FreeCinema

Follow us

ΜΟΝΟΜΑΧΟΣ ΙΙ (2024)

(GLADIATOR II)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματική Περιπέτεια
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ρίντλεϊ Σκοτ
  • ΚΑΣΤ: Πολ Μεσκάλ, Πέδρο Πασκάλ, Κόνι Νίλσεν, Ντενζέλ Γουόσινγκτον, Τζόζεφ Κουίν, Φρεντ Χέκιντζερ, Ρόρι ΜακΚαν, Τιμ ΜακΊνερνι, Ντέρεκ Τζάκομπι, Ματ Λούκας, Γιουβάλ Γκονέν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 148'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Ο Λεύκιος, ο επιζών μοναχογιός του Μάξιμου, συλλαμβάνεται από τους Ρωμαίους κι ακολουθεί τα χνάρια του πατέρα του ως μονομάχος στην αρένα του Κολοσσαίου, ελπίζοντας να κερδίσει την ελευθερία του αλλά και να εκδικηθεί τον στρατηλάτη Ακάκιο, ο οποίος σκότωσε τη σύζυγό του.

Κρίμα. Η γελοιοποίηση είναι το μοναδικό πράγμα που επιτυγχάνει στην καριέρα του εδώ και κάμποσα χρόνια ο Ρίντλεϊ Σκοτ (με ουσιαστική εξαίρεση την «Τελευταία Μονομαχία» του 2021). Στην παρούσα περίπτωση, παίρνει το οσκαρικό του hit από το 2000 (δίχως δάφνες για τον ίδιο προσωπικά…) και το αναπαράγει σε τέτοιο βαθμό που μπλέκονται οι έννοιες του sequel και του remake! Ακόμα χειρότερα, με ένα εξωφρενικά παράδοξο σκεπτικό, ο «Μονομάχος ΙΙ» μοιάζει με «Μπεν Χουρ» (δίχως το θρησκευτικό στοιχείο) που έπαθε… «Καλιγούλα» (δίχως το σεξ)!

Μέσα σ’ ένα CGI μπούκωμα και δίχως ίχνος ανανεωτικού οράματος ή άποψης στη σκηνοθεσία, το φιλμ κάνει «επική» έναρξη με την κατάκτηση της Νουμιδίας από τα ρωμαϊκά στρατεύματα, τόπου κατοικίας του Λεύκιου, ο οποίος χάνει την αγαπημένη του σύζυγο από βέλος του Ακάκιου, στρατηγού που προσφέρει απλόχερες νίκες και εδάφη επεκτατισμού στους αυτοκράτορες – αδελφούς Γέτα και Καρακάλλα. Καθώς παρακολουθούσα πληκτικά την όλη στον-αυτόματο-πιλότο σεκάνς, θυμόμουν την εισαγωγή του «Στρατιώτη Ράιαν» (1998) του Στίβεν Σπίλμπεργκ (για την οποία εξακολουθώ να έχω ηθικές αναστολές) και μια στενοχώρια για τον (τόσο γερασμένο) Σκοτ την ένοιωθα…

Σκλάβος πια, ο Λεύκιος… (παύση) εεε… από αυτό το σημείο κι έπειτα είναι σαν να (ξανα)βλέπεις τον original «Μονομάχο»! Με χειρότερο casting! Με storyline που λες και ντρέπεται να μετακυλήσει προς το μελόδραμα, με κούφιους χαρακτήρες και τη σκιά ενός «legacy» σε καρμπόν, η μοναδική αχτίδα φωτός για να ψυχαγωγηθεί ο θεατής είναι οι μονομαχίες στην (όποια) αρένα. Εδώ οι επιφυλάξεις ξεκινούν από τα… αγνώστου προέλευσης και είδους ψηφιακά πιθηκοειδή της πρώτης τέτοιας σεκάνς (με σαγόνια που θα ζήλευαν και τα alien!), ενώ το (κάθε) μέτρο εξαϋλώνεται στη σεκάνς όπου το Κολοσσαίο μετατρέπεται σε… θαλάσσιο (!) terrain με τριήρεις που πλέουν πάνω από σμήνη καρχαριών! Τέτοιο ξεφτιλίκι αναληθοφάνειας και κουταμάρας δεν θυμάμαι από πότε είχα να δω! Μετά από αυτό, έπαψα να βλέπω με υπομονή το όλο «θέαμα».

