FreeCinema

Follow us

ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΤΗΣ ΕΥΤΥΧΙΑΣ (2014)

(HECTOR AND THE SEARCH FOR HAPPINESS)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραμεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Πίτερ Τσέλσομ
  • ΚΑΣΤ: Σάιμον Πεγκ, Ρόζαμουντ Πάικ, Στέλαν Σκάρσγκαρντ, Ζαν Ρενό, Τόνι Κολέτ, Κρίστοφερ Πλάμερ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 120'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Ψυχίατρος που φτάνει σε προσωπικό, επαγγελματικό και συναισθηματικό τέλμα, αποφασίζει να τα βάλει όλα στην άκρη για να ανακαλύψει τι σημαίνει στ’ αλήθεια να είναι κανείς ευτυχισμένος, ταξιδεύοντας στα πέρατα του κόσμου και… κρατώντας χρήσιμες σημειώσεις.

Αν η «Amazing Amy» ανακάλυπτε τι συνέβαινε στο «Μυστικό της Ευτυχίας», θα γινόταν του… «Κοριτσιού που Εξαφανίστηκε»! Γιατί πώς αλλιώς θα μπορούσε να αντιδράσει αν έβλεπε το – υποψήφιο για Όσκαρ – alter ego της, Ρόζαμουντ Πάικ, να «συμμορφώνεται» σε καλή νοικοκυρά, δούλα και κυρά, η οποία τολμάει να μη θέλει να γίνει μητέρα για να επικεντρωθεί στην καριέρα της, οδηγώντας τον σύντροφό της, Χέκτορ, σε ένα υπαρξιακό ταξίδι στα πέρατα του κόσμου;

Και αυτό είναι μόνο ένα από τα πολλά προβλήματα. Υπάρχουν αρκετά πράγματα που πηγαίνουν στραβά σε αυτό το «Μυστικό της Ευτυχίας». Θες ο περιορισμός των χαρακτήρων σε στερεοτυπικές απεικονίσεις προς όφελος ενός ηθικού διδάγματος; Θες η αφήγηση της ιστορίας που ακολουθεί με μαθηματική ακρίβεια τα στάδια αποδόμησης μιας «λευκής, άνετης ζωής»; Θες η αντιμετώπιση του υπόλοιπου πλανήτη ως εξωτικού αξιοπερίεργου χωρίς βάθος και πολυπλοκότητα; Αυτό που ξεκινάει στη θεωρία ως ένα εσωτερικό ταξίδι έμπνευσης και αυτοανακάλυψης, μια περιπέτεια σε κάθε γωνιά του κόσμου προς εύρεση των πραγματικών νοημάτων της ζωής, καταλήγει τελικά μια συλλογή από χιλιοειπωμένα τσιτάτα, θαρρείς κλεμμένα από τη βιβλιογραφία του Λεό Μπουσκάλια ή του Έρβιν Γιάλομ, που υποτιμούν τον ίδιο τον θεατή, θεωρώντας ότι του αποκαλύπτουν μια μεγάλη αλήθεια ενόσω, στην πραγματικότητα, όχι μόνο υποδεικνύουν τα προφανή αλλά και, ταυτόχρονα, υποτιμούν την πολυπλοκότητα των εννοιών και τις ανάγουν σε απλουστευμένες… ανουσιότητες.

Και είναι πραγματικά λυπηρό να βλέπεις μια φροντισμένη παραγωγή που ταξιδεύει από την Κίνα στην Αφρική και από εκεί στο Λος Άντζελες (αποτυπώνοντας κάθε προορισμό με τη γραφική προσέγγιση ενός λευκού παρατηρητή, ας το παραδεχτούμε) να συμπεραίνει με αφέλεια ότι ευτυχία είναι απλά μια μητρότητα ή ένας σύζυγος, πετώντας από το παράθυρο του αεροπλάνου κάθε ένδειξη ουσιαστικού πνευματικού κέρδους από το ταξίδι!

Κι αν θα έπρεπε να επισημάνουμε το πόσο χαριτωμένος παρουσιάζεται ο Χέκτορ του Σάιμον Πεγκ, πόσο «ζωντανή» εμφανίζεται η Ρόζαμουντ Πάικ ή πόσο ευχάριστη κάνουν τη διαδρομή οι μικρές (αλλά χαρακτηριστικές) εμφανίσεις των πάντα ευπρόσδεκτων Στέλαν Σκάρσγκαρντ, Ζαν Ρενό, Τόνι Κολέτ και Κρίστοφερ Πλάμερ, ο χειρισμός του σεναρίου τούς μετατρέπει όλους σε άνευρες μαριονέτες πίσω από έναν πασιφανή «ηθικό» σκοπό που, πραγματικά, κάνει την τελική «χώνεψη» απείρως δύσκολη. Υποθέτω πως όσοι επιθυμούν «μασημένη τροφή» και αρέσκονται σε εύπεπτα σεμινάρια διδακτικού χαρακτήρα θα τα βρουν πιο εύκολα, όμως είμαι σίγουρος ότι ακόμα κι εκείνοι γνωρίζουν πολύ περισσότερα για την ευτυχία από όσα θεωρεί ότι τους αποκαλύπτει ο σκηνοθέτης.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Πίνεις νερό στο όνομα του Ουμπέρτο Έκο και δεν χάνεις ούτε ένα σεμινάριο εύρεσης «εσωτερικής δύναμης και πραγματικής ευτυχίας»; Η ταινία αυτή φτιάχτηκε για σένα. Αντέδρασες γελώντας στις προηγούμενες προτάσεις; Τότε, καλύτερα να την προσπεράσεις γιατί αντί για το «Μυστικό της Ευτυχίας», θα ανακαλύψεις τις αιτίες του εκνευρισμού. Και αυτό δεν το θέλει κανείς.


MORE REVIEWS

ΓΚΟΤΖΙΛΑ x ΚΟΝΓΚ: Η ΝΕΑ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ

Ένα μυστηριώδες σήμα (κινδύνου;) έρχεται από τα βάθη της Κοίλης Γης και καλεί την ερευνητική ομάδα που προστατεύει τον Κονγκ στη Νήσο του Κρανίου να βρεθεί στα έγκατα αχαρτογράφητων περιοχών, ελπίζοντας να μην αναμειχθεί και ο Γκοτζίλα, προκαλώντας νέες επικές μάχες.

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΚΟΥΚΛΕΣ ΤΗΣ ΔΡΕΣΔΗΣ

Νεαρή δημοσιογράφος ερωτεύεται αιρετικής στάσης ζωγράφο και performance artist. Όταν η δεύτερη πεθαίνει, η πρώτη αγωνίζεται να νικήσει την ελληνική γραφειοκρατία, ζητώντας να παραλάβει τη σορό της αγαπημένης της συντρόφου.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι ένας ψυχίατρος και τραβάει φλασιά κι αρχίζει κάτι εξωτικά ταξίδια. Το μυστικό της ευτυχίας είναι το… πόσο χρέωνε τους πελάτες του, δηλαδή.