FreeCinema

Follow us

ΟΙ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ (2016)

(LE CONFESSIONI)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματικό Θρίλερ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ρομπέρτο Αντό
  • ΚΑΣΤ: Τόνι Σερβίλο, Ντανιέλ Οτέιγ, Κόνι Νίλσεν, Πιερφραντσέσκο Φαβίνο, Μόριτς Μπλάιμπτροϊ, Μαρί-Ζοζέ Κροζ, Λαμπέρ Γουίλσον
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 103'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: DANAOS FILMS

Σε ένα γερμανικό θέρετρο συγκεντρώνονται οι εκπρόσωποι των G8 για μια διάσκεψη που δεν θα εξελιχθεί ποτέ όπως σχεδιάστηκε, καθώς ο επίσης παρών επικεφαλής τού ΔΝΤ βρίσκεται νεκρός. Η παρουσία ενός ιδιόρρυθμου μοναχού είναι καταλυτική για όλους τους συμμετέχοντες.

Με τη συνεχιζόμενη παγκόσμια οικονομική κρίση και τις πολιτικές αναταράξεις και ανακατατάξεις στην Ευρώπη και την Αμερική, θα περίμενε κανείς ότι το θέμα της τελευταίας ταινίας του Ρομπέρτο Αντό θα προέκυπτε πιο συναρπαστικό, πιάνοντας κυριολεκτικά τη στιγμή. Αυτά, μέχρι να δει την ταινία. Γιατί το αποτέλεσμα είναι πλαδαρό, ανούσιο και στο μεγαλύτερο μέρος του αφελές. Ο Αντό στην προηγούμενη δουλειά του, το «Ζήτω η Ελευθερία», σατίριζε αρκετά αποτελεσματικά την ιταλική πολιτική ζωή. Οπότε, ανοίγοντας τη βεντάλια της θεματολογίας του, κάποιος θα ήλπιζε ότι το πλούσιο υλικό που προσφέρεται και το πλήθος των αφορμών για σχολιασμό θα οδηγούσαν σε κάτι έστω επαρκώς επεξεργασμένο. Αντίθετα, το διεθνές καστ περιφέρεται στους χώρους ενός μεγάλου ξενοδοχείου μιλώντας ή – σε αρκετές περιπτώσεις – αγωνιώντας να παίξει σε διάφορες γλώσσες. Όταν ανάμεσα στους χαρακτηρισμούς μιας ταινίας βλέπεις να αναγράφεται ένα κάποιο «stellar international cast» και οι περισσότεροι από τους ηθοποιούς μιλούν σε διάφορες σκηνές λίγο αγγλικά, λίγο ιταλικά, λίγο γαλλικά και λίγο γερμανικά, συνήθως, όπως και εδώ, το αποτέλεσμα είναι μια εξασφαλισμένη… αποτυχία.

Πέρα από το θέμα της γλωσσικής Βαβέλ, το μεγαλύτερο πρόβλημα των «Εξομολογήσεων» είναι ότι δεν έχουν ξύσει καν την επιφάνεια του θέματος που επιχειρούν να αναλύσουν. Μπερδεύοντας αξιώματα και θεωρίες συνωμοσίας για την οικονομική και πολιτική διαχείριση του πλανήτη με ένα αστυνομικό θρίλερ και… μεταφυσικό αέρα, το σενάριο είναι μια εξυπνακίστικη τρικυμία εν κρανίω που δεν εξελίσσεται και δεν οδηγεί πουθενά.

