FreeCinema

Follow us

ΤΑ ΠΑΡΑΠΟΝΑ ΣΤΟ ΔΗΜΑΡΧΟ (2017)

(L’ORA LEGALE)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Φικάρα & Πικόνε
  • ΚΑΣΤ: Φικάρα, Πικόνε, Βιντσέντζο Αμάτο, Ελεονόρα Ντε Λούκα, Ερσίλια Λομπάρντο
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 92'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: SEVEN FILMS

Σε μια μικρή, παραθαλάσσια πόλη της Σικελίας, απηυδισμένοι από την άθλια ποιότητα ζωής και τα σκάνδαλα των Αρχών, οι κάτοικοι εκλέγουν ως νέο Δήμαρχο έναν νομοταγή καθηγητή που υπόσχεται να φέρει την αλλαγή. Εκείνος θα τηρήσει τις υποσχέσεις του, αλλά όλη η πόλη… θα επαναστατήσει μπροστά στις απαιτήσεις τήρησης του κάθε κανόνα!

Με κάτι τέτοιες ταινίες, το λεγόμενο «εμπορικό» σινεμά στην Ελλάδα οδηγήθηκε στο απόλυτο τέλμα και κατέρρευσε (πρωτίστως στα ταμεία, εκεί που… τους πονάει, δηλαδή, διότι το καλό γούστο είχε εξολοθρευθεί προ πολλού). Οποία ειρωνεία, τώρα που η παραγωγή δεν μπορεί να υποστηρίξει τέτοια έργα εδώ, να μας έρχονται από… γείτονες χώρες. Στην περίπτωση της Ιταλίας, έστω, υπάρχει το κλασικό «una razza» σημείο ταύτισης, που πέρσι το καλοκαίρι είχε μετατρέψει σε sleeper hit την κωμωδία «Πού Πάω, Θεέ μου;» (διότι ο Θεός είναι μεγάλος…), άρα εφέτος πρέπει να αναζητήσουμε κάτι παρόμοιο, μπας και συρρεύσει το «λαϊκό» (μεταξύ μας, πιο λαϊκίστικο… πας και σε επιθεώρηση!) κοινό, το οποίο πρέπει να προετοιμάζεται και για την επερχόμενη κάθοδο της πρόσφατης φιλμογραφίας του Κέκο Τζαλόνε (πρωταγωνιστή του προαναφερθέντος φιλμ) εντός ολίγων εβδομάδων!

Οι Φικάρα & Πικόνε είναι ένα γνωστό κωμικό δίδυμο της Ιταλίας, το οποίο σκηνοθετεί τις ταινίες του από το 2007 (πέντε αριθμούνται, ζωή να ‘χουμε…). Και οι δύο τυγχάνουν μάλλον περιορισμένων υποκριτικών δυνατοτήτων, με τον πρώτο να περιφέρει κάποιες ελάχιστες μούτες που θα έκαναν τον Στάθη Ψάλτη να αισθάνεται ως ο συνεχιστής του μύθου του Μινωτή, ενώ ο δεύτερος είναι πιο άχρωμος και ουδέτερος, προφανώς για να μην κοντράρονται τα «ταλέντα» μεταξύ τους. Εδώ υποδύονται τους κουμπάρους του νέου Δημάρχου μιας μικρής σιτσιλιάνικης πόλης που ζούσε μέσα στο χάος της παρανομίας, για να βρεθεί στο ακριβώς αντίθετο άκρο, με τους δημότες / ψηφοφόρους να κλαίνε και να οδύρονται όταν η νομιμότητα τους χτυπά την πόρτα με πρόστιμα και συλλήψεις.

Η βασική ιδέα προσφέρεται για γέλιο και τα προβλήματα αυτής της πόλης θυμίζουν ολόκληρη τη σύγχρονη Ελλάδα, προφανώς. Δημόσιοι υπάλληλοι που κωλοβαράνε, μίζες, χατίρια και συμφέροντα που καταπατούν ακόμη και συνθήκες υγιούς διαβίωσης, αρκεί πάντοτε να βολεύεται κάποιος. Ο θεατής θα συναντήσει όλα αυτά τα εξωφρενικά στερεότυπα της ανομίας εντός της καθημερινότητας (ακόμη και του ιδίου, ενδεχομένως), μέχρι τη στιγμή που το φιλμ θα «κρίνει» και την άλλη πλευρά του νομίσματος, με τους πολίτες να είναι έτοιμοι να εξεγερθούν (υπό τη σκέπη της Εκκλησίας!) κατά του νεοεκλεγέντος Δημάρχου, για να επιστρέψουν στην «κανονικότητά» τους.

