FreeCinema

Follow us

ΟΙ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ (2016)

(LE CONFESSIONI)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματικό Θρίλερ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ρομπέρτο Αντό
  • ΚΑΣΤ: Τόνι Σερβίλο, Ντανιέλ Οτέιγ, Κόνι Νίλσεν, Πιερφραντσέσκο Φαβίνο, Μόριτς Μπλάιμπτροϊ, Μαρί-Ζοζέ Κροζ, Λαμπέρ Γουίλσον
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 103'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: DANAOS FILMS

Σε ένα γερμανικό θέρετρο συγκεντρώνονται οι εκπρόσωποι των G8 για μια διάσκεψη που δεν θα εξελιχθεί ποτέ όπως σχεδιάστηκε, καθώς ο επίσης παρών επικεφαλής τού ΔΝΤ βρίσκεται νεκρός. Η παρουσία ενός ιδιόρρυθμου μοναχού είναι καταλυτική για όλους τους συμμετέχοντες.

Με τη συνεχιζόμενη παγκόσμια οικονομική κρίση και τις πολιτικές αναταράξεις και ανακατατάξεις στην Ευρώπη και την Αμερική, θα περίμενε κανείς ότι το θέμα της τελευταίας ταινίας του Ρομπέρτο Αντό θα προέκυπτε πιο συναρπαστικό, πιάνοντας κυριολεκτικά τη στιγμή. Αυτά, μέχρι να δει την ταινία. Γιατί το αποτέλεσμα είναι πλαδαρό, ανούσιο και στο μεγαλύτερο μέρος του αφελές. Ο Αντό στην προηγούμενη δουλειά του, το «Ζήτω η Ελευθερία», σατίριζε αρκετά αποτελεσματικά την ιταλική πολιτική ζωή. Οπότε, ανοίγοντας τη βεντάλια της θεματολογίας του, κάποιος θα ήλπιζε ότι το πλούσιο υλικό που προσφέρεται και το πλήθος των αφορμών για σχολιασμό θα οδηγούσαν σε κάτι έστω επαρκώς επεξεργασμένο. Αντίθετα, το διεθνές καστ περιφέρεται στους χώρους ενός μεγάλου ξενοδοχείου μιλώντας ή – σε αρκετές περιπτώσεις – αγωνιώντας να παίξει σε διάφορες γλώσσες. Όταν ανάμεσα στους χαρακτηρισμούς μιας ταινίας βλέπεις να αναγράφεται ένα κάποιο «stellar international cast» και οι περισσότεροι από τους ηθοποιούς μιλούν σε διάφορες σκηνές λίγο αγγλικά, λίγο ιταλικά, λίγο γαλλικά και λίγο γερμανικά, συνήθως, όπως και εδώ, το αποτέλεσμα είναι μια εξασφαλισμένη… αποτυχία.

Πέρα από το θέμα της γλωσσικής Βαβέλ, το μεγαλύτερο πρόβλημα των «Εξομολογήσεων» είναι ότι δεν έχουν ξύσει καν την επιφάνεια του θέματος που επιχειρούν να αναλύσουν. Μπερδεύοντας αξιώματα και θεωρίες συνωμοσίας για την οικονομική και πολιτική διαχείριση του πλανήτη με ένα αστυνομικό θρίλερ και… μεταφυσικό αέρα, το σενάριο είναι μια εξυπνακίστικη τρικυμία εν κρανίω που δεν εξελίσσεται και δεν οδηγεί πουθενά.

