FreeCinema

Follow us

ΚΟΡΩΝΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ (2012)

(LAY THE FAVORITE)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Στίβεν Φρίαρς
  • ΚΑΣΤ: Ρεμπέκα Χολ, Μπρους Γουίλις, Κάθριν Ζίτα-Τζόουνς, Βινς Βον, Τζόσουα Τζάκσον
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 94’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: SEVEN FILMS / ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Ύστερα από μια μικρή καριέρα επιδιδόμενη σε κατ’ οίκον ιδιωτικούς χορούς, η Μπεθ αποφασίζει να πάει στο Λας Βέγκας για να γίνει σερβιτόρα. Μόνο που εκεί, χωρίς να το καταλάβει, λίγο από τύχη και λίγο λόγω της χαρισματικής της φύσης, εισχωρεί στο κύκλωμα στοιχημάτων με θεαματικά αποτελέσματα. Τι κρίμα, όμως, που δε μοιράζεται καθόλου τη ρέντα της με την ίδια την ταινία…

Αν και ο Στίβεν Φρίαρς αποδίδει καλύτερα στο δράμα, αυτό δε σημαίνει ότι δεν έχει επιδείξει και ικανό χειρισμό της κωμωδίας («High Fidelity»). Παρ’ όλα αυτά, το «Κορώνα Γράμματα» χαρακτηρίζεται από μία συνεχή αμηχανία. Ίσως δεν υπάρχει εξαρχής μια πραγματικά ενδιαφέρουσα ιστορία στη βάση του. Εξάλλου, πόσο μπορεί να ενδιαφέρει κάποιον μια ταινία για στοιχήματα, όσο κοντή κι αν είναι η φούστα της Ρεμπέκα Χολ (οι fans του «Moneyball» ίσως έχουν ενστάσεις); Βασισμένη στα απομνημονεύματα της «αληθινής» Μπεθ Ρέιμερ, η ταινία περιγράφει την άνοδό της στο κύκλωμα στοιχημάτων, από τη στιγμή που ήρθε στο Λας Βέγκας μασώντας ανέμελα μια τσίχλα, μέχρι το σημείο που πήρε την κατάσταση στα χέρια της. Η Ρεμπέκα Χολ, σε κόντρα ρόλο, υποδύεται την Μπεθ με νάζι, σκέρτσο και υπολείμματα «σχολής Γούντι Άλεν», προσπαθώντας τίμια να διατηρήσει το ενδιαφέρον. Οι προσπάθειές της, όμως, πέφτουν στο κενό, ειδικά όταν η ταινία γυρίζει γύρω από τον κεντρικό της άξονα χωρίς αίσθηση πραγματικής κατεύθυνσης.

Είναι εξοργιστικό να παρατηρείς την ιστορία να εκτυλίσσεται δίχως ουσιαστική ανάπτυξη χαρακτήρων, με ανούσιους καυγάδες μεταξύ των πρωταγωνιστικών ρόλων και ανώδυνες μετέπειτα επανασυνδέσεις, χωρίς επαρκή ανάπτυξη του σύμπαντος μέσα στο οποίο εκτυλίσσεται το σενάριο (δεν πειράζει που δεν καταλαβαίνεις πώς δουλεύουν τα στοιχήματα, Στίβεν μου, ούτε κι εγώ), χωρίς ικανό κωμικό timing και μια συνεχή μετριότητα σε οτιδήποτε αποτυπώνεται στην οθόνη. Το «Κορώνα Γράμματα» μοιάζει περισσότερο με μία αυτοματοποιημένη χολιγουντιανή παραγωγή παρά το βρετανικό, πολυεπίπεδο φιλμ που ίσως περιμέναμε από το Στίβεν Φρίαρς.

