… Η ΓΥΝΗ ΝΑ ΦΟΒΗΤΑΙ ΤΟΝ ΑΝΔΡΑ (1965)
- ΕΙΔΟΣ: Κωμωδία
- ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γιώργος Τζαβέλλας
- ΚΑΣΤ: Γιώργος Κωνσταντίνου, Μάρω Κοντού, Δέσπω Διαμαντίδου, Κατερίνα Γώγου, Τασσώ Καβαδία
- ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 105'
- ΔΙΑΝΟΜΗ: ΣΠΕΝΤΖΟΣ
Ένας δημόσιος υπάλληλος βάζει, επιτέλους, το στεφάνι στην κοπέλα με την οποία συζεί… μάλλον καταπιεστικά εδώ και μια δεκαετία. Με τη σειρά της, εκείνη αποφασίζει να διεκδικήσει αυτά που της είχε στερήσει όλα αυτά τα χρόνια ο αγαπημένος της.
Το «Η Δε Γυνή να Φοβήται τον Άνδρα» είναι μια από τις καλύτερες και πιο σεβαστές κωμωδίες στην ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου. Η… «μαζί δεν κάνουμε και χώρια δεν μπορούμε» σχέση του Αντωνάκη Κοκοβίκου και της αστεφάνωτης συντρόφου του Ελενίτσας σκηνοθετήθηκε από τον Γιώργο Τζαβέλλα, διανεμήθηκε στους ελληνικούς κινηματογράφους τον Ιούνιο του 1965, ταξίδεψε ως επίσημη συμμετοχή της Ελλάδας στο Φεστιβάλ Βερολίνου, τιμήθηκε με το βραβείο σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ του Σικάγο και στην πρώτη της προβολή έκοψε 297.273 εισιτήρια. Μέχρι σήμερα, βέβαια, εκατομμύρια θεατών την έχουν δει ξανά και ξανά από τις τηλεοπτικές τους οθόνες. Ακόμη και όσοι την πρόλαβαν στη μεγάλη οθόνη, όμως, ίσως δεν θα μπορούσαν ποτέ να φανταστούν ότι θα την ξαναδούν εκεί… σε τετραχρωμία!
Η επιχρωματισμένη επανέκδοση του «Η Γυνή να Φοβήται τον Άνδρα» (όπως είναι πιο γνωστό σήμερα) έρχεται να διχάσει την κοινή γνώμη, προσφέροντας την ευκαιρία στις νεότερες γενιές να παρακολουθήσουν αυτή την κλασική ηθογραφία για πρώτη φορά στη μεγάλη οθόνη, αλλά με τεράστιες ενστάσεις ως προς την επιλογή της επέμβασης του πρωτότυπου και ασπρόμαυρου φιλμ. Είναι μια τακτική που «επιβλήθηκε» από την αμερικανική τηλεόραση κυρίως γύρω στα τέλη της δεκαετίας του ’80, προκάλεσε την οργή της καλλιτεχνικής κοινότητας και του Χόλιγουντ και ξεπεράστηκε άμεσα. Ενδεχομένως σήμερα να εξυπηρετεί κάποια μελλοντική εκμετάλλευση (τηλεοπτικών) δικαιωμάτων, όμως παραβιάζει με άσχημο τρόπο τις επιλογές που έκανε ο δημιουργός της ταινίας στο παρελθόν. Η ομάδα του FREE CINEMA δεν επικροτεί τέτοιες κινήσεις και αδυνατεί να κριτικάρει το έργο του Γιώργου Τζαβέλλα στην παρούσα μορφή.