FreeCinema

Follow us

ΚΟΡΩΝΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ (2012)

(LAY THE FAVORITE)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Στίβεν Φρίαρς
  • ΚΑΣΤ: Ρεμπέκα Χολ, Μπρους Γουίλις, Κάθριν Ζίτα-Τζόουνς, Βινς Βον, Τζόσουα Τζάκσον
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 94’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: SEVEN FILMS / ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Ύστερα από μια μικρή καριέρα επιδιδόμενη σε κατ’ οίκον ιδιωτικούς χορούς, η Μπεθ αποφασίζει να πάει στο Λας Βέγκας για να γίνει σερβιτόρα. Μόνο που εκεί, χωρίς να το καταλάβει, λίγο από τύχη και λίγο λόγω της χαρισματικής της φύσης, εισχωρεί στο κύκλωμα στοιχημάτων με θεαματικά αποτελέσματα. Τι κρίμα, όμως, που δε μοιράζεται καθόλου τη ρέντα της με την ίδια την ταινία…

Αν και ο Στίβεν Φρίαρς αποδίδει καλύτερα στο δράμα, αυτό δε σημαίνει ότι δεν έχει επιδείξει και ικανό χειρισμό της κωμωδίας («High Fidelity»). Παρ’ όλα αυτά, το «Κορώνα Γράμματα» χαρακτηρίζεται από μία συνεχή αμηχανία. Ίσως δεν υπάρχει εξαρχής μια πραγματικά ενδιαφέρουσα ιστορία στη βάση του. Εξάλλου, πόσο μπορεί να ενδιαφέρει κάποιον μια ταινία για στοιχήματα, όσο κοντή κι αν είναι η φούστα της Ρεμπέκα Χολ (οι fans του «Moneyball» ίσως έχουν ενστάσεις); Βασισμένη στα απομνημονεύματα της «αληθινής» Μπεθ Ρέιμερ, η ταινία περιγράφει την άνοδό της στο κύκλωμα στοιχημάτων, από τη στιγμή που ήρθε στο Λας Βέγκας μασώντας ανέμελα μια τσίχλα, μέχρι το σημείο που πήρε την κατάσταση στα χέρια της. Η Ρεμπέκα Χολ, σε κόντρα ρόλο, υποδύεται την Μπεθ με νάζι, σκέρτσο και υπολείμματα «σχολής Γούντι Άλεν», προσπαθώντας τίμια να διατηρήσει το ενδιαφέρον. Οι προσπάθειές της, όμως, πέφτουν στο κενό, ειδικά όταν η ταινία γυρίζει γύρω από τον κεντρικό της άξονα χωρίς αίσθηση πραγματικής κατεύθυνσης.

Είναι εξοργιστικό να παρατηρείς την ιστορία να εκτυλίσσεται δίχως ουσιαστική ανάπτυξη χαρακτήρων, με ανούσιους καυγάδες μεταξύ των πρωταγωνιστικών ρόλων και ανώδυνες μετέπειτα επανασυνδέσεις, χωρίς επαρκή ανάπτυξη του σύμπαντος μέσα στο οποίο εκτυλίσσεται το σενάριο (δεν πειράζει που δεν καταλαβαίνεις πώς δουλεύουν τα στοιχήματα, Στίβεν μου, ούτε κι εγώ), χωρίς ικανό κωμικό timing και μια συνεχή μετριότητα σε οτιδήποτε αποτυπώνεται στην οθόνη. Το «Κορώνα Γράμματα» μοιάζει περισσότερο με μία αυτοματοποιημένη χολιγουντιανή παραγωγή παρά το βρετανικό, πολυεπίπεδο φιλμ που ίσως περιμέναμε από το Στίβεν Φρίαρς.

