FreeCinema

Follow us

ΤΑ ΔΕΣΜΑ ΤΟΥ ΔΙΑΒΟΛΟΥ (2014)

(DEVIL'S KNOT)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ατόμ Εγκογιάν
  • ΚΑΣΤ: Ρις Γουίδερσπουν, Κόλιν Φερθ, Τζέιμς Χάμρικ, Ντέιν ΝτεΧάαν, Αλεσάντρο Νιβόλα, Κέβιν Ντουράντ, Μιρέιγ Ίνος, Ελάιας Κοτέας
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 114'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Τρία οκτάχρονα αγόρια χάνονται και βρίσκονται δολοφονημένα σε μια επαρχιακή πόλη του Άρκανσο. Για το φόνο τους κατηγορούνται τρεις έφηβοι οι οποίοι συλλαμβάνονται ως λάτρεις του Σατανά. Ένας ερευνητής, ωστόσο, δεν πείθεται απολύτως για την επίσημη εκδοχή.

Δεν είναι απολύτως βέβαιο τι ακριβώς συμβαίνει με τα… δεσμά του Διαβόλου στην ταινία του Ατόμ Εγκογιάν. Είναι, ωστόσο, πιο εύκολο να προβλέψει κανείς τι θα γίνει με τα δεσμά του Μορφέα, που είναι πολύ πιθανό να σε περικυκλώσουν πριν περάσουν τα 114 λεπτά της ταινίας. Πώς κατάφερε ο Εγκογιάν να γυρίσει μια τόσο επίπεδη και πληκτική ταινία με μια τόσο συναρπαστική ιστορία, γεμάτη από μυστικά, παράξενους χαρακτήρες και αλήθειες που έμειναν κρυφές, είναι να απορείς. Ειδικά όταν έχει στο ενεργητικό του μια ταινία όπως «Το Γλυκό Πεπρωμένο», που παρακολουθεί το μούδιασμα μιας μικρής κοινότητας όταν χάνεται από τη ζωή μια ομάδα παιδιών. Προφανώς, έχουν περάσει πολλά χρόνια από εκείνη την ταινία και ο Εγκογιάν αδυνατεί να βρει τον καλό του εαυτό.

Η αληθινή υπόθεση της δολοφονίας των τριών αγοριών, είναι από εκείνες που συγκλόνισαν τη δεκαετία του ’90 την Αμερική, εξαιτίας της νεαρής ηλικίας των θυμάτων, αλλά και της σύγχυσης που ακολούθησε σε σχέση με τους θύτες. Τρεις έφηβοι συνελήφθησαν και καταδικάστηκαν, κυρίως επειδή το ντύσιμό τους, η μουσική που άκουγαν και οι – όχι απαραίτητα αξιόπιστες – μαρτυρίες ότι συμμετείχαν σε σατανιστικές τελετές, διαμόρφωσαν ένα κλίμα εναντίον τους, παρά επειδή υπήρχαν συντριπτικά στοιχεία.

Για την ακρίβεια, στη συνέχεια προέκυψαν αμφιβολίες για το ρόλο που είχαν ο πατέρας ενός από τα θύματα και ο πατριός ενός άλλου, ενώ κάποιες καταθέσεις αποσύρθηκαν, κάνοντας ακόμη πιο θολό το τοπίο. Ο παράξενος κόσμος του επαρχιακού Άρκανσο και ο θίασος των απροσδιόριστων διαθέσεων κατοίκων του, έχει καταγραφεί σε μια σειρά ντοκιμαντέρ του HBO, το «Paradise Lost», που αξίζει να παρακολουθήσει κανείς σε σύγκριση με την ταινία του Εγκογιάν – ή και χωρίς αυτήν – για να δει πώς αντιμετωπίζεται ένα τέτοιο θέμα και πώς η καταγραφή της πραγματικότητας είναι πιο ανατριχιαστική από τη χλιαρή αναπαράστασή της.

