FreeCinema

Follow us

Η ΔΕΥΤΕΡΗ ΑΛΗΘΕΙΑ (2015)

(EN CHANCE TIL)

  • ΕΙΔΟΣ: Κοινωνικό Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Σουζάνε Μπίερ
  • ΚΑΣΤ: Νίκολαϊ Κόστερ-Βάλνταου, Μαρία Μπονεβί, Ούλριχ Τόμσεν, Νίκολαϊ Λι-Κους, Μάι Άντερσεν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 102’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD / ROSEBUD.21

Ένα μωρό κλειδωμένο σε μια ντουλάπα. Που κλαίει γοερά. Και που είναι κυριολεκτικά βουτηγμένο στα σκατά, θα αλλάξει για πάντα τη ζωή δύο αστυνομικών, που βρίσκονται σε εκ διαμέτρου αντίθετες φάσεις ζωής.

Η επιλογή της λέξης «σκατά» στην παραπάνω εισαγωγή έγινε πολύ συνειδητά, για να καταδείξει την ακραία και εκβιαστική φύση αυτού, του νέου πονήματος της βραβευμένης με Όσκαρ Δανής Μπίερ (για το θαυμάσια υπαινικτικό «Ίσως, Αύριο», που τώρα πια μοιάζει ταινία… άλλου σκηνοθέτη). Φύση που ακροβατεί ανάμεσα σε δύο εξίσου υπερβολικές, μη πειστικές «πραγματικότητες». Από τη μία η πανέμορφη ζωή του αστυνομικού, Αντρέας (του κούκλου και ως άνδρα και ως ηθοποιού Κόστερ-Βάλνταου), που ζει σε ένα παραμυθένιο σπίτι, φωτισμένο με αμέτρητα, μαγικά θαρρείς, φωτάκια και με άπλετη θέα ένα υποβλητικά zen φυσικό τοπίο απείρου κάλλους, και που αρνείται να αποδεχτεί ότι κάτι δεν πάει καθόλου καλά με τη γυναίκα του, Άννα (της επίσης κούκλας και ως γυναίκα και ως ηθοποιού Μπονεβί), ακόμα και μετά την παράλογη αντίδρασή της στον αιφνίδιο θάνατο του μωρού τους. Και από την άλλη η πιο αρρωστημένη, βρώμικη και δυσλειτουργική… πεθαίνεις, καθημερινότητα της Σάνε (της – και αυτής – από κάθε άποψη κούκλας, όχι πια μόνο μοντέλου Άντερσεν), που αδυνατεί να απεξαρτηθεί από τον βίαιο, εγωπαθή σύντροφό της, Τρίσταν (του κούκλου… μόνο ερμηνευτικά Λι-Κους), που της επιβάλλεται διατηρώντας την διαρκώς μαστουρωμένη, αφήνοντας τον γιο τους στην τύχη του, μέσα στη ντουλάπα ή στο πάτωμα του μπάνιου, νηστικό και πνιγμένο από την κορυφή ως τα νύχια στις ακαθαρσίες του.

Ανάμεσα σε αυτά τα δύο εξωπραγματικά άκρα την κατάσταση επιχειρεί να εξισορροπήσει και να προσγειώσει σε μια πιο ρεαλιστική βάση ο – πιο ανθρώπινος και οικείος από όλους – συνεργάτης τού Αντρέας, Σίμον (του Τόμσεν – ενός ακόμα… πανέμορφου ερμηνευτή), που φλερτάρει με τον αλκοολισμό εξαιτίας του πρόσφατου διαζυγίου του, αλλά είναι ο πρώτος που συνειδητοποιεί το αδιέξοδο που ζει, καθαρίζει και αναλαμβάνει δράση στην υπόθεση του Τρίσταν, όταν αντιλαμβάνεται ότι ο Αντρέας έχει εμπλακεί άτυπα, παράνομα και επικίνδυνα, προσωπικά σε αυτή. Μάταιος κόπος, καθώς ο Σίμον έχει δεύτερο (τρίτο μη σου πω) ρόλο στα δρώμενα και έτσι δεν είναι σε θέση να αντιστρέψει την εντύπωση πως η Μπίερ αφενός… ιδέα δεν έχει για κανέναν από τους δύο τρόπους ζωής (του Αντρέας και της Σάνε) που καταγράφει, καθώς τους «ντύνει» αμφότερους σε κλισέ, ασπρόμαυρη, αταίριαστη υπερβολή. Και πως αφετέρου σου τρίβει εκβιαστικά (καταχρηστικά προκλητικά και φλύαρα) το μήνυμα του φιλμ της στη μούρη: πως μερικές φορές, καλύτερος, πιο «δίκαιος» και υπεύθυνος γονιός μπορεί να αναδειχθεί ο πιο αναπάντεχος, όπως ένας φαινομενικά απών, εργαζόμενος πατέρας ή μια – προσωρινά – μπλεγμένη σε σχέση εξάρτησης μητέρα. Ας της συστήσει κάποιος το ανάλογης θεματικής, αλλά ουσιαστικά οδυνηρό, αφτιασίδωτο και αληθινό, «The War Zone» του Τιμ Ροθ!