Η έναρξη είναι σαφώς πιο υποσχόμενη, με την άφιξη των Υπουργών Οικονομικών των G8 στο θέρετρο, μαζί με τρεις ειδικούς καλεσμένους: έναν λευκοντυμένο μοναχό, μια συγγραφέα παιδικών βιβλίων και έναν μουσικό, οι οποίοι, άγνωστο γιατί, αποδέχτηκαν την πρόσκληση. Για τον επικεφαλής του ΔΝΤ, η παρουσία τού μοναχού είναι πιο σημαντική, αφού τον καλεί για να εξομολογηθεί κάτι, ενώ το επόμενο πρωί θα βρεθεί νεκρός με μια σακούλα στο κεφάλι. Την ίδια σακούλα κρατούσε στο χέρι του ο μοναχός όταν έκανε check-in στο ξενοδοχείο. Έτσι, η έρευνα που θα αρχίσει ο υπεύθυνος ασφαλείας θα έχει ως βασικό στόχο τον πιο υπεράνω υποψίας ύποπτο. Όσο εξελίσσεται αυτή, λοιπόν, θα υπάρξουν κι άλλες εξομολογήσεις, πολιτικές πιέσεις και υπουργοί που κυκλοφορούν στους διαδρόμους με σουτιέν (!) μετά από one night stand. Μην ψήνεσαι, ωστόσο, από αυτό το μείγμα, που σε άλλη περίπτωση θα υποσχόταν κάτι το ενδιαφέρον. Ούτε σασπένς διαθέτει, ούτε χιούμορ, ούτε λέει κάτι άλλο από λιγότερο ή περισσότερο λαϊκίστικες θεωρίες. Όλο αυτό το τσίρκο αναπτύσσεται και ξεχειλώνει για να παρουσιάσει τους Υπουργούς Οικονομικών ως μαριονέτες ενός παγκόσμιου συστήματος που κινεί τα νήματα πολιτικής και οικονομίας. Έλα, ρε Αντό, μόνος σου το σκέφτηκες;

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Έχεις έστω και λίγο καθαρή σκέψη; Μπορεί να σε πιάσουν και τα νεύρα σου με την αφέλεια του σεναρίου των «Εξομολογήσεων» και την ανόητη πολυγλωσσία της. Θα αποθεώσεις την ταινία, όμως, αν νομίζεις ότι ανακάλυψες την πυρίτιδα υποστηρίζοντας κάθε είδους θεωρία συνωμοσίας.


MORE REVIEWS

ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΤΗΣ ΚΑΡΜΕΝ

Ο Δημοσθένης και ο Νικήτας λιάζονται και κολυμπούν στα Λιμανάκια, αναπολούν γεγονότα από το περσινό καλοκαίρι χωρισμού του πρώτου και φαντασιώνουν το σενάριο μιας ταινίας που ο δεύτερος ελπίζει να σκηνοθετήσει και να στείλει στο Φεστιβάλ του Σαν Σεμπαστιάν.

ΠΑΡΙΖΙΑΝΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ

Να ζεις και να (μην) πεθαίνεις στο Παρίσι. Αυτό το βάσανο!

ΤΑ ΜΥΑΛΑ ΠΟΥ ΚΟΥΒΑΛΑΣ 2

Η Ράιλι έγινε 13ων ετών, εξελίσσει την αγάπη της για το άθλημα του ice hockey και ο ερχομός της εφηβείας φανερώνει… στο μυαλό της καινούργια συναισθήματα και νευρώσεις που η Χαρά, η Λύπη, ο Φόβος, ο Θυμός και η Αηδία δύσκολα θα παλέψουν στην προσπάθειά τους να συνυπάρξουν.

Ο ΚΑΚΟΣ ΗΘΟΠΟΙΟΣ

Κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων ταινίας με θέμα τον παράνομο έρωτα ενός άνδρα και της νέας γυναίκας του πατέρα του, η πρωταγωνίστρια κατηγορεί τον συμπρωταγωνιστή της πως τη βίασε ενόσω «έτρεχε» η ερωτική σκηνή μεταξύ τους. Με τον τελευταίο να εξανίσταται πως εκείνη λέει ψέματα, το συνεργείο όσο και οι δικηγόροι τους προσπαθούν να διαχειριστούν την κρίση.

ΦΡΙΜΟΝΤ

Αφγανή μετανάστρια που εργάζεται ως κειμενογράφος μηνυμάτων σε εργοστάσιο παραγωγής fortune cookies στο μικρό Φρίμοντ της Καλιφόρνια, δυσκολεύεται να προσαρμοστεί στη μοναξιά της Αμερικής. Ένας ασυνήθιστος ψυχοθεραπευτής και μία αυθόρμητη ιδέα δίνουν ένα κάποιο νόημα στη βαρετή καθημερινότητά της.