FreeCinema

Follow us

ΕΓΩ ΚΙ ΕΣΥ (2012)

(IO E TE)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μπερνάρντο Μπερτολούτσι
  • ΚΑΣΤ: Τζάκοπο Άλμο Αντινόρι, Τέα Φάλκο, Σόνια Μπεργκαμάσκο
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 103ʼ
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Ο 14χρονος Λορέντζο, έφηβος που δεν έχει και πολλή ησυχία μέσα του, αποφεύγει μια σχολική εκδρομή και κλείνεται στο υπόγειο του κτιρίου όπου μένει ώστε να απομονωθεί για μια εβδομάδα. Εκεί θα τον βρει η ετεροθαλής αδελφή του, η οποία αντιμετωπίζει τα δικά της σοβαρά προβλήματα. Τα ουσιαστικά άγνωστα μεταξύ τους αδέλφια θα αλληλοβοηθηθούν με τον δικό τους τρόπο.

Εννιά χρόνια είχε να γυρίσει ταινία ο Μπερνάρντο Μπερτολούτσι (με τελευταία δουλειά του τους «Ονειροπόλους»), όμως, το αποτέλεσμα δε δικαιώνει την αναμονή. Αφήνοντας απλώς νύξεις για πιθανές κατευθύνσεις που θα μπορούσαν να πάρουν οι χαρακτήρες, οι ήρωες της ιστορίας είναι τελικά πολύ λιγότερο ενδιαφέροντες απ’ όσο υπόσχονται. Και οι αδέξιες ερμηνείες, ανεπαρκείς σε μια ταινία που μοιράζεται σε δύο πρόσωπα, δε βοηθούν την κατάσταση.

Ο Μπερτολούτσι έχει γυρίσει ταινίες που έχουν προκαλέσει («Το Τελευταίο Τανγκό στο Παρίσι», «Το Φεγγάρι») και που έχουν φιλοδοξία και μέγεθος («1900», «Ο Τελευταίος Αυτοκράτορας»). Το «Εγώ κι Εσύ» είναι μια πολύ μικρότερου μεγέθους παραγωγή, περιορισμένη στο μεγαλύτερο μέρος της στον κλειστό χώρο μιας υπόγειας αποθήκης, επιλογή που έγινε ίσως και για πρακτικούς λόγους, αφού ο Μπερτολούτσι τα τελευταία χρόνια είναι καθηλωμένος σε αναπηρική καρέκλα. Με έμμεσο τρόπο δίνει στον εαυτό του το ρόλο του ψυχοθεραπευτή, αφού στην πρώτη σκηνή της ταινίας, ο 14χρονος Λορέντζο βρίσκεται σε ένα γραφείο, συζητώντας με τον – καθισμένο σε αναπηρική καρέκλα – ψυχοθεραπευτή του ένα βίαιο περιστατικό που συνέβη στο παρελθόν. Λίγο αργότερα, ο Λορέντζο, που έχει κρυφακούσει ένα τηλεφώνημα της μητέρας του (η οποία δείχνει πολύ νεότερη από την ηλικία της), τη ρωτάει τι θα έκανε αν οι δυο τους ήταν οι μοναδικοί επιζώντες μιας καταστροφής και το ανθρώπινο γένος εξαρτιόταν από την αιμομικτική τους συνεύρεση (ένα μοτίβο που έχει επαναληφθεί τόσο στο «Φεγγάρι», όσο και στους «Ονειροπόλους»).

Τα ερεθίσματα αυτών των σκηνών δεν αναπτύσσονται ποτέ. Απλώς περνούν και χάνονται, με το Λορέντζο να κάνει προμήθειες για μια εβδομάδα και να κλείνεται στο υπόγειο, ελπίζοντας σε μερικές ημέρες απομόνωσης από τους άλλους. Μάταια, γιατί σύντομα στο χώρο θα εισβάλει η Ολίβια. Η μεγαλύτερη, ετεροθαλής (από άλλη μητέρα) αδελφή του, ψάχνει κάποια πράγματά της, αλλά και ένα μέρος να κοιμηθεί. Εξαρτημένη από ναρκωτικά και πικρόχολη για την εγκατάλειψη από τον πατέρα, είναι επιθετική και ειρωνική απέναντι στο Λορέντζο. Θα μοιραστεί, όμως, το καταφύγιό του και όσο περνούν οι μέρες τα δυο αδέλφια θα έρθουν πιο κοντά.