Ο Εγκογιάν επέλεξε να εστιάσει σε δύο από τα πιο ήπια πρόσωπα του δράματος, μία από τις μητέρες, την Παμ Χομπς, και τον ερευνητή Ρον Λαξ, που αμφισβήτησε τον τρόπο με τον οποίο η αστυνομία και η δικαιοσύνη χειρίστηκαν την υπόθεση. Ανέθεσε τους ρόλους αντίστοιχα, σε δυο ηθοποιούς βραβευμένους με Όσκαρ, τη Ρις Γουίδερσπουν και τον Κόλιν Φερθ, δίνοντάς τους, όμως, πολύ λίγα πράγματα προκειμένου να λειτουργήσουν υποκριτικά. Η μεν περιορίζεται στις εκφράσεις πόνου, ο δε στο ρόλο τού παρατηρητή – αμφισβητία.

Επιπλέον, είναι πολύ έντονη η αντίθεση στον τρόπο που οι δύο πρωταγωνιστές παίζουν, σε σχέση με το υπόλοιπο καστ. Ενώ αρκούνται σε χαμηλότονες ερμηνείες, έχουν δίπλα τους κραυγαλέους χαρακτήρες που δεν αναλύονται στο σενάριο, αλλά κάνουν αισθητή την παρουσία τους με υπερβολές. Στα θετικά της ταινίας είναι ότι δεν κατέφυγε σε τρομολαγνικά στοιχεία ή σκηνές φρίκης. Το ότι σέβεσαι τα θύματα, όμως, δε σημαίνει απαραίτητα ότι σέβεσαι και το θεατή με το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα που προσφέρεις.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Βρίσκεις συναρπαστικές τις ιστορίες ανεξιχνίαστων ή μπερδεμένων εγκλημάτων; Η ιστορία των «Δεσμών του Διαβόλου» θα σου κεντρίσει το ενδιαφέρον. Θέλεις να είναι συναρπαστική και στην αφήγηση; Μην περιμένεις ότι θα δεις το «Se7en», ούτε καν ένα καλό επεισόδιο του «Νόμος και Τάξη».


MORE REVIEWS

ΣΤΕΝΕΣ ΕΠΑΦΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ

Στα 1977, ένα βραδινό τηλεοπτικό talk show με θέμα τον εορτασμό του Halloween και καλεσμένους με ειδίκευση στο μεταφυσικό εξελίσσεται με τον εντελώς λάθος και εκτός προγραμματισμού τρόπο σε ζωντανή μετάδοση.

BACK TO BLACK

Η σύντομη πορεία της μουσικής καριέρας της Έιμι Γουάινχαουζ, παράλληλα με προσωπικές στιγμές που την οδήγησαν σε ένα τόσο απότομο και άδοξο τέλος.

GHOSTBUSTERS: Η ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΠΑΓΟΥ

Δαιμονική οντότητα που (πίσω στα 1904) προσπάθησε να κατακτήσει τον κόσμο με στρατιά από φαντάσματα, τρεφόμενη με αρνητικά συναισθήματα ώστε να μειώσει τις θερμοκρασίες στο απόλυτο μηδέν, επιστρέφει στη Νέα Υόρκη του σήμερα για να… το προσπαθήσει ξανά! Who you gonna call?

ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ ΝΕΟΙ

Οι ελπίδες και τα όνειρα μιας χούφτας επίδοξων ηθοποιών του περίφημου Théâtre des Amandiers στο Παρίσι των μέσων της δεκαετίας του ‘80.

Ο ΧΟΡΟΣ ΤΩΝ ΦΑΝΤΑΣΜΑΤΩΝ

Αμερικανική οικογένεια μετακομίζει σε εξοχική αγγλική έπαυλη, δίχως να λογαριάζει τη φήμη πως το νέο τους σπίτι είναι… στοιχειωμένο εδώ και τρεις αιώνες. Και το φάντασμα του Σερ Σάιμον δεν πολυγουστάρει τους απρόσκλητους επισκέπτες!

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι κάτι βλαχαδερά πιτσιρίκια και τα σκοτώνει ο… τρέχα γύρευε. Θα μάθουμε ποτέ την αλήθεια; Έχεις μεγάλη καούρα για τον επόμενο κυβερνητικό ανασχηματισμό; Τι καιρό θα κάνει του Αγίου Πνεύματος; Η ντομάτα η μεταλλαγμένη θα είναι πιο γλυκιά;