FreeCinema

Follow us

DRACULA (2025)

(DRACULA: A LOVE TALE)

  • ΕΙΔΟΣ: Τρόμου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Λικ Μπεσόν
  • ΚΑΣΤ: Κέιλεμπ Λάντρι Τζόουνς, Κρίστοφ Βαλτς, Ζόι Μπλε, Γκιγιόμ ντε Τονκεντέκ, Ματίλντα Ντε Άντζελις
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 129'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Στον 15ο αιώνα, ένας πρίγκιπας χάνει την αγαπημένη του και απαρνιέται τον Θεό επειδή δεν μπόρεσε να προστατεύσει τη ζωή της. Εκείνος θα του αρνηθεί τον θάνατο και θα τον αφήσει να μετατραπεί σ’ ένα τέρας διψασμένο για αίμα παντοτινά. Εκτός εάν μπορέσει να ξαναβρεί την αγάπη…

Δεν αποτελεί ακριβώς πρόβλημα (ή ελάττωμα) του Λικ Μπεσόν, όμως, είναι μεγάλο εμπόδιο για τον θεατή να βγάλει από το μυαλό του την κινηματογραφική εκδοχή του Φράνσις Φορντ Κόπολα στο ονομαστό έργο του Μπραμ Στόκερ. Από το 1992 μέχρι σήμερα, εκείνη είναι που έχει «στοιχειώσει» το όνομα (και τον τίτλο) «Δράκουλας», προκαλώντας συγκρίσεις μοιραίες και (συχνότατα) ολέθριες. Μπορεί, λοιπόν, ο Μπεσόν να ηττάται με τούτο το «Dracula», αλλά δεν πέφτει κι εύκολα στη μάχη…

Επί μέρους απόλυτα εντυπωσιακό και αισθητικά αξιοπρόσεκτο σε σκηνογραφία και κοστούμια (δίχως «ακρότητες» ή νεωτερισμούς), το φιλμ ανήκει στις καλές στιγμές του Μπεσόν, ειδικά σε σκηνές έντονης (ενίοτε πολεμικής) δράσης, με το αιμοσταγές και το μακάβριο να φλερτάρουν με μια λεπτή νότα χιουμοριστικής διάθεσης. Στο πρώτο μισό, η δραματική ένταση της απώλειας και η βλάσφημη στάση του ήρωα οδηγούν την ταινία σε σωστά μονοπάτια, αναδεικνύοντας έναν καταραμένο χαρακτήρα που ο Θεός του αρνήθηκε τον θάνατο και μονάχα από έρωτα μπορεί ξανά να… «αναστηθεί».

Υπάρχουν σεκάνς ανθολογίας, όπως εκείνη με το φλωρεντίνικο άρωμα που συνεπαίρνει τα θηλυκά, η οποία απογειώνεται με το montage των χορών της παρακμάζουσας υψηλής κοινωνίας (υποστηριζόμενη από την εξαίσια συνοδευτική σύνθεση του Ντάνι Έλφμαν), μαζί με την άκρως σαρκαστική «πυραμίδα» που δημιουργείται από καλόγριες, έτοιμες να κολαστούν από τον Βλαντ, ώστε να γευτεί το αίμα τους και να πάρει δυνάμεις για συνεχίσει το ταξίδι της αναζήτησης της «μετεμψύχωσης» της χαμένης του αγάπης.

Το αντίπαλο «δέος» είναι που πάσχει εδώ, με τον ιερέα παλουκο-εξολοθρευτή του Κρίστοφ Βαλτς να μην εμπνέει καθόλου, ούτε σημειολογικά ούτε και ερμηνευτικά, ενώ το δεύτερο μέρος (στον πολιτισμένο κόσμο) μπορεί να έχει κάποιες φαντεζί στιγμές (όπως στο funfair του 19ου αιώνα ή στη τελική αναμέτρηση με τη Μαρία, όντας παραδομένη στις υπηρεσίες του Βλαντ), όμως, η ταινία του Μπεσόν αστοχεί στο βασικό ζητούμενό της: στο να αφηγηθεί μία πειστική «Love Tale» που να ξεπερνά τα σύνορα / όρια του θανατικού. Ο Κέιλεμπ Λάντρι Τζόουνς αποτελεί μία αβανταδόρικα χαρισματική μορφή που «εγκλιματίζεται» εύκολα στο αλλόκοτο ώστε να μας δώσει έναν πέραν του ικανοποιητικού Βλαντ, όμως, η Ζόι Μπλε είναι εντελώς άψυχη ως Μίνα (παραδόξως, δίνει περισσότερη ζωντάνια και νόημα στο ξεκίνημα, ως Ελισαμπέτα) και ο συνδυασμός του μη ταιριάσματός τους κατεβάζει τους τόνους της ταινίας, που (έστω) παίρνει κάπως τα πάνω της στο αναμενόμενο φινάλε της βίαιης εκτόνωσης (και «λύτρωσης» του ήρωα).