Ο Μπερτολούτσι εκμεταλλεύεται με κάθε πιθανό τρόπο τις περιορισμένες δυνατότητες κινηματογράφησης που του δίνει ο κλειστός χώρος, όμως η ιστορία, που βασίζεται σε βιβλίο του συν-σεναριογράφου Νικολό Αμανίτι, απαιτεί πολύ περισσότερα από την απλοϊκή καταγραφή της συμφιλίωσης αδελφού και αδελφής, ειδικά από ένα σκηνοθέτη που στο παρελθόν έχει εμβαθύνει σε σκοτεινά σημεία της ανθρώπινης ψυχολογίας.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Κυρίως για εκείνους που θέλουν να συμπληρώσουν τα κενά στην παρακολούθηση της φιλμογραφίας του Μπερτολούτσι. Αν περιμένουν εντάσεις και πάθη παρόμοια με εκείνα των παλαιότερων ταινιών του, θα απογοητευτούν.


MORE REVIEWS

UNTIL DAWN

Παρέα φίλων ακολουθεί τα ίχνη της προ ενός έτους εξαφανισμένης αδελφής μιας από αυτούς και καταλήγει παγιδευμένη σε μία λούπα του χρόνου, στην οποία όλοι πεθαίνουν ξανά και ξανά, με μοναδική ελπίδα διαφυγής να μείνουν ζωντανοί μέχρι το ξημέρωμα. Γιατί; Η επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψηλά!

Ο ΛΟΓΙΣΤΗΣ 2

Όταν ένας παλιός γνωστός του από το Υπουργείο Οικονομικών δολοφονείται, ο Κρίστιαν Γουλφ καλείται να αναλάβει δράση, έχοντας στο πλευρό του τον αδελφό του, Μπράξτον. Η υπόθεση δεν κρύβει μονάχα ένα οικονομικό σκάνδαλο, αλλά κι ένα τεράστιο κύκλωμα trafficking που ξεκινά από τη Λατινική Αμερική, περνά από τα σύνορα με το Μεξικό και φτάνει μέχρι τις ΗΠΑ.

Ο ΠΕΙΡΑΤΗΣ ΜΑΥΡΟΔΟΝΤΗΣ ΚΑΙ Η ΚΟΜΙΣΣΑ ΤΟΥ ΓΚΡΕΛ

Η μοχθηρή κόμισσα Σιμπίλα υφαίνει πανούργο σχέδιο παγίδευσης του Πειρατή Μαυροδόντη, με απώτερο στόχο την κυριαρχία στις επτά θάλασσες. Γενναίο κοριτσάκι, χαζοβιόλης μάγειρας και ένας… δράκος κινούν για να τον σώσουν.

BABY

Μετά από έκτιση ποινής σε κέντρο κράτησης για ανηλίκους, ο Γουέλινγκτον βρίσκεται και πάλι ελεύθερος στους δρόμους του Σάο Πάολο, όπου ανακαλύπτει ότι μέλη της οικογένειάς του έχουν αλλάξει τόπο κατοικίας. Η μοναξιά δεν θα κρατήσει για πολύ. Η συντροφικότητα θα έρθει γνωρίζοντας τον Ρονάλντο, που θα τον οδηγήσει στην εκπόρνευση αλλά και σε μια νέα οικογένεια.

ΤΟ ΠΑΡΙΣΙ ΤΟΥ ΣΟΥΛΕΫΜΑΝ

Πρόσφυγας από τη Γουινέα εργάζεται ως ντελιβεράς, ποδηλατώντας όλη τη μέρα στους δρόμους του Παρισιού. Η μοναδική του ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο είναι να εγκριθεί η αίτηση ασύλου που έχει υποβάλει. Για να συμβεί αυτό, όμως, πρέπει να μάθει καλά την «ιστορία του».