Τι να σου κάνει, λοιπόν, το εξαιρετικό στο σύνολό του καστ, και ειδικά ο Κόστερ-Βάλνταου – superstar πλέον, με το σπαθί του και όχι μόνο χάρη στην πρωταγωνιστική του παρουσία ως Τζέιμι Λάνιστερ στο «Game of Thrones»; Ή το επιτέλους ήσυχο, απτό και ανακουφιστικά γκρίζο και ανοιχτό φινάλε; Ελάχιστα θα σε γλιτώσουν από τα… σκατά.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αγαπάς την Μπίερ του «Μετά το Γάμο», του «Ίσως, Αύριο», ή ακόμα και της έστω δροσιστικής όσο ένα αναψυκτικό, ενήλικης ρομαντικής κομεντί «Έρωτας Είναι»; Μακριά και αλάργα, για να μη φας μεγάλο, δυσάρεστο στραπάτσο! Ομοίως και όλοι οι υπόλοιποι, πλην ίσως των – κάθε φύλου – πωρωμένων fans του Κόστερ-Βάλνταου, αν είναι διατεθειμένοι να… υποφέρουν 104 λεπτά για χάρη του.


MORE REVIEWS

TATAMI: Ο ΑΓΩΝΑΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΗΣ

Ιρανή αθλήτρια που συμμετέχει στο παγκόσμιο πρωτάθλημα judo λαμβάνει τελεσίγραφο από την Κυβέρνηση της χώρας της ν’ αποσυρθεί από τους αγώνες, προκειμένου να εκλείψει η πιθανότητα να βρεθεί αντιμέτωπη με Ισραηλινή judoka. Εκείνη, όμως, θέλει πάση θυσία το χρυσό μετάλλιο.

Η ΜΕΓΑΛΗ ΛΗΣΤΕΙΑ

Απόπειρα ληστείας χρηματαποστολής πηγαίνει εντελώς λάθος εξαιτίας του φύλακα - οδηγού του θωρακισμένου φορτηγού και πρώην αστυνομικού, ο οποίος για συνοδηγό έχει τον γιο του και με καμία δύναμη δεν πρόκειται να τον αφήσει να πάθει κακό.

ΤΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΜΟΥ ΓΛΥΚΟ

Η 70χρονη Μαχίν ζει μόνη στην Τεχεράνη από τότε που έμεινε χήρα και η κόρη της μετανάστευσε στην Ευρώπη μαζί με τα εγγόνια της, δραπετεύοντας από το αφιλόξενο ιρανικό καθεστώς. Μια μέρα, όμως, η ερωτική της ζωή θ’ αποκτήσει νέα πνοή και η καρδιά, μαζί με το σπίτι της, θ’ ανοίξει και πάλι για έναν άνδρα. Το αναπάντεχο flirt τους θα εξελιχτεί σ’ ένα βράδυ που από κάθε άποψη θα μείνει αξέχαστο.

Η ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΤΟΥ ΧΙΟΝΙΟΥ & ΤΟ ΠΑΓΩΜΕΝΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ

Όταν εξαιτίας απροσεξίας η μικρούλα πριγκίπισσα Άιλα απελευθερώνει τα κακά πνεύματα του πάγου, προ της απειλής να πέσει παγωμένη βαρυχειμωνιά σε όλο τον κόσμο, η μητέρα της, Βασίλισσα του Χιονιού, δέχεται τη βοήθεια της Γκέρντα και του Κάι μήπως και προλάβει τη ζημιά. Το μοχθηρό πνεύμα του Βορρά, όμως, είναι πανίσχυρο…

ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΥ

Χειμώνας του 1838 και ο συμβολαιογράφος Τόμας Χάτερ ταξιδεύει μέχρι τα Καρπάθια Όρη για να κλείσει τη συμφωνία πώλησης ενός παλιού οικήματος της πόλης του στον εκκεντρικά δυσπρόσιτο κόμη Όρλοκ. Κανείς, όμως, δεν υποψιάζεται πως ο πραγματικός στόχος του Όρλοκ είναι να κάνει δική του τη σύζυγο του Χάτερ.