Το «Dracula» δεν προκύπτει τόσο… αγαπησιάρικο, θα μπορούσε να είναι και πιο μοβόρικο και πιο σκιαχτικό (φευ!), αλλά σίγουρα ψυχαγωγεί και δίνει την εντύπωση πως ο Μπεσόν (κάποτε) θα ήθελε να επιστρέψει ξανά στον μύθο του ήρωά του, τον οποίο κάνει… στάχτη που σκορπίζει στους αιθέρες με τόσο ονειρικό ρομαντισμό.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Οι φανατικοί οπαδοί της ομώνυμης ταινίας του Κόπολα θα τον αντιμετωπίσουν με ολέθριο κυνισμό και έχθρα. Μερικώς άδικο, καθώς από μόνος του ο «Dracula» του Μπεσόν δεν αποτελεί ένα ανεκδιήγητο φιάσκο. Οι συγκρίσεις είναι που του στερούν πόντους (πολλούς από τους οποίους ανακτά χάρη στη φροντίδα της παραγωγής και το νοιάξιμο στο καλλιτεχνικό μέρος).


MORE REVIEWS

ΑΝΕΜΩΝΗ

Μετά από σχεδόν δύο δεκαετίες στην απομόνωση, ο Ρέι δέχεται την επίσκεψη του αδελφού του, Τζεμ, ο οποίος έχει σκοπό να τον πάρει από το δάσος όπου «κρυβόταν» τόσα χρόνια και να τον φέρει ξανά κοντά στην οικογένειά του, την πρώην σύζυγό του κι έναν γιο που είχε παρατήσει πριν καν γεννηθεί.

Ο ΑΤΡΩΤΟΣ

Η οικονομική ανέχεια και το άρρωστο παιδί του οδηγούν τον Μπεν Ρίτσαρντς στο απόλυτο ρίσκο της συμμετοχής στο τηλεοπτικό game show «The Running Man», έναν αγώνα… ζωής και θανάτου με διάρκεια τριάντα μέρες και έπαθλο ένα αμύθητο ποσό που θα επιτρέψει στον έναν και μοναδικό επιζώντα νικητή ν’ αποδράσει από το αδιέξοδο της γκετοποιημένης καθημερινότητας σε γειτονιές πλέμπας.

ΔΕΣΠΟΙΝΙΣ ΜΟΞΙ: Η ΟΔΥΣΣΕΙΑ ΜΙΑΣ ΓΑΤΑΣ

Σπιτόγατα από την πόλη πηγαίνει διακοπές, αλλά ξεμένει μόνη στις εξοχές. Τον δρόμο για το σπιτικό της πάει να βρει, όμως, οι κίνδυνοι είναι πολλοί. Με παρέα της πιστό σκύλο και σοφό πουλί, την αγαπημένη της Τζόσι θα ξαναδεί;

JUJUTSU KAISEN: ΕΚΤΕΛΕΣΗ

«Ένα πέπλο πέφτει ξαφνικά πάνω από την πολυσύχναστη περιοχή της Σιμπούγια, εν μέσω του θορυβώδους πλήθους που γιορτάζει το Halloween, παγιδεύοντας αμέτρητους πολίτες στο εσωτερικό της. Ο Σατόρου Γκότζο, ο ισχυρότερος μάγος εξορκισμών, μπαίνει στο χάος. Αλλά τον περιμένουν χρήστες κατάρας και πνεύματα που σχεδιάζουν να τον εγκλωβίσουν», μας ενημερώνει το δελτίο Τύπου.

EXIT 8

Νεαρός άνδρας αποβιβάζεται από συρμό του Metro σε σταθμό του Τόκιο, κατευθύνεται προς την έξοδο, αλλά… συνειδητοποιεί πως επιστρέφει συνεχώς στο ίδιο σημείο! Πως θα καταφέρει να βγει από εκεί μέσα;