FreeCinema

Follow us

ΜΟΝΟΜΑΧΟΣ ΙΙ (2024)

(GLADIATOR II)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματική Περιπέτεια
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ρίντλεϊ Σκοτ
  • ΚΑΣΤ: Πολ Μεσκάλ, Πέδρο Πασκάλ, Κόνι Νίλσεν, Ντενζέλ Γουόσινγκτον, Τζόζεφ Κουίν, Φρεντ Χέκιντζερ, Ρόρι ΜακΚαν, Τιμ ΜακΊνερνι, Ντέρεκ Τζάκομπι, Ματ Λούκας, Γιουβάλ Γκονέν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 148'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Ο Λεύκιος, ο επιζών μοναχογιός του Μάξιμου, συλλαμβάνεται από τους Ρωμαίους κι ακολουθεί τα χνάρια του πατέρα του ως μονομάχος στην αρένα του Κολοσσαίου, ελπίζοντας να κερδίσει την ελευθερία του αλλά και να εκδικηθεί τον στρατηλάτη Ακάκιο, ο οποίος σκότωσε τη σύζυγό του.

Κρίμα. Η γελοιοποίηση είναι το μοναδικό πράγμα που επιτυγχάνει στην καριέρα του εδώ και κάμποσα χρόνια ο Ρίντλεϊ Σκοτ (με ουσιαστική εξαίρεση την «Τελευταία Μονομαχία» του 2021). Στην παρούσα περίπτωση, παίρνει το οσκαρικό του hit από το 2000 (δίχως δάφνες για τον ίδιο προσωπικά…) και το αναπαράγει σε τέτοιο βαθμό που μπλέκονται οι έννοιες του sequel και του remake! Ακόμα χειρότερα, με ένα εξωφρενικά παράδοξο σκεπτικό, ο «Μονομάχος ΙΙ» μοιάζει με «Μπεν Χουρ» (δίχως το θρησκευτικό στοιχείο) που έπαθε… «Καλιγούλα» (δίχως το σεξ)!

Μέσα σ’ ένα CGI μπούκωμα και δίχως ίχνος ανανεωτικού οράματος ή άποψης στη σκηνοθεσία, το φιλμ κάνει «επική» έναρξη με την κατάκτηση της Νουμιδίας από τα ρωμαϊκά στρατεύματα, τόπου κατοικίας του Λεύκιου, ο οποίος χάνει την αγαπημένη του σύζυγο από βέλος του Ακάκιου, στρατηγού που προσφέρει απλόχερες νίκες και εδάφη επεκτατισμού στους αυτοκράτορες – αδελφούς Γέτα και Καρακάλλα. Καθώς παρακολουθούσα πληκτικά την όλη στον-αυτόματο-πιλότο σεκάνς, θυμόμουν την εισαγωγή του «Στρατιώτη Ράιαν» (1998) του Στίβεν Σπίλμπεργκ (για την οποία εξακολουθώ να έχω ηθικές αναστολές) και μια στενοχώρια για τον (τόσο γερασμένο) Σκοτ την ένοιωθα…

Σκλάβος πια, ο Λεύκιος… (παύση) εεε… από αυτό το σημείο κι έπειτα είναι σαν να (ξανα)βλέπεις τον original «Μονομάχο»! Με χειρότερο casting! Με storyline που λες και ντρέπεται να μετακυλήσει προς το μελόδραμα, με κούφιους χαρακτήρες και τη σκιά ενός «legacy» σε καρμπόν, η μοναδική αχτίδα φωτός για να ψυχαγωγηθεί ο θεατής είναι οι μονομαχίες στην (όποια) αρένα. Εδώ οι επιφυλάξεις ξεκινούν από τα… αγνώστου προέλευσης και είδους ψηφιακά πιθηκοειδή της πρώτης τέτοιας σεκάνς (με σαγόνια που θα ζήλευαν και τα alien!), ενώ το (κάθε) μέτρο εξαϋλώνεται στη σεκάνς όπου το Κολοσσαίο μετατρέπεται σε… θαλάσσιο (!) terrain με τριήρεις που πλέουν πάνω από σμήνη καρχαριών! Τέτοιο ξεφτιλίκι αναληθοφάνειας και κουταμάρας δεν θυμάμαι από πότε είχα να δω! Μετά από αυτό, έπαψα να βλέπω με υπομονή το όλο «θέαμα».

Η σκέψη ότι μιλάμε για συνέχεια έργου που έχει τιμηθεί με το Όσκαρ καλύτερης ταινίας σε κάνει να σαστίζεις. Η δε επιλογή (εδώ) να μένει ζωντανός ο ομώνυμος ήρωας στο τέλος, σκιάζει στην ιδέα ότι θα μπορούσε να υπάρξει κι άλλο sequel! Κάπου στον κόσμο, είμαι βέβαιος πως ο Ράσελ Κρόου θα χαϊδεύει το αγαλματίδιό του χαιρέκακα και… θα σκάει στα γέλια!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Εάν ένα φιλμικό peplum του σημερινού Χόλιγουντ σε κάνει να νοσταλγείς τις ιταλικές δευτεράντζες περασμένων δεκαετιών, τότε κάτι έχει πάει πολύ στραβά. Εάν λέγεται και «Μονομάχος», βάλε και κλάμα για το κατάντημα ενός τόσο αγαπητού τίτλου που έφτασε μέχρι τα Όσκαρ για να μετατραπεί σε ένα κωμικοτραγικό κακέκτυπο. Κάποιες σκηνές μονομαχιών κερδίζουν ελαφρά τις εντυπώσεις, αν και ούτε σε πλανοθεσία ούτε και σε μοντάζ καινοτομούν. Εκεί με τους καρχαρίες, πάντως, είναι ξεκαρδιστικό!


MORE REVIEWS

ΑΝΕΜΩΝΗ

Μετά από σχεδόν δύο δεκαετίες στην απομόνωση, ο Ρέι δέχεται την επίσκεψη του αδελφού του, Τζεμ, ο οποίος έχει σκοπό να τον πάρει από το δάσος όπου «κρυβόταν» τόσα χρόνια και να τον φέρει ξανά κοντά στην οικογένειά του, την πρώην σύζυγό του κι έναν γιο που είχε παρατήσει πριν καν γεννηθεί.

Ο ΑΤΡΩΤΟΣ

Η οικονομική ανέχεια και το άρρωστο παιδί του οδηγούν τον Μπεν Ρίτσαρντς στο απόλυτο ρίσκο της συμμετοχής στο τηλεοπτικό game show «The Running Man», έναν αγώνα… ζωής και θανάτου με διάρκεια τριάντα μέρες και έπαθλο ένα αμύθητο ποσό που θα επιτρέψει στον έναν και μοναδικό επιζώντα νικητή ν’ αποδράσει από το αδιέξοδο της γκετοποιημένης καθημερινότητας σε γειτονιές πλέμπας.

ΔΕΣΠΟΙΝΙΣ ΜΟΞΙ: Η ΟΔΥΣΣΕΙΑ ΜΙΑΣ ΓΑΤΑΣ

Σπιτόγατα από την πόλη πηγαίνει διακοπές, αλλά ξεμένει μόνη στις εξοχές. Τον δρόμο για το σπιτικό της πάει να βρει, όμως, οι κίνδυνοι είναι πολλοί. Με παρέα της πιστό σκύλο και σοφό πουλί, την αγαπημένη της Τζόσι θα ξαναδεί;

JUJUTSU KAISEN: ΕΚΤΕΛΕΣΗ

«Ένα πέπλο πέφτει ξαφνικά πάνω από την πολυσύχναστη περιοχή της Σιμπούγια, εν μέσω του θορυβώδους πλήθους που γιορτάζει το Halloween, παγιδεύοντας αμέτρητους πολίτες στο εσωτερικό της. Ο Σατόρου Γκότζο, ο ισχυρότερος μάγος εξορκισμών, μπαίνει στο χάος. Αλλά τον περιμένουν χρήστες κατάρας και πνεύματα που σχεδιάζουν να τον εγκλωβίσουν», μας ενημερώνει το δελτίο Τύπου.

EXIT 8

Νεαρός άνδρας αποβιβάζεται από συρμό του Metro σε σταθμό του Τόκιο, κατευθύνεται προς την έξοδο, αλλά… συνειδητοποιεί πως επιστρέφει συνεχώς στο ίδιο σημείο! Πως θα καταφέρει να βγει από εκεί μέσα;