FreeCinema

Follow us

Η ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΚΙΑ ΑΛΕΠΟΥ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ (2017)

(LE GRAND MÉCHANT RENARD ET AUTRES CONTES…)

  • ΕΙΔΟΣ: Animation
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μπενζαμέν Ρενέ, Πατρίκ Ιμπέρ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 83'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Τα ζώα μιας ήσυχης φάρμας μπλέκουν σε περιπέτειες που αναστατώνουν τη βαρετή καθημερινότητά τους. Ένα μωρό που πρέπει να παραδοθεί στη σωστή διεύθυνση, τρία κοτοπουλάκια που πρέπει να επιστρέψουν στη μαμά τους, αλλά και η διάσωση του Άγιου Βασίλη φέρνουν τα πάνω-κάτω στις ζωές τους!

Έχει κάτι από τη δομή του πασίγνωστου και δημοφιλέστατου στις μικρές ηλικίες (και όχι μόνο) «Muppet Show» τούτο το γαλλικό animation. Με μια αλεπού να έχει επωμιστεί τον ρόλο του conférencier, εισάγει το κοινό σε τρεις σύντομες αυτοτελείς ιστορίες, με τους ίδιους περίπου πρωταγωνιστές σε κάθε μια εξ αυτών. Στην πρώτη, ένας βαριεστημένος πελαργός πασάρει το μωρό που πρέπει να παραδώσει σε τριπλέτα αποτελούμενη από ένα γουρούνι, μια πάπια και έναν λαγό, ώστε να βγει η υποχρέωση. Στη δεύτερη, η πονηρή αλεπού του τίτλου ανακαλύπτει πως δεν είναι ίσως και τόσο κακιά όσο πίστευε, όταν αποκτά μητρικούς δεσμούς με τα τρία κοτοπουλάκια που έχει αρπάξει από το γειτονικό κοτέτσι, ενώ στην τρίτη και τελευταία η παρέα της πρώτης ιστορίας επιστρέφει έχοντας θέσει ως στόχο να σώσει τον Άγιο Βασίλη και μαζί τη χαρά των Χριστουγέννων για όλα τα παιδιά.

Βασισμένο στο ομότιτλο παιδικό comic του ενός εκ των δύο σκηνοθετών Μπενζαμέν Ρενέ (η προηγούμενη δουλειά τού οποίου, το «Ernest & Celestine», διεκδίκησε το Όσκαρ στην κατηγορία των κινουμένων σχεδίων, χάνοντας από το «Ψυχρά κι Ανάποδα»), καταπιάνεται με το γνώριμο σκηνικό των πρόσφατων φιλμ του genre («Ζωούπολη», «Τραγούδα!» κι ένα σωρό άλλα, καθώς η λίστα μοιάζει ατελείωτη), όπου τα ζώα παρουσιάζονται να έχουν υιοθετήσει μια κατεξοχήν ανθρώπινη συμπεριφορά, δυσκολευόμενα να ανταποκριθούν στους φυσικούς τους ρόλους. Η σημαντική διαφορά είναι πως εδώ η οπτική φέρνει σε έναν συνδυασμό Looney Tunes και παραμυθιού, κάτι που προσδίδει μια καλοδεχούμενη αθωότητα στο εγχείρημα.

Η πρώτη ιστορία μπορεί να θυμίζει την κεντρική ιδέα των «Πελαργών» (2106), ο τρόπος όμως με τον οποίο παρουσιάζεται την κάνει να ξεφεύγει από τον σκόπελο του πουριτανισμού. Οι πελαργοί – ως γνωστόν – δεν φέρνουν τα παιδιά, ούτε όμως όταν τεμπελιάζουν τα πασάρουν σε μια κουστωδία τριών γκαφατζήδων κατοίκων μιας φάρμας που μπορεί να μπερδέψουν τη γαλλική πόλη της Αβινιόν με την… Κίνα. Με γερές δόσεις ενήλικου slapstick (έξοχη η σεκάνς της παγίδευσής τους εντός ταχυδρομικού χαρτοκιβωτίου) και πλήθος κινηματογραφικών αναφορών (και στα τρία «επεισόδια») όπως αυτή στον «Ε.Τ.», το σκηνοθετικό δίδυμο καταφέρνει να κεντρίσει το ενδιαφέρον των ενήλικων συνοδών, άσχετα από το ότι η ταινία τους στοχεύει στο κάργα ανήλικο κοινό (για παιδιά του Δημοτικού και κάτω μιλάμε…)

Η αντιπαλότητα αλεπούς και μαμάς κότας, στη μεσαία ιστορία, είναι πολύ κοντά στο πνεύμα του Τσακ Τζόουνς, δημιουργού των περιπετειών του Coyote και του Road Runner, με τον κακό λύκο της ιστορίας να κάνει την εμφάνισή του υπό τους ήχους του… «Ο Πέτρος και ο Λύκος» προς επίρρωση της παραμυθένιας ατμόσφαιρας (με πολλές μοντέρνες πινελιές, ασφαλώς) που υπάρχει εδώ. Ο συναισθηματικός πυρήνας του φιλμ αυτό ακριβώς υποδεικνύει, καθώς τόσο η ιστορία της αλεπούς που αντί να καταβροχθίσει τους νεοσσούς καταλήγει να τους προστατεύει με κίνδυνο της ζωής της, όσο και η «τρυφερή» χριστουγεννιάτικη ιστορία που μπερδεύει τον ψεύτικο με τον αληθινό Άγιο Βασίλη, μπορεί να βρίθουν αναρχικού (ενίοτε) χιούμορ, η χρήση όμως του παραδοσιακού 2D σχεδίου καθώς και των απαλών χρωμάτων ξυπνούν αναμνήσεις από παρελθούσες, «χειροποίητες» εποχές του κινουμένου σχεδίου.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Έξυπνο και αστείο animation με συνεχή δράση, που μπορεί να κρύβει μια συχνά τηλεοπτική λογική, συστήνεται όμως στα παιδιά των μικρότερων ηλικιών, αποτελώντας ταυτόχρονα μια καλή εισαγωγή στη διαδικασία τού να αγαπήσουν τον κινηματογράφο. Η ζωγραφική στο χέρι και η μυρωδιά της ακουαρέλας των παιδικών χρόνων που αποπνέει εδώ, μαζί με το εύστοχο, κατανοητό από όλους χιούμορ, θα κάνουν τους ενήλικες συνοδούς να μην κοιτάνε με αγωνία τα ρολόγια τους. Η ταινία προβάλλεται μονάχα μεταγλωττισμένη (πολύ ζωντανά, μάλιστα) στα ελληνικά.


MORE REVIEWS

ΓΚΟΤΖΙΛΑ x ΚΟΝΓΚ: Η ΝΕΑ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ

Ένα μυστηριώδες σήμα (κινδύνου;) έρχεται από τα βάθη της Κοίλης Γης και καλεί την ερευνητική ομάδα που προστατεύει τον Κονγκ στη Νήσο του Κρανίου να βρεθεί στα έγκατα αχαρτογράφητων περιοχών, ελπίζοντας να μην αναμειχθεί και ο Γκοτζίλα, προκαλώντας νέες επικές μάχες.

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΚΟΥΚΛΕΣ ΤΗΣ ΔΡΕΣΔΗΣ

Νεαρή δημοσιογράφος ερωτεύεται αιρετικής στάσης ζωγράφο και performance artist. Όταν η δεύτερη πεθαίνει, η πρώτη αγωνίζεται να νικήσει την ελληνική γραφειοκρατία, ζητώντας να παραλάβει τη σορό της αγαπημένης της συντρόφου.