FreeCinema

Follow us

Η ΔΕΥΤΕΡΗ ΑΛΗΘΕΙΑ (2015)

(EN CHANCE TIL)

  • ΕΙΔΟΣ: Κοινωνικό Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Σουζάνε Μπίερ
  • ΚΑΣΤ: Νίκολαϊ Κόστερ-Βάλνταου, Μαρία Μπονεβί, Ούλριχ Τόμσεν, Νίκολαϊ Λι-Κους, Μάι Άντερσεν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 102’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD / ROSEBUD.21

Ένα μωρό κλειδωμένο σε μια ντουλάπα. Που κλαίει γοερά. Και που είναι κυριολεκτικά βουτηγμένο στα σκατά, θα αλλάξει για πάντα τη ζωή δύο αστυνομικών, που βρίσκονται σε εκ διαμέτρου αντίθετες φάσεις ζωής.

Η επιλογή της λέξης «σκατά» στην παραπάνω εισαγωγή έγινε πολύ συνειδητά, για να καταδείξει την ακραία και εκβιαστική φύση αυτού, του νέου πονήματος της βραβευμένης με Όσκαρ Δανής Μπίερ (για το θαυμάσια υπαινικτικό «Ίσως, Αύριο», που τώρα πια μοιάζει ταινία… άλλου σκηνοθέτη). Φύση που ακροβατεί ανάμεσα σε δύο εξίσου υπερβολικές, μη πειστικές «πραγματικότητες». Από τη μία η πανέμορφη ζωή του αστυνομικού, Αντρέας (του κούκλου και ως άνδρα και ως ηθοποιού Κόστερ-Βάλνταου), που ζει σε ένα παραμυθένιο σπίτι, φωτισμένο με αμέτρητα, μαγικά θαρρείς, φωτάκια και με άπλετη θέα ένα υποβλητικά zen φυσικό τοπίο απείρου κάλλους, και που αρνείται να αποδεχτεί ότι κάτι δεν πάει καθόλου καλά με τη γυναίκα του, Άννα (της επίσης κούκλας και ως γυναίκα και ως ηθοποιού Μπονεβί), ακόμα και μετά την παράλογη αντίδρασή της στον αιφνίδιο θάνατο του μωρού τους. Και από την άλλη η πιο αρρωστημένη, βρώμικη και δυσλειτουργική… πεθαίνεις, καθημερινότητα της Σάνε (της – και αυτής – από κάθε άποψη κούκλας, όχι πια μόνο μοντέλου Άντερσεν), που αδυνατεί να απεξαρτηθεί από τον βίαιο, εγωπαθή σύντροφό της, Τρίσταν (του κούκλου… μόνο ερμηνευτικά Λι-Κους), που της επιβάλλεται διατηρώντας την διαρκώς μαστουρωμένη, αφήνοντας τον γιο τους στην τύχη του, μέσα στη ντουλάπα ή στο πάτωμα του μπάνιου, νηστικό και πνιγμένο από την κορυφή ως τα νύχια στις ακαθαρσίες του.

Ανάμεσα σε αυτά τα δύο εξωπραγματικά άκρα την κατάσταση επιχειρεί να εξισορροπήσει και να προσγειώσει σε μια πιο ρεαλιστική βάση ο – πιο ανθρώπινος και οικείος από όλους – συνεργάτης τού Αντρέας, Σίμον (του Τόμσεν – ενός ακόμα… πανέμορφου ερμηνευτή), που φλερτάρει με τον αλκοολισμό εξαιτίας του πρόσφατου διαζυγίου του, αλλά είναι ο πρώτος που συνειδητοποιεί το αδιέξοδο που ζει, καθαρίζει και αναλαμβάνει δράση στην υπόθεση του Τρίσταν, όταν αντιλαμβάνεται ότι ο Αντρέας έχει εμπλακεί άτυπα, παράνομα και επικίνδυνα, προσωπικά σε αυτή. Μάταιος κόπος, καθώς ο Σίμον έχει δεύτερο (τρίτο μη σου πω) ρόλο στα δρώμενα και έτσι δεν είναι σε θέση να αντιστρέψει την εντύπωση πως η Μπίερ αφενός… ιδέα δεν έχει για κανέναν από τους δύο τρόπους ζωής (του Αντρέας και της Σάνε) που καταγράφει, καθώς τους «ντύνει» αμφότερους σε κλισέ, ασπρόμαυρη, αταίριαστη υπερβολή. Και πως αφετέρου σου τρίβει εκβιαστικά (καταχρηστικά προκλητικά και φλύαρα) το μήνυμα του φιλμ της στη μούρη: πως μερικές φορές, καλύτερος, πιο «δίκαιος» και υπεύθυνος γονιός μπορεί να αναδειχθεί ο πιο αναπάντεχος, όπως ένας φαινομενικά απών, εργαζόμενος πατέρας ή μια – προσωρινά – μπλεγμένη σε σχέση εξάρτησης μητέρα. Ας της συστήσει κάποιος το ανάλογης θεματικής, αλλά ουσιαστικά οδυνηρό, αφτιασίδωτο και αληθινό, «The War Zone» του Τιμ Ροθ!

Τι να σου κάνει, λοιπόν, το εξαιρετικό στο σύνολό του καστ, και ειδικά ο Κόστερ-Βάλνταου – superstar πλέον, με το σπαθί του και όχι μόνο χάρη στην πρωταγωνιστική του παρουσία ως Τζέιμι Λάνιστερ στο «Game of Thrones»; Ή το επιτέλους ήσυχο, απτό και ανακουφιστικά γκρίζο και ανοιχτό φινάλε; Ελάχιστα θα σε γλιτώσουν από τα… σκατά.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αγαπάς την Μπίερ του «Μετά το Γάμο», του «Ίσως, Αύριο», ή ακόμα και της έστω δροσιστικής όσο ένα αναψυκτικό, ενήλικης ρομαντικής κομεντί «Έρωτας Είναι»; Μακριά και αλάργα, για να μη φας μεγάλο, δυσάρεστο στραπάτσο! Ομοίως και όλοι οι υπόλοιποι, πλην ίσως των – κάθε φύλου – πωρωμένων fans του Κόστερ-Βάλνταου, αν είναι διατεθειμένοι να… υποφέρουν 104 λεπτά για χάρη του.


MORE REVIEWS

ΓΚΟΤΖΙΛΑ x ΚΟΝΓΚ: Η ΝΕΑ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ

Ένα μυστηριώδες σήμα (κινδύνου;) έρχεται από τα βάθη της Κοίλης Γης και καλεί την ερευνητική ομάδα που προστατεύει τον Κονγκ στη Νήσο του Κρανίου να βρεθεί στα έγκατα αχαρτογράφητων περιοχών, ελπίζοντας να μην αναμειχθεί και ο Γκοτζίλα, προκαλώντας νέες επικές μάχες.

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΚΟΥΚΛΕΣ ΤΗΣ ΔΡΕΣΔΗΣ

Νεαρή δημοσιογράφος ερωτεύεται αιρετικής στάσης ζωγράφο και performance artist. Όταν η δεύτερη πεθαίνει, η πρώτη αγωνίζεται να νικήσει την ελληνική γραφειοκρατία, ζητώντας να παραλάβει τη σορό της αγαπημένης της συντρόφου.