FreeCinema

Follow us

ΜΙΑ ΒΡΑΔΙΑ ΣΤΟ ΣΑΙΝ ΤΡΟΠΕ (2013)

(DES GENS QUI S'EMBRASSENT)

  • ΕΙΔΟΣ: Ρομαντική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ντανιέλ Τόμσον
  • ΚΑΣΤ: Ερίκ Ελμονινό, Καντ Μεράντ, Ιβρί Γκιτλίς, Μόνικα Μπελούτσι, Λου ντε Λαάζ, Μαξ Μπουμπλίλ, Κλαρά Πονσό, Βαλερί Μποντόν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 100'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Η κηδεία τής ξαφνικά χαμένης σε τροχαίο συζύγου θρήσκου Εβραίου κλασικού βιολιστή μπαίνει στον πάγο (κυριολεκτικά) ενώ λαμβάνει χώρα ο γάμος τής κόρης του αδελφού του, μπιζουτιέ του jet set με Ιταλίδα συμβία. Η τσελίστα ξαδέλφη κι επιστήθια της νύφης έχει τσιμπηθεί αμοιβαία με κάποιον που αποδεικνύεται ο γαμπρός. Τα τσαλίμια του αλτσχαϊμερικού παππού τρέχουν έτι περαιτέρω τους, μια ζωή τσακωμένους, διάσημους γιους του. Ça va (ou pas) ένα χρόνο μετά;

Είσαι στα 71 σου, η μοναχοκόρη του σκηνοθέτη κωμωδιών Ζεράρ Ουρί, καθηγήτρια στην κινηματογραφική σχολή La Femis, σεναριογράφος απ’ τα 60’s, εδώ και 15 χρόνια σκηνοθέτις, και αρνείσαι τη σύνταξη. Τι κάνεις; Ίσως επειδή είσαι και ένθερμη οπαδός των πλαστικών επεμβάσεων, εφαρμόζεις πια (πάντα με τη βοήθεια της γραφίδας του γιου σου – κατά μάνα κατά κύρη) τις μεθόδους τού κόψε – ράψε, του filling, της λιπογλυπτικής και της ανάπλασης του… corpus των ταινιών σου. Δε θα πείραζε αν, κάπως έτσι, ενώ έχεις έρθει στη(ν auteur) ζωή ολόφρεσκια με «Το Γλυκό των Χριστουγέννων», δεν κατέληγες σε ακόμα ένα όχι αποκρουστικό αλλά ρυτιδιασμένο κωμειδυλλιακό «τράβηγμα» «το σόι μου μέσα» προστριβών, αναποδιών, συγκυριακών εμπειρικών καμπών, «καρδιακών» επιλογών και επανασύσφιγξης δεσμών.

Και η δική σου σύσφιγξη; Όνειρο θερινής νυκτός καθότι τα συμπτωματικά συναπαντήματα των δύο καρμικά διασταυρούμενων παράνομων πιτσουνακίων στην Κυανή Ακτή και στην Πλας ντε λα Κονκόρντ (στο «Πτήση για Δύο» η ζημιά γινόταν στο αεροδρόμιο Σαρλ ντε Γκολ, εδώ στο Eurostar) είναι κραυγαλέα βαλτά, τα «όλα στη φόρα» γκαγκ τρίτης ηλικίας (η «δικαίωμα στη ζωή» σκαμπρόζικη παραπλοκή του «Πρώτη Σειρά Πλατεία» στην ανοϊκή βαριάντα της) στηρίζονται στη μαγκουρίτσα τής μπαναλιτέ, η τροπή της – σωσία της μακαρίτισσας – σοφρολόγου (θυμήσου τη γυναικολόγο και τον ογκολόγο του «Change of Plans») που θεραπεύει ερωτικά τον ταλμουδικά σεβάσμιο χήρο σολίστ είναι η πιο άδοξη κόνξα του στόρι, η κυρία Βενσάν Κασέλ ως κοσμικιά bella είναι ένα ethnic στερεότυπο – στράφι όπως κι η κριτική του φιλμ στις πρακτικές τής nouveau riche μπουρζουαζίας (θα σιχαθείς να ακούς το ρεπερτόριο του Σινάτρα σε karaoke ορχήστρας απ’ τον Μεράντ), ενώ στη γενέθλια κορύφωση – διαφήμιση του εστιατορίου Maxim’s γίνεται το «έλα να δεις (και τις σεκάνς τραπεζώματος απ’ όλη την προαναφερθείσα φιλμογραφία σου)».

