FreeCinema

Follow us

ΤΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΜΟΥ ΓΛΥΚΟ (2024)

(KEYKE MAHBOOBE MAN)

  • ΕΙΔΟΣ: Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μάριαμ Μογκχαντάμ, Μπεντάς Σαναέχα
  • ΚΑΣΤ: Λίλι Φαρχαντπούρ, Ισμαέλ Μεχραμπί
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 97'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: WEIRD WAVE

Η 70χρονη Μαχίν ζει μόνη στην Τεχεράνη από τότε που έμεινε χήρα και η κόρη της μετανάστευσε στην Ευρώπη μαζί με τα εγγόνια της, δραπετεύοντας από το αφιλόξενο ιρανικό καθεστώς. Μια μέρα, όμως, η ερωτική της ζωή θ’ αποκτήσει νέα πνοή και η καρδιά, μαζί με το σπίτι της, θ’ ανοίξει και πάλι για έναν άνδρα. Το αναπάντεχο flirt τους θα εξελιχτεί σ’ ένα βράδυ που από κάθε άποψη θα μείνει αξέχαστο.

Σε πείσμα της φήμης του στιβαρού art-house ιρανικού δράματος, το δίδυμο των Μάριαμ Μογκχαντάμ και Μπεντάς Σαναέχα μας παραδίδει τη νέα του ταινία με τίτλο «Το Αγαπημένο μου Γλυκό», η οποία αποτελεί μία πιο «ήσυχη», συμβατική ίσως προσπάθεια, με συμμετοχή στην τελευταία Berlinale (όπως είχε συμβεί και το πρωτόλειό τους, «Η Μπαλάντα της Λευκής Αγελάδας» του 2021). Εδώ έχουμε να κάνουμε με μία κατά τι πιο απλοϊκή ταινία, απαλλαγμένη από το βάρος της «καλλιτεχνικής ποιότητας», ένα φιλμ το οποίο βασίζεται στην πανανθρώπινη αξία πως η ηλικία είναι απλά ένας αριθμός και η ζωή συνεχίζεται – και πρέπει να συνεχίζεται, πέρα από τις απανταχού νόρμες και κοινωνικά θέσφατα.

Ο σκοπός μπορεί να είναι ευγενής και οι προθέσεις του «Αγαπημένου μου Γλυκό» να είναι οι καλύτερες, και νομίζω όλοι συμφωνούμε πως αξίζει να βλέπουμε στη μεγάλη οθόνη ρομαντικές ιστορίες ή έρωτες έξω από τα συνηθισμένα ή τα κοινώς αποδεκτά κοινωνικά. Στην προκειμένη, όμως, ανά στιγμές τα όσα διαδραματίζονται μπροστά στα μάτια μας είναι τόσο flat, με την παραμικρή δραματουργική κορύφωση απούσα, που δυσκολευόμαστε να παρακολουθήσουμε το έργο χωρίς να νιώσουμε… τα μάτια μας να κλείνουν (για να το πω και πιο λαϊκιστί)! Η ιστορία αυτή καθαυτή έχει ενδιαφέρον (ως αρχέτυπο), όμως, η εκτέλεσή της επιδεχόταν μιας κάποιας φλόγας που θα κρατούσε σε εγρήγορση ακόμα και τις (ελαφρά) μικρότερες ηλικίες.

Υπέροχοι οι δύο πρωταγωνιστικοί ρόλοι, με την Λίλι Φαρχαντπούρ και τον Ισμαέλ Μεχραμπί να παραδίδουν ένα recital ερμηνείας χωρίς περιττές φιοριτούρες και κορώνες εντυπωσιασμού, τείνοντας περισσότερο προς τον απόλυτο ρεαλισμό, σαν να ξεχνάς πως παρακολουθείς ένα φιλμ. Ακόμα πιο σημαντική, η παρουσίαση μιας ιστορίας που ξεφεύγει λίγο από τα στενά περιθώρια των ηθών του Ιράν, μιας χώρας που πρόσφατα μας απασχόλησε ιδιαίτερα με την υπόθεση της Αχού Νταριέι, της νεαρής κοπέλας που αντιτέθηκε στην Αστυνομία Ηθών της χώρας, μένοντας με τα εσώρουχα της στο campus του Πανεπιστημίου της Τεχεράνης. Ατυχώς, στο «Αγαπημένο μου Γλυκό» αυτό που μας απασχόλησε περισσότερο ήταν… να μείνουμε ξύπνιοι!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αγνές προθέσεις, λαϊκό σινεμά με βλέψεις για crowd-pleaser, αλλά… μια εκτέλεση που σίγουρα θα κρατήσει το κοινό σε επίπεδα ναρκοληψίας.


MORE REVIEWS

RICH FLU: ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ

Ιός που πλήττει μονάχα τους… πολυεκατομμυριούχους μετατρέπεται σε επιδημία και προκαλεί κοινωνική αστάθεια σε ολόκληρο τον πλανήτη! Το να έχεις τεράστια περιουσία, ξαφνικά, γίνεται… ο θάνατός σου!

ΤΕΡΑΣ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ

Η αφαίρεση ενός μενταγιόν από έναν τόπο ταφής «ανασταίνει» το σαπισμένο πτώμα του Τζόνι, που ζητά εκδίκηση για ένα φρικτό έγκλημα ηλικίας εβδομήντα ετών. Θα την «πληρώσει» μια παρέα νεαρών που… ατυχώς εκδράμει στην δασώδη περιοχή.

ΣΚΥΛΑΚΙΑ ΣΤΗΝ ΟΠΕΡΑ

Καλόκαρδος σκύλος του αλωνιού βοηθά σκυλίτσα του σαλονιού να εντοπίσει έγκαιρα την πολύτιμη τιάρα της prima ballerina αφεντικίνας της, η οποία εκλάπη από τα καμαρίνια της Μητροπολιτικής Όπερας της Νέας Υόρκης, λίγο πριν τη μεγάλη πρεμιέρα της «Κάρμεν». Η αυλαία ετοιμάζεται να σηκωθεί. Θα προλάβουν;

Η ΚΛΗΡΟΝΟΜΟΣ ΤΩΝ ΜΥΣΤΙΚΩΝ

Με αφορμή τον θάνατο της μητέρας της, η Μάγια συναντά ξανά τον πατέρα της, με τον οποίο είχε κόψει κάθε δεσμό και επαφή για πολλά χρόνια. Σε ένδειξη αλληλεγγύης θα της προσφέρει δουλειά, όμως, σταδιακά η Μάγια θ’ ανακαλύψει πως το επάγγελμα του Σαμ δεν είχε να κάνει ποτέ με μεσιτικές αγοραπωλησίες αλλά… με διεθνή κατασκοπία!

ΟΛΑ ΘΑ ΠΑΝΕ ΚΑΛΑ

Ο ξαφνικός θάνατος της συντρόφου της φέρνει την 60χρονη Άντζι αντιμέτωπη με την οικογένεια της εκλιπούσας, για μια σειρά θεμάτων που άπτονται κληρονομικών δικαιωμάτων και ηθικής. Ο Νόμος, εντούτοις, ζητά αποδείξεις και όχι αγάπη.