FreeCinema

Follow us

TUFTLAND (2018)

(KYRSYÄ)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματικό Θρίλερ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ρόοπε Ολένιους
  • ΚΑΣΤ: Βέερα Β. Βίλο, Σάαρα Έλινα, Μίικα Τζ. Άντιλα
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 89'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FILMBOY PICTURES

Η Ιρίνα έχει χωρίσει, βαριέται τις σπουδές της και το πορτοφόλι της αδειάζει. Αποφασίζει να δεχτεί μια καλοκαιρινή δουλειά σε βουκολικό περιβάλλον, αλλά φτάνει σε ένα απομονωμένο μέρος, στο οποίο ζει μια πολύ παράξενη ομάδα ανθρώπων.

Με μπέρδεψε πολύ το «Tuftland». Δεν ήξερα πώς να το κατηγοριοποιήσω. Για ταινία τρόμου, όπως πλασάρεται, δεν είναι. Κωμωδία ή σάτιρα, πάλι, δεν είναι. Αν θέλεις να το πεις κάτι (σε genre), τοποθετείται πιο κοντά στο δραματικό θρίλερ, αν και στα δύο αυτά χαρακτηριστικά είναι πολύ αδύναμο, επίσης. Στην πραγματικότητα, τα κωμικά του στοιχεία είναι αθέλητα και προκύπτουν από τον άτεχνο και στερεοτυπικό χειρισμό της ιστορίας.

Το καλοκαίρι δεν κάθεται καλά στην Ιρίνα. Χωρίζει με τον γκόμενό της. Την απορρίπτουν από μια δουλειά που ήθελε να κάνει. Τσακώνεται με τον καθηγητή της στη σχολή όπου σπουδάζει κλωστοϋφαντουργία. Μένει άφραγκη και δεν έχει πώς να πληρώσει το νοίκι της για τους επόμενους μήνες. Γενικώς, τα πράγματα δεν της πάνε καλά και έχει πολλά νεύρα. Αφού έχουν συμβεί όλα αυτά, θα βρει κάτω από την πόρτα της – και ενώ ήδη την παρακολουθεί ένας παράξενος (στα όρια του γελοίου) τύπος – μια επιστολή που την καλεί να δουλέψει για το καλοκαίρι σε μια επαρχιακή μονάδα κλωστοϋφαντουργίας.

Θεωρώντας ότι είναι η ευκαιρία που περίμενε για να περάσει ένα καλοκαίρι πρακτικής εξάσκησης μακριά από όσα την εκνευρίζουν και να βγάλει και μερικά χρήματα, αποφασίζει να δεχτεί. Χωρίς να κάνει καμία απολύτως έρευνα για το τι είναι το μέρος στο οποίο πηγαίνει ή ποιοι το έχουν (please!), μπαίνει σε ένα λεωφορείο – αρχαιολογία, όπου είναι η μοναδική επιβάτις, μαζί με εκείνον τον παράξενο τύπο (ξανά please!) και φτάνει στη μέση του πουθενά, με τον παράξενο τύπο να της λέει ότι πρέπει να περπατήσουν δέκα χιλιόμετρα μέσα στο δάσος για να φτάσουν στον προορισμό τους (ε μα, please, είπαμε!).

Με τα πολλά, θα φτάσουν στην Κίρσια, που δεν είναι καν χωριό. Είναι ένα μικρό συγκρότημα με κτίσματα και καλύβες, όπου την υποδέχεται μια ομάδα ιδιόρρυθμων ανθρώπων που δεν ξέρεις αν πρέπει να τους χαρακτηρίσεις καλοπροαίρετους ή αγροίκους. Αμέσως φαίνεται ότι τα πράγματα λειτουργούν πολύ διαφορετικά στην Κίρσια. Η Ιρίνα περιμένει ότι θα ασχοληθούν με νήματα, πλυσίματα και, τέλος πάντων, με κάτι που να έχει να κάνει με τη σχετική παραγωγή. Αντίθετα, τρώνε σούπες, μαζεύουν μανιτάρια, κόβουν ξύλα και διάφορα τέτοια, αναπτύσσοντας στο ενδιάμεσο θεωρίες για το ποια είναι η θέση της γυναίκας: να μαγειρεύει και να κάνει παιδιά, ενώ οι άνδρες κυνηγούν. Όλα αυτά λέγονται με το μάτι… λίγο θολωμένο. Το μάτι της Ιρίνα γυρίζει καθώς τα ακούει, αλλά περιμένει πότε θα αρχίσει η παραγωγή για να μάθει και κάτι.