Το οποίο δε θα ήταν απαραίτητα κακό αν η ταινία μετέδιδε την υποτιθέμενη ζωντάνια και τόλμη της πρωταγωνίστριάς της στον θεατή και ήταν, όντως, απολαυστική. Αντ’ αυτού, κινείται στην περιμετρική περιοχή της κωμωδίας χωρίς να προκαλεί γέλιο, ανίκανη να δημιουργήσει έστω τις συνθήκες για να ενδιαφερθούμε. Μόνο αδιαφορία. Στους δε περιμετρικούς ρόλους, ο Μπρους Γουίλις και (η αγνώριστη) Κάθριν Ζίτα-Τζόουνς αναλώνονται σε υπερβολικά ξεσπάσματα (θυμίζοντας καρικατούρες), ενώ Βινς Βον και Τζόσουα Τζάκσον καλύπτουν χωρίς απαιτήσεις τα δεκαπέντε (ή και λιγότερα) λεπτά που τους αναλογούν για τη συμμετοχή στα credits.

Στην τελική, είναι δύσκολο να μιλήσεις για το «Κορώνα Γράμματα», γιατί η ίδια η ταινία στερείται ισχυρών στιγμών που θα την εντυπώσουν στην μνήμη. Για ένα φιλμ που ασχολείται τόσο έντονα με τα στοιχήματα, δε θα έλεγα ότι οι πιθανότητες είναι με το μέρος του.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αγαπάς το Φρίαρς του «High Fidelity» και περιμένεις πώς και πώς να γελάσεις; Θα φας άκυρο. Σε έλκει το καστ και νομίζεις ότι θα περάσεις ένα χαλαρό, ανώδυνο βραδάκι στο σινεμά; Θα δοκιμαστεί η υπομονή σου. Αλήθεια, τους αριθμούς του ΛΟΤΤΟ τους τσέκαρες για αυτή την εβδομάδα;


MORE REVIEWS

RICH FLU: ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ

Ιός που πλήττει μονάχα τους… πολυεκατομμυριούχους μετατρέπεται σε επιδημία και προκαλεί κοινωνική αστάθεια σε ολόκληρο τον πλανήτη! Το να έχεις τεράστια περιουσία, ξαφνικά, γίνεται… ο θάνατός σου!

ΤΕΡΑΣ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ

Η αφαίρεση ενός μενταγιόν από έναν τόπο ταφής «ανασταίνει» το σαπισμένο πτώμα του Τζόνι, που ζητά εκδίκηση για ένα φρικτό έγκλημα ηλικίας εβδομήντα ετών. Θα την «πληρώσει» μια παρέα νεαρών που… ατυχώς εκδράμει στην δασώδη περιοχή.

ΣΚΥΛΑΚΙΑ ΣΤΗΝ ΟΠΕΡΑ

Καλόκαρδος σκύλος του αλωνιού βοηθά σκυλίτσα του σαλονιού να εντοπίσει έγκαιρα την πολύτιμη τιάρα της prima ballerina αφεντικίνας της, η οποία εκλάπη από τα καμαρίνια της Μητροπολιτικής Όπερας της Νέας Υόρκης, λίγο πριν τη μεγάλη πρεμιέρα της «Κάρμεν». Η αυλαία ετοιμάζεται να σηκωθεί. Θα προλάβουν;

Η ΚΛΗΡΟΝΟΜΟΣ ΤΩΝ ΜΥΣΤΙΚΩΝ

Με αφορμή τον θάνατο της μητέρας της, η Μάγια συναντά ξανά τον πατέρα της, με τον οποίο είχε κόψει κάθε δεσμό και επαφή για πολλά χρόνια. Σε ένδειξη αλληλεγγύης θα της προσφέρει δουλειά, όμως, σταδιακά η Μάγια θ’ ανακαλύψει πως το επάγγελμα του Σαμ δεν είχε να κάνει ποτέ με μεσιτικές αγοραπωλησίες αλλά… με διεθνή κατασκοπία!

ΟΛΑ ΘΑ ΠΑΝΕ ΚΑΛΑ

Ο ξαφνικός θάνατος της συντρόφου της φέρνει την 60χρονη Άντζι αντιμέτωπη με την οικογένεια της εκλιπούσας, για μια σειρά θεμάτων που άπτονται κληρονομικών δικαιωμάτων και ηθικής. Ο Νόμος, εντούτοις, ζητά αποδείξεις και όχι αγάπη.