FreeCinema

Follow us

Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ ΠΕΜΠΤΟΥ (2011)

(LA FEMME DU VEME)

  • ΕΙΔΟΣ: Μυστηρίου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Πάβελ Παβλικόφσκι
  • ΚΑΣΤ: Ίθαν Χοκ, Κριστίν Σκοτ Τόμας, Τζοάνα Κούλιγκ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 85'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: VIDEORAMA

Χωρισμένος Αμερικανός καθηγητής – συγγραφέας φτάνει στο Παρίσι για να βρεθεί κοντά στην κόρη του που ζει με τη μητέρα της. Πέφτει θύμα κλοπής και αναγκάζεται να μείνει σε παρακμιακό πανδοχείο. Η γνωριμία του με μια μυστηριώδη γυναίκα θα φέρει ερωτικό πάθος στη ζωή του, αλλά και περισσότερα ερωτήματα.

Είναι περισσότερο από εμφανείς οι επιρροές του Ρομάν Πολάνσκι στην ταινία που σκηνοθέτησε ο Παβλικόφσκι, χωρίς ίχνος από την πραγματικά μυστηριώδη ατμόσφαιρα και το ονειρικό κλίμα που είχε το «Καλοκαίρι του Έρωτά μου» ή το ρεαλισμό του «Last Resort». H «Γυναίκα του Πέμπτου», που βασίζεται στο μυθιστόρημα του Ντάγκλας Κένεντι, προσπαθεί να ισορροπήσει ανάμεσα στο μυστήριο και τον ερωτισμό, εξαιρετικά ανεπαρκώς και στα δύο. Ο Παβλικόφσκι πετάει τον ήρωά του στο Παρίσι, αφήνοντας να αιωρείται γύρω του πλήθος ερωτημάτων: Τα ασφαλιστικά μέτρα που ζήτησε η γυναίκα του οφείλονται στο βίαιο χαρακτήρα του; Πώς έχασε τη δουλειά του στην Αμερική; Πόσο αληθινά ή αποκυήματα της φαντασίας του είναι όλα όσα ζει, ακόμη και οι άνθρωποι που γνωρίζει;

Ο Ίθαν Χοκ παίζει (στα γαλλικά) με μια μόνιμη έκφραση απορίας που θα ήταν ταιριαστή με τον χαρακτήρα του, αν η ταινία οδηγούσε κάπου. Κάνει ένα λίγο αταίριαστο ζευγάρι με την Κριστίν Σκοτ Τόμας, η οποία βρίσκει ευκαιρία να δείξει ξανά τα άψογα γαλλικά της, όμως, το σενάριο δεν της αφήνει τη δυνατότητα να κάνει πολλά περισσότερα από το να περιφέρεται κομψή και επιθυμητή. Στα μόλις 85 λεπτά της διάρκειάς της, η ταινία του Παβλικόφσκι δείχνει μακρόσυρτη, επαναλαμβανόμενη και με απογοητευτικές απαντήσεις στα ερωτήματα που ανοίγει για τους ήρωές της.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Πολανσκικό κλίμα, αλλά σε ξεθυμασμένη, υποτονική και φλου αρτιστίκ βερσιόν, με τους δύο δημοφιλείς πρωταγωνιστές να ερωτοτροπούν… στα γαλλικά. Πάμε γι’ άλλα πατώματα, καλύτερα.


MORE REVIEWS

ΤΟ ΚΟΣΤΟΥΜΙ

Στο Σικάγο του 1956, το οργανωμένο έγκλημα χρησιμοποιεί το κατάστημα ρούχων ενός Βρετανού κόπτη για «βιτρίνα» των χρηματαποστολών του. Όλα πάνε ρολόι, μέχρι τη στιγμή που ο πληγωμένος από σφαίρα γιος ενός μεγαλογκάνγκστερ αναζητά καταφύγιο στο ραφείο του μαγαζιού.

ΛΟΥΙΣ ΓΟΥΕΪΝ: ΕΝΑΣ ΞΕΧΩΡΙΣΤΟΣ ΚΟΣΜΟΣ

Βιογραφικό δράμα με τον Μπένεντικτ Κάμπερμπατς στον ομώνυμο ρόλο ενός εκκεντρικού καλλιτέχνη του 19ου αιώνα, ο οποίος έμεινε γνωστός για το τεράστιο ζωγραφικό του έργο που απεικόνιζε… ανθρωπόμορφες γάτες.

ΜΑΓΝΗΤΙΚΑ ΠΕΔΙΑ

Η Έλενα γυροφέρνει μ’ ένα αμάξι προς… το πουθενά. Το αυτοκίνητο του Αντώνη δεν παίρνει μπρος. Η μοίρα τους το ‘χε.

ΣΜΥΡΝΗ ΜΟΥ ΑΓΑΠΗΜΕΝΗ (ΕΙΔΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ)

Η ζωή της οικογένειας Μπαλτατζή κλονίζεται τραγικά από τα γεγονότα που οδήγησαν στην καταστροφή της Σμύρνης από τον τουρκικό στρατό του Μουσταφά Κεμάλ, το 1922.

ΝΙΤΡΑΜ

Ο Νίτραμ είναι ένα «ξεχωριστό» ενήλικο αγόρι που ζει ακόμα με τους γονείς του, έχει σχεδόν ανεξέλεγκτη συμπεριφορά και παιδαριώδεις απαιτήσεις. Θα κάνει προσπάθειες να συνυπάρξει με τους ανθρώπους μιας κοινωνίας με την οποία αδυνατεί να επικοινωνήσει, θα βιώνει διαρκείς περιορισμούς κι απογοητεύσεις, και κάποια στιγμή θ’ «απασφαλίσει».

MR KLEIN

MR KLEIN

Σου έχω πει πως έχει αρχίσει να μη μου αρέσει το Παρίσι; Θυμάσαι εκείνο με τον τουρίστα Χάρισον Φορντ; Καμία σχέση.