Δυνάμει συγγνωστά από έναν μη connoisseur αλλά φίλο του είδους (που ίσως αισθανθεί τα «το αίμα νερό δε γίνεται» ντεσού τζακιού και διασταύρωσης ξιφών αξιών / κουλτoύρας / κοσμοθεωριών αυτών των Γάλλων Κάιν και Άβελ, να προσέξει τις βανίλια / σοκολάτα ενζενί ντε Λαάζ / Πονσό, να βολτάρει με το βιζέρ που κυαλάρει όμορφα το lifestyle σήμερα του χωριού τού «Και ο Θεός Έπλασε τη Γυναίκα» και να χαρεί λίγα ευφυολογήματα), τα νυστεριάσματα αυτά της μαντάμ Τόμσον, ωστόσο, χτυπάνε ως ανυπόφορα κουσούρια στο φινάλε. ‘Όταν, ασπαζόμενο (κατά πώς λέει κι ο πρωτότυπος τίτλος της ταινίας) τον χαμηλότερο κοινό παρονομαστή «οικογένειας», αυτό το family album αγαπησιάρικων ευτραπέλων φτάνει να «βάλει λόγια» στα ενσταντανέ θαλπωρής του (και το έχει κάνει ουκ ολίγες φορές νωρίτερα) ακόμη και για το ποιου είναι καθένα απ’ τα 3 μωρά που οι οριστικά συμφιλιωμένοι, naturellement, frères και ο ξεμωραμένα σοφός papa τους βγάζουν βόλτα στο Παρίσι. Να «φτιαχτεί». Αλλά να μη μας περνάει και για τόσο πτωχούς τω πνεύματι συγγενείς η γιαγιά…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Από passable ως sympathique, αν βλέπεις οτιδήποτε φραντσέζικο – mais, surtout, εδώ τα ατού είναι μούρες και τοποθεσίες. Οι οικείοι με το τρικολόρ arthouse θα το βρουν πολύ «μείον» σε σοφιστικέ επίπεδο. Οι ξένοι με το genre δεν «παίζουν» ούτε εξ αγχιστείας.


MORE REVIEWS

ΑΜΠΙΓΚΕΪΛ

Ασύνδετη ομάδα παρανόμων απάγει ανήλικη μπαλαρίνα, με τη φήμη ότι πρόκειται για την κόρη ζάμπλουτου ο οποίος θα δώσει ασυζητητί το τεράστιο ποσό των λύτρων που θα του ζητηθεί. Η μικρή Άμπιγκεϊλ, όμως, δεν είναι ένα κοινό, απροστάτευτο κοριτσάκι…

ΕΜΦΥΛΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ

Σε ένα κοντινό, δυστοπικό μέλλον, η Αμερική σπαράσσεται από τον διχασμό ενός Εμφυλίου που έχει μετατρέψει τη χώρα σε αληθινή ζώνη πολέμου. Καθώς μία ισχυρή φατρία ανταρτών κατευθύνεται προς τον Λευκό Οίκο για να σκοτώσει τον Πρόεδρο, μία φωτορεπόρτερ και η ομάδα συνεργατών της αγωνίζεται να προλάβει να φτάσει στη Γουόσινγκτον πριν να είναι αργά.

DEMON SLAYER: KIMETSU NO YAIBA - HASHIRA TRAINING

Ο Τάνζιρο, ο Γκένια και η Νέζουκο καταδιώκουν έναν δαίμονα Ανώτερης Τάξης στα δάση του Χωριού Ξιφασκίας, με τον πρώτο ν’ αντιμετωπίζει ένα θανάσιμο δίλημμα. Βγαίνει κερδισμένος, αλλά δεν πρόκειται να χαρεί τη νίκη του, μιας και ο Άρχοντας Μούζαν θέλει να εκμεταλλευτεί εκείνη της «μολυσμένης» Νέζουκο έναντι του ήλιου!

MIA AND ME: Η ΤΑΙΝΙΑ

Όταν η Μία επιστρέφει στο παλιό εξοχικό σπίτι της οικογένειας με τον παππού της, η πέτρα στο μαγικό της βραχιόλι φωτίζει ξαφνικά - ένα κάλεσμα για βοήθεια! Μέσω μιας αστραφτερής πύλης, μεταφέρεται στον φανταστικό κόσμο των μονόκερων της Σεντοπίας. Εκεί συναντά τον μονόκερο Στόρμι και τον Ίκο, ένα ξωτικό από το Νησί Λώτους, το οποίο χρειάζεται απεγνωσμένα τη βοήθειά της. Ο Τόξορ, ένας αποκρουστικός κακός που μοιάζει με βατράχι, θέλει να κατακτήσει το νησί με μαύρη μαγεία.

ΕΝΑ ΦΛΙΤΖΑΝΙ ΚΑΦΕ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ

Στα Τίρανα του σήμερα, ο Αγκίμ κι ο Γκεζίμ, κωφά και πανομοιότυπα δίδυμα αδέλφια που μοιράζονται την ίδια στέγη, ανακαλύπτουν πως οδηγούνται σταδιακά στην τύφλωση εξαιτίας μιας γενετικής ασθένειας.