FreeCinema

Follow us

ΚΑΓΙΑΡΑ: ΗΡΩΙΔΑ ΤΩΝ ΙΝΚΑΣ (2025)

(KAYARA)

  • ΕΙΔΟΣ: Animation
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Σέζαρ Σελάδα, Ντερκ Χάμπελ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 90'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: NEO FILMS

Η Καγιάρα, ένα νεαρό κορίτσι που μεγαλώνει στην εποχή της αυτοκρατορίας των Ίνκας, ονειρεύεται να γίνει Τσάσκι, δηλαδή μία από τους επίσημους αγγελιοφόρους – δρομείς του κράτους. Το πρόβλημα είναι πως οι Τσάσκι αποτελούν αποκλειστικά ανδρικό προνόμιο, όμως, μήπως κάτι μπορεί ν’ αλλάξει όταν ο νέος αυτοκράτορας είναι ο παιδικός της φίλος, Παούλου;

Ο Περουβιανός Σέζαρ Σελάδα συν-σκηνοθετεί αυτό το low budget φιλμ κινουμένων σχεδίων μαζί με τον Ντερκ Χάμπελ (ντεμπούτο και για τους δύο), το οποίο επιχειρεί να φέρει μία αντιπροσώπευση εικόνα αυτοχθόνων πληθυσμών και παραδόσεων στη μεγάλη οθόνη, κάτι καθ’ όλα ευπρόσδεκτο μιας και είναι έξω απ’ τα συνηθισμένα, ενώ μαθαίνουμε και κάτι καινούργιο, όπως το σύστημα των Τσάσκι, των ακούραστων αγγελιοφόρων της εκτενούς αυτοκρατορίας των Ίνκας, που ενεργούσαν ως ένα υβρίδιο μεταξύ μαραθωνοδρόμων και σκυταλοδρόμων, με ολόκληρο το δίκτυο να θρυλείται πως ήταν ικανό να μεταφέρει ένα μήνυμα σε μήκος 190 χιλιομέτρων εντός μιας μέρας!

Δυστυχώς, οι περιορισμοί κόστους, αλλά και η καλλιτεχνική δημιουργία και το όραμα, αποτελούν τροχοπέδη για την εξέλιξη της ταινίας, που μοιάζει να πρόκειται για πόνημα με οδηγία (από τους παραγωγούς) τύπου… «ε, κάντε το και λίγο Disney, ξέρετε τώρα». Παρ’ ότι ανέμπνευστο, το έργο έχει καλοσχεδιασμένους χαρακτήρες και αρκούντως συναρπαστικά τοπία για να κρατήσει τις (πολύ) μικρές ηλικίες (maximum έξι ετών), όσο κι αν παρατηρούμε προβλήματα στην «κινηματογράφησή» τους και, κυρίως, στην παντελή απουσία οποιουδήποτε υποτυπώδους σασπένς που θα μπορούσε να καλυτερεύσει λίγο τα πράγματα δραματουργικά. Φυσικά, δεν βοηθά καθόλου το ακατανόητο μοντάζ, που μοιάζει με συρραφή διαφορετικών σκηνών χωρίς την παραμικρή αίσθηση ρυθμού.

Κατά τα άλλα, τα επιμέρους στοιχεία της «Καγιάρα» ακολουθούν λίγο πολύ τα κλασικά tropes του είδους: ένα θεωρητικά άπιαστο όνειρο για ένα κορίτσι, η προσπάθειά του να μεταμφιεστεί σε άνδρα ώστε να πραγματοποιήσει το εν λόγω όνειρο, ο villain σύμβουλος του αυτοκράτορα, κι ένα διδακτικό τέλος για την πίστη στον εαυτό σου και τις δυνάμεις σου. Μια «Μουλάν», στο πολύ πιο διεκπεραιωτικό κι ανέμπνευστο.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Για πολύ μικρά παιδιά, κι αν έχετε δει το σύνολο του roster των κινουμένων σχεδίων που… μαστίζουν τους κινηματογράφους αυτή την εποχή στην Ελλάδα.


MORE REVIEWS

UNTIL DAWN

Παρέα φίλων ακολουθεί τα ίχνη της προ ενός έτους εξαφανισμένης αδελφής μιας από αυτούς και καταλήγει παγιδευμένη σε μία λούπα του χρόνου, στην οποία όλοι πεθαίνουν ξανά και ξανά, με μοναδική ελπίδα διαφυγής να μείνουν ζωντανοί μέχρι το ξημέρωμα. Γιατί; Η επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψηλά!

Ο ΛΟΓΙΣΤΗΣ 2

Όταν ένας παλιός γνωστός του από το Υπουργείο Οικονομικών δολοφονείται, ο Κρίστιαν Γουλφ καλείται να αναλάβει δράση, έχοντας στο πλευρό του τον αδελφό του, Μπράξτον. Η υπόθεση δεν κρύβει μονάχα ένα οικονομικό σκάνδαλο, αλλά κι ένα τεράστιο κύκλωμα trafficking που ξεκινά από τη Λατινική Αμερική, περνά από τα σύνορα με το Μεξικό και φτάνει μέχρι τις ΗΠΑ.

Ο ΠΕΙΡΑΤΗΣ ΜΑΥΡΟΔΟΝΤΗΣ ΚΑΙ Η ΚΟΜΙΣΣΑ ΤΟΥ ΓΚΡΕΛ

Η μοχθηρή κόμισσα Σιμπίλα υφαίνει πανούργο σχέδιο παγίδευσης του Πειρατή Μαυροδόντη, με απώτερο στόχο την κυριαρχία στις επτά θάλασσες. Γενναίο κοριτσάκι, χαζοβιόλης μάγειρας και ένας… δράκος κινούν για να τον σώσουν.

BABY

Μετά από έκτιση ποινής σε κέντρο κράτησης για ανηλίκους, ο Γουέλινγκτον βρίσκεται και πάλι ελεύθερος στους δρόμους του Σάο Πάολο, όπου ανακαλύπτει ότι μέλη της οικογένειάς του έχουν αλλάξει τόπο κατοικίας. Η μοναξιά δεν θα κρατήσει για πολύ. Η συντροφικότητα θα έρθει γνωρίζοντας τον Ρονάλντο, που θα τον οδηγήσει στην εκπόρνευση αλλά και σε μια νέα οικογένεια.

ΤΟ ΠΑΡΙΣΙ ΤΟΥ ΣΟΥΛΕΫΜΑΝ

Πρόσφυγας από τη Γουινέα εργάζεται ως ντελιβεράς, ποδηλατώντας όλη τη μέρα στους δρόμους του Παρισιού. Η μοναδική του ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο είναι να εγκριθεί η αίτηση ασύλου που έχει υποβάλει. Για να συμβεί αυτό, όμως, πρέπει να μάθει καλά την «ιστορία του».