Το (όποιο) αστείο εξαντλείται γρήγορα και «Τα Παράπονα στο Δήμαρχο» διατηρούν μονάχα μια εμμονή προς το λαϊκίστικο, αναζητώντας απεγνωσμένα ένα «punchline» που θα «κλειδώσει» την πλοκή και θα οδηγήσει σε ένα φινάλε (απλά και μόνο επειδή το φιλμικό τέλος πρέπει να επέλθει κάποτε). Αλλά… με τι μήνυμα; Οι Φικάρα & Πικόνε δεν είναι ικανοί (ως σκηνοθέτες καλύτερα να μην γίνει κουβέντα) να πάρουν μια ξεκάθαρη θέση στο τι ακριβώς προτείνει τούτη η ταινία, φλερτάροντας περισσότερο με αυτό που ο λαουτζίκος θα ονειρευόταν ως την ιδανική «λύση»: το βόλεμα στην κοσμάρα του! Η παρουσία ενός μυστηριώδους, εξ αποστάσεως «παρατηρητή» των τεκταινομένων, δε, ποτέ δεν καταλήγει να μετατρέπεται σε μια ανατρεπτική υποπλοκή του σεναρίου, κάνοντάς σε να απορείς γιατί υφίσταται εξαρχής! Πραγματικά, ένα πελώριο «γιατί;» θα έπρεπε να πλανάται πάνω από το σύνολο του φετινού κινηματογραφικού (μας) καλοκαιριού…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Εάν σας… κάλυψε το χιούμορ του περσινού «Πού Πάω, Θεέ μου;», παρόμοια είναι και η γεύση εδώ, αλλά με κατώτερο κωμικό timing, ευρήματα ή λιγότερο χαρισματικούς ηθοποιούς (που θα σας κάνουν να νιώσετε ότι οι… προ «κρίσης» ελληνικές τηλεοπτικές σειρές του είδους δεν ήταν και τόσο κακές). Εάν όλα τα ανωτέρω σάς… σηκώνουν τις τρίχες κυριολεκτικά, μην το τολμήσετε, για να μην ψάχνετε σε ποιον θα κάνετε τα δικά σας παράπονα…


MORE REVIEWS

UNTIL DAWN

Παρέα φίλων ακολουθεί τα ίχνη της προ ενός έτους εξαφανισμένης αδελφής μιας από αυτούς και καταλήγει παγιδευμένη σε μία λούπα του χρόνου, στην οποία όλοι πεθαίνουν ξανά και ξανά, με μοναδική ελπίδα διαφυγής να μείνουν ζωντανοί μέχρι το ξημέρωμα. Γιατί; Η επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψηλά!

Ο ΛΟΓΙΣΤΗΣ 2

Όταν ένας παλιός γνωστός του από το Υπουργείο Οικονομικών δολοφονείται, ο Κρίστιαν Γουλφ καλείται να αναλάβει δράση, έχοντας στο πλευρό του τον αδελφό του, Μπράξτον. Η υπόθεση δεν κρύβει μονάχα ένα οικονομικό σκάνδαλο, αλλά κι ένα τεράστιο κύκλωμα trafficking που ξεκινά από τη Λατινική Αμερική, περνά από τα σύνορα με το Μεξικό και φτάνει μέχρι τις ΗΠΑ.

Ο ΠΕΙΡΑΤΗΣ ΜΑΥΡΟΔΟΝΤΗΣ ΚΑΙ Η ΚΟΜΙΣΣΑ ΤΟΥ ΓΚΡΕΛ

Η μοχθηρή κόμισσα Σιμπίλα υφαίνει πανούργο σχέδιο παγίδευσης του Πειρατή Μαυροδόντη, με απώτερο στόχο την κυριαρχία στις επτά θάλασσες. Γενναίο κοριτσάκι, χαζοβιόλης μάγειρας και ένας… δράκος κινούν για να τον σώσουν.

BABY

Μετά από έκτιση ποινής σε κέντρο κράτησης για ανηλίκους, ο Γουέλινγκτον βρίσκεται και πάλι ελεύθερος στους δρόμους του Σάο Πάολο, όπου ανακαλύπτει ότι μέλη της οικογένειάς του έχουν αλλάξει τόπο κατοικίας. Η μοναξιά δεν θα κρατήσει για πολύ. Η συντροφικότητα θα έρθει γνωρίζοντας τον Ρονάλντο, που θα τον οδηγήσει στην εκπόρνευση αλλά και σε μια νέα οικογένεια.

ΤΟ ΠΑΡΙΣΙ ΤΟΥ ΣΟΥΛΕΫΜΑΝ

Πρόσφυγας από τη Γουινέα εργάζεται ως ντελιβεράς, ποδηλατώντας όλη τη μέρα στους δρόμους του Παρισιού. Η μοναδική του ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο είναι να εγκριθεί η αίτηση ασύλου που έχει υποβάλει. Για να συμβεί αυτό, όμως, πρέπει να μάθει καλά την «ιστορία του».