FreeCinema

Follow us

ΤΖΙΜΙ ΧΕΝΤΡΙΞ: Η ΤΥΧΗ ΕΙΝΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΒΙΡΤΟΥΟΖΟΥΣ (2014)

(JIMI: ALL IS BY MY SIDE)

  • ΕΙΔΟΣ: Μουσική Βιογραφία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζον Ρίντλεϊ
  • ΚΑΣΤ: Αντρέ Μπέντζαμιν, Χέιλι Άτγουελ, Ίμοτζεν Πουτς, Ρουθ Νέγκα, Άντριου Μπάκλεϊ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 118'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: WEIRD WAVE

Στα τέλη του 1966, ο άσημος κιθαρίστας Τζίμι Χέντριξ αφήνει τη Νέα Υόρκη και δοκιμάζει την τύχη του στο πιο φιλόξενο Λονδίνο, μοιράζοντας το χρόνο του ανάμεσα σε gigs και γυναικομπερδέματα.

Όταν παρακολουθείς μια βιογραφική ταινία που ξεκινά με ένα flashback διάρκειας ενός χρόνου περίπου και ύστερα από δύο ώρες φιλμικού χρόνου δεν έχεις γνωρίσει ποιος ήταν πραγματικά ο ήρωάς σου ή και το «ταξίδι» του, τότε μιλάμε για μια σοβαρή αποτυχία που, απλά, σπατάλησε τον χρόνο σου. Εκτός κι αν μπήκες στο όλο «τριπάκι» από περιέργεια, για να δεις πώς παίζει ο Αντρέ Μπέντζαμιν στον ρόλο τού Τζίμι Χέντριξ, να χαζέψεις καμία groovy κουστουμιά ή ν’ ακούσεις τις ροκιές της εποχής. Ας πρόσεχες…

Ο σεναριογράφος τού «12 Χρόνια Σκλάβος», Τζον Ρίντλεϊ, που εδώ ντεμπουτάρει και πίσω από τον φακό, ηττάται σε κάθε τομέα, προσπαθώντας με εμφανώς λιγοστά μέσα να στήσει μια ολόκληρη περίοδο, από την οποία αισθάνεσαι πως δεν παίρνεις ούτε «τζούρα». Η μουσική τού Χέντριξ απουσιάζει ολοκληρωτικά (!), αφού οι διαχειριστές των δικαιωμάτων των ηχογραφήσεων και των κομματιών του δεν συμμετείχαν στην παραγωγή του φιλμ, άρα το μόνο που μένει είναι κάμποσες σκηνές διαλόγων (κυρίως) με τις γυναίκες που τον διεκδίκησαν, οι οποίες διαρκώς θολώνουν την όποια ψυχολογική «χαρτογράφηση» και εμβάθυνση στον χαρακτήρα του Τζίμι. Ήταν ένα αφελής γυναικάς, ήταν βίαιος, ήταν χαμένος μέσα στη μαστούρα του ή ήταν μια μουσική ιδιοφυία που «έβλεπε» χρώματα (όπως λέει σε μια σκηνή τού έργου) μέσα από τη μουσική και το παίξιμό του; Το ίδιο το φιλμ δεν είναι ικανό να πιάσει τις απαντήσεις από πουθενά.

