ΑΠΛΗΣΤΟΙ ΓΕΙΤΟΝΕΣ (2014)
(GOOD PEOPLE)
- ΕΙΔΟΣ: Αστυνομικό Θρίλερ
- ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Χένρικ Ρούμπεν Γκεντς
- ΚΑΣΤ: Τζέιμς Φράνκο, Κέιτ Χάντσον, Τομ Γουίλκινσον, Ομάρ Σι
- ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 90’
- ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON
Ο Τομ και η Άννα, ζευγάρι Αμερικανών, έχει μετακομίσει στο Λονδίνο για να ξεπεράσει (ανεπιτυχώς) τα προβλήματά του. Ο νοικάρης τους συμμετέχει σε μια ληστεία και βρίσκεται νεκρός, όπως και η λεία και το ζευγάρι βρίσκεται σε δίλημμα αν πρέπει να κρατήσει τα χρήματα. Παράλληλα, όμως, βρίσκονται ανάμεσα στις διεκδικήσεις των άλλων ληστών, του θύματος (ενός εμπόρου ηρωίνης) και υπό την πίεση ενός αστυνομικού.
Δεν υπάρχει τίποτα απολύτως που να κάνει την ταινία του Χένρικ Ρούμπεν Γκεντς να ξεχωρίζει από το σωρό των δεύτερης κατηγορίας θρίλερ με το story «ζευγάρι απειλείται από εγκληματίες, πανικοβάλλεται και αμύνεται με όποιον τρόπο μπορεί», που κατά διαστήματα έχουν γυρίσει διάφοροι star. Σε αυτή την περίπτωση είναι ο Τζέιμς Φράνκο και η Κέιτ Χάντσον, οι οποίοι υποδύονται το ζευγάρι των Αμερικανών που έχει μεταφέρει τη ζωή του στο Λονδίνο ώστε να ξεχάσει τις ατυχίες του παρελθόντος. Εκείνος έχει χάσει την επιχείρησή του στην κρίση, εκείνη προσπαθεί να ξεπεράσει μια αποτυχημένη εγκυμοσύνη. Οι ατυχίες, ωστόσο, εξακολουθούν να τους κυνηγούν. Θα βρουν το νοικάρη τους νεκρό μαζί με μια τσάντα γεμάτη λεφτά και τα καμπανάκια τού «μήπως;» θα αρχίσουν να χτυπούν. «Μήπως μπορέσουμε να κάνουμε εξωσωματική;». «Μήπως δε μας διώξουν από το σπίτι όπου χρωστάμε τα νοίκια;». «Μήπως να τελειώναμε εκείνο το σπίτι που κληρονομήσαμε και έχει μείνει γιαπί;».
Εννοείται ότι θα αποφασίσουν να κρατήσουν τα χρήματα, νομίζοντας ότι όλα θα είναι εντάξει. Αλλά δεν είναι. Γιατί θα βρεθούν στο στόχαστρο και των υπόλοιπων ληστών και του θύματος της ληστείας, που θέλει τα χρήματά του πίσω και δεν είναι να τα βάζεις μαζί του, αφού είναι μεγαλέμπορος ηρωίνης. Την ίδια στιγμή, τα λεφτά που αρχίζουν να ξοδεύουν βάζουν σε υποψίες τον μπάτσο που παρακολουθεί την υπόθεση, ο οποίος έχει τους δικούς του λόγους να βγάλει από τη μέση τους «κακούς».
Από εκεί και πέρα, η ταινία ακολουθεί μια φόρμουλα που δεν ξεφεύγει από την πεπατημένη. Παγίδες αποτυγχάνουν, απειλές ξεστομίζονται, εκδηλώνεται βία. Μέχρι το φινάλε που θα διαδραματιστεί στο υπό ανακατασκευή σπίτι, όπου συναντιούνται όλες οι πλευρές σε μια μάχη «όλοι εναντίον όλων». Πράγματι, δεν υπάρχουν στοιχεία που να κάνουν την ταινία να ξεχωρίζει, και το πρωταγωνιστικό ζευγάρι των Φράνκο και Χάντσον δεν είναι αρκετό για να ζωντανέψει την κατάσταση. Παρ’ όλα αυτά, υπάρχει ένα σχετικό σασπένς, που βρίσκει μια κάποια κορύφωση στη σκηνή της τελικής σύγκρουσης, η οποία, όμως, δεν αποτελεί αρκετά πειστικό λόγο για να δικαιολογήσει την ύπαρξη αυτής της μετριότατης ταινίας.