Όταν έρθει η ώρα, θα ουρλιάξει, αφού η περίφημη παραγωγή είναι ότι μαζεύονται όλοι μαζί και φτιάχνουν… pon pon (ορκίζομαι, δεν κάνω πλάκα). Έχουν προηγηθεί κάτι εφιάλτες και ταυτόχρονα εμφανίζονται πλάσματα μεταξύ ανθρώπων και θηρίων, έτσι η Ιρίνα θα αποφασίσει να φύγει, αλλά η ταλαιπωρία της δεν θα τελειώσει έτσι απλά. Πέρα από τα κενά της ιστορίας, τα κλισέ που μαζεύονται (ειδικά στο πρώτο μέρος) και τις ιδιόρρυθμες, σχεδόν κωμικές ερμηνείες, το βασικό πρόβλημα της ταινίας είναι ότι (θα) ήθελε κάτι να πει, κάπου να καταλήξει, αλλά δεν το καταφέρνει ποτέ και σε κανένα σημείο.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Περιμένεις να δεις θρίλερ; Την πάτησες; Δράμα; Επίσης; Κωμωδία; Μπορεί κάπου να γελάσεις, αλλά θα είναι για τους λάθος λόγους. Γενικά, το «Tuftland» είναι μια ταινία που χρειάζεται οδηγίες χρήσης και παρακολούθησης, διότι από μόνο του δεν καταφέρνει κανέναν από τους στόχους που υποτίθεται ότι θέλει να πετύχει.


MORE REVIEWS

RICH FLU: ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ

Ιός που πλήττει μονάχα τους… πολυεκατομμυριούχους μετατρέπεται σε επιδημία και προκαλεί κοινωνική αστάθεια σε ολόκληρο τον πλανήτη! Το να έχεις τεράστια περιουσία, ξαφνικά, γίνεται… ο θάνατός σου!

ΤΕΡΑΣ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ

Η αφαίρεση ενός μενταγιόν από έναν τόπο ταφής «ανασταίνει» το σαπισμένο πτώμα του Τζόνι, που ζητά εκδίκηση για ένα φρικτό έγκλημα ηλικίας εβδομήντα ετών. Θα την «πληρώσει» μια παρέα νεαρών που… ατυχώς εκδράμει στην δασώδη περιοχή.

ΣΚΥΛΑΚΙΑ ΣΤΗΝ ΟΠΕΡΑ

Καλόκαρδος σκύλος του αλωνιού βοηθά σκυλίτσα του σαλονιού να εντοπίσει έγκαιρα την πολύτιμη τιάρα της prima ballerina αφεντικίνας της, η οποία εκλάπη από τα καμαρίνια της Μητροπολιτικής Όπερας της Νέας Υόρκης, λίγο πριν τη μεγάλη πρεμιέρα της «Κάρμεν». Η αυλαία ετοιμάζεται να σηκωθεί. Θα προλάβουν;

ΟΛΑ ΘΑ ΠΑΝΕ ΚΑΛΑ

Ο ξαφνικός θάνατος της συντρόφου της φέρνει την 60χρονη Άντζι αντιμέτωπη με την οικογένεια της εκλιπούσας, για μια σειρά θεμάτων που άπτονται κληρονομικών δικαιωμάτων και ηθικής. Ο Νόμος, εντούτοις, ζητά αποδείξεις και όχι αγάπη.

THE BRUTALIST

Στα 1947, ένας ουγγρικής καταγωγής μοντερνιστής αρχιτέκτονας της σχολής Bauhaus μεταναστεύει στις ΗΠΑ, αναζητώντας ένα καλύτερο αύριο για εκείνον και τη σύζυγό του που αγωνίζεται ακόμη να βρει τρόπο διαφυγής από την Αυστρία. Ένας μεγιστάνας βιομήχανος θα γίνει ο πάτρονάς του και θα του αναθέσει τη δημιουργία ενός μνημειώδους κτηρίου.