FreeCinema

Follow us

ΜΙΑ ΒΡΑΔΙΑ ΣΤΟ ΣΑΙΝ ΤΡΟΠΕ (2013)

(DES GENS QUI S'EMBRASSENT)

  • ΕΙΔΟΣ: Ρομαντική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ντανιέλ Τόμσον
  • ΚΑΣΤ: Ερίκ Ελμονινό, Καντ Μεράντ, Ιβρί Γκιτλίς, Μόνικα Μπελούτσι, Λου ντε Λαάζ, Μαξ Μπουμπλίλ, Κλαρά Πονσό, Βαλερί Μποντόν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 100'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Η κηδεία τής ξαφνικά χαμένης σε τροχαίο συζύγου θρήσκου Εβραίου κλασικού βιολιστή μπαίνει στον πάγο (κυριολεκτικά) ενώ λαμβάνει χώρα ο γάμος τής κόρης του αδελφού του, μπιζουτιέ του jet set με Ιταλίδα συμβία. Η τσελίστα ξαδέλφη κι επιστήθια της νύφης έχει τσιμπηθεί αμοιβαία με κάποιον που αποδεικνύεται ο γαμπρός. Τα τσαλίμια του αλτσχαϊμερικού παππού τρέχουν έτι περαιτέρω τους, μια ζωή τσακωμένους, διάσημους γιους του. Ça va (ou pas) ένα χρόνο μετά;

Είσαι στα 71 σου, η μοναχοκόρη του σκηνοθέτη κωμωδιών Ζεράρ Ουρί, καθηγήτρια στην κινηματογραφική σχολή La Femis, σεναριογράφος απ’ τα 60’s, εδώ και 15 χρόνια σκηνοθέτις, και αρνείσαι τη σύνταξη. Τι κάνεις; Ίσως επειδή είσαι και ένθερμη οπαδός των πλαστικών επεμβάσεων, εφαρμόζεις πια (πάντα με τη βοήθεια της γραφίδας του γιου σου – κατά μάνα κατά κύρη) τις μεθόδους τού κόψε – ράψε, του filling, της λιπογλυπτικής και της ανάπλασης του… corpus των ταινιών σου. Δε θα πείραζε αν, κάπως έτσι, ενώ έχεις έρθει στη(ν auteur) ζωή ολόφρεσκια με «Το Γλυκό των Χριστουγέννων», δεν κατέληγες σε ακόμα ένα όχι αποκρουστικό αλλά ρυτιδιασμένο κωμειδυλλιακό «τράβηγμα» «το σόι μου μέσα» προστριβών, αναποδιών, συγκυριακών εμπειρικών καμπών, «καρδιακών» επιλογών και επανασύσφιγξης δεσμών.

Και η δική σου σύσφιγξη; Όνειρο θερινής νυκτός καθότι τα συμπτωματικά συναπαντήματα των δύο καρμικά διασταυρούμενων παράνομων πιτσουνακίων στην Κυανή Ακτή και στην Πλας ντε λα Κονκόρντ (στο «Πτήση για Δύο» η ζημιά γινόταν στο αεροδρόμιο Σαρλ ντε Γκολ, εδώ στο Eurostar) είναι κραυγαλέα βαλτά, τα «όλα στη φόρα» γκαγκ τρίτης ηλικίας (η «δικαίωμα στη ζωή» σκαμπρόζικη παραπλοκή του «Πρώτη Σειρά Πλατεία» στην ανοϊκή βαριάντα της) στηρίζονται στη μαγκουρίτσα τής μπαναλιτέ, η τροπή της – σωσία της μακαρίτισσας – σοφρολόγου (θυμήσου τη γυναικολόγο και τον ογκολόγο του «Change of Plans») που θεραπεύει ερωτικά τον ταλμουδικά σεβάσμιο χήρο σολίστ είναι η πιο άδοξη κόνξα του στόρι, η κυρία Βενσάν Κασέλ ως κοσμικιά bella είναι ένα ethnic στερεότυπο – στράφι όπως κι η κριτική του φιλμ στις πρακτικές τής nouveau riche μπουρζουαζίας (θα σιχαθείς να ακούς το ρεπερτόριο του Σινάτρα σε karaoke ορχήστρας απ’ τον Μεράντ), ενώ στη γενέθλια κορύφωση – διαφήμιση του εστιατορίου Maxim’s γίνεται το «έλα να δεις (και τις σεκάνς τραπεζώματος απ’ όλη την προαναφερθείσα φιλμογραφία σου)».