Η σκέψη ότι μιλάμε για συνέχεια έργου που έχει τιμηθεί με το Όσκαρ καλύτερης ταινίας σε κάνει να σαστίζεις. Η δε επιλογή (εδώ) να μένει ζωντανός ο ομώνυμος ήρωας στο τέλος, σκιάζει στην ιδέα ότι θα μπορούσε να υπάρξει κι άλλο sequel! Κάπου στον κόσμο, είμαι βέβαιος πως ο Ράσελ Κρόου θα χαϊδεύει το αγαλματίδιό του χαιρέκακα και… θα σκάει στα γέλια!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Εάν ένα φιλμικό peplum του σημερινού Χόλιγουντ σε κάνει να νοσταλγείς τις ιταλικές δευτεράντζες περασμένων δεκαετιών, τότε κάτι έχει πάει πολύ στραβά. Εάν λέγεται και «Μονομάχος», βάλε και κλάμα για το κατάντημα ενός τόσο αγαπητού τίτλου που έφτασε μέχρι τα Όσκαρ για να μετατραπεί σε ένα κωμικοτραγικό κακέκτυπο. Κάποιες σκηνές μονομαχιών κερδίζουν ελαφρά τις εντυπώσεις, αν και ούτε σε πλανοθεσία ούτε και σε μοντάζ καινοτομούν. Εκεί με τους καρχαρίες, πάντως, είναι ξεκαρδιστικό!


MORE REVIEWS

TATAMI: Ο ΑΓΩΝΑΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΗΣ

Ιρανή αθλήτρια που συμμετέχει στο παγκόσμιο πρωτάθλημα judo λαμβάνει τελεσίγραφο από την Κυβέρνηση της χώρας της ν’ αποσυρθεί από τους αγώνες, προκειμένου να εκλείψει η πιθανότητα να βρεθεί αντιμέτωπη με Ισραηλινή judoka. Εκείνη, όμως, θέλει πάση θυσία το χρυσό μετάλλιο.

Η ΜΕΓΑΛΗ ΛΗΣΤΕΙΑ

Απόπειρα ληστείας χρηματαποστολής πηγαίνει εντελώς λάθος εξαιτίας του φύλακα - οδηγού του θωρακισμένου φορτηγού και πρώην αστυνομικού, ο οποίος για συνοδηγό έχει τον γιο του και με καμία δύναμη δεν πρόκειται να τον αφήσει να πάθει κακό.

ΤΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΜΟΥ ΓΛΥΚΟ

Η 70χρονη Μαχίν ζει μόνη στην Τεχεράνη από τότε που έμεινε χήρα και η κόρη της μετανάστευσε στην Ευρώπη μαζί με τα εγγόνια της, δραπετεύοντας από το αφιλόξενο ιρανικό καθεστώς. Μια μέρα, όμως, η ερωτική της ζωή θ’ αποκτήσει νέα πνοή και η καρδιά, μαζί με το σπίτι της, θ’ ανοίξει και πάλι για έναν άνδρα. Το αναπάντεχο flirt τους θα εξελιχτεί σ’ ένα βράδυ που από κάθε άποψη θα μείνει αξέχαστο.

Η ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΤΟΥ ΧΙΟΝΙΟΥ & ΤΟ ΠΑΓΩΜΕΝΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ

Όταν εξαιτίας απροσεξίας η μικρούλα πριγκίπισσα Άιλα απελευθερώνει τα κακά πνεύματα του πάγου, προ της απειλής να πέσει παγωμένη βαρυχειμωνιά σε όλο τον κόσμο, η μητέρα της, Βασίλισσα του Χιονιού, δέχεται τη βοήθεια της Γκέρντα και του Κάι μήπως και προλάβει τη ζημιά. Το μοχθηρό πνεύμα του Βορρά, όμως, είναι πανίσχυρο…

ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΥ

Χειμώνας του 1838 και ο συμβολαιογράφος Τόμας Χάτερ ταξιδεύει μέχρι τα Καρπάθια Όρη για να κλείσει τη συμφωνία πώλησης ενός παλιού οικήματος της πόλης του στον εκκεντρικά δυσπρόσιτο κόμη Όρλοκ. Κανείς, όμως, δεν υποψιάζεται πως ο πραγματικός στόχος του Όρλοκ είναι να κάνει δική του τη σύζυγο του Χάτερ.