FreeCinema

Follow us

ΟΙ ΚΛΗΡΟΝΟΜΟΙ (2018)

(LAS HEREDERAS)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μαρσέλο Μαρτινέσι
  • ΚΑΣΤ: Άνα Μπρουν, Μαργκαρίτα Ιρούν, Άνα Ιβάνοβα, Μαρία Μαρτίνς
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 98'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: WEIRD WAVE

Η Τσέλα και η Τσικίτα ζουν για χρόνια μαζί και αναγκάζονται να ξεπουλήσουν τα αντικείμενα του κάποτε πλούσιου βίου τους. Η Τσικίτα θα αναγκαστεί να μπει στη φυλακή και η Τσέλα θα μείνει μόνη, ανακαλύπτοντας νέους τρόπους να πορευτεί στη ζωή.

Το απολύτως άγνωστο (ακόμη και στο φεστιβαλικό κοινό) σινεμά της Παραγουάης δίνει ένα καλό δείγμα με τούτο το ενδιαφέρον δράμα χαρακτήρων, που είναι καλοσχεδιασμένο και καλοπαιγμένο. Με την πρώτη του ταινία, ο Μαρσέλο Μαρτινέσι καταφέρνει να στήσει το πλήρες πορτρέτο μιας σχέσης, να δώσει ένα ξεκάθαρο πλαίσιο και να αναφερθεί σε περισσότερα του ενός θέματα: τη σχέση δύο γυναικών, την πτώση μιας παλιάς άρχουσας τάξης, το πώς ένας άνθρωπος περιορισμένος μπορεί να βρει μια νέα διέξοδο.

Η Τσέλα και η Τσικίτα έχουν περάσει τα πενήντα. Ζουν μαζί για πολλά χρόνια, σε μια σχέση από εκείνες που δεν ρωτάει κανείς λεπτομέρειες για το τι ακριβώς ισχύει. Και οι δυο τους κατάγονται από πλούσιες οικογένειες και το σπίτι τους, ένα παλιό αρχοντικό που ανήκει στην Τσέλα, είναι γεμάτο από τα απομεινάρια αυτού του παρελθόντος. Παλιά βαριά έπιπλα, προσεκτικά φυλαγμένα κρυστάλλινα ποτήρια, ασημένια μαχαιροπήρουνα, ένα πιάνο, πίνακες. Και είναι όλα για πούλημα. Τον ρόλο της πωλήτριας έχει αναλάβει η πιο δραστήρια Τσικίτα, ενώ η Τσέλα παρακολουθεί τους αγοραστές να κάνουν ενοχλητικές ερωτήσεις και παρατηρήσεις, κρυμμένη πίσω από την πόρτα της.

Σύντομα, θα αναγκαστεί να αποχωριστεί την Τσικίτα, αφού τα χρέη έχουν φτάσει σε τέτοιο σημείο που η σύντροφός της θα πρέπει να μπει στη φυλακή. Κανονίζονται όλες οι λεπτομέρειες, μέχρι και η περιορισμένων ικανοτήτων, «φτηνή» υπηρέτρια η οποία αναλαμβάνει να διατηρήσει τις καθημερινές συνήθειες της Τσέλα, όπως το να της σερβίρεται ο δίσκος με τα ποτά και τα φάρμακά της σε συγκεκριμένη διάταξη. Η Τσικίτα θα προσαρμοστεί και μέσα στη φυλακή. Η υπερπροστατευμένη, στα όρια της αντικοινωνικότητας Τσέλα, όμως, θα δυσκολευτεί. Τα πράγματα θα αρχίσουν να αλλάζουν όταν μια ηλικιωμένη γειτόνισσα ζητήσει από την Τσέλα να την πάει με το αυτοκίνητο σε ένα παιχνίδι χαρτιών. Αν και άπειρη οδηγός (το έκανε πάντα η Τσικίτα), η Τσέλα δεν θα μπορέσει να αρνηθεί. Θα οδηγήσει τη φαρμακόγλωσσα Πιτούκα στο παιχνίδι, θα περιμένει να την επιστρέψει και θα δεχτεί τα χρήματα που θα της δοθούν. Έτσι, αρχίζει μια ασυνήθιστη απασχόληση, ως οδηγός γηραιών χαρτοπαικτριών.

Πάντα, όμως, θα κάθεται στην άκρη περιμένοντας, χωρίς να συμμετέχει. Μέχρι που θα εμφανιστεί η Άντζι, οδοστρωτήρας αυτοπεποίθησης και σεξουαλικότητας. Μόλις έχει χωρίσει από έναν γκόμενο και την τριγυρίζουν διάφοροι άλλοι. Χρησιμοποιεί κι αυτή τις υπηρεσίες της Τσέλα, η οποία σαγηνεύεται από την έντονη προσωπικότητα της νεαρότερης γυναίκας. Και εκεί θα αρχίσει να σκέφτεται (και να το δείχνει, με μικρές αλλαγές στη συμπεριφορά της) ότι μπορεί να υπάρχουν κι άλλα πράγματα στη ζωή από αυτά που… συνήθισε να γνωρίζει.

Η ταινία δεν έχει τίποτα έντονο ή κραυγαλέο. Είναι μια ιστορία μεταξύ γυναικών και ο περίγυρός τους αποτελείται κι εκείνος αποκλειστικά από γυναίκες. Αυτό που καταφέρνει ο Μαρτινέσι, όμως, είναι να φτιάξει μια ολοκληρωμένη ιστορία με χαρακτήρες για τους οποίους καταλαβαίνεις πώς βρίσκονται στη θέση που τους παρακολουθείς και ποιοι ακριβώς είναι.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Σινεμά από την Παραγουάη, αλλά δεν πρόκειται να δεις κάτι folclore. Είναι μια ήσυχη ιστορία για τη σχέση δύο γυναικών, χωρίς να μπαίνει με προβλεψιμότητα στην κατηγορία του queer cinema. Δεν θα κάνεις καλή «επαφή» αν στο πρόγραμμά σου δεν μπαίνει ποτέ φιλμ του λεγόμενου world cinema.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.

MR KLEIN

MR KLEIN

Γερασμένες ντεκαβλέ κυρίες στην Παραγουάη τα βρίσκουν οικονομικά σκούρα στη μετά «ΠΑΣΟΚ» εποχή. Πας για διαθήκη καρφωτός πριν το δεις.