Η έναρξη είναι σαφώς πιο υποσχόμενη, με την άφιξη των Υπουργών Οικονομικών των G8 στο θέρετρο, μαζί με τρεις ειδικούς καλεσμένους: έναν λευκοντυμένο μοναχό, μια συγγραφέα παιδικών βιβλίων και έναν μουσικό, οι οποίοι, άγνωστο γιατί, αποδέχτηκαν την πρόσκληση. Για τον επικεφαλής του ΔΝΤ, η παρουσία τού μοναχού είναι πιο σημαντική, αφού τον καλεί για να εξομολογηθεί κάτι, ενώ το επόμενο πρωί θα βρεθεί νεκρός με μια σακούλα στο κεφάλι. Την ίδια σακούλα κρατούσε στο χέρι του ο μοναχός όταν έκανε check-in στο ξενοδοχείο. Έτσι, η έρευνα που θα αρχίσει ο υπεύθυνος ασφαλείας θα έχει ως βασικό στόχο τον πιο υπεράνω υποψίας ύποπτο. Όσο εξελίσσεται αυτή, λοιπόν, θα υπάρξουν κι άλλες εξομολογήσεις, πολιτικές πιέσεις και υπουργοί που κυκλοφορούν στους διαδρόμους με σουτιέν (!) μετά από one night stand. Μην ψήνεσαι, ωστόσο, από αυτό το μείγμα, που σε άλλη περίπτωση θα υποσχόταν κάτι το ενδιαφέρον. Ούτε σασπένς διαθέτει, ούτε χιούμορ, ούτε λέει κάτι άλλο από λιγότερο ή περισσότερο λαϊκίστικες θεωρίες. Όλο αυτό το τσίρκο αναπτύσσεται και ξεχειλώνει για να παρουσιάσει τους Υπουργούς Οικονομικών ως μαριονέτες ενός παγκόσμιου συστήματος που κινεί τα νήματα πολιτικής και οικονομίας. Έλα, ρε Αντό, μόνος σου το σκέφτηκες;

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Έχεις έστω και λίγο καθαρή σκέψη; Μπορεί να σε πιάσουν και τα νεύρα σου με την αφέλεια του σεναρίου των «Εξομολογήσεων» και την ανόητη πολυγλωσσία της. Θα αποθεώσεις την ταινία, όμως, αν νομίζεις ότι ανακάλυψες την πυρίτιδα υποστηρίζοντας κάθε είδους θεωρία συνωμοσίας.


MORE REVIEWS

SPIDER-MAN: ΑΚΡΟΒΑΤΩΝΤΑΣ ΣΤΟ ΑΡΑΧΝΟ-ΣΥΜΠΑΝ

Η Γκουέν Στέισι και ο Μάιλς Μοράλες εισέρχονται σ’ ένα σπαϊντερμανο-verse με άπειρες «εναλλακτικές» versions του ηρωικού alter ego τους και παλεύουν με «κάτι» κακό (αν όχι τις… κατσάδες από τα σπίτια τους!).

Ο ΜΕΓΑΛΟΔΟΝΤΑΣ

Ο Πολ ταξιδεύει με την οικογένειά του στο Μεξικό, με απώτερο σκοπό την επιθεώρηση και αδειοδότηση (ή όχι) της λειτουργίας μιας εξέδρας πετρελαίου που είχε βοηθήσει να στηθεί στο παρελθόν. Σήμερα, η ευρύτερη περιοχή εμφανίζει σημάδια εγκατάλειψης, με τους ντόπιους που έχουν απομείνει να πιστεύουν στην ύπαρξη ενός μυθικού μεγαλόδοντα, ο οποίο μοιάζει να επιζητά μια ύστατη θυσία για την οικολογική καταστροφή του ωκεανού.

ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΜΙΣΟΣ

Επιτυχημένη ηθοποιός του θεάτρου μισεί θανάσιμα τον επίσης επιτυχημένο συγγραφέα αδελφό της και τούμπαλιν. Το πολύ σοβαρό τροχαίο ατύχημα των γονιών τους, ίσως μπορέσει ν’ ανοίξει το παράθυρο της επανασύνδεσης. Εκείνοι, όμως, μισιούνται. Σταθερά.

ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΜΟΥ

Στο Παρίσι της δεκαετίας του ’30, πτωχή πλην τίμια ηθοποιός κατηγορείται για τον φόνο μεγαλοπαραγωγού. Η καλύτερή της φίλη, μία άνεργη δικηγόρος, θα αναλάβει την υπεράσπισή της, βασιζόμενη στο σενάριο της άμυνας απέναντι σε βίαιη απόπειρα κακοποίησης. Ο Τύπος θα μετατρέψει την κατηγορούμενη σε star και σύμβολο φεμινισμού, όμως, είμαστε σίγουροι πως η αλήθεια θα λάμψει;

ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟΙ ΜΑΖΙ

Η Ζόε, μία ντοκιμαντερίστρια που ζει στο Λονδίνο, αποφασίζει να βουτήξει στα βαθιά νερά των συνοικεσίων που διέπουν την πακιστανική κοινότητα, με σκοπό να κινηματογραφήσει αυτό το «ταξίδι». Αρωγός και κεντρικό πρόσωπο σε τούτη την προσπάθεια θα σταθεί ο καλύτερός της φίλος, Καζ, ο οποίος έχει έναν τέτοιο γάμο στα σκαριά.