FreeCinema

Follow us

ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΘΑΝΑΤΟΥ 2 (2019)

(HAPPY DEATH DAY 2U)

  • ΕΙΔΟΣ: Νεανική Κωμωδία Τρόμου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Κρίστοφερ Λάντον
  • ΚΑΣΤ: Τζέσικα Ροθ, Ίσραελ Μπρουσάρντ, Φι Βου, Σουράτζ Σάρμα, Σάρα Γιάρκιν, Ρέιτσελ Μάθιους, Ρούμπι Μοντίν, Τσαρλς Έιτκεν, Λόρα Κλίφτον, Στιβ Ζίσις, Μίσι Γιάγκερ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 100'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TULIP

Η Τρι ξυπνά… και πάλι στον εφιάλτη! Είναι πάντοτε το βράδυ των γενεθλίων της, ξέρει πολύ καλά ότι πρόκειται να δολοφονηθεί, όμως πλέον πιστεύει πως βρήκε τον τρόπο να σωθεί από τούτη τη φονική λούπα. Και γίνεται μέρος ενός επιστημονικού πειράματος που θα της δώσει τη δυνατότητα επιλογής να επιστρέψει… σε ποιο παρελθόν ακριβώς;

Αν τα πρώτα «Γενέθλια Θανάτου» (2017) ήταν η «Μέρα της Μαρμότας» (1993) για το είδος των νεανικών θρίλερ τρόμου, τότε τούτο το sequel έρχεται να μας ξαφνιάσει (ευχάριστα) προσθέτοντας στην «εξίσωση» και την… «Επιστροφή στο Μέλλον 2» (1989)! Περιέργως, το στοιχείο του horror έχει μετριαστεί έντονα εδώ, όμως ουδείς μπορεί να διαμαρτυρηθεί, καθώς η φαντασία και το χιούμορ αναπληρώνουν το (στα όρια του PG-13) αιμοσταγές body count με κάτι το εξίσου ψυχαγωγικό. Για να το πω πιο τίμια, με τα «Γενέθλια Θανάτου 2» σταδιακά ξεχνάς ότι μπορεί να μπήκες για μερικές εύκολες τρομάρες και… γελάς με την ψυχή σου!

Η πλοκή ξεκινά με την υποψία του Ράιαν, ενός συμφοιτητή της Τρι, ότι ξαναζεί τα γεγονότα που εκείνος θυμάται ελαφρά σαν… χθεσινά. Όταν η γνωστή κεντρική μας ηρωίδα καταλάβει τι συμβαίνει, αντιλαμβάνεται πως ο δολοφόνος που την κυνηγούσε στο πρώτο φιλμ δεν αποτελεί ακριβώς παρελθόν, αλλά ταυτόχρονα εστιάζει σε μικρές διαφοροποιήσεις της ιστορίας που έχουν να κάνουν με τον ευρύτερο χωροχρόνο. Μπορεί εκείνη να ξαναζεί πάντοτε την ημέρα των γενεθλίων και του επερχόμενου φονικού της, όμως οι ζωές των ανθρώπων γύρω της έχουν ανατραπεί για αδιευκρίνιστους λόγους. Με πρώτο και χειρότερο; Ο Κάρτερ δεν είναι πια το αγόρι της!

Περιπλέκοντας όλη τη σεναριακή δομή τού πρώτου φιλμ, η Τρι ανακαλύπτει πως ένα επιστημονικό πείραμα κβαντικής φυσικής (!) από nerds συμφοιτητές της έχει φέρει στο σήμερα το απόλυτο χάος, προκαλώντας όχι μόνο τη χρονική λούπα στην οποία έχουν παγιδευτεί οι ήρωες της ταινίας αλλά και έντονες αλλοιώσεις στο καταστασιακό τού παρελθόντος, οι οποίες θέτουν νέα ηθικά διλήμματα στη… μελλοθάνατη! Ισχυρότερο σοκ, δε, προκύπτει να είναι ουχί η αποφυγή της δολοφονίας της αλλά η εμφάνιση της μητέρας της, η οποία δείχνει υγιέστατη και ολοζώντανη! Η συνείδηση της Τρι βασανίζεται πλέον περισσότερο και από τις άπειρες φορές που το μαχαίρι του φονιά της έχει διαπεράσει το κορμί της, καθώς η ομάδα των nerds οδηγείται στην τελική λύση που θα κλείσει μία και καλή τα κενά του χωροχρόνου. Τι θα αποφασίσει εκείνη, όταν θα πρέπει να επιλέξει το χρονικό πλαίσιο του παρελθόντος στο οποίο πρέπει να επιστρέψει;

