FreeCinema

Follow us

HERETIC (2024)

  • ΕΙΔΟΣ: Ψυχολογικό Θρίλερ Τρόμου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Σκοτ Μπεκ, Μπράιαν Γουντς
  • ΚΑΣΤ: Χιου Γκραντ, Σόφι Θάτσερ, Κλόι Ιστ, Τόφερ Γκρέις, Ελ Γιανγκ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 111'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Δύο νεαρές ιεραπόστολοι επισκέπτονται το σπίτι του κυρίου Ριντ για να τον «δασκαλέψουν» στα περί της δικής τους Εκκλησίας και Πίστης των Μορμόνων, χωρίς να μπορούν να φανταστούν τι μάθημα πρόκειται να πάρουν από τον μελετηρό οικοδεσπότη τους.

Ανακούφιση! Ένα θρίλερ πνευματώδες, με πανέξυπνους διαλόγους και εξέλιξη… αγριευτικά συγγενή με το horror genre, που τολμά να θίξει (κι) ένα τόσο taboo θέμα: μπροστά σε τόσο διαφορετικές μεταξύ τους θρησκείες, ποια είναι εκείνη που πραγματικά έχει με το μέρος της το δίκιο… του Θεού; Μπορεί ένας… «Heretic» να δώσει μια τίμια και… επιστημονικά αποδεδειγμένη απάντηση;

Οι δύο ηρωίδες αποτελούν τα ελαφρώς αφελή πιόνια – «πλασιέ» της διάδοσης της αίρεσης του Μορμονισμού, τα οποία γυρνάνε από πόρτα σε πόρτα αναζητώντας καινούργιους «πελάτες», όπως ο κύριος Ριντ, ένας (φιλ)ήσυχος μεσήλικας, ιδιοκτήτης απομονωμένης κατοικίας που προϊδεάζει για παλιακό συντηρητισμό. Αν και υπόσχεται στα κορίτσια πως η σύζυγός του (η ύπαρξη της οποίας αποτελεί προαπαιτούμενο για να εισέλθουν στην οικία ενός αγνώστου) βρίσκεται στην κουζίνα και μαγειρεύει γλυκιά πίτα με βατόμουρα, είμαστε βέβαιοι πως σύντομα θ’ ανακαλύψουν πως είναι εντελώς μόνες και… παγιδευμένες εντός ενός σπιτιού με απρόβλεπτα λαβυρινθώδη σχεδιασμό!

Η αδελφή Μπαρνς και η αδελφή Πάξτον θα βρεθούν «όμηροι» ενός άνδρα που μοιάζει ακίνδυνος, με κύριο σκοπό του ν’ αποσπάσει από εκείνες πειστικές απαντήσεις γύρω από παντοτινές θεολογικές απορίες και αμφισβητήσεις της κάθε διαφορετικής μορφής Πίστης. Ένα άτυπο debate με… διαβολεμένες ερωτήσεις και πράξεις – παγίδα, από τις οποίες θα εξαρτηθεί η τροπή του «παιχνιδιού».

Το δημιουργικό δίδυμο των γραφιάδων του «Ένα Ήσυχο Μέρος» (2018), μετά το περσινό και όχι άκρως επιτυχημένο (ειδικά σεναριακά) «65», βρίσκει καλύτερη φόρμα σε τούτο το ειρωνικά θρασύ θρίλερ στοχασμού γύρω από την αυθεντικότητα και την ουσιαστική πρωτοπορία ενός θρησκεύματος το οποίο δεν εξαπατά το ποίμνιο. Οι κουβέντες και τα παραδείγματα που χρησιμοποιούνται προσφέρουν απολαύσεις οι οποίες ενίοτε στέλνουν σε δεύτερη μοίρα το σασπένς, όμως, σταδιακά το καταστασιακό μετατρέπεται σε δραματικά βίαιο και τρομακτικό για τη μοίρα των δύο κοριτσιών, που θα βρεθούν αντιμέτωπα με δύο «μονοπάτια»: της πίστης και της δυσπιστίας.

