FreeCinema

Follow us

Ο ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑΣ (2013)

(EMPEROR)

  • ΕΙΔΟΣ: Πολεμικό Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Πίτερ Γουέμπερ
  • ΚΑΣΤ: Μάθιου Φοξ, Τόμι Λι Τζόουνς, Έρικο Χατσούνε, Μασαγιόσι Χανέντα
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 105’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: VILLAGE FILMS

Η Ιαπωνία παραδίδεται στους Αμερικανούς έπειτα από τους βομβαρδισμούς σε Χιροσίμα και Ναγκασάκι και ο στρατηγός ΜακΆρθουρ φτάνει εκεί για την ανοικοδόμησή της Ιαπωνίας και την τιμωρία των Ιαπώνων αξιωματούχων. Στρατηγικό ρόλο παίζει ο αξιωματικός Μπόνερ Φέλερς, γνώστης της χώρας και ερωτευμένος με μια ντόπια δασκάλα της οποίας τα ίχνη έχει χάσει.

Δύο ταινίες στην τιμή της μίας παίρνεις με αυτό το (μετα)πολεμικό δράμα που σκηνοθέτησε ο Πίτερ Γουέμπερ, ο οποίος κέρδισε την προσοχή μας με το συγκρατημένα τρυφερό «Κορίτσι με το Μαργαριταρένιο Σκουλαρίκι» και απογοήτευσε με το αποτυχημένο reboot τού «Hannibal, η Αρχή». Η άνιση πορεία του συνεχίζεται με τον «Αυτοκράτορα», που μέσα στην ίδια ταινία δίνει το ενδιαφέρον προφίλ μιας περήφανης χώρας σε κατάσταση ταπείνωσης, αλλά και μια χλιαρή, σχεδόν περιττή ερωτική ιστορία.

Η επιλογή στο casting να δοθεί ο ρόλος τού ΜακΆρθουρ στον Τόμι Λι Τζόουνς, προετοιμάζει για σκηνές με ένταση με ένα χαρακτήρα με προσωπικότητα. Και έτσι είναι. Ο Τζόουνς παίζει στα δάχτυλα τα βλέμματα, την πειθώ και την επιβολή ενός προσώπου όπως ο ΜακΆρθουρ, που ήθελε να βάλει τα πράγματα στη θέση τους, αλλά και να εκμεταλλευτεί κάθε ευκαιρία για μια φωτογραφία που θα βοηθούσε τη φιλοδοξία του να γίνει Πρόεδρος. Δυστυχώς, αυτές οι σκηνές είναι λίγες, επειδή το σενάριο εστιάζει σε ένα άλλο πρόσωπο.

Δεν είναι ότι ο Μάθιου Φοξ είναι ανεπαρκής στο ρόλο του Φέλερς, ο οποίος πασχίζει να βρει στοιχεία για τη συμμετοχή ή μη του αυτοκράτορα Χιροχίτο στη λήψη στρατηγικών αποφάσεων για την έναρξη και τη λήξη του πολέμου. Κάθε άλλο. Η ερμηνεία του είναι λιτή και σοβαρή, ταιριαστή με ένα χαρακτήρα που βάζει μπροστά το καθήκον, ενώ έχει να αντιμετωπίσει προσωπικά τραύματα. Αλλά ο Γουέμπερ, εκεί που η ιστορία πάει να βγάλει σασπένς και ζουμί με τις συνεντεύξεις των Ιαπώνων αξιωματούχων που ανοίγονται σιγά σιγά ξεπερνώντας την αυστηρή τους στάση για την τιμή και την αξιοπρέπεια, το χαλάει με flashback τής ερωτικής ιστορίας τού Φέλερς με την αγαπημένη του δασκάλα. Τίποτα κακό δεν έχουν οι ερωτικές ιστορίες, αρκεί να είναι συναρπαστικές. Και αυτή δεν είναι. Ο Γουέμπερ έχει κάνει το λάθος να φέρει ανάποδα το πρωτεύον και το δευτερεύον στην αξιολόγηση του υλικού του. Έτσι, ενώ ο «Αυτοκράτορας» έχει καλές στιγμές, στο σύνολό του μάλλον θα οδηγηθεί σύντομα στη λήθη.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Σ’ αρέσουν οι ιστορίες με φόντο τον πόλεμο; Θα βρεις μερικές καλές σκηνές. Σ’ αρέσουν οι ερωτικές ιστορίες ηρώων που δεν μπορούν να είναι μαζί λόγω συνθηκών; Κάτι μπορεί να δεις κι εσύ. Με τον τρόπο που έχει χειριστεί ο Γουέμπερ το συνδυασμό τους, όμως, δύσκολα θα ενθουσιαστεί κάποιος.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.

ΧΩΡΙΣ ΟΞΥΓΟΝΟ

Στο Μπρούκλιν του 2039, με τη ζωή να έχει σχεδόν εξαφανιστεί εξαιτίας της απώλειας οξυγόνου, μια οικογένεια επιστημόνων έχει βρει τη βιώσιμη λύση να αναπνέει… εντός της οικίας της, για να γίνει στόχος απρόσκλητων επισκεπτών που ή ζητούν τη βοήθειά της για ν’ αναπαράγουν τον τεχνολογικό εξοπλισμό της ή επιδιώκουν να πάρουν τη θέση της.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι ο ΜακΑποτέτοιος και ο Χιροκάτι και τα λένε, ψάχνει κι ένας άλλος τη γκόμενά του, εγώ «γιωτάς» έκανα θητεία, είχα μπάρμπα που λένε, peace, bro.