Δυνάμει συγγνωστά από έναν μη connoisseur αλλά φίλο του είδους (που ίσως αισθανθεί τα «το αίμα νερό δε γίνεται» ντεσού τζακιού και διασταύρωσης ξιφών αξιών / κουλτoύρας / κοσμοθεωριών αυτών των Γάλλων Κάιν και Άβελ, να προσέξει τις βανίλια / σοκολάτα ενζενί ντε Λαάζ / Πονσό, να βολτάρει με το βιζέρ που κυαλάρει όμορφα το lifestyle σήμερα του χωριού τού «Και ο Θεός Έπλασε τη Γυναίκα» και να χαρεί λίγα ευφυολογήματα), τα νυστεριάσματα αυτά της μαντάμ Τόμσον, ωστόσο, χτυπάνε ως ανυπόφορα κουσούρια στο φινάλε. ‘Όταν, ασπαζόμενο (κατά πώς λέει κι ο πρωτότυπος τίτλος της ταινίας) τον χαμηλότερο κοινό παρονομαστή «οικογένειας», αυτό το family album αγαπησιάρικων ευτραπέλων φτάνει να «βάλει λόγια» στα ενσταντανέ θαλπωρής του (και το έχει κάνει ουκ ολίγες φορές νωρίτερα) ακόμη και για το ποιου είναι καθένα απ’ τα 3 μωρά που οι οριστικά συμφιλιωμένοι, naturellement, frères και ο ξεμωραμένα σοφός papa τους βγάζουν βόλτα στο Παρίσι. Να «φτιαχτεί». Αλλά να μη μας περνάει και για τόσο πτωχούς τω πνεύματι συγγενείς η γιαγιά…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Από passable ως sympathique, αν βλέπεις οτιδήποτε φραντσέζικο – mais, surtout, εδώ τα ατού είναι μούρες και τοποθεσίες. Οι οικείοι με το τρικολόρ arthouse θα το βρουν πολύ «μείον» σε σοφιστικέ επίπεδο. Οι ξένοι με το genre δεν «παίζουν» ούτε εξ αγχιστείας.


MORE REVIEWS

ΥΠΟΘΕΣΗ ΚΟΛΛΙΝΙ

Ένας νεαρός δικηγόρος αναλαμβάνει την πρώτη μεγάλη υπόθεση της καριέρας του, μία φαινομενικά ξεκάθαρη δολοφονία υψηλά ιστάμενου επιχειρηματία στη Γερμανία. Όσο περισσότερο «σκαλίζει» τη δικογραφία, όμως, τόσο περισσότερο αντιλαμβάνεται πως το έγκλημα αυτό κρύβει πίσω του μυστικά… πολλών δεκαετιών.

ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΟΥ ΑΓΝΩΣΤΟΥ ΑΓΙΟΥ

Ληστής καταδιωκόμενος από την αστυνομία, θάβει τη λεία της τελευταίας του δουλειάς σε απομονωμένο λόφο, στη μέση του πουθενά της μαροκινής ερήμου. Όταν μετά την αποφυλάκισή του επιστρέφει εκεί, αντικρίζει στη θέση του τάφου που είχε σκάψει… μαυσωλείο προς τιμήν του θαυματουργού «Αγνώστου Αγίου». Θα γίνει το θαύμα που επιθυμεί;

ΕΛΑ ΝΑ ΠΑΙΞΟΥΜΕ

Ο 8χρονος Όλιβερ πάσχει από αυτισμό και η επικοινωνία του με τον έξω κόσμο εξαρτάται κυρίως από κινητά και tablets τα οποία χρησιμοποιεί για να «μιλήσει», είτε στο σπίτι, είτε στο σχολείο. Σε μία από αυτές τις συσκευές θα κάνει την εμφάνισή του ο Λάρι, ένα μοναχικό τέρας που τον παρακολουθεί από την άλλη πλευρά των γήινων οθονών και θέλει να γίνουν «φίλοι», ώστε να τον τραβήξει στη δική του διάσταση.

Η ΕΛΠΙΔΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

Ένα νεαρό ζευγάρι θα έρθει αντιμέτωπο με τις δυσκολίες της καθημερινής ζωής, όταν λίγο μετά τη γέννηση της κόρης του περιέλθει σε δεινή οικονομική κατάσταση. Η οικογενειακή γαλήνη θα δοκιμαστεί και από την αναπάντεχη έλευση του πρόσφατα αποφυλακισθέντος παππού.

ΣΑΝ ΤΟΝ ΣΚΥΛΟ ΜΕ ΤΗ ΓΑΤΑ 3

Αρκετά χρόνια μετά την «Μεγάλη Συμφωνία», όπου οι σκύλοι και οι γάτες δημιούργησαν μαζί ένα σύστημα το οποίο διατηρεί την αρμονική και ειρηνική τους συμβίωση, μια ομάδα άλλων κατοικίδιων, ξεχασμένων σ’ ένα pet shop, απειλεί να καταστρέψει τα πάντα.