FreeCinema

Follow us

HAIKYUU!! THE DUMPSTER BATTLE (2024)

(GEKIJÔBAN HAIKYÛ!! GOMI SUTEBA NO KESSEN)

  • ΕΙΔΟΣ: Animation
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Σουσούμου Μιτσουνάκα
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 85'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Ο Χινάτα και ο Καγκεγιάμα μπορεί να ήταν αντίπαλοι στο γυμνάσιο, όμως, στο λύκειο θα πρέπει να συνεργαστούν για ν’ αντιμετωπίσουν την ομάδα Nekoma. Πρότυπα, αγάπη και αδιαφορία για το άθλημα, προσωπογραφίες σε slow motion και κλειστό γήπεδο volleyball συνθέτουν ένα επεισόδιο που… θα μπορούσες να δεις ευχάριστα ένα Σάββατο πρωί στην τηλεόραση.

Τέσσερα χρόνια μετά το τελευταίο επεισόδιο και τέσσερα φιλμ για τη μεγάλη οθόνη, το «Haikyu!!» επιστρέφει με ένα story που δύσκολα θα μπορούσε να σταθεί από μόνο του δίχως γνώση των προηγούμενων ιστοριών. Παρ’ όλα τα flashbacks και τις παραπομπές, δύσκολα μπορεί ο θεατής να συλλάβει τα highlights στο σενάριο χωρίς να έχει κάποια επαφή με τη σειρά.

Παρά το γεγονός πως τα παιχνίδια καταναλώνουν το μεγαλύτερο από το χρονικό διάστημα του φιλμ, η παλέτα των χρωμάτων δεν κουράζει, καθώς σκιαγραφεί ένα κλειστό γήπεδο volley με το σομόν να υπερισχύει. Ενδεχομένως η προσοχή να στρέφεται στον σχεδιασμό και λιγότερο στην κίνηση της μπάλας.

Γιατί ένας αγώνας volleyball έχει τόσο μεγάλη σημασία; Είναι «μεγάλη υπόθεση» λόγω ενδιαφέροντος του αντικειμένου ή το volley είναι ένας τρόπος με τον οποίο μπορεί ν’ αναδείξει κανείς τις ικανότητές του στη στρατηγική και την ανάλυση, δίνοντας λιγότερη σημασία στο άθλημα «αυτό καθ’ αυτό»; Ουσιαστικά, το συγκεκριμένο φιλμ καταπιάνεται με αυτή την ανάλυση. Οι αντιδράσεις των προσώπων είναι σαν να απαθανατίζονται σε αργή κίνηση, δίνοντας έμφαση στο συναίσθημα που μπορεί να συνεπάρει κάποιον μια δεδομένη στιγμή ως αποτέλεσμα ενός συνδυασμού παραγόντων.

Η τεχνική συναντάται κατά κανόνα στο λεγόμενο «ιαπωνικό» σινεμά είτε πρόκειται για anime, είτε πρόκειται για ένα μικρού ή μεγάλου μήκους φιλμ. Το animation είναι ένας δημιουργικός τρόπος ν’ αναπτύξει κανείς μια τόσο σοβαρή θεματική, δίνοντας την υπερβολή που χρειάζεται χωρίς να (σε) τρομάξει. Θα μπορούσε, δηλαδή, να είναι (και) μια οποιαδήποτε άλλη μάχη.

Ο Σουσούμου Μιτσουνάκα έχει στο βιογραφικό του τους πρώτους τρεις κύκλους της σειράς και το φιλμ φαίνεται ν’ αποτελεί μια συνέχειά τους. Το «Haikyu!! The Dumpster Battle» δεν μοιάζει σε τίποτα με τα προηγούμενα, ούτε σχεδιαστικά, ούτε αφηγηματικά, αλλά ούτε και θεματικά! Λείπει το background story για να καταλάβεις τα references, ενώ οι γνώστες μάλλον θα απολάμβαναν περισσότερο έναν πέμπτο κύκλο.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αθλητικού περιεχομένου 2D animation με 3D στιγμές και θεματική το volleyball, περιστρέφεται γύρω από τη συναισθηματική κατάσταση κεντρικών χαρακτήρων σε αναμενόμενες και μη νίκες ή ήττες που φαντάζουν να είναι «μεγάλη υπόθεση» κατά τη σχολική περίοδο, όπου κάτι άλλο, πιο «σοβαρό», δεν απασχολεί. Χωρίς γνώση των προηγούμενων, δεν βγαίνει νόημα.


MORE REVIEWS

LONGLEGS

Ντετέκτιβ του FBI που παρουσιάζει «παράξενα» δείγματα ενσυναίσθησης σε σχέση με τη δράση ενός επί σειρά δεκαετιών ασύλληπτου serial killer, εντοπίζει σταδιακά τα στοιχεία ενός εκκεντρικού puzzle του οποίου ίσως και η ίδια αποτελεί κομμάτι (από το παρελθόν).

FLY ME TO THE MOON

Καπάτσα δημοσιοσχετίστρια καταφθάνει στη Φλόριντα φορτωμένη με ιδέες χίλιες, ώστε να προσδώσει στη δύσκαμπτη NASA έναν σύγχρονο… pop αέρα! Οι πάλιουρες της υπηρεσίας δεν την παίρνουν με καθόλου καλό μάτι, όμως, εκείνη έχει στα χέρια της το ελευθέρας από δεξί χέρι του Προέδρου, αλλά και εναλλακτικό σχέδιο... τηλεσκηνοθετημένης προσομοίωσης της επικείμενης, κρίσιμης αποστολής του Apollo 11 στη Σελήνη!

ALL THAT JAZZ

«Bye-bye, life. Bye-bye, happiness. Hello, loneliness. I think I'm gonna die.»

ΑΝΕΞΙΧΝΙΑΣΤΟΙ ΦΟΝΟΙ

Όταν οι σκελετοί έντεκα γυναικών και κοριτσιών ανακαλύπτονται σε μια έρημο του Νέου Μεξικού, ξεκινά η εξονυχιστική έρευνα για την εντόπιση του ιθύνοντα νου πίσω από το ειδεχθές έγκλημα, κάτι που οδηγεί σε επιπλοκές και συγκρούσεις μεταξύ του αρχηγού της Αστυνομίας, Κάρτερ, του ντετέκτιβ Ορτέγκα και του πράκτορα Πέτροβικ, τριών ανθρώπων με τελείως διαφορετική μεθοδολογία και agenda.

ΠΑΝΤΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΑΥΡΙΟ

Στη μεταπολεμική Ρώμη, παντρεμένη γυναίκα με τρία παιδιά ονειρεύεται ένα καλύτερο αύριο, ασφυκτιώντας στα αυστηρά δεσμά του πατριαρχικού περιβάλλοντος της εποχής.