FreeCinema

Follow us

DRACULA UNTOLD (2014)

  • ΕΙΔΟΣ: Περιπέτεια Φαντασίας
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γκάρι Σορ
  • ΚΑΣΤ: Λουκ Έβανς, Ντόμινικ Κούπερ, Σάρα Γκάντον, Τσαρλς Ντανς
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 92'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: UIP

Ανήμπορος να υπερασπιστεί την οικογένεια και το βασίλειό του από επικείμενη επίθεση του τουρκικού στρατού, ο Βλαντ Τέπες συμμαχεί με τις δυνάμεις του σκότους και μετατρέπεται σε ανίκητο βρικόλακα, που έχει μόλις λίγες μέρες διορία για να εγκαταλείψει για πάντα ή να επιστρέψει στη θνητή του υπόσταση.

Το studio που επέβαλε (ειδικά στη δεκαετία του ’30) όλα τα θρυλικά «τέρατα» της μεγάλης οθόνης, η Universal, επιστρέφει σχετικά δειλά στην κινηματογραφική κληρονομιά τού Δράκουλα και δείχνει να θέλει να γράψει την ιστορία του ξανά από την αρχή, παρουσιάζοντας το «Dracula Untold» ως εισαγωγή σε ένα μελλοντικό franchise με αρκετές συνέχειες, κάτι που αφήνεται να εννοηθεί εντονότατα στο φινάλε τού φιλμ.

Ο πρωτάρης Γκάρι Σορ εκτελεί με συνέπεια το σχεδιασμό ενός ελαφρώς διαφορετικού «Dracula», ο οποίος περισσότερο εναρμονίζεται με σημερινές απαιτήσεις του κοινού ως προς το είδος της περιπέτειας εποχής παρά με εκείνο των ταινιών τρόμου. Αυτή η ταινία έχει στηθεί και φτιαχτεί πάνω στη λογική της γενιάς τού «Game of Thrones» (!), χρησιμοποιεί την περίοδο του 15ου αιώνα σε ένα πλαίσιο που ξεφεύγει προς το φαντασιακό, γοητεύεται από το πολεμοχαρές της κλίμα και επιφυλάσσει κάποιες δυνατές σκηνές μαχών που εντυπώνονται όμορφα στο βλέμμα του θεατή (φυσικά βοηθούμενες από τη μαγεία του… blue screen). Το αίμα είναι ελάχιστο! Όχι ακριβώς για λόγους «λογοκρισίας» (βλέπε PG-13 rating). Απλά, οι παραγωγοί εδώ έχουν επιλέξει να πουλήσουν την περιπέτεια του ηγεμόνα της Τρανσυλβανίας, με τη φήμη του άγριου πολεμιστή που παλούκωνε στρατιές εχθρών, όχι τη μυθολογία ενός βαμπιρικού τέρατος. Το τελευταίο γεννιέται στην ολοκλήρωση τούτου του «εισαγωγικού» φιλμ, που πραγματικά ανεβάζει τον πήχη της προσμονής για sequel με τον πλέον έξυπνο τρόπο (έστω κι αν μερικά από τα motto – τσιτάτα του είναι κλεμμένα από άλλες ταινίες…).

Φυσικά, η σχετική δειλία που ανέφερα εξαρχής υποδηλώνει και μερική εξυπνάδα… αντίληψης των ορίων του, καθώς το «Dracula Untold» δεν περιλαμβάνει μεγαλεπήβολα εμπορικά στοιχεία ή πρωταγωνιστές πρωτοκλασάτους. Διατηρεί low profile, γενικότερα, αποφεύγοντας έτσι μοιραίες συγκρίσεις με έργα μεγαλύτερης κλίμακας, όπως – κυρίως – ο «Δράκουλας» του Κόπολα (παρατήρησε τις ομοιότητες στην αφήγηση της προϊστορίας τού Βλαντ Τέπες). Οι καταβολές από το μύθο του Μπραμ Στόκερ δεν είναι τόσο εμφανείς, αλλά η εξέλιξη της πλοκής βρίσκει τα σημεία στα οποία πρέπει να αναπνεύσει ο γοτθικός ρομαντισμός, με αποθέωση την πανέμορφη σκηνή της πτώσης της Μιρένα.

