FreeCinema

Follow us

Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ ΠΕΜΠΤΟΥ (2011)

(LA FEMME DU VEME)

  • ΕΙΔΟΣ: Μυστηρίου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Πάβελ Παβλικόφσκι
  • ΚΑΣΤ: Ίθαν Χοκ, Κριστίν Σκοτ Τόμας, Γιοάνα Κούλιγκ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 85'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: VIDEORAMA

Χωρισμένος Αμερικανός καθηγητής – συγγραφέας φτάνει στο Παρίσι για να βρεθεί κοντά στην κόρη του που ζει με τη μητέρα της. Πέφτει θύμα κλοπής και αναγκάζεται να μείνει σε παρακμιακό πανδοχείο. Η γνωριμία του με μια μυστηριώδη γυναίκα θα φέρει ερωτικό πάθος στη ζωή του, αλλά και περισσότερα ερωτήματα.

Είναι περισσότερο από εμφανείς οι επιρροές του Ρομάν Πολάνσκι στην ταινία που σκηνοθέτησε ο Παβλικόφσκι, χωρίς ίχνος από την πραγματικά μυστηριώδη ατμόσφαιρα και το ονειρικό κλίμα που είχε το «Καλοκαίρι του Έρωτά μου» ή το ρεαλισμό του «Last Resort». H «Γυναίκα του Πέμπτου», που βασίζεται στο μυθιστόρημα του Ντάγκλας Κένεντι, προσπαθεί να ισορροπήσει ανάμεσα στο μυστήριο και τον ερωτισμό, εξαιρετικά ανεπαρκώς και στα δύο. Ο Παβλικόφσκι πετάει τον ήρωά του στο Παρίσι, αφήνοντας να αιωρείται γύρω του πλήθος ερωτημάτων: Τα ασφαλιστικά μέτρα που ζήτησε η γυναίκα του οφείλονται στο βίαιο χαρακτήρα του; Πώς έχασε τη δουλειά του στην Αμερική; Πόσο αληθινά ή αποκυήματα της φαντασίας του είναι όλα όσα ζει, ακόμη και οι άνθρωποι που γνωρίζει;

Ο Ίθαν Χοκ παίζει (στα γαλλικά) με μια μόνιμη έκφραση απορίας που θα ήταν ταιριαστή με τον χαρακτήρα του, αν η ταινία οδηγούσε κάπου. Κάνει ένα λίγο αταίριαστο ζευγάρι με την Κριστίν Σκοτ Τόμας, η οποία βρίσκει ευκαιρία να δείξει ξανά τα άψογα γαλλικά της, όμως, το σενάριο δεν της αφήνει τη δυνατότητα να κάνει πολλά περισσότερα από το να περιφέρεται κομψή και επιθυμητή. Στα μόλις 85 λεπτά της διάρκειάς της, η ταινία του Παβλικόφσκι δείχνει μακρόσυρτη, επαναλαμβανόμενη και με απογοητευτικές απαντήσεις στα ερωτήματα που ανοίγει για τους ήρωές της.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Πολανσκικό κλίμα, αλλά σε ξεθυμασμένη, υποτονική και φλου αρτιστίκ βερσιόν, με τους δύο δημοφιλείς πρωταγωνιστές να ερωτοτροπούν… στα γαλλικά. Πάμε γι’ άλλα πατώματα, καλύτερα.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.

MR KLEIN

MR KLEIN

Σου έχω πει πως έχει αρχίσει να μη μου αρέσει το Παρίσι; Θυμάσαι εκείνο με τον τουρίστα Χάρισον Φορντ; Καμία σχέση.