FreeCinema

Follow us

… Η ΓΥΝΗ ΝΑ ΦΟΒΗΤΑΙ ΤΟΝ ΑΝΔΡΑ (1965)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γιώργος Τζαβέλλας
  • ΚΑΣΤ: Γιώργος Κωνσταντίνου, Μάρω Κοντού, Δέσπω Διαμαντίδου, Κατερίνα Γώγου, Τασσώ Καβαδία
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 105'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Ένας δημόσιος υπάλληλος βάζει, επιτέλους, το στεφάνι στην κοπέλα με την οποία συζεί… μάλλον καταπιεστικά εδώ και μια δεκαετία. Με τη σειρά της, εκείνη αποφασίζει να διεκδικήσει αυτά που της είχε στερήσει όλα αυτά τα χρόνια ο αγαπημένος της.

Το «Η Δε Γυνή να Φοβήται τον Άνδρα» είναι μια από τις καλύτερες και πιο σεβαστές κωμωδίες στην ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου. Η… «μαζί δεν κάνουμε και χώρια δεν μπορούμε» σχέση του Αντωνάκη Κοκοβίκου και της αστεφάνωτης συντρόφου του Ελενίτσας σκηνοθετήθηκε από τον Γιώργο Τζαβέλλα, διανεμήθηκε στους ελληνικούς κινηματογράφους τον Ιούνιο του 1965, ταξίδεψε ως επίσημη συμμετοχή της Ελλάδας στο Φεστιβάλ Βερολίνου, τιμήθηκε με το βραβείο σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ του Σικάγο και στην πρώτη της προβολή έκοψε 297.273 εισιτήρια. Μέχρι σήμερα, βέβαια, εκατομμύρια θεατών την έχουν δει ξανά και ξανά από τις τηλεοπτικές τους οθόνες. Ακόμη και όσοι την πρόλαβαν στη μεγάλη οθόνη, όμως, ίσως δεν θα μπορούσαν ποτέ να φανταστούν ότι θα την ξαναδούν εκεί… σε τετραχρωμία!

Η επιχρωματισμένη επανέκδοση του «Η Γυνή να Φοβήται τον Άνδρα» (όπως είναι πιο γνωστό σήμερα) έρχεται να διχάσει την κοινή γνώμη, προσφέροντας την ευκαιρία στις νεότερες γενιές να παρακολουθήσουν αυτή την κλασική ηθογραφία για πρώτη φορά στη μεγάλη οθόνη, αλλά με τεράστιες ενστάσεις ως προς την επιλογή της επέμβασης του πρωτότυπου και ασπρόμαυρου φιλμ. Είναι μια τακτική που «επιβλήθηκε» από την αμερικανική τηλεόραση κυρίως γύρω στα τέλη της δεκαετίας του ’80, προκάλεσε την οργή της καλλιτεχνικής κοινότητας και του Χόλιγουντ και ξεπεράστηκε άμεσα. Ενδεχομένως σήμερα να εξυπηρετεί κάποια μελλοντική εκμετάλλευση (τηλεοπτικών) δικαιωμάτων, όμως παραβιάζει με άσχημο τρόπο τις επιλογές που έκανε ο δημιουργός της ταινίας στο παρελθόν. Η ομάδα του FREE CINEMA δεν επικροτεί τέτοιες κινήσεις και αδυνατεί να κριτικάρει το έργο του Γιώργου Τζαβέλλα στην παρούσα μορφή.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.