Οι εμφανίσεις τού βαμπιροδαίμονα Τσαρλς Ντανς αποπνέουν το απαραίτητα γκροτέσκο, το οποίο «διασπάται» στο θεαματικό όταν η μορφή του Κακού οπτικοποιείται σα σμήνος από νυχτερίδες που εξυπηρετούν και τα πιο δυναμικά χτυπήματα του Λουκ Έβανς στο πεδίο των μαχών. Ο τελευταίος τα καταφέρνει καλύτερα από αυτό που θα περίμενες στον κεντρικό ρόλο, τόσο στο δράμα ενός ήρωα καταραμένου όσο και στο πιο απαιτητικό εδώ μέρος των σκηνών δράσης.

Ακόμη κι αν δε σου γεμίσει το μάτι από την αρχή, το «Dracula Untold» κορυφώνεται με εκπλήξεις που προσφέρουν επικού τύπου θέαμα, φρίκη… ηλιόλουστη και κάποια ανατρεπτικά ξαφνιάσματα (όχι τα στερεοτυπικά «μπου» των ταινιών τρόμου) που θα σου αφήσουν μια γεύση δίψας… για sequel! Αν αυτό εδώ δουλέψει καλά στα ταμεία, το πιθανότερο είναι να προσέξουν περισσότερο το επόμενο βήμα του Βλαντ Τέπες…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αν πας να δεις ένα έργο καλλιτεχνικής δύναμης και αξίας, μείνε εκεί που είσαι. Αν πας να δεις ταινία τρόμου με αιμοδιψή βρικόλακα και αρτηρίες να ανοίγουν η μια μετά την άλλη, σκέψου πως αυτό το φιλμ μοιάζει περισσότερο με… ορεκτικό. Αν ανήκεις στο είδος των θεατών που εκστασιάζονται με epic fantasy και ατμόσφαιρα α λα «Game of Thrones», βγάλε το σπαθί από την ξιφολόγχη και όρμα!


MORE REVIEWS

DIGGER

Ο Νικήτας έχει βγάλει διαζύγιο με την υπόλοιπη κοινωνία και ζει σαν ερημίτης σ’ ένα χαμόσπιτο, στη καρδιά ενός δάσους στη Βόρεια Ελλάδα. Ο ερχομός της «ανάπτυξης» απειλεί τη γη του, μα περισσότερο δύσκολη θα είναι η διαχείριση του ενήλικα (πλέον) γιου του, ο οποίος επιστρέφει μετά από απουσία είκοσι ετών για να ζητήσει το μερίδιό του με δικαιώματα κληρονόμου.

ΤΟ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ

Ο Στίβεν είναι καθηγητής φιλοσοφίας στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης. Ζει ευτυχισμένος με τη γυναίκα του και τα παιδιά τους, μέχρι τη στιγμή που γνωρίζει την Άννα, μία μαθήτριά του από την Αυστρία, φίλη ενός αριστοκρατικής καταγωγής σπουδαστή. Ο ευκατάστατος οικονομικά, ευυπόληπτος κοινωνικά και τακτοποιημένος οικογενειακά Στίβεν, αισθάνεται έλξη για τη νεαρή κοπέλα, αλλά δεν έχει ούτε τη φυσική ούτε την ηθική δύναμη ν’ αντιμετωπίσει τις συνέπειες μιας σχέσης μαζί της.

ΑΝΤΕ ΓΕΙΑ ΔΗΜΑΡΧΕ!

Δήμαρχος άσσος της ρεμούλας τοποθετεί στη θέση του τη σύζυγό του, μέχρι τουλάχιστον να περάσει η μπόρα των αποκαλύψεων που μετά βεβαιότητος θα τον φέρουν σε δύσκολη θέση έναντι του Νόμου. Μήπως, όμως, ισχύει και για τους Δημάρχους το ουδέν μονιμότερον του προσωρινού;

ΓΙΑΛΝΤΑ: Η ΝΥΧΤΑ ΤΗΣ ΣΥΓΧΩΡΕΣΗΣ

Νεαρή γυναίκα, καταδικασμένη σε θάνατο για τη δολοφονία του συζύγου της, έχει μια τελευταία ευκαιρία να σώσει το κεφάλι της. Το μόνο που έχει να κάνει είναι να πείσει πως αξίζει τη συγχώρεση… των τηλεθεατών και της κόρης του θύματος σε «δικαστήριο» δημοφιλούς reality show!

ΣΤΗ ΖΑΛΗ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ

O σαιξπηρικός μύθος του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας επιβιβάζεται σε πολύχρωμο roller coaster της Στοκχόλμης, μετατρέποντάς τον σε pop παραμύθι απαγορευμένου έρωτα. Η σκανδιναβική «απάντηση» στον… Μπαζ Λούρμαν;