Το οποίο δε θα ήταν απαραίτητα κακό αν η ταινία μετέδιδε την υποτιθέμενη ζωντάνια και τόλμη της πρωταγωνίστριάς της στον θεατή και ήταν, όντως, απολαυστική. Αντ’ αυτού, κινείται στην περιμετρική περιοχή της κωμωδίας χωρίς να προκαλεί γέλιο, ανίκανη να δημιουργήσει έστω τις συνθήκες για να ενδιαφερθούμε. Μόνο αδιαφορία. Στους δε περιμετρικούς ρόλους, ο Μπρους Γουίλις και (η αγνώριστη) Κάθριν Ζίτα-Τζόουνς αναλώνονται σε υπερβολικά ξεσπάσματα (θυμίζοντας καρικατούρες), ενώ Βινς Βον και Τζόσουα Τζάκσον καλύπτουν χωρίς απαιτήσεις τα δεκαπέντε (ή και λιγότερα) λεπτά που τους αναλογούν για τη συμμετοχή στα credits.

Στην τελική, είναι δύσκολο να μιλήσεις για το «Κορώνα Γράμματα», γιατί η ίδια η ταινία στερείται ισχυρών στιγμών που θα την εντυπώσουν στην μνήμη. Για ένα φιλμ που ασχολείται τόσο έντονα με τα στοιχήματα, δε θα έλεγα ότι οι πιθανότητες είναι με το μέρος του.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αγαπάς το Φρίαρς του «High Fidelity» και περιμένεις πώς και πώς να γελάσεις; Θα φας άκυρο. Σε έλκει το καστ και νομίζεις ότι θα περάσεις ένα χαλαρό, ανώδυνο βραδάκι στο σινεμά; Θα δοκιμαστεί η υπομονή σου. Αλήθεια, τους αριθμούς του ΛΟΤΤΟ τους τσέκαρες για αυτή την εβδομάδα;


MORE REVIEWS

GODZILLA MINUS ONE

Μετά το τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, ο Σικισίμα επιστρέφει σ’ ένα κατεστραμμένο Τόκιο, γεμάτος ενοχές από τη φήμη του kamikaze πιλότου που δεν θυσιάστηκε για πατρίδα του. Θα προστατεύσει μια νεαρή κοπέλα που έχει υιοθετήσει ένα ορφανό μωρό και θα συγκατοικήσουν αναζητώντας τη γαλήνη, καθώς η πόλη αρχίζει να στέκεται ξανά στα πόδια της, ώσπου να εμφανιστεί… ένα γιγάντιο και μεταλλαγμένο από πυρηνικές δοκιμές τέρας.

ΠΕΣΜΕΝΑ ΦΥΛΛΑ

Μεροκαματιάρης εργάτης με «αθώο» πρόβλημα αλκοολισμού γνωρίζει προλετάρια «αδελφή ψυχή» σε karaoke bar, εμφανίζεται το ενδεχόμενο του ρομαντικού σκιρτήματος, μα η κακοτυχία δέρνει και τους δύο, λες κι η μοίρα δεν επιθυμεί την ένωσή τους.

ΣΙΩΠΗΛΗ ΟΡΓΗ

Πατέρας που πενθεί τον θάνατο του γιου του, ορκίζεται να εκδικηθεί τις συμμορίες ναρκωτικών που μεταμόρφωσαν τη ζωή του σε βουβό δράμα. Όταν μιλούν τα πιστόλια, ποιος έχει ανάγκη τα λόγια;

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΘΑΝΑΤΟΥ

Στο Σέιλεμ, ομάδα από νεαρά αγόρια και κορίτσια ανακαλύπτει κατά τύχη ένα καταραμένο μαχαίρι. Μέσα από μια σειρά από flashbacks, μαθαίνουμε πως το συγκεκριμένο αντικείμενο υπήρξε η αφορμή για πολλούς θανάτους και καταστροφές στο παρελθόν. Η χρήση του σε δαιμονικά παιχνίδια μεταξύ των παιδιών, αποκαλύπτει μια μικρή λεπτομέρεια: ο κάθε χαμένος, πεθαίνει πραγματικά!

ΦΟΝΙΣΣΑ

Σ’ ένα νησιωτικό χωριό, γύρα στα 1900, η γιαγιά Φραγκογιαννού αποφασίζει να κάνει πράξη αυτό που της δίδαξε η ζωή: απαλλάσσει βρέφη θηλυκά και μικρά κορίτσια από τη μαρτυρική εμπειρία του να μεγαλώσουν και να υποταχθούν σε μια σκληρή κοινωνία ανδροκρατίας, που μόνο βάσανα και δυστυχία μπορεί να τους προσφέρει.