FreeCinema

Follow us

Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ ΠΕΜΠΤΟΥ (2011)

(LA FEMME DU VEME)

  • ΕΙΔΟΣ: Μυστηρίου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Πάβελ Παβλικόφσκι
  • ΚΑΣΤ: Ίθαν Χοκ, Κριστίν Σκοτ Τόμας, Γιοάνα Κούλιγκ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 85'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: VIDEORAMA

Χωρισμένος Αμερικανός καθηγητής – συγγραφέας φτάνει στο Παρίσι για να βρεθεί κοντά στην κόρη του που ζει με τη μητέρα της. Πέφτει θύμα κλοπής και αναγκάζεται να μείνει σε παρακμιακό πανδοχείο. Η γνωριμία του με μια μυστηριώδη γυναίκα θα φέρει ερωτικό πάθος στη ζωή του, αλλά και περισσότερα ερωτήματα.

Είναι περισσότερο από εμφανείς οι επιρροές του Ρομάν Πολάνσκι στην ταινία που σκηνοθέτησε ο Παβλικόφσκι, χωρίς ίχνος από την πραγματικά μυστηριώδη ατμόσφαιρα και το ονειρικό κλίμα που είχε το «Καλοκαίρι του Έρωτά μου» ή το ρεαλισμό του «Last Resort». H «Γυναίκα του Πέμπτου», που βασίζεται στο μυθιστόρημα του Ντάγκλας Κένεντι, προσπαθεί να ισορροπήσει ανάμεσα στο μυστήριο και τον ερωτισμό, εξαιρετικά ανεπαρκώς και στα δύο. Ο Παβλικόφσκι πετάει τον ήρωά του στο Παρίσι, αφήνοντας να αιωρείται γύρω του πλήθος ερωτημάτων: Τα ασφαλιστικά μέτρα που ζήτησε η γυναίκα του οφείλονται στο βίαιο χαρακτήρα του; Πώς έχασε τη δουλειά του στην Αμερική; Πόσο αληθινά ή αποκυήματα της φαντασίας του είναι όλα όσα ζει, ακόμη και οι άνθρωποι που γνωρίζει;

Ο Ίθαν Χοκ παίζει (στα γαλλικά) με μια μόνιμη έκφραση απορίας που θα ήταν ταιριαστή με τον χαρακτήρα του, αν η ταινία οδηγούσε κάπου. Κάνει ένα λίγο αταίριαστο ζευγάρι με την Κριστίν Σκοτ Τόμας, η οποία βρίσκει ευκαιρία να δείξει ξανά τα άψογα γαλλικά της, όμως, το σενάριο δεν της αφήνει τη δυνατότητα να κάνει πολλά περισσότερα από το να περιφέρεται κομψή και επιθυμητή. Στα μόλις 85 λεπτά της διάρκειάς της, η ταινία του Παβλικόφσκι δείχνει μακρόσυρτη, επαναλαμβανόμενη και με απογοητευτικές απαντήσεις στα ερωτήματα που ανοίγει για τους ήρωές της.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Πολανσκικό κλίμα, αλλά σε ξεθυμασμένη, υποτονική και φλου αρτιστίκ βερσιόν, με τους δύο δημοφιλείς πρωταγωνιστές να ερωτοτροπούν… στα γαλλικά. Πάμε γι’ άλλα πατώματα, καλύτερα.


MORE REVIEWS

AZRAEL

Χρόνια μετά την «Αναρπαγή των Πιστών», η Άζραελ, μέλος θρησκόληπτης αίρεσης που ζει μακριά από τον πολιτισμό κι έχει απαρνηθεί την ομιλία, προσπαθεί να φυγαδευτεί μαζί με τον αγαπημένο της έξω από το δάσος που τους κρατά «αιχμάλωτους», μα συλλαμβάνεται και προσφέρεται ως ανθρωποθυσία σε δαιμονικά humanoid που προσελκύονται από το αίμα.

EMILIA PÉREZ

Αρχηγός μεξικάνικου cartel ναρκωτικών που νιώθει την επιθυμία ν’ αλλάξει φύλο, το χρησιμοποιεί ως το τέλειο άλλοθι για να εξαφανιστεί με ασφάλεια από προσώπου γης! Μία ικανότατη δικηγόρος αναλαμβάνει τα διαδικαστικά και τη φυγάδευση της οικογένειάς του στην Ευρώπη, όμως, το παρελθόν δεν θα τους αφήσει να ησυχάσουν ποτέ.

ΟΖΙ: Η ΦΩΝΗ ΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ

Μικρός θηλυκός ουρακοτάγκος γίνεται… influencer των μέσων κοινωνικών δικτύωσης, στοχεύοντας ν’ αφυπνίσει το κοινό έναντι της για οικονομικούς λόγους ανεξέλεγκτης καταστροφή των δασών.

ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΣΤΟ ΚΕΛΑΡΙ

Μετά από μία τραυματική αποβολή εμβρύου, η Σέρα προτείνει στον σύζυγό της να κάνουν μια καινούργια αρχή σ’ ένα σπίτι έξω από το κέντρο της πόλης. Ο ιδιοκτήτης μιας ξεχωριστής έπαυλης θα τους κάνει μία εξωπραγματική πρόταση: να τους την παραδώσει και να γίνει το σπίτι των ονείρων τους, υπό την προϋπόθεση να μην ανοίξουν ποτέ την πόρτα του κελαριού!

BLACK DOG

Άρτι αποφυλακισθείς άνδρας επιστρέφει στη μεθοριακή γενέτειρά του, στις παρυφές της ερήμου Γκόμπι. Πιάνοντας δουλειά σε περίπολο επιφορτισμένη με την απαλλαγή της πόλης από τα δεκάδες αδέσποτα σκυλιά της, δένεται με ισχυρούς δεσμούς φιλίας με ένα εξ αυτών.

MR KLEIN

MR KLEIN

Σου έχω πει πως έχει αρχίσει να μη μου αρέσει το Παρίσι; Θυμάσαι εκείνο με τον τουρίστα Χάρισον Φορντ; Καμία σχέση.