Αν και η δράση τού «Jimi» εξελίσσεται κατά τη διάρκεια ενός μόλις χρόνου από τη ζωή και την έναρξη της καριέρας του Χέντριξ, το φιλμ επιλέγει ένα εντελώς offbeat στιλ αφήγησης που πλατειάζει δίχως να ευχαριστεί μουσικόφιλους ή κοινούς θεατές, οι οποίοι διακρίνουν περαστικές φιγούρες της rock μυθολογίας χάρη σε «λεζάντες» ταυτοτήτων, χωρίς κανένα ενδιαφέρον να μελετηθούν ως περσόνες, θρύλοι ή ουσιαστικοί χαρακτήρες, μαζί με τους «δορυφόρους» που πέρασαν αλλά… δεν ακούμπησαν (;) τη ζωή τού νεαρού Τζίμι. Ο σχεδόν σαραντάρης Αντρέ Μπέντζαμιν (για να αντιληφθεί κανείς το ατυχές του εγχειρήματος, ο Χέντριξ απεβίωσε στα 27 του…) «εκτελεί» τον ρόλο του σα να παίζει playback σε μουσικό show της τηλεόρασης, δεν είναι ποτέ πειστικός ή αληθινός, αλλά ούτε και αρκετά «μυστηριώδης», ώστε το φιλμ να σε πηγαίνει σε άλλα λημέρια. Ελάχιστες «εξυπνάδες» σε κοψίματα του μοντάζ και της ηχητικής μπάντας της ταινίας, μαζί με το άκυρα εμβόλιμο υλικό επικαίρων της εποχής, φανερώνουν ακόμη περισσότερο τον ερασιτεχνισμό του Ρίντλεϊ στη φόρμα του. Και κάποια στιγμή, όλοι φεύγουν για το Monterey Pop Festival του ’67. Κι εσύ δεν θέλεις καθόλου να ξαναβγούν στη «σκηνή» για encore.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Μουσική βιογραφία που δεν χαίρεσαι ούτε ως παραγωγή και ανασύσταση περιόδου, ούτε λόγω ρεπερτορίου (απουσιάζουν οι πρώτες μεγάλες επιτυχίες του Χέντριξ), ούτε για τα όσα… δεν σου μαθαίνει για τον άνθρωπο ή τον σπουδαίο κιθαρίστα. Όταν ακόμη και οι μουσικόφιλοι ή οι rock fans αρχίσουν να αντιδρούν λες και αναζητούν το… skip track, θα είναι αργά για να παραδεχτείς ότι τα (δικά σου) «πειράματα» σπάνια ευδοκιμούν. Κορυφαία φάλτσα της μετάφρασης το «Τάουνσχεντ» (για τον Πιτ Τάουνσεντ) και το «Ρέτζεντ» (για τη λονδρέζικη οδό Ρίτζεντ).


MORE REVIEWS

ΕΝΚΑΝΤΟ: ΕΝΑΣ ΚΟΣΜΟΣ ΜΑΓΙΚΟΣ

Πολυπληθής κι ευτυχισμένη κολομβιανή οικογένεια, κάθε μέλος της οποίας διαθέτει μαγικά χαρίσματα, βρίσκεται προ του κινδύνου να τα χάσει ολοσχερώς! Κόρη αποκαρδιωμένη από την ατυχία της να είναι η μόνη που την τέχνη της μαγείας δεν κατέχει, βάζει μπρος σχέδιο σωτηρίας για όλους. Θα μαγέψει;

Ο ΟΙΚΟΣ GUCCI

Τα γεγονότα που οδήγησαν στην πληρωμένη δολοφονία του Μαουρίτσιο Γκούτσι και η ανάμειξη της πρώην συζύγου του Πατρίτσια Ρετζιάνι σ’ αυτήν, με φόντο τα μοχθηρά, οικονομικά παρασκήνια του κόσμου της μόδας.

ΠΡΑΣΙΝΗ ΘΑΛΑΣΣΑ

Μέσω αγγελίας, η Άννα πηγαίνει να πιάσει δουλειά στην ξεχασμένη από το χρόνο ψαροταβέρνα του Ρούλα (από το Χάρης). Λιγομίλητη, σχεδόν αντικοινωνική, μα με ικανότητα στη μαγειρική, η Άννα κερδίζει τους καθημερινούς πελάτες του μαγαζιού, κρατώντας καλά κρυμμένο το μυστικό της… απώλειας της μνήμης της!

ΜΙΚΡΑ ΟΜΟΡΦΑ ΑΛΟΓΑ

Ζευγάρι με μικρό παιδί, απότομα προσγειωμένο από τα ψηλά στα χαμηλά κοινωνικά, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, «υποδύεται» βίο ευμάρειας σε βίλα στην οποία ο σύζυγος εκτελεί χρέη επιστάτη. Για πόσο καιρό θ’ αντέξει αυτό το ψέμα;

ΕΝΑΣ ΗΣΥΧΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ

Χήρος οινοποιός σε ακριτικό νησί, καταχρεωμένος και με προβλήματα επικοινωνίας με την 30χρονη κόρη του που παρατάει το στεφάνι της, πέφτει θύμα ομηρίας από επικίνδυνο δραπέτη. Για να την προστατεύσει, θα τον παρουσιάσει σαν τον καινούργιο του εργάτη και θ’ αφήσει το ψέμα να αιωρείται στην ατμόσφαιρα μέχρι να σκάσουν οι αναπόφευκτες συνέπειες.

MR KLEIN

MR KLEIN

Πρέπει να την έπαιζε δυνατά το παλικάρι, για να έχει μείνει η φήμη του ζωντανή μέχρι σήμερα, αλλά στο έργο δεν φαίνεται. Ξεκούρδιστα πράματα, αδελφέ.