Το καλό με τα «Γενέθλια Θανάτου 2» είναι η πρόθεση όχι μιας συνέχειας – αρπαχτής, αλλά η ανανέωση αυτού του wannabe franchise με σχεδόν εξωφρενικό τρόπο, θυμίζοντας λίγο το εγχείρημα των «Scream» movies, χωρίς την επιπλέον διάθεση να κρίνει σαρκαστικά και ολόκληρο το genre των ταινιών τρόμου. Απλά, τούτο εδώ θέλει να παρεκτραπεί με όσο πιο… looney τρόπο γίνεται, σπάζοντας πλάκα με τον εαυτό του, ακόμη και εις βάρος των κανόνων του horror. Υπάρχουν σκηνές ανθολογίας (όπως το επαναλαμβανόμενα… αυτοκτονικό «love letter» στη «Μέρα της Μαρμότας»), υπάρχει μια παλαβομάρα σε ανατροπές και παίξιμο από το καστ που, περιέργως, λειτουργεί λίγο καλύτερα από το φιλμ του 2017, προσφέροντας ένα τελικό αποτέλεσμα ένοχης απόλαυσης το οποίο θα ήθελε να φτάνει το επίπεδο των νεανικών έργων του Τζον Χιουζ από τα ‘80s. Θρασύτατα φιλόδοξο από μια άποψη, όμως, ποτέ δεν ξέρεις. Ίσως την τρίτη φορά…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Προφανώς, πρέπει να έχεις δει την πρώτη ταινία, διαφορετικά θα χάνεις τα clues και τις αναφορές σ’ εκείνο. Δεν θα σου λείψει το στοιχείο του slasher, έτσι κι αλλιώς «από 13ων» ήταν το έργο. Αντ’ αυτού, θα δεις κάτι πολύ πιο κεφάτο για νεανικό φιλμ (τρόμου) που απευθύνεται στο ανάλογο ηλικιακό group των βασικών θαμώνων των multiplex. Διαθέτει αρκετό γέλιο, ρυθμό και σασπένς που δεν προδίδουν, μια ακόμη πιο χαριτωμένη (μέσα στην καταστασιακή μούρλα της ηρωίδας) Τζέσικα Ροθ και μικρά κλεισίματα του ματιού με κινηματογραφοφιλικές αναφορές που θα σε κάνουν να μειδιάς ευχάριστα μέχρι τέλους. Με «κουβά» popcorn ανά χείρας! Οι πιο αγριεμένοι fans των ταινιών τρόμου θα το βρουν αρκετά «παιδιάστικο». Αλλά δεν σου πουλιέται για καθαρό horror, οπότε μην το αδικείς κι εσύ.


MORE REVIEWS

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΚΟΥΚΛΕΣ ΤΗΣ ΔΡΕΣΔΗΣ

Νεαρή δημοσιογράφος ερωτεύεται αιρετικής στάσης ζωγράφο και performance artist. Όταν η δεύτερη πεθαίνει, η πρώτη αγωνίζεται να νικήσει την ελληνική γραφειοκρατία, ζητώντας να παραλάβει τη σορό της αγαπημένης της συντρόφου.

ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΟΞΑ

Η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία Lancia θέλει να κερδίσει πάση θυσία το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι του 1983, όμως, το μοντέλο της 037 υστερεί σημαντικά έναντι της τετρακίνητης γερμανικής τεχνολογίας του Audi Quattro. Ο εκτελεστικός της Διευθυντής, Τσέζαρε Φιόρι, έχει μερικές πονηρές ιδέες οι οποίες ενδεχομένως μπορούν ν’ αλλάξουν τη διαφαινόμενη πορεία των πραγμάτων. Εμπνευσμένο από αληθινά γεγονότα.