔΗΣ

Νεαρή δημοσιογράφος ερωτεύεται αιρετικής στάσης ζωγράφο και performance artist. Όταν η δεύτερη πεθαίνει, η πρώτη αγωνίζεται να νικήσει την ελληνική γραφειοκρατία, ζητώντας να παραλάβει τη σορό της αγαπημένης της συντρόφου.