FreeCinema

Follow us

ΔΕΜΕΝΗ ΚΟΚΚΙΝΗ ΚΛΩΣΤΗ (2011)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Κώστας Χαραλάμπους
  • ΚΑΣΤ: Θάνος Σαμαράς, Τάσος Νούσιας, Στεφανία Γουλιώτη, Τάσος Παλαντζίδης
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 106’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

1945, Βόρεια Ελλάδα: χωροφύλακες και αχρείοι του παρακράτους σπέρνουν τρόμο σε επαρχία μετά τη συμφωνία της Βάρκιζας. Αριστερός με μικρό γιο, παρά τη διαφωνία της γυναίκας του, πάει στους αντάρτες με καρντάση. Σε ποια έκτροπα είναι ικανός κι ο ίδιος να προβεί, αφού τραυματικά τα υποστεί;

Από το δημοτικό του «Αγάπη στα Δεκάξι», στο… γυμνάσιο ενός φανατισμού στα όπλα αντίπαλων πλευρών και αγριοτήτων εποχής υπαιθρικού δράματος αθώων ή μη στο λούκι της Ιστορίας, η διδακτική ύλη έχει αλλάξει, αλλά όχι οι εν γένει επιδόσεις του Κώστα Χαραλάμπους, που στρατεύεται υπέρ μίας ουμανιστικής καταγγελίας της εμφυλιοπολεμικής μας τραγωδίας, με μπαϊράκι του είδους «οι παρωπίδες, οι κτηνώδεις πρακτικές και τα προσχήματα της με το ζόρι ιδεολογίας, η παράνοια και – ως viral – οι παράπλευρες απώλειες της βίας, συν η πόλωση, το σχίσμα και το σπάραγμα του λαού, θύτη και θύματος μίας πράξης οιονεί εθνοκτονίας».

Σου έχει ξαναεπιτεθεί το όλο τάγμα ελεγείας αυτοδικίας, ενώ «Ψυχή Βαθιά» πήρε κι εκείνη τα βουνά, αλλά την ψιλοέσφαξαν στο γόνατο η κατσαπλιάδικη ακαμψία φυσικών μέσων Σαμαρά και τα ψηφιακά άσφαιρα φυσέκια εφέ εκρήξεων πυρίτιδας. Σίγουρα αμύνεται καλά ο καπετάνιος τεχνικά: «Μίλα, ρε», μου είπαν, για συνθέσεις κάδρων και το στήσιμο σκηνών ανθρωποαισχών α λα Έλεμ Κλίμοφ σε χρόνους/τόπους/χρώματα Θόδωρου Αγγελόπουλου, ενώ από τους αγωνιστές της διανομής η cult έκπληξη είναι ο Σπύρος Μπιμπίλας ως νέος Αρτέμης Μάτσας. Ανεξίτηλα ότι «Το Χώμα Βάφτηκε Κόκκινο», όμως, ούτε λόγος. Κι ας μου σκάσει από το κόμμα διαγραφή…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Παλαιοί των ημερών, θα αγγιχτείτε. Μοναρχοφασίστες και κομμούνια, είστε κολλημένοι, μπορεί και να θελήσετε να πάρετε κεφάλια. Αν με ρωτάτε, πάντως, απ’ το αδελφικό του Βούλγαρη, είναι πιο «σινεμάς»…


MORE REVIEWS

ΥΠΟΨΙΕΣ

Ακαταμάχητος playboy «τυλίγει» γοητευτική κληρονόμο, παντρεύονται, όμως σταδιακά εκείνη υποψιάζεται ότι ο μοναδικός του στόχος είναι να τη σκοτώσει.

ΑΠΟΣΤΡΟΦΗ

Η Κάρολ, μια υπερευαίσθητη νεαρή κοπέλα που δουλεύει σε ινστιτούτο αισθητικής και συγκατοικεί με την αδελφή της σ’ ένα λονδρέζικο διαμέρισμα, απομονώνεται σταδιακά από τον κοινωνικό περίγυρο, εξαιτίας της αποστροφής της προς τους άνδρες και το σεξ. Ο διαρκώς αυξανόμενος εγκλεισμός της, όμως, θα την βυθίζει όλο και περισσότερο στην παράνοια.

ΠΟΥ ΠΑΩ ΠΑΛΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ;

Κατά το δελτίο Τύπου, «ένας δημόσιος υπάλληλος από μικρός ονειρευόταν να δουλέψει για το κράτος και το κατάφερε! Τώρα ζει μία άνετη ζωή και απολαμβάνει τα προνόμιά του. Όλα αυτά μέχρι την ημέρα που η Κυβέρνηση θα αποφασίσει να καταργήσει την υπηρεσία του».

Ο ΚΑΚΟΣ ΜΠΕΛΑΣ

Πληρωμένος δολοφόνος πιάνει δωμάτιο ξενοδοχείου έναντι δικαστικού μεγάρου, προκειμένου να καθαρίσει μάρτυρα που ετοιμάζεται να κελαηδήσει. Ο αυτοκτονικός γείτονάς του, όμως, τού κάνει τη ζωή κόλαση.

ΕΧΩ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΖΗΣΩ

Άπαξ της αποφυλάκισής του, πρώην κατάδικος επιχειρεί να μπει στον ίσιο δρόμο. Παντρεύεται την πιστή του αγαπημένη, πιάνει δουλειά, νοικοκυρεύεται, σύντομα όμως ανακαλύπτει πως ο κόσμος είναι άδικος για τους πρώην κατάδικους που επιχειρούν να μπουν στον ίσιο δρόμο...

MR KLEIN

MR KLEIN

Ελληνικό. Με Εμφύλιο. Αναρωτιέσαι. Όταν κάποιος καταφέρει και γυρίσει το «Όσα Παίρνει ο Άνεμος» με το Βελουχιώτη, θα τους περάσει η καύλα;