Φιλμ «δωματίου», χαρακτήρων και διαλόγων, το «Heretic» αιχμαλωτίζει με αγωνία το βλέμμα του θεατή, ο οποίος θα ανιχνεύει διαρκώς το οπτικό πεδίο του φιλμικού κάδρου μπας κι εξασφαλίσει μία δίοδο φυγής για τις δύο ηρωίδες που αποτελούν το «όχημα» ταύτισής του, δίπλα σ’ έναν απίστευτα δαιμόνιο «παίκτη» που βασίζει την ανωτερότητά του ουχί πάνω στο τι πιστεύει τελικά, αλλά στο γεγονός πως είναι ο Δημιουργός (αυτού) του παιχνιδιού και κάθε «πίστας» του (εξαιρετικό το εύρημα που σχετίζεται με αυτό και θα καταλάβετε μονάχα παρακολουθώντας το φιλμ).

Υπάρχουν κάποιες χαμένες ευκαιρίες (όπως η καταιγίδα που ξεσπά και ο εξωτερικός παράγοντας της αναζήτησης των κοριτσιών), η κατακλείδα του φινάλε φλερτάρει αρκετά με την απιθανότητα (χαρακτηριστική παγίδα που μαστίζει το genre), ενώ από τον νου μου πέρασε κι εκείνη η κορύφωση από το εξαιρετικό «Martyrs» (2008) του Πασκάλ Λοζιέ, προφανώς εξαιτίας του θρησκευτικού του background. Η ερμηνεία του Χιου Γκραντ είναι αρκετά provocative, αλλά δεν καταφέρνει να «μεταλλαχθεί» σε κάτι το πραγματικά ύπουλο και εντυπωσιακό, ώστε να κλέψει την παράσταση από το πετυχημένο κλίμα ζόφου του έργου.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Λίγο έλειψε για να το αισθανθώ σαν το «Μενού» (2022) της φετινής χρονιάς! Κοινώς… πάτε τρέχοντας! Ωραίο και έξυπνο σενάριο, όπου οι χαρακτήρες ενός θρίλερ μιλάνε κι έχεις να πάρεις κάτι από τους διαλόγους τους, χωρίς να καταναλώνεις σκέτο και ανεγκέφαλο splatter. Από εντάσεις, δε, σε κρατάει τσίτα σχεδόν σε όλη τη διάρκειά του! Και του πιο νεανικού (και multiplex-άδικου) και του πιο adult, παρακαλώ!


MORE REVIEWS

WICKED

Η καλή μάγισσα Γκλίντα ανακοινώνει στους κατοίκους της Μάντσκινλαντ πως η κακιά μάγισσα της Δύσης ηττήθηκε και πέθανε. Εκείνοι της ζητούν εξηγήσεις σχετικά με τη φιλική σχέση που είχαν στο παρελθόν και η Γκλίντα αναπολεί την εποχή όπου πρωτογνώρισε την αθώα Έλφαμπα.

MARIA

Στα τέλη της δεκαετίας του ’70, στο Παρίσι, η Μαρία Κάλλας περνά τις τελευταίες μέρες της ζωής της, φαντασιώνοντας την παρουσία ενός συνεργείου που την ακολουθεί για μια μακρά συνέντευξη.

ΤΟ ΒΡΑΔΥ ΠΟΥ Ο ΜΠΑΜΠΑΣ ΕΣΩΣΕ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ

Μικροαπατεώνας καταφερτζής δέχεται πρόταση από τον… τραυματία Άγιο Βασίλη, να τον αντικαταστήσει στη διανομή των χριστουγεννιάτικων δώρων. Αρχικά αρνείται, μέχρι που αντιλαμβάνεται πως πρόκειται για μοναδική ευκαιρία ώστε να κερδίσει ξανά την εμπιστοσύνη του γιου του και της πρώην γυναίκας του.

48 ΩΡΕΣ ΣΤΗΝ ΤΑΪΒΑΝ

Αμερικανός πράκτορας της Δίωξης Ναρκωτικών μεταβαίνει «σκαστός» στην Ταϊβάν προκειμένου να πάρει στα χέρια του ενοχοποιητικό σημειωματάριο μεγαλέμπορου ηρωίνης, με τον οποίο έχει ανοιχτές παρτίδες από το παρελθόν. Οι εκκρεμείς λογαριασμοί του, όμως, δεν περιορίζονται στο αμιγώς εγκληματικό πεδίο, αλλά επεκτείνονται και στο αισθηματικό.

NO CAP: 2 YEARS OF LIGHT

Το ταξίδι ζωής και η καριέρα του Light, του πλέον διάσημου Έλληνα rapper, μέσα από βιώματα έντονων κοινωνικοπολιτικών αλλαγών που διαμόρφωσαν την καθημερινότητα της χώρας στις τελευταίες δεκαετίες.