FreeCinema

Follow us

Η ΚΟΡΗ (2012)

  • ΕΙΔΟΣ: Οικογενειακό Θρίλερ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Θάνος Αναστόπουλος
  • ΚΑΣΤ: Σαβίνα Αλιμάνι, Άγγελος Παπαδήμας, Γιώργος Συμεωνίδης, Ιερώνυμος Καλετσάνος
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 87'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: STRADA FILMS

Δεκατετράχρονη αρπάζει το μικρό γιο τού (υπεύθυνου που το ξυλουργείο τους πάει για φούντο) συνεταίρου τού χωρισμένου, μέρες αγνοούμενου πατέρα της και τον κρύβει εκεί, ενώ στην Αθήνα γίνεται χαμός. Ως πού θα φτάσει το παιχνίδι (;) της και θα το… κάψει ή όχι εν τέλει η κόρη;

Το «La Libertad» του Λισάντρο Αλόνσο στην ουβερτούρα και τα ιντερλούδια δασώδους, βεριτέ υλοτομίας; Το «Στην Καρδιά του Χειμώνα» της Ντέμπρα Γκράνικ στο εφηβικό μπούστο diy διαλεύκανσης πατροεξαφάνισης ως τελετής επώδυνα μυητικής στο τέλος της αθωότητας; Το «Alpha Dog» του Νικ Κασσαβέτης στα teenage σούξου μούξου δεσμώτη – ομήρου και το ακόλουθο διακύβευμα ζωής ή θανάτου του κρατούμενου αγορίνα; «Ο Γιος» των αδελφών Νταρντέν στο μαστορικό habitat και τον (κατόπιν αλλαγής φύλου της κεντροηρωίδας) τίτλο; Το «Wasted Youth» του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου στο (στην απόξω) κάτοπτρο – φρέσκο μιας Ελλάδας σε αναβρασμό και, πια και, σε φαλιμέντο; Δε θα εκπλησσόμουν αν ο κινηματογραφόφιλος δημιουργός τού (ακόμη η καλύτερη δουλειά του) «Όλο το Βάρος του Κόσμου» τα έχει δει όλα. Πιάνομαι εξαπίνης γιατί, συνειδητά ή ασυνείδητα, τα κάνει συλλήβδην πριονίδι στην τρίτη και χειρότερη ταινία του, που δεν παίρνει «Διόρθωση», παλινωδώντας αβέβαια και άτεχνα ως σασπένς απαγωγής family δράματoς «Ανατομία Ενός Εγκλήματος» συνιστωσών ντόπιων «κρίσεων» ή παθογενειών.

Άσκοπες ασκήσεις ύφους με «ατμόσφαιρες» σε κάδρα αντιθέσεων (φωτός – σκιάς, πέτρας – ξύλου), «φιλική» συμμετοχή επαγγελματιών και ερασιτεχνών που συχνά προσιδιάζει σε αποτυχημένη πρόβα (θα… θιχτεί κάποτε κριτικά η δεύτερη, μόνιμα ανοιχτή πληγή της εγχώριας Έβδομης Τέχνης, το κάστινγκ;), σημαίνουσες ρητά κοινοτοπίες περί χρέους / ευθύνης / διάλυσης που πλάι στα φόντα (διαδηλώσεις, μετανάστες σε δημόσιες υπηρεσίες, ένα λογιστήριο) και στα βαλτά ντιρέκτ πλανάκια επεισοδίων αποσκοπούν πεζά σε μια αλληγορική εθνική «προβολή» του θεατή, το επουσιώδες να ψάχνει αδιέξοδα το γνήσιο και να βρίσκει σχεδόν μόνιμα το κίβδηλο, καταλαμβάνοντας το χωροχρόνο του φιλμ κι αυταπατώμενο ότι έτσι διαφωτίζει χαρακτήρες: όλα βλέπουν τα δέντρα και χάνουν το δάσος, ενώ «Η Κόρη» «δρώντας» εκδικείται για τη στράφι ιθαγενή νέα γενιά σπασμωδικά. Με το μπαρδόν, αλλά έχετε καβαλήσει κάτι άλλο και όχι το Greek Wave εδώ, παιδιά…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Χαρντκορά του arthouse; Mόνο αν στηρίζεις τα πάντα όλα made in Greece, αλλά θα απογοητευτείς. Άσχετε; Θάνος είπαμε, όχι Νίκος Αναστόπουλος.


MORE REVIEWS

RICH FLU: ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ

Ιός που πλήττει μονάχα τους… πολυεκατομμυριούχους μετατρέπεται σε επιδημία και προκαλεί κοινωνική αστάθεια σε ολόκληρο τον πλανήτη! Το να έχεις τεράστια περιουσία, ξαφνικά, γίνεται… ο θάνατός σου!

ΤΕΡΑΣ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ

Η αφαίρεση ενός μενταγιόν από έναν τόπο ταφής «ανασταίνει» το σαπισμένο πτώμα του Τζόνι, που ζητά εκδίκηση για ένα φρικτό έγκλημα ηλικίας εβδομήντα ετών. Θα την «πληρώσει» μια παρέα νεαρών που… ατυχώς εκδράμει στην δασώδη περιοχή.

ΣΚΥΛΑΚΙΑ ΣΤΗΝ ΟΠΕΡΑ

Καλόκαρδος σκύλος του αλωνιού βοηθά σκυλίτσα του σαλονιού να εντοπίσει έγκαιρα την πολύτιμη τιάρα της prima ballerina αφεντικίνας της, η οποία εκλάπη από τα καμαρίνια της Μητροπολιτικής Όπερας της Νέας Υόρκης, λίγο πριν τη μεγάλη πρεμιέρα της «Κάρμεν». Η αυλαία ετοιμάζεται να σηκωθεί. Θα προλάβουν;

ΟΛΑ ΘΑ ΠΑΝΕ ΚΑΛΑ

Ο ξαφνικός θάνατος της συντρόφου της φέρνει την 60χρονη Άντζι αντιμέτωπη με την οικογένεια της εκλιπούσας, για μια σειρά θεμάτων που άπτονται κληρονομικών δικαιωμάτων και ηθικής. Ο Νόμος, εντούτοις, ζητά αποδείξεις και όχι αγάπη.

THE BRUTALIST

Στα 1947, ένας ουγγρικής καταγωγής μοντερνιστής αρχιτέκτονας της σχολής Bauhaus μεταναστεύει στις ΗΠΑ, αναζητώντας ένα καλύτερο αύριο για εκείνον και τη σύζυγό του που αγωνίζεται ακόμη να βρει τρόπο διαφυγής από την Αυστρία. Ένας μεγιστάνας βιομήχανος θα γίνει ο πάτρονάς του και θα του αναθέσει τη δημιουργία ενός μνημειώδους κτηρίου.

MR KLEIN

MR KLEIN

Ελληνικό. Κοριτσάκι βουτάει αγοράκι και του λέει σε πόσα κομμάτια μπορεί να το κόψει, στο ξυλουργείο των χρεωμένων γονιών τους, όπου «κρύβονται» (και κανείς δεν ψάχνει!). Επιτέλους, η ευκαιρία που αναζητούσες για να γίνεις υλοτόμος. Και να πάρεις και τα βουνά…