FreeCinema

Follow us

ΚΑΥΤΗ ΚΑΤΑΔΙΩΞΗ (2015)

(HOT PURSUIT)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμική Περιπέτεια
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ανν Φλέτσερ
  • ΚΑΣΤ: Ρις Γουίδερσπουν, Σοφία Βεργκάρα, Ρόμπερτ Καζίνσκι, Τζον Κάρολ Λιντς
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 87’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Νευρωτική αστυνομικός με μηδενική αίσθηση χιούμορ, η Κούπερ ακολουθεί το πρωτόκολλο του Νόμου κατά γράμμα, αποτελώντας το απόλυτο αντικείμενο χλευασμού των συναδέλφων της. Όταν αναλαμβάνει να προστατέψει την – από κάθε άποψη – κυρία Ρίβα, σύζυγο εμπόρου ναρκωτικών και βασική μάρτυρα κατηγορίας στη δίκη επικεφαλής cartel, θα βρεθεί σε ακόμα πιο δύσκολη, κωμικοτραγική θέση.

Είναι πραγματικά αδιανόητο το πώς ταινίες σαν κι αυτή βρίσκουν τον δρόμο τους προς τις ελληνικές αίθουσες, ενώ άλλες, λιγότερο (σαν το επίσης θηλυκό buddy movie, που χρώσταγε επίσης πολλά στις πρωταγωνίστριές του, Σάντρα Μπούλοκ και Μελίσα ΜακΚάρθι, προπέρσινο «The Heat») ή περισσότερο (σαν το sequel του θαυμάσιου «Pitch Perfect» του 2012, που αυτή τη στιγμή σαρώνει τα αμερικάνικα και όχι μόνο ταμεία) ενδιαφέρουσες… βλέπουν μάτια θεατών στη χώρα μας απευθείας στο home cinema και μόνο. Γιατί όσο κι αν προσπαθούν οι Γουίδερσπουν και Βεργκάρα, όσο και να δουλεύει, περιστασιακά έστω, η μεταξύ τους κωμική χημεία, αυτή η κάθε άλλο παρά «Καυτή Καταδίωξη» σε καμία περίπτωση δεν αξίζει τα 7 ευρώ του εισιτηρίου περισσότερο από πολλά άλλα φιλμ που εμείς εδώ στην Ελλάδα δεν είχαμε, δεν έχουμε, ή δεν θα έχουμε την ευκαιρία να απολαύσουμε στη μεγάλη οθόνη.

Τίγκα στα κλισέ του είδους που θέλει ένα αταίριαστο είτε – αρχετυπικά – ανδρικό, είτε γυναικείο δίδυμο να περνά τα μύρια όσα, εξαιτίας σειράς εξωφρενικών παρεξηγήσεων, τούτη η κωμική, αστυνομική περιπέτεια μοιάζει να βαριέται τη «ζωή» της. Καθώς η ανέραστη, άχρωμη και άοσμη αστυνομικός / ανέκδοτο της Γουίδερσπουν δοκιμάζει να συνεννοηθεί, να συνυπάρξει και να σώσει τη ζωή τής χυμώδους και στο κορμί και στο μυαλό γυναικάρας / τροπαίου του εαυτού της μόνο Βεργκάρα, ούτε η σκηνοθεσία ούτε το σενάριο προσπαθούν έστω να σταθούν αντάξιές τους. Το τελευταίο ιδιαίτερα, πέρα από τις προβλέψιμες κοινοτοπίες και τους παντελώς ασχημάτιστους, αδικαιολόγητους, αψυχολόγητα… «κούκου», περιφερειακούς των δύο γυναικών χαρακτήρων (με τον από… καρότσα θεό, δυνάμει μνηστήρα της Κούπερ, Ράντι του Καζίνσκι να βγάζει μάτι προχειρότητας), επενδύει άστοχα σε ένα ακούραστο επί της οθόνης, αλλά κουραστικό εκτός αυτής, σεξιστικό χιούμορ. Έτσι, αντί για τις διαφορές στον χαρακτήρα και τη νοοτροπία των δύο γυναικών και κατά συνέπεια τις κωμικοτραγικές εντάσεις και τριβές που αυτές δημιουργούν στη μεταξύ τους σχέση, καλείσαι να γελάσεις με το γεγονός ότι η μια είναι κοντή και η άλλη 40άρα, η μεν αγοροκόριτσο η δε σέξι κι όποιος αντέξει, η Ρίβα ξέρει να δίνει ψαγμένες σεξουαλικές συμβουλές ενώ η Κούπερ δεν διστάζει να υπόσχεται ευφάνταστες χάρες (σε εκδρομικό pulman γεμάτο υπερήλικες!), ή με τις δυο τους να περιγράφουν τι ακριβώς συμβαίνει κατά την περίοδό τους ή να παριστάνουν τις λεσβίες. Πιο πολύ αμηχανία θα νιώσεις, παρά θα διασκεδάσεις.

Το φιλμ τα καταφέρνει καλύτερα στις πιο slapstick / σωματικής κωμωδίας στιγμές του, οπότε και το γέλιο, έστω και φευγαλέο, κοφτό, έρχεται πιο αβίαστα. Στην ανταλλαγή των πυροβολισμών στο σπίτι των Ρίβα, στο πρώτο, cabrio αυτοκίνητο της απόδρασης, στο παντοπωλείο ψωνίζοντας ρούχα με την Κούπερ μαστουρωμένη, μονομαχώντας για το όπλο, είναι μερικές από τις σκηνές, κατά τις οποίες χάρη στο μπρίο και την τόλμη τής Βεργκάρα και κυρίως της οσκαρούχου Γουίδερσπουν να δοκιμάσουν τα… γελωτοποιητικά τους όρια, αυτή η «Καταδίωξη» δικαιολογεί κάπως τον χαρακτηρισμό «κωμωδία». Όταν, όμως, πιάσεις τον εαυτό σου να γελάει περισσότερο με τις γκάφες των πρωταγωνιστριών κατά τα γυρίσματα, που συνοδεύουν τους τίτλους τέλους, από όσο με ό,τι προηγήθηκε, καταλαβαίνεις πως πρόκειται για «κακή κωμωδία».

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Λιγότερο αστείο ή έξυπνο και από τις – με τον έναν ή τον άλλον τρόπο – εμβληματικές κωμωδίες στις οποίες έχει στο παρελθόν διαπρέψει η Γουίδερσπουν, «Η Εκδίκηση της Ξανθιάς» και «Election», και από το πολυβραβευμένο τηλεοπτικό sitcom που έκανε super star τη Βεργκάρα, «Modern Family», και από το – κατά γενική ομολογία – μετριοπαθές και ελάχιστα κωμικό «The Heat», θα είχε κάποιον λόγο ύπαρξης μόνο ως τηλεταινία για θέαση από τον καναπέ ή το κρεβάτι κατά την κυριακάτικη, μεσημεριανή ραστώνη. Κατά τα άλλα, ενδείκνυται (και αν) μόνο για τους φανατικούς, ορκισμένους… ηδονοβλεψίες της Βεργκάρα.


MORE REVIEWS

DUNGEONS & DRAGONS: ΕΝΤΙΜΟΤΗΤΑ ΜΕΤΑΞΥ ΚΛΕΦΤΩΝ

Καταφερτζής κλέφτης, παρέα μ’ ένα μικρό τσούρμο από τυχοδιώκτες συνοδοιπόρους οι οποίοι κατέχουν ουκ ολίγες μαγικές ικανότητες, αναζητά κλεμμένο κειμήλιο που ίσως του επιτρέψει να επαναφέρει στη ζωή την πεθαμένη και πολυαγαπημένη του σύζυγο.

ΤΑ ΟΧΤΩ ΒΟΥΝΑ

Στα μέσα της δεκαετίας του ’80, ο Πιέτρο γίνεται φίλος με το μοναδικό παιδί ενός μικρού ορεινού χωριού, καθώς κάνει τις καλοκαιρινές του διακοπές εκεί. Ο Μπρούνο θα χαθεί από τη ζωή του εξαιτίας μικρών παρεξηγήσεων, μα θα επιστρέφει πάντοτε στον ενήλικο βίο του, για να του θυμίζει την παιδική ηλικία και πατρικές στιγμές που έχασε από πείσμα και λάθος επιλογές.

ΖΛΑΤΑΝ

Τα ταραχώδη παιδικά και νεανικά χρόνια του Ζλάταν Ιμπραΐμοβιτς στη Σουηδία, μέχρι την αναγνώριση του ποδοσφαιρικού του ταλέντου, χάρη στις εμφανίσεις του με τη φανέλα της Ajax.

DEMON SLAYER: KIMETSU NO YAIBA - TO THE SWORDSMITH VILLAGE

Μετά τη δολοφονία της οικογένειάς του από έναν δαίμονα, ο Ταντζίρο Καμάντο εντάσσεται στο Σώμα Φονιάδων Δαιμόνων, έχοντας έναν και μοναδικό σκοπό: να επαναφέρει την αδελφή του (τη μόνη που γλίτωσε τον θάνατο, με τίμημα όμως τη μετατροπή της σε δαίμονα) στην ανθρώπινη μορφή της.

ΤΟ ΜΠΛΕ ΚΑΦΤΑΝΙ

Παραδοσιακός Μαροκινός ράφτης διδάσκει την τέχνη του σε νεοπροσληφθέντα βοηθό. Η σύζυγός του παρακολουθεί τα επίμονα μαθήματα με σχετική απάθεια. Άραγε, πόσα... μυστικά μπορεί να κρύβει το σωστό κέντημα ενός μπλε καφτανιού;