FreeCinema

Follow us

ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ SINGLES (2016)

(HOW TO BE SINGLE)

  • ΕΙΔΟΣ: Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Κρίστιαν Ντίτερ
  • ΚΑΣΤ: Ντακότα Τζόνσον, Ρέμπελ Γουίλσον, Λέσλι Μαν, Άλισον Μπρι, Ντέιμον Γουέιανς Τζούνιορ, Άντερς Χολμ, Νίκολας Μπράουν, Τζέικ Λέισι
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 110'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Τέσσερις γυναίκες στη Νέα Υόρκη του σήμερα μαθαίνουν το… «πιο καλή η μοναξιά» ή το ρομαντικό αντίδοτό του στις σχέσεις, με κάμποσες αποτυχίες ή one-night stands στο ενεργητικό τους.

Είναι μια μπερδεμένη εποχή. Στην οποία οι φοβίες είναι περισσότερες από τα «θέλω», είτε αυτό λέγεται… αχαλίνωτο και χωρίς δεσμεύσεις σεξ, είτε λέγεται δεσμός και «εξάρτηση» από τον σύντροφό σου, είτε φτάνει ώς την ύστατη «δοκιμασία» τού γάμου και της παντοτινής συνύπαρξης. Και είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον να βλέπεις το mainstream σινεμά τού σήμερα να σκέφτεται τόσο ρεαλιστικά, να αναθεωρεί ή να ανατρέπει το είδος της ρομαντικής κωμωδίας, χωρίς όμως να διαγράφει από πάνω του το στοιχείο της κινηματογραφικής «παραμύθας» και κάποιες συνταγές οι οποίες είχαν πάντοτε ως απώτερο σκοπό τη feelgood διάθεση του θεατή.

Από μια άποψη, ο χειρισμός οφείλει πολλά στην τηλεοπτική… προϊστορία (πλάκα-πλάκα, μιλάμε για το 1998, εντάξει;) του «Sex and the City», η γραφή τού οποίου άλλαξε πολλά στο είδος. Σίγουρα δεν υπάρχει από πίσω μια τόσο δυνατή σε σκιαγράφηση χαρακτήρων και διαλόγους πένα όπως του Τζαντ Άπαταου, όμως ο «Οδηγός για Singles» τολμά κάτι το αρκετά σύγχρονο και μέχρι πρότινος σπάνια αποδεκτό σε γυναικείας (κυρίως) θεματολογίας κομεντί: δεν δαιμονοποιεί την επιλογή στη μοναχικότητα, την «κακοτυχία» του να μένεις single ή το να μη σου στεριώνει μόνιμη σχέση.

Ο κεντρικός χαρακτήρας της Άλις (όχι τυχαία για τα ταμεία η επιλογή της πρωταγωνίστριας των «Πενήντα Αποχρώσεων του Γκρι», Ντακότα Τζόνσον, εδώ σαφώς πιο «γήινα» φυσική και ειλικρινής στο παίξιμο) είναι εκείνος που πατάει «φρένο» στη νεανική σχέση χρόνων που διατηρούσε, για να νιώσει την εμπειρία της ελευθεριότητας στη μεγάλη πόλη, με το ίδιο νόμισμα να την πληγώνει ουσιαστικά και αιφνιδιαστικά, όταν εκείνος ερωτεύεται άλλη και την αφήνει όντως μόνη! Δίπλα της, η μεγάλη της αδελφή που είναι μαία και λατρεύει τα παιδιά αλλά μένει έγκυος με… σπέρμα δότη, ανίκανη να αφήσει άλλον άνθρωπο να μπει στη ζωή της, η παχύσαρκη συνάδελφος στο δικηγορικό γραφείο που πηδιέται ασύστολα με ό,τι βρει στα bars και τα ξενύχτια, και ο πιο δευτερεύων ρόλος της μανιακής με το ιντερνετικό dating που ονειρεύεται express γάμο και σιγουριά.

Υπάρχουν και οι άνδρες, φυσικά, με βασικό «δορυφόρο» έναν πηδηχταρά barman που έχει αναπτύξει ιδιότητες μέντορα στο πώς να μην σου κάθεται σαν αγκίστρι η γκόμενα μετά το one-night stand, όμως και εκείνοι πάσχουν από παρόμοιες «ασθένειες» αβεβαιότητας και ανασφάλειας, αφήνοντας κάποτε το πληγωμένο κομμάτι του εαυτού τους να φανεί στην οθόνη. Αλλά, ας μην γελιόμαστε, ο «Οδηγός για Singles» έχει φτιαχτεί 100% για το γυναικείο κοινό, δεν μοιάζει τόσο με ταινία για dating όσο με κινηματογραφική εξομολόγηση και test αυτογνωσίας πριν το επόμενο level αποφάσεων ζωής για κάθε είδους θηλυκό εκεί έξω. Και αυτό το πράγμα το κάνει υπέροχα, ακόμη κι όταν η «κοιλιά» τού party γενεθλίων στην ταράτσα απειλήσει ολόκληρο το φιλμ με διολίσθηση προς την αποτυχία. Θα βρει τον τρόπο να σε ανυψώσει στο φινάλε, με ένα βλέμμα «διπλής» σημασίας προς τον φακό, λες και μιλάει σε σένα, προσωπικά.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αναπάντεχα ειλικρινής και διασκεδαστική κομεντί σχέσεων για… singles και μη, θα αγαπηθεί υπερβολικά από το γυναικείο κοινό και θα… κρυφαρέσει σε κάποιο ποσοστό των αρρένων που θα συρθούν στις αίθουσες, τιμώντας και τον εορτασμό του Αγίου Βαλεντίνου αυτές τις μέρες. Η Ρέμπελ Γουίλσον δίνει ρέστα στο κωμικό του όλου πράγματος και κάνει την εμπειρία πιο… ανώδυνη. Εάν πας με το μυαλό καρφωμένο στην Κάρι Μπράντσο και τη Σαμάνθα Τζόουνς, μπορεί και να στραβομουτσουνιάσεις. Το σεξ υφίσταται αλλά τούτες εδώ πιάνουν κάθε πτυχή της ζωής με περισσότερη αληθοφάνεια.


MORE REVIEWS

ΛΙΛΟ & ΣΤΙΤΣ

Εξωγήινο τερατάκι φυγαδεύεται στη Γη και μια ανήλικη Χαβανέζα το μετατρέπει σε… pet και μοναδικό φίλο της, ενώ παράλληλα η Πρόνοια απειλεί να τη χωρίσει από την απερίσκεπτη αδελφή της.

ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗ: Η ΕΣΧΑΤΗ ΤΙΜΩΡΙΑ

Η «Οντότητα», μια απίστευτα εξελιγμένη τεχνητή νοημοσύνη με αυτονομία σκέψης, έχει καταφέρει να διεισδύσει σε αμυντικά συστήματα, όσο και δίκτυα πληροφοριών ολόκληρου του πλανήτη, φέρνοντάς τον στα όρια ενός απόλυτου πυρηνικού ολέθρου, από τον οποίο ελάχιστοι άνθρωποι θα επιζήσουν. Ο Ίθαν Χαντ πρέπει να επιλέξει «στρατόπεδο». Για τελευταία φορά (;).

OH, CANADA

Βετεράνος σκηνοθέτης, ο οποίος βρίσκεται στα τελευταία του εξαιτίας ανίατης ασθένειας, καλείται να δώσει μία ύστατη, εξομολογητικού τύπου συνέντευξη για την καριέρα του, μα κυρίως για τη ζωή του.

ΚΙΟΥΚΑ: ΠΡΙΝ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΟΥ

Ένα εν πλω ταξίδι διακοπών με ιστιοφόρο προς τον Πόρο έχει ως απώτερο σκοπό τη συνάντηση των δύο ενήλικων παιδιών του Μπάμπη με την Άννα, τη βιολογική τους μητέρα η οποία τα εγκατέλειψε όταν ήταν μωρά. Η Έλσα και ο Κωνσταντίνος ούτε είναι ενήμεροι γι’ αυτό, αλλά ούτε και έχουν ίχνος ανάμνησής της να τους συνοδεύει.

GUNS UP

Όταν ένας πρώην αστυνομικός, που δουλεύει ως συλλέκτης χρεών και μπράβος της Μαφίας, αποφασίσει να αποσυρθεί, θα έχει μόνο ένα βράδυ στη διάθεσή του για να απομακρύνει την οικογένειά του από την πόλη, προκειμένου να την σώσει από το νέο αφεντικό.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι γκόμενες στη Νέα Υόρκη και τα φτιάχνουν και τα χαλάνε και πηδιούνται με διάφορους. Και δεν ξέρουν ποιον θέλουν! Μέχρι να τελειώσει ήθελα να γεμίσω το κορμί μου με ταμπόν…