FreeCinema

Follow us

Η ΑΠΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΚΟΥ HEINEKEN (2015)

(KIDNAPPING MR. HEINEKEN)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματική Περιπέτεια
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ντάνιελ Άλφρεντσον
  • ΚΑΣΤ: Τζιμ Στέρτζες, Σαμ Γουέρθινγκτον, Άντονι Χόπκινς, Ράιαν Κουάντεν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 95’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Άμστερνταμ, 1982. Μια ομάδα πέντε μικροεγκληματιών σχεδιάζουν κι εκτελούν την απαγωγή του μεγιστάνα Άλφρεντ «Φρέντι» Χάινεκεν. Όταν η κατάσταση απειλεί να ξεφύγει εκτός ελέγχου, το παράτολμο σχέδιό τους για γρήγορα, εύκολα λύτρα, τους φτάνει στα προσωπικά τους άκρα.

Αληθινή η ιστορία της απαγωγής τού βασιλιά της ομώνυμης μπύρας, που έληξε αναίμακτα αλλά εύλογα απασχόλησε τη διεθνή κοινή γνώμη των αρχών των 80’s, όχι μόνο λόγω του ονόματος του απαχθέντος αλλά και για το μέγεθος των λύτρων απελευθέρωσής του, το μεγαλύτερο που έχει δοθεί ποτέ για ένα άτομο (αν και, μαζί με τον Χάινεκεν, πήραν και τον οδηγό του). Ορίστε. Σας δώσαμε την σύνοψη της ιστορίας και μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα σε οποιαδήποτε διαδικτυακή μηχανή εύρεσης. Γιατί αν περιμένετε προκοπή από τη συγκεκριμένη ταινία…

Προχειροδουλεμένη διεθνής συμπαραγωγή, προφανώς χαμηλού προϋπολογισμού (ή τουλάχιστον φαίνεται φτηνιάρικη), που προσπαθεί να πατήσει στα χνάρια των κλασικών ταινιών heist αλλά καταλήγει να βάζει τρικλοποδιά στον εαυτό της και να τρώει πανηγυρικά τα μούτρα της. Σκηνοθέτης, ο Ντάνιελ Άλφρεντσον, αδελφός τού – σαφώς καλύτερου – Τόμας, με περιορισμένη κινηματογραφική εμπειρία παρά τα 56 του χρόνια, με εξαιρέσεις τα δυο σκανδιναβικά sequels του «Κοριτσιού με το Τατουάζ». Αυτός, μαζί με την αδιαμφισβήτητη Βαβέλ μιας τέτοιας διεθνούς συμπαραγωγής, είναι οι κύριοι λόγοι που χαντακώθηκε μια ταινία που θα μπορούσε να είναι ενδιαφέρουσα – στα ικανότερα χέρια κάποιων άλλων.

Γιατί το όλο στήσιμο είναι πιο επίπεδο και δισδιάστατο κι από συσκευασία του ΙΚΕΑ και οι διάλογοι και η κίνηση των ηθοποιών είναι στημένα σε επίπεδα νεανικής σαπουνόπερας των 90’s (όταν ακούς ατάκες όπως «Let’s do this!» και «I’ll see you on the other side», ξέρεις τι σε περιμένει). Οι πέντε απαγωγείς είναι ερασιτέχνες, με μια σχεδόν εφηβική αυτοπεποίθηση και τσαμπουκά, όμως είναι οι ερμηνείες των ηθοποιών που φαντάζουν κατά καιρούς ερασιτεχνικές, λυπηρό αποτέλεσμα ενός σκηνοθέτη που απλά δεν ξέρει πώς να βγάλει έστω μια αποδεκτή φυσικότητα από τους – μέχρι τώρα – συμπαθείς πρωταγωνιστές του. Ο Γουέρθινγκτον είναι ο χαμηλότονος της παρέας και ίσως η πιο αξιοπρεπής (αλλά μονίμως άχρωμη) παρουσία στην ταινία, ενώ ο Στέρτζες, ένας κατά τα άλλα αξιόλογος ηθοποιός, είναι εδώ τόσο σοκαριστικά κακός όσο και η ξανθιά ανταύγεια στο μαλλί τού χαρακτήρα του. Όσο για τον Χόπκινς στον ρόλο τού Χάινεκεν… είναι απορίας άξιο το γιατί υπάρχει καν σε αυτή την ταινία (το ότι έχει μπει εδώ και χρόνια στον αυτόματο πιλότο είναι γνωστό και γι’ αυτό δεδομένο)!

Ίσως μοναδική θετική εξαίρεση, οι καναδυό σκηνές καταδίωξης κατά μήκος και μέσα στα κανάλια του Άμστερνταμ, που είναι ρεαλιστικές (ίσως λόγω χαμηλού budget, πάντως βγήκαν καλές) και με προσεγμένη «αναπαράσταση» της εποχής στην οποία διαδραματίζεται η ιστορία.

Αν έβγαινε κατευθείαν σε DVD ή παιζόταν ως τηλεοπτική πρεμιέρα κάποια στιγμή μετά από μήνες, δεν θα μας απασχολούσε και πολύ (έως καθόλου). Το ότι αυτή η ασήμαντη αποτυχία βρήκε με κάποιον τρόπο κινηματογραφική διανομή, όμως, ξεπερνά το μικρό μυαλό τής υπογράφουσας. Πάω για μπύρα – και σίγουρα δεν θα είναι Heineken!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Τι να πει κανείς; Αν σου περισσεύουν χρήματα για το εισιτήριο και θες σώνει και καλά να δεις μια ταινία καταδίωξης στη μεγάλη οθόνη…


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.