FreeCinema

Follow us

FLUX GOURMET (2022)

  • ΕΙΔΟΣ: Hardcore «Art-House»
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Πίτερ Στρίκλαντ
  • ΚΑΣΤ: Άσα Μπάτερφιλντ, Γκουέντολιν Κρίστι, Φάτμα Μοχάμεντ, Μάκης Παπαδημητρίου, Αριάν Λαμπέντ, Ρίτσαρντ Μπρέμερ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 111'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: CINOBO

Ούτε περιγραφή της πλοκής δεν είμαι σε θέση να κάνω!

Θα χρειαστώ τη βοήθεια του… δελτίου Τύπου. «Μία ηχητική κολεκτίβα που δεν μπορεί να διαλέξει όνομα, στεγάζεται σε ένα Ινστιτούτο αφιερωμένο στις μαγειρικές και διατροφικές επιδόσεις. Τα μέλη της παγιδεύονται στις εσωτερικές τους μάχες εξουσίας και σε καλλιτεχνικές βεντέτες, μόνο που η δυσλειτουργική δυναμική τους επιδεινώνεται ακόμα περισσότερο όταν πρέπει να συναναστραφούν με την επικεφαλής του Ινστιτούτου. Ενώ οι διάφοροι ανταγωνισμοί ξεδιπλώνονται, ένας άλλος ένοικος αντιμετωπίζει γαστρεντερικές διαταραχές και, σε μια προσπάθεια να δώσει αυθεντικότητα στην τέχνη της, η αρχηγός της κολεκτίβας του ζητά να χρησιμοποιήσει την κατάστασή του ως μέρος της παράστασης». Σε αυτό το σημείο να προσθέσω πως η σκηνή της performance / κολονοσκόπησης του Μάκη Παπαδημητρίου, εκτός από highlight του φιλμ, ενδέχεται να συγκίνησε τον Πίτερ Γκρίναγουεϊ (επειδή δεν είχε σκεφτεί να το κάνει ποτέ…).

Ειλικρινά, δεν βρίσκω τον τρόπο να γράψω κριτική για ένα τέτοιο ανοσιούργημα. Το μόνο βέβαιο είναι πως η φιλμογραφία του Πίτερ Στρίκλαντ οδεύει ολοταχώς προς τα Τάρταρα της «weird» κακογουστιάς, η οποία εδώ φλερτάρει αδυσώπητα (και) με το ελληνικό στοιχείο, σε βαθμό να νομίζεις ότι γίνεσαι μάρτυρας (#diplhs) εγκεκριμένου από το ΕΚΚ σεναρίου «art-house» δημιουργού που έβαλε και κάτι στην τσέπη (από τα χρήματα της παραγωγής, classic), μέχρι να σκαρφιστεί την επόμενη αηδία που θα πλασάρει ως «άποψη» στην Τέχνη. Βοηθά το πυκνό voice-over του Παπαδημητρίου στην ελληνική γλώσσα (!), το οποίο σε αφήνει λίγο μαλάκα και δύναται να σε μπερδέψει ακόμη περισσότερο για το τι ακριβώς παρακολουθείς (γιατί, Μάκη, γιατί;).

Ολόκληρες σεκάνς διαδέχονται η μία την άλλη σαν σε «λούπα» επανάληψης των δρώμενων, εντός φανταστικού ινστιτούτου… βαριάς κουλτούρας, όπου για αδιευκρίνιστο λόγο «παντρεύονται» η μαγειρική και το sound design, ως μουσικός πειραματισμός υπό την έννοια του «sonic catering». Ιστορία σχεδόν δεν υφίσταται, με τον Στρίκλαντ να θεωρεί ότι χλευάζει τα πολιτιστικά ιδρύματα που χρηματοδοτούν την κάθε αλλοπρόσαλλη «παραξενιά» της όποιας δήθεν κολεκτίβας, αν και στο βάθος του μυαλού σου αισθάνεσαι πως και ο ίδιος δεν θα είχε κανένα πρόβλημα να βρει έναν αντίστοιχο γερό χορηγό για να του πουλήσει τρέλα (και «Τέχνη», φευ!).

Εάν αυτό δεν είναι μία κριτική ταινίας είναι διότι… εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με ταινία. Όσο κι αν επιδιώκει να προκαλέσει (γέλια στο βάθος) ο Στρίκλαντ με τις στομαχικές διαταραχές του κυρίου Στόουνς, πασαλείμματα με fake κόπρανα ή την «ευωδία» δαχτύλων που περιεργάζονταν ένα αιδοίο, το «Flux Gourmet» μόνο με τον ορισμό του αξιολύπητου ως κινηματογραφική δημιουργία / εμπειρία μπορεί να ταυτιστεί. Μακάρι να ήταν μονάχα μια performance art για αυτοθαυμαζόμενους φελλούς του «καλλιτεχνικού» κόσμου και των αυλικών της «διανόησης», υπό την αιγίδα υψηλών «πολιτιστικών» φορέων. Ατυχώς, όμως, τον όλον προτιμήθηκε να καταγραφεί on camera και να κάνει τη ζημιά του σ’ ένα είδος κοινού που με τίποτα δεν αξίζει (και δεν φταίει, επίσης) να βλέπει τέτοιες φλόμπες στη μεγάλη οθόνη!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Είναι σαν να σας έκανα την ερώτηση «Θα θέλατε να βγάλετε τα μάτια σας;». Στην προκειμένη, και να τα φάτε κιόλας!


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.

ΧΩΡΙΣ ΟΞΥΓΟΝΟ

Στο Μπρούκλιν του 2039, με τη ζωή να έχει σχεδόν εξαφανιστεί εξαιτίας της απώλειας οξυγόνου, μια οικογένεια επιστημόνων έχει βρει τη βιώσιμη λύση να αναπνέει… εντός της οικίας της, για να γίνει στόχος απρόσκλητων επισκεπτών που ή ζητούν τη βοήθειά της για ν’ αναπαράγουν τον τεχνολογικό εξοπλισμό της ή επιδιώκουν να